Tuossa tuorein dynolappu 165hv/400NM, ALH kone, samat Bosion suuttimet kun vvillen koneessa, 150hv ARL koneen ahdin. Tuossa on jo SRE asetelma ihan vaan isompien suuttimien varalle, AHU TDI vakio levy. Tämä kone golfin keulilla.vville kirjoitti:Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.
TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Eli kuten kuvasta näkyy, niin n. 249nm vääntö riittää ~160 heppaan! Kunhan se sama vääntö tulee myös 4500 kierroksella
< 15kWh/100km
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
Tuohan näyttää varsin mukavalta käyrältä VAG vekottimeen. Kuinkahan golffin vaihteisto kestää noinkin hurjaa vääntöä? Raatoa viritettäessähän yriteltiin säästellä vaihteistoa ja painottaa vääntöä suuremmille kierroksille joten käyristä tuli taasen tämänmoiset. Omassa vakioteinipenarissa (330d) on 500nm vääntöä tuossa 1750rpm vaiheessa(raato 140nm, golf ~180nm), veljen teinarissa (325d) huippuvääntö 400nm tulee jo 1300rpm kohdalla(golffissa 400nm/2500rpm). Erilaisia ovat kaikki nämä kiisselit. Ilmeisesti suuri vääntö alhaisilla kierroksilla on vaihteiston surma?TT| kirjoitti:Tuossa tuorein dynolappu 165hv/400NM, ALH kone, samat Bosion suuttimet kun vvillen koneessa, 150hv ARL koneen ahdin. Tuossa on jo SRE asetelma ihan vaan isompien suuttimien varalle, AHU TDI vakio levy. Tämä kone golfin keulilla.vville kirjoitti:Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista
TDI / WBX kytkin swappiin liittyen, kytkimen painelaakrin ohjurihokki saattaa ottaa kiinni kytkinlevyyn ja painaa sen asetelmaa vasten, jolloin kytkin ei irrota. Ohjuriholkin päästä on syytä leikata siivu pois.