Sivu 1/1

Syncron etulukko jäi päälle

Lähetetty: 07.01.2015 10:48
Kirjoittaja jusu
Eli en ole puoleentoista vuoteen laittanut lukkoja päälle ja nyt eilen tuli laitettua, kun ei muuten matka edennyt paksussa pakkaslumessa. Kivasti napsahti lukot päälle mutta eipä etulukko enää lähtenytkään pois päältä...
Pitää varmaan ottaa se alipaine mokkula etuperästä irti ja katsella miten se pelaa tai onko etuperässä meknismi jumissa. kosteus tietenkin voinut jäädyttää putket tai muuta ja nyt pakkasella jäässä?

Pirun kankea ohjata kun ohjaistehostinkin on poissa käytöstä, mutta onko tuossa muuta vaaraa jos ajelee lukko päällä pitempiä matkoja? Nyt takana noin 40km ajelua... Voisin kuvitella että ainakin naftaa vie enee mutta onko pelkoa että hajottaa koko perän? Lumisilla teillä rauhallisesti käänellen ei varmaan ihan ekana pauku paikat mutta kuivalla asfaltilla varmaan voi tykätä huonoa?

Re: Syncron etulukko jäi päälle

Lähetetty: 07.01.2015 20:58
Kirjoittaja jusu
Vika näytti korjaantuvan. Eli ilmeisesti kysessä oli vain käytön puute, koska kun aloin alipaine mokkulaa irrottamaan niin kuului loksahdus ja lukko lähti auki. Pimeässä ja huonossa ilmassa en jaksanut irrottaa mokkulaa kokonaan pois kun ei se tuntunut sieltä itsestään tulevan ulos, mutta ainakin tuntui liikkuvan ihan kevyesti. Pitänee alkaa käyttää lukkoja hieman useammin.

Re: Syncron etulukko jäi päälle

Lähetetty: 08.01.2015 00:43
Kirjoittaja TT|
Hyvä että selvisi noin vähällä, kannattaa tosiaan käyttää lukkoja säännöllisesti niin pysyvät kunnossa. Etulukko päällä ei kannata pitävällä alustalla ajella, varmasti hajottaa ainakin jonkun nivelen, jos ei muuta kiusaa keksi. Ja on tosiaan aika sakea käännellä, voi mutkissa tulla tilanteita :P

Re: Syncron etulukko jäi päälle

Lähetetty: 08.01.2015 12:46
Kirjoittaja leppajukka
Pystyisikö lukkoa tarvittaessa jumitilassa "jumppaamaan" tai herkistelemään vaihtamalla letkujen paikkaa?

Re: Syncron etulukko jäi päälle

Lähetetty: 08.01.2015 13:15
Kirjoittaja dmn
Kannattaa myös tarkistaa alipainepumpun kunto ja alipaine kellojen päässä. Itsellä sitä ongelmaa että alipainepumppu huono ja letkuissakin vuoto, niin lukolle tulee n. 0,15-0,25bar alipainetta (pitäis varmaan olla n. 0.5bar min).. Koneeseen kierroksia huomattavasti nostamalla saa tuota alipainetta lisää jolloin lukotkin napsahtavat paremmin paikalleen.

Re: Syncron etulukko jäi päälle

Lähetetty: 08.01.2015 16:00
Kirjoittaja jusu
Pitää yrittää mittailla letkujen päästä painetta kun saa kaverin mukaan niin toinen saa olla autossa vääntelemäs hanikoita ja toinen auton alla tai sitten jatkaa letkuja tarpeeksi paljon että saa vedettyä kabiiniin asti. Pitää muutenkin testailla nyt vkl aikana että jääkö lukko uudestaan päälle vai alkoiko tuolla jo toimimaan.
Miten nopeeta tuo lukko yleensä napsahtaa päälle kun sen kytkee? tuossa se ei aivan heti mene että jonkun 10-20sec meni ku ajoi eteepäin

Re: Syncron etulukko jäi päälle

Lähetetty: 08.01.2015 17:44
Kirjoittaja väiski
Jos näet jostain kuvan lukon rakenteesta ja osista, ymmärät heti ettei se hetkessä kytkeydy. Hampaiden pitää sattua just kohdilleen ja se vaatii ainakin mulla hidasta liiketttä ja loivaa mutkaa. Menee toki päälle tiukassakin paikassa, mutta en oikein edes halua kuvitella niitä voimia jotka siellä jyllää...
Ps. Olen muuten monesti ihmetellyt miksei koko homma voisi toimia säähköllä.

Re: Syncron etulukko jäi päälle

Lähetetty: 13.01.2015 23:55
Kirjoittaja matti räisänen
Kannattaa myös parikertaa vuodessa lirauttaa anturinreijästä jotain ohutta öljyä, voitelee sitä jumipaikkaa. ja sitte sitä säännöllistä käyttöö.