Sivu 1/1

Huurteenpoisto

Lähetetty: 25.07.2019 03:25
Kirjoittaja Luukki
Morjensta pöytään tölkkikansa!
Viime viikolla tulin ostaneeksi ikioman ensimmäisen caravelleni (vm. -88).
Meikäläisen ja auton yhteinen taival alkoi autotohtorilta, jossa kävi ilmi yhtä ja toista pientä laitettavaa.
Kuitenkin, projekti alkaa näyttää aika hyvältä vainkin viikon työstön jälkeen, mutta yksi asia johon en ole vielä uskaltanut sormiani upottaa, on huurteenpoistojärjestelmä, joka siis ei toimi. Onko kellään kokemusta kyseisen järjestelmän fiksaamisesta, ja jos on, niin arvostaisin kovasti ohjeita! Täysin aiheeseen sen enempää tutustumatta ja tiedottomana siis kyselen.

Re: Huurteenpoisto

Lähetetty: 25.07.2019 08:28
Kirjoittaja Osku
Jos siis tuulettimen mootori ei pyöri ja tämä on se vika jota oletan ja sulakkeet on ehjät ja maa pisteet kunnossa niin kojelauta pitää purkaa.( Mittaristo, ratin kiinnitys lämpärin vivut, stereo ja lopuksi ne kaksi pultia molemmin puolin kojelautaa ja ne tuulilasin alareunan luona sitten keskikonsoli myös ja tämän jälkeen jälkein halkaista tuuletn kotelo ja vaihtaa lämppärin mootori), tämä siis jos kyseessä vesijäähy tölkki joka 88 arvatenkin on.

Homma on ison kuuloinen mutta kun sitä alkaa tekemään niin menee aika kohtuulisessa ajassa.

Kun tuuletin koteloa halkaisee niin niitä on kahta tyyppiä clipsuilla kasattua ja liimattua. Jos liimattu homma hieman työläämpi kun joutuu varovasti halkaisemaan liima sauman ja lopuksi liimaamaan uudestaan kiinni.

Re: Huurteenpoisto

Lähetetty: 25.07.2019 08:56
Kirjoittaja dmn
Mulla olisi ylimääräisenä uusi oem -laatuinen puhallin, ihan halvimpia ei taida kannattaa laittaa kun niissä on tasapainoitus mitä sattuu ja koko peltinen kojelauta resonoi tuulettimen tahdissa.

Re: Huurteenpoisto

Lähetetty: 25.07.2019 12:20
Kirjoittaja syncro 16
Vaihdetaanko samaa kautta myös lämppärin kenno?

Re: Huurteenpoisto

Lähetetty: 25.07.2019 15:31
Kirjoittaja Ilmari
syncro 16 kirjoitti:Vaihdetaanko samaa kautta myös lämppärin kenno?
Jep. Kojelauta veke, ja sen alla on koteloituna puhaltimen moottori ja kenno. Kotelon puoliskot on alunperin klipseillä kiinni toisissaan, mutta ne yleensä hajoaa avatessa ja moni ratkaisee ongelman vetämällä boksin liimalla kasaan, jolloin se on lystikkäämpi homma seuraavan avata.

Re: Huurteenpoisto

Lähetetty: 28.07.2019 21:28
Kirjoittaja TT|
Samaan syssyyn kannattaa tosiaan kenno vaihtaa uuteen tai puhdistaa, jos vaikuttaa hyvälle. Sekä tarkistaa ja rasvata tuulilasinpyyhkimien mekanismit. Itse pyyhkijänmoottorin pystyy vaihtamaan ilman koko kojelaudan purkua.

Re: Huurteenpoisto

Lähetetty: 31.07.2019 13:23
Kirjoittaja Luukki
Niin ja sitten sellanen kyssäri että sulakkeet oli kunnossa mutta mitenkä nuo maapisteet voi tarkistaa?
Osku kirjoitti:Jos siis tuulettimen mootori ei pyöri ja tämä on se vika jota oletan ja sulakkeet on ehjät ja maa pisteet kunnossa niin kojelauta pitää purkaa.( Mittaristo, ratin kiinnitys lämpärin vivut, stereo ja lopuksi ne kaksi pultia molemmin puolin kojelautaa ja ne tuulilasin alareunan luona sitten keskikonsoli myös ja tämän jälkeen jälkein halkaista tuuletn kotelo ja vaihtaa lämppärin mootori), tämä siis jos kyseessä vesijäähy tölkki joka 88 arvatenkin on.

Homma on ison kuuloinen mutta kun sitä alkaa tekemään niin menee aika kohtuulisessa ajassa.

Kun tuuletin koteloa halkaisee niin niitä on kahta tyyppiä clipsuilla kasattua ja liimattua. Jos liimattu homma hieman työläämpi kun joutuu varovasti halkaisemaan liima sauman ja lopuksi liimaamaan uudestaan kiinni.

Re: Huurteenpoisto

Lähetetty: 31.07.2019 15:08
Kirjoittaja DJSigma
Katsot ne kohdat missä johdot on kiinni rungossa, onko hapettumaa tai ruostetta. Sulakeboksin yläpuolella kuskin A-pilarissa on maadoituspiste, samoin sitten moottoritilassa vasemmassa sivuseinässä.

Re: Huurteenpoisto

Lähetetty: 31.07.2019 20:17
Kirjoittaja AT5nok
Tölkki on rakennettu sen puhallin kotelon ympärille :)

Kts tuo ketju viewtopic.php?f=3&t=1664