Sivu 1/1

Laatikon väännönkesto?

Lähetetty: 07.01.2013 18:56
Kirjoittaja viva
Olisikos jollain tietoa mitä tuollainen dieseltölkin 5-vaihteinen loota kestää vääntöä? Vai pitääkö tässä lähtä kokeilemaan kepillä jäätä, että mitä tapahtuu laatikolle (ja 1Z vakio alakerralle) +400nm alueella.

Re: Laatikon väännönkesto?

Lähetetty: 08.01.2013 10:22
Kirjoittaja dmn
Jossain kohtaa pyörähtää 4. ja 5. rattaat pyöreäksi (varmaan siinä 300nm jälkeen), näihin saa à 500e vahvempaa ratasparia sitten eri välityksillä.. Näillä muutoksilla sitten saa vähän pelivaraakin lisää, mutta aika rajoilla varmaan ollaan.

Eiköhän tuo 1Z kestä ihan ongelmitta tuon määrän vakiona.

Re: Laatikon väännönkesto?

Lähetetty: 08.01.2013 15:51
Kirjoittaja viva
Eli siis aloitetaan kasaamalla kaikki vakiosisuksilla, ja varaudutaan henkisesti hankkimaan laatikkoon kestävämpää osaa. (tai metsästää un1-07 jostain) :twisted:

Re: Laatikon väännönkesto?

Lähetetty: 08.01.2013 16:18
Kirjoittaja dmn
Tai ole hurja ja laita automaatti, ei tuu kiihdytyksessä vaihdemissejä niin paljon kuin 5v lootassa :) Mulla on hyllyssä yks tölkkiin sopiva automaattilaatikko -osuus, jossa väännönkesto tehtaan jäljiltä sovitettu 250nm moottorille ja tuota pelivaraa kaiketi löytyy lisää..

Re: Laatikon väännönkesto?

Lähetetty: 08.01.2013 16:20
Kirjoittaja viva
automaatti syö ideaa hienosta tdi-konversiosta, hitto sit se kulutus ei ainakaan laske! :|

Re: Laatikon väännönkesto?

Lähetetty: 08.01.2013 17:34
Kirjoittaja TT|
Jos sä kokoat ehjillä osilla laatikon, niin eiköhän tuo kestä ihan hyvin. Tietysti jos driftailet sillä joka päivä asfaltilla niin rajat varmaan löytyy.

Re: Laatikon väännönkesto?

Lähetetty: 08.01.2013 18:44
Kirjoittaja AT5nok
Tarpeeksi liukkaat renkaat, niin luisto tapahtuu siellä eikä voimansiirrossa ;)

Re: Laatikon väännönkesto?

Lähetetty: 11.01.2013 15:48
Kirjoittaja Eicca_
+200tkm ajettu vakio aski kesti 3000km rata-ajo ja +60 varttimaili vetoa 300hp/400nm tehoilla rikkoutumatta. Nykyisessa laatiko setupissa sulakkeena on joko kytkin-akseli tai vetarit.
1Z koneen veivit alkaa porsimaan jossain 110nm/reikä nurkilla jos kauheesti alle 2500-2700rpm saavutetaan maksimi vääntö ;) Tosin kaikkihan saa rikki eli en ota vastuuta mitä milläkin tehoilla saa hajoitettua, perkele kuin kestäs edes vakiona :roll: :D