Sivu 1/2

Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 28.01.2013 23:27
Kirjoittaja JoniOne
Onko kellään kokemusta jarrupääsylinterin vaihtamisesta syncroon? Mulla tuntuu toi sylinteri vähän kulahtaneen. Aikani koetin ilmata jarruja, mutta systeemistä ei ilmaa tullut ja lopulta tultiin sitte tulokseen kaverin kanssa että pääsylinterin männän tiiviste vuotaa. Ts. poljin tuntuu vetelältä ja kun linttaa lattiaan, menee renkaat lukkoon.

Onkos tuo sylinteri vaikea vaihtaa? Ilmeisesti erilainen kuitenkin kun takavedon? Ainakaan Motonetin valikoimista ei tunnu löytyvän? Kaikenlaiset neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan kyllä :P

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 07:59
Kirjoittaja AT5nok
Sama pääsylinteri 14" Syncro ja 2WD.

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 11:48
Kirjoittaja JoniOne
Okei hyvä sitte. Tuon saa Motonetista niin pääsee asentelemaan :)

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 11:53
Kirjoittaja TT|
Taitaa olla kaikissa sama, myös 16"

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 12:13
Kirjoittaja Sinky
tai sitten samaan konkurssiin upgradea ja BMW sylinteri kehiin
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=401822

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 12:55
Kirjoittaja TT|
Taitaa kuitenkin olla kyseessä BMW:n tehostin, ei pääsylinteri. http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =E30#p8165

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 14:28
Kirjoittaja Sinky
TT| kirjoitti:Taitaa kuitenkin olla kyseessä BMW:n tehostin, ei pääsylinteri. http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =E30#p8165
yes, stupid is as stupid does :) niinhän se olikin

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 19:56
Kirjoittaja JoniOne
Saapas nähdä miten käy. Toivottavasti sylinterin pääsee vaihtamaan kojetaulun irroittamalla, ettei tarvitse puolta autoa purkaa...

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 19:58
Kirjoittaja Sinky
JoniOne kirjoitti:Saapas nähdä miten käy. Toivottavasti sylinterin pääsee vaihtamaan kojetaulun irroittamalla, ettei tarvitse puolta autoa purkaa...
Mulla kävi niin että valu nesteet ulos sylinteristä niin vaihtoon meni jarrusylinteri ja ihmettelin ku edelleen katos nestettä. Itseasiassa paskana oli kytkimen sylinteri joka on aika samalla linjalla jarrusylinterin kanssa..... no nyt on molemmat vaihdettu.

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 20:45
Kirjoittaja JoniOne
No se tästä vielä puuttuiskin...

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 29.01.2013 22:48
Kirjoittaja TT|
Kytkinsylinteri mullakin vuosi.

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 30.01.2013 20:05
Kirjoittaja JoniOne
Tossa tuli nyt epäilys, että jos jarrutehostin ei toimikaan. Mutta eikös sen polkimen kuuluis silloin olla jäykkä? Nythän se ei sitä ole, päin vastoin.

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 31.01.2013 20:30
Kirjoittaja resupekka
Olethan jo tarkistanut, ettei jarruputket tai letkut vuoda tai pullistele? Myös liitokset voivat vuotaa. Sitten tietty jos takana on jarrukengät kauhean etäällä rummuista, niin varmaan pehmenee tuntuma huomattavasti. Yleensäkin on syytä olla varma, että kaikki paikat liikkuvat kuten kuuluu.

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 31.01.2013 22:33
Kirjoittaja Sinky
joku fiksumpi osaa varmaan varmistaa mutta joskus luin että tehostimen voi testata siten että painaa virrat päällä jarrun pohjaan ja sitten kun starttaa niin tehostimen pitäisi imasta poljin vielä vähän sisään....

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 31.01.2013 23:02
Kirjoittaja JoniOne
Tuo pitää muuten vkl kokeillakin.

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 31.01.2013 23:15
Kirjoittaja AT5nok
Takapään jarruosien vaihdolla saa kummasti poljinta "paremman tuntuiseksi". Ne takajarrujen "automaattisäädöt" ei taida toimia kuin uutena. Itse olen säätänyt ne omista Tölkeistäni ainakin kerran vuodessa, ennen katsastusta.
Kenkäsarja ja uudet asennusosat maksaa n. 40€ Mätänetissä

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 01.02.2013 10:38
Kirjoittaja resupekka
Ajattelin omastakin autosta kokeilla ruuvata pikkuhiljaa hakien kengät niin lähelle kuin mahdollista. Jarruromuilla on ajettu nyt 15000 km maantieajoa, joten alkavat olla varmaan jo sisäänajetut pinnoiltaan. Olen työelämässä joskus päässyt kokeilemaan priimasti säädettyjä rumppujarruja ja niissä autoissa on ollut erinomainen poljintuntuma. Suosittelisin keskustelun aloittajaa tarkistaman tämän. Kuten T3Syncrokin sanoi, ei ne automaattisäädöt yleensä toimi. Vaikka paikat liikkuisivat, niin ne hammastuksetkin voivat ilmeisesti kulahtaa tangoista ajan myötä.

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 01.02.2013 13:12
Kirjoittaja JoniOne
Siellä on muuten uudet palat takana. Katsotaan miten nyt sitten käy

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 01.02.2013 14:48
Kirjoittaja resupekka
Eräältä VAG-konsernin tuotteita korjaavalta asentajalta sain sellaisen varoituksen sanan, että rumpuja ei sitten kannata välttämättä ostella motonetin puolelta. Ovat usein kieroja jo valmiiksi. Jos kengät on kerran uudet, niin katso, että ne säädöt ovat vielä kohdillaan. Tein säädön siten, että jätin käsijarruvaijerin säädön aluksi ihan löysälle, sitten hain kenkien perussäädön lähelle rumpua molemmin puolin, sitten lopuksi käsijarrun säätö riittävän tiukalle.

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Lähetetty: 01.02.2013 16:00
Kirjoittaja JoniOne
Okei juu. Nuo jarrupalat on nimenomaan Motonetista... Niiden pitäisi kuitenkin olla aikas kohdallaan. Luulen vaan että vika on tosiaan pääsylinterissä tai tehostimessa.