Kaverilla on 05 jolla ajettu yli 500 000km ja 2 vaihde menee huonosti päälle ja välillä kuin ei olisi sycronointia ollenkaan, kylmänä ei mitään ongelmaa.
Mitä tolle pystyy ja kannattaa tehdä?
Laatikko
- Wolkkariman
- AktiVWisti
- Viestit: 124
- Liittynyt: 22.02.2012 00:42
- Paikkakunta: HellSinki Drumssö
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laatikko
Korjauttaa tai hommaa uuden esim. eBaysta. En saanut linkkiä toimimaan, mutta ebay.de ja hakee: "t5 getriebe". Tuskin on muutakaan tehtävissä. Mulla oli tölkissä ja T5:ssa lootan kanssa ongelmia ja auki ne oli käytettävä molemmat.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Wolkkariman
- AktiVWisti
- Viestit: 124
- Liittynyt: 22.02.2012 00:42
- Paikkakunta: HellSinki Drumssö
Re: Laatikko
Tolla ajettu noin pitkään eli taitaa kestää mut vaihtaminen vaan hankalaa?
Re: Laatikko
Mikä laatikko (moottori), onko öljyä vaihdettu, onko vaihteensiirron säädöstä hyötyä? Taitaa kaikissa laatikoissa nuissa olla jo vaijerit?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Laatikko
Minulla oli noin kk sitten ongelmaa 2 ja 4 vaihteen päälle menemisen kanssa. Muutama vuosi aikaisemmin katosi kaikki vaihteet.
Vika löytyi vaihteensiirtäjän yläpäähän tulevasta vipuosasta: Gearshift Lever T5 7H0 711 051 J
Siitä oli boorit hajonnu. Varsinaista vaihteensiirtäjää ei olisi tarvinnut vaihtaa. Se on kovempaa metallia ja siinä akselin päässä oli urat kunnossa, mutta tilasin varuiksi sellaisenkin ja vaihdoin samalla. Oli helppo ja nopea homma tehdä itse.
Jos vaihteet katoaa tien päällä, niin väliaikaisen korjauksen saa lisäämällä prikan kiristysmutterin alle. Alkaa vivun ehjät urat ottamaan taas kiinni vaihtajan uriin. Tuollaisella vippaskonstilla ajeli melkein 200tkm, kunnes piti korjata oikealla tavalla vaihtamalla se vipu.
Vika löytyi vaihteensiirtäjän yläpäähän tulevasta vipuosasta: Gearshift Lever T5 7H0 711 051 J
Siitä oli boorit hajonnu. Varsinaista vaihteensiirtäjää ei olisi tarvinnut vaihtaa. Se on kovempaa metallia ja siinä akselin päässä oli urat kunnossa, mutta tilasin varuiksi sellaisenkin ja vaihdoin samalla. Oli helppo ja nopea homma tehdä itse.
Jos vaihteet katoaa tien päällä, niin väliaikaisen korjauksen saa lisäämällä prikan kiristysmutterin alle. Alkaa vivun ehjät urat ottamaan taas kiinni vaihtajan uriin. Tuollaisella vippaskonstilla ajeli melkein 200tkm, kunnes piti korjata oikealla tavalla vaihtamalla se vipu.
T3 Syncro 1.6TD -88
T5 Transporter Shuttle 1.9TDI -06
T5 Transporter Shuttle 1.9TDI -06