Sivu 1/1

Korotuspalat

Lähetetty: 07.06.2012 11:05
Kirjoittaja lentsu
Moi,
Onko kenellä ylimääräiset korotuspallat?
Tai joku idea mistä noit sais tehty?
Tarvisin taaksen noin 2-3 cm lisä.
Ja kaupassa on suht korkea hintaa ja toimitusajat ehkä liian pitkä, kuin tarvisin ne ennen 16.6 safarin :) .

T.: lentsu

Re: Korotuspallat

Lähetetty: 07.06.2012 12:44
Kirjoittaja hege
Lähetä Eicca_ nimimerkille yksityisviestiä.

Aiheesta keskusteltu: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=39&t=318

Re: Korotuspallat

Lähetetty: 07.06.2012 13:22
Kirjoittaja AT5nok
Ei ole takaiskareiden jatkopaloja vielä. Olisikohan kovinkin laitonta hitsata uudet korvakkeet orggisten yläpuolelle?

Re: Korotuspallat

Lähetetty: 07.06.2012 13:26
Kirjoittaja lentsu
Trailmasterin iskarit löyty, tarvin vaan jousen yläpuolelle 2-3cm .

Re: Korotuspallat

Lähetetty: 07.06.2012 13:32
Kirjoittaja hege
Eicca_ kirjoitti:Löytyy 20 täydellistä korotus-sarjaa 8-) Työkiireiden takia en ole kerinnyt takaiskarin jatkoja vielä kasata mutta kaikki muut osat on valmiita.
Eli siltä pitäisi löytyä niitä korotuslevyjäkin. Ota yhteyttä, vai otitko jo?

Re: Korotuspalat

Lähetetty: 07.06.2012 14:12
Kirjoittaja lentsu
En vielä, mutta kohta. Täällä duunissa joutu valitettavasti muutakin teha.

Re: Korotuspallat

Lähetetty: 07.06.2012 14:28
Kirjoittaja resupekka
T3Syncro kirjoitti:Ei ole takaiskareiden jatkopaloja vielä. Olisikohan kovinkin laitonta hitsata uudet korvakkeet orggisten yläpuolelle?
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Kts. pykälä 14.

Re: Korotuspallat

Lähetetty: 07.06.2012 16:51
Kirjoittaja AT5nok
Eljas kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Ei ole takaiskareiden jatkopaloja vielä. Olisikohan kovinkin laitonta hitsata uudet korvakkeet orggisten yläpuolelle?
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Kts. pykälä 14.
Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta kirjoitti: 14 § Heilahduksenvaimentimien vaihto
1. Auton heilahduksenvaimentimet saa muuttaa tyypiltään alkuperäisestä poikkeaviksi ja niiden määrää saa lisätä. Jos muuttaminen tai lisääminen edellyttää uusien kiinnikkeiden asentamista, eivät ne saa merkittävästi lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa toimia jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa.
Eli uudet korvakkeet vaan vanhojen yläpuolelle kuumaliimalla tai sitten ne jatkopalat. Mikä muu kuin iskari toimii ulosjoustossa rajoittimena?

Re: Korotuspalat

Lähetetty: 09.06.2012 08:32
Kirjoittaja resupekka
Ulosjoustossa tietysti iskari toimii rajoittimena. Muutenhan takapäästäkin voisi päästä vaikka jousi tippumaan välistä pois. Jousethan eivät saa edes täydessä ulosjoustossa kolista väljästi tuennan ja korin välissä, vaan jonkinlainen jännitys täytyisi aina säilyä. Tuo lakikirjan teksti varmaankin tarkoittaa sisäänjoustoa, eli muutettu tai lisätty iskari ei saa olla mitoitukseltaan sellainen, että joustoliikkeen aikana iskari löisi "pohjaan". Saattaisi muuten tuntua kunnon hypyn päätteeksi aika ikävältä. :shock:

Re: Korotuspalat

Lähetetty: 27.06.2012 09:44
Kirjoittaja AT5nok
Eljas kirjoitti:Tuo lakikirjan teksti varmaankin tarkoittaa sisäänjoustoa, eli muutettu tai lisätty iskari ei saa olla mitoitukseltaan sellainen, että joustoliikkeen aikana iskari löisi "pohjaan". Saattaisi muuten tuntua kunnon hypyn päätteeksi aika ikävältä. :shock:
Pitää pyytää Trafista tulkinta, saavatpahan miettiä perusteluita miksi lakikirjaan ei ole asiaa kirjattu niin kuin on tarkoitettu ;)