Sivu 1/1

Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 24.04.2012 11:14
Kirjoittaja TT|
Jostain syystä aloin pohtia mikä rajoittaa Syncron kahlaamiskykyä?
Tehtaan arvot vakioille: 16" kaikki mallit 39cm vettä 14" Bensa 35cm Diesel 20cm
Koneen puolesta ei varmaan tule noin pienet sukellukset vastaan, snorkkelistahan se ilma sinne tulee. Onko vaihdelaatikossa jotain huohotuksia, joista menee vesi öljyn tilalle?

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 24.04.2012 11:46
Kirjoittaja selvesa
TT| kirjoitti:Onko vaihdelaatikossa jotain huohotuksia, joista menee vesi öljyn tilalle?
Ilmeisesti kyllä, kun itselläkin on juuri vaihdelaatikon etupäästä "tyhmä" letku, joka tulee konehuoneeseen siihen lisäkiertovesipumpun luokse, ja on juurikin laatikon huohotukseen liittyvä, kun kerran sitä tuolta vanhoilta merkkikorjaamon asentajilta kyselin/äimistelin. :)

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 29.04.2012 23:56
Kirjoittaja hege
Eiköhän tässä ole vedetty varman päälle Volkkarin toimesta. Eli mitattu tietty syvyys johon voi mennä niin ettei kuluviin paikkoihin pääse vettä.

Kuvittelisin että bensakone ilman jakopään hihnaa voisi olla pitkäikäisempi kuin diesel jossa likainen vesi voi edistää jakopään hihnan kulumista.
16" malleissa taisi olla vaihteiston huohotukset korkeammalla kuin 14". 14" malleissakin lähtee letkua, mutten ole tarkastanut mihin ne menee. Pitää joku päivä ihmetellä.

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 29.05.2012 08:36
Kirjoittaja AT5nok

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 29.05.2012 09:56
Kirjoittaja TT|
hege kirjoitti:Eiköhän tässä ole vedetty varman päälle Volkkarin toimesta. Eli mitattu tietty syvyys johon voi mennä niin ettei kuluviin paikkoihin pääse vettä.

Kuvittelisin että bensakone ilman jakopään hihnaa voisi olla pitkäikäisempi kuin diesel jossa likainen vesi voi edistää jakopään hihnan kulumista.
16" malleissa taisi olla vaihteiston huohotukset korkeammalla kuin 14". 14" malleissakin lähtee letkua, mutten ole tarkastanut mihin ne menee. Pitää joku päivä ihmetellä.
Doppelissa näytti olevan laatikon huohotukset paikallaan, letkut tuli ylös siihen konehuoneen apparin puolen etukulmaan.

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 29.05.2012 11:18
Kirjoittaja Eicca_
Täytyy omasta dobbelista tarkistaa etuperän huohotus letkut ja melko varmasti vaihtaa pidemmät suosiolla ja takana sama homma. Kytkimeen menee vettä mutta sehän ei haittaa....

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 29.05.2012 20:15
Kirjoittaja AT5nok
Eicca_ kirjoitti:Täytyy omasta dobbelista tarkistaa etuperäs huohotus letkut ja melko varmasti vaihtaa pidemmät suosiolla ja takana sama homma. Kytkimeen menee vettä mutta sehän ei haittaa....
Huohotinletkut olisi varmaan hyvä vetää johonkin ikkunoiden alareunan korkeudelle, jos vaikka sattuu lipsahtamaan vesitön puolelle.
Minä suunnittelin kytkimen huuhtelua kuumalla vedellä... ;)

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 13.07.2012 07:56
Kirjoittaja Eicca_
Eicca_ kirjoitti:Täytyy omasta dobbelista tarkistaa etuperän huohotus letkut ja melko varmasti vaihtaa pidemmät suosiolla ja takana sama homma. Kytkimeen menee vettä mutta sehän ei haittaa....
Meneekö toi etuperän huohotus letku oikeesti taakse ylös vai mihin, sinne suuntaan se ainakin lähti? koitin tutkia mutta on pohja niin savessa että ei vielä into riittänyt etsiä loppuun asti kun kuivaa savea/multa/muutapaskaa satoi niskaan :roll:

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 13.07.2012 09:05
Kirjoittaja TT|
Siihen moottoritilan etureunaan ne tulee, eli luukun tasalla oltava vettä että siitä hörppää

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 15.07.2012 11:15
Kirjoittaja Eicca_
Aaaasia kunnossa 8-)

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 15.11.2012 13:50
Kirjoittaja TT|
Siitä vähän syvempiin vesiin eteniskykyä ;)
Kuva

Tallikaveri on kovasti mainostanut järjestelmää, jolla saisi paineistettua perät, ettei menisi vettä sisään. Onkohan kenelläkään näkemystä, miten tällainen toimisi syncrossa?

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 15.11.2012 16:52
Kirjoittaja hege
Perien paineistuksen ajattelin Vurreen hoitaa moottorin huohotuksesta ja takaiskuventtiili väliin, tiedä sitten miten tuhoontuomittu ajatus se on. Periaatteessa pienikin ylipaine riittää että vesi pysyy ulkopuolella.

Pyöränlaakerit ajattelin "paineistaa" niin että laitan olka-akseliin ja takalaakeripesään rasvanipat, eli aina ennen maastoon menoa tujaus rasvaprässistä pyöränlaakereihin niin nekin on ehkä paremmin suojattu kuin vakiona. Pyöränlaakereiden kanssa voi tulla ongelmia jos tiivisteet tahtoo pullahtaa pihalle kun liikaa laittaa rasvaa. Saa nähdä mitä tässä tekee ja miten käy.

Vetoakseleitakin pitäisi vähän miettiä jos sinne saisi jotenkin näppärästi rasvaprässillä tai muulla vähän lisää kamaa ennenkuin lähtee rapakkoon yrittämään.

Re: Syncron kahlaamiskyky

Lähetetty: 16.11.2012 00:47
Kirjoittaja rextherunt
kytkimeen ei muuten tarvitse paljon mennä vettä niin kusessa ollaan. tuli testattua. en suosittele.

vetarin kumin ja akselin välistä saa työnnettyä ohuen kovan paineputken ihan sinne nivelelle saakka. paineputki yhdistettynä vaikkapa apteekin ruiskuun ja ruisku täyteen lämmitettyä vetonivelrasvaa. viileä rasva on melko hankala saada ohuen pilin läpi. tuolla tavalla saapi hitaasti ujutettua takaisin syletyt rasvat jos on käyny uimassa pidemmän kaavan mukaan. ainakin vähän aikaa pääsee nilkuttaa tuolla konstilla.