Sivu 1/1

Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 30.03.2014 20:12
Kirjoittaja jussimh
Mitä kautta olette Syncroon vaihtanut uuden kytkin paketin? Onko helpoin tapa irroittaa vain vaihdelaatikko vai irroitetaanko pelkkä moottori? Vai otetaanko koko moottori/laatikko paketti pois. Ja onko tuohon kytkimeen muita vaihtoehtoja kuin tuo perinteinen 228mm Sasch? Eli onko metsämöyrintään paremmin kestävää mallia saatavana? Ja mistä olette nämä yleensä ostaneet?

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 30.03.2014 20:53
Kirjoittaja TT|
Laatikon irrottaminen helpompi. Ilmeisesti WBX kyseessä? Onhan siihenkin saatavana SRE asetelma+levy, jos on sen verran paljon viritetty ettei alkuperäinen riitä.

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 31.03.2014 05:08
Kirjoittaja jussimh
WBX on tosiaan konehuoneessa. Mistä moisen SRE asetelman saa oostettua?

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 31.03.2014 08:05
Kirjoittaja AT5nok
Onko jollain ollut ongelmia 228 mm kytkimen pidon suhteen?

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 31.03.2014 09:10
Kirjoittaja jussimh
Joo kaverillani on paikoitellen luistellut, varmaan "väärä" ajotekniikka metsässä? Autoon on edellisen omistajan aikana vaihdettu kytkin jossain vaiheessa mutta alkoi taas luistelemaan. Viimeinen niitti oli tullut kun hinasivat traktorin käyntiin..

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 31.03.2014 09:18
Kirjoittaja TT|
Kyllä se hyvin pitää vakion ja aika paljon piristetynkin wbx:n perässä. Ettei valuisi öljyä kytkimeen, jos luistaa? Eikä tosiaan pidä luistattaa kytkintä maastossa.

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 02.04.2014 09:45
Kirjoittaja Eicca_
Ei kyllä luista edes LuK 228m levy 350nm kohdalla, jotain feelua siellä täytyy olla saa WBX:llä sen luista, eli joko vika on ratin ja penkin välissä tai sitten tosiaan tuo TT|:n mainitsema öljyn vuotaminen kytkimeen. 8-)

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 05.04.2014 09:36
Kirjoittaja jussimh
Päivitystä aikaisempiin tietoihin. Eipä ollukkaan edellinen omista kytkintä vaihdellu, ja nyt ajettu 350tkm.. Iinä varmaan suurin syy.

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 05.04.2014 10:00
Kirjoittaja AT5nok
Jos pääset nosturille tekemään rempan ja käytössä on vaihdelaatikkonosturi, niin laatikkoa ei tarvitse edes laskea alas, eikä kytkinnesteputkea irrottaa. Laatikkoa vaan sen verran irti koneesta, että asetelman ja painelaakerin mahtuu irrottamaan. Samalla vaivalla kannattaa vaihtaa kytkiankselin stefa.

Ai mistäkö tiedän, parhaana iltana neljä kertaa laatikko irti ja paikalleen kytkimen irrotusongelmaa selvitellessä. Jos olisi aikanaan ekalla laatikon irrotuksella vaihtanut vaan sen stefan, niin Simo toimisi varmaan vieläkin JX:n kytkimellä.

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 27.04.2014 06:35
Kirjoittaja jussimh
Vielä sellainen kysymys, että onko noissa Saschin ja LUK:n kytkimissä mitään eroja? Eli kumpi parempi vai molemmat yhtä hyviä.?

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 27.04.2014 21:02
Kirjoittaja AT5nok
Jos en ihan väärin muista, niin ovat saman firman tuotteita.

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 16.08.2014 22:45
Kirjoittaja ardem
Laitetaanpas tähän. Eli nyt kun tuo moottoriswappi menossa niin pitäisi samalla kytkin vaihtaa. Kytkin paketti hommattu mutta vielä pitää hommata tuo silmälaakeri tuohon vauhtipyörään. Mutta nyt mietityttää tuo pooriakseli mikä tulee vaihdelaatikosta niin siinä tuntuu aika selvä väljys kun sitä heiluttelee. Kuuluuko siinä olla väljää vai onko siitä mennyt jotain rikki? Laatikossa näyttäis akselin juurella olevan joku aukaistava laippa? Samalla tässä voisin kysäistä vähän offtopikkina että minkä öljypohjan tiivisteen laitan kun vaihdan nyt tuohonn aaz koneeseen tuon jx öljypohjan?

Re: Syncron kytkimen vaihto

Lähetetty: 16.08.2014 23:07
Kirjoittaja AT5nok
Käsittääkseni se akseli saakin vähän liikkua, asiasta on jossain foorumilla muistaakseni VWharrastajan kertomaa. Vaihda se kytkinakselin stefa, kun kerran laatikko on irti, se stefa on suurin syy kytkin ongelmiin Tölkissä.

Minä olen käyttänyt 1.9 TDI / AAZ tiivistettä parissa viimeisessä swapissä ja sama tulee tuohon seuraavaankin.