Vinssin asennus
Re: Vinssin asennus
Mullahan on ollu tuo vinssi pohjapanssarin alla aina, ei mitääm negatiivistä sanottavaa.
Vapautus oli tarkoitus tehdä pneumatiikka sylinterillä mutta eipä tullu silloin tehtyä eikä sitä ole kyllä tarvinutkaan.
Tosin mullahan on naru vinssi niin aika nätti pitää naru pitkänä koko ajan kun on metässä. Joko roikottaa peilistä tai heittää vänkärin jalkatilaan.
Vapautus oli tarkoitus tehdä pneumatiikka sylinterillä mutta eipä tullu silloin tehtyä eikä sitä ole kyllä tarvinutkaan.
Tosin mullahan on naru vinssi niin aika nätti pitää naru pitkänä koko ajan kun on metässä. Joko roikottaa peilistä tai heittää vänkärin jalkatilaan.
Vieläkö sillä on se pakettiauton romu? Kyllä sillä on.
Re: Vinssin asennus
VilleP kirjoitti:Vapautus oli tarkoitus tehdä pneumatiikka sylinterillä mutta eipä tullu silloin tehtyä eikä sitä ole kyllä tarvinutkaan.
Niin vinssiä et ole tarvinnut vai? Kiva kaivaa sitä vapautus vipua esille kun auton on vilkkuihin asti jossain liejussa
Re: Vinssin asennus
Vinssi aina kytkettynä niin ei tarvi kaivaa.Eicca_ kirjoitti:VilleP kirjoitti:Vapautus oli tarkoitus tehdä pneumatiikka sylinterillä mutta eipä tullu silloin tehtyä eikä sitä ole kyllä tarvinutkaan.
Niin vinssiä et ole tarvinnut vai? Kiva kaivaa sitä vapautus vipua esille kun auton on vilkkuihin asti jossain liejussa
Vieläkö sillä on se pakettiauton romu? Kyllä sillä on.
Re: Vinssin asennus
Sama juttu, ne harvat kerrat kun auto on ollut vaijeri ulkona, en oo vapautellut. Toinen syy miksi halusin nopean vinssin oli se ettei tarvitse välttämättä vapauttaa. Virrankulutus mulla pyörittäessä vinssiä tyhjänä on 60A, niin pitkään vinssatessa varmaan tulee vedettyä ulos vapaalla. Laturi jaksaa antaa 40A tyhjäkäynnillä.
Keskivinssi kiinnostaa koska en jaksa kelata ulos ja sisään turhaan kun vaijeri ei halua mennä järjestykseen rummulla vaan pakkautuu aina toiseen reunaan. Keulan painokin häiritsee.
Tämä kiinnostaisi. Liekö tommosesta hyötyä?
http://www.warn.com/industrial/tension_kit.shtml
Keskivinssi kiinnostaa koska en jaksa kelata ulos ja sisään turhaan kun vaijeri ei halua mennä järjestykseen rummulla vaan pakkautuu aina toiseen reunaan. Keulan painokin häiritsee.
Tämä kiinnostaisi. Liekö tommosesta hyötyä?
http://www.warn.com/industrial/tension_kit.shtml
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Vinssin asennus
Vaihda vaijerin tilalle naru niin säästyy monelta vaivalta. Ei sylttää ja on mukava käsitellä!
Vieläkö sillä on se pakettiauton romu? Kyllä sillä on.
Re: Vinssin asennus
Mitä narua olet käyttänyt, ja mistä hommasit?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Vinssin asennus
Aikanaan tuli myytyä noita vinssi kamoja joten jäämistöä sieltä.TT| kirjoitti:Mitä narua olet käyttänyt, ja mistä hommasit?
Voin tieten hommata naruja jos porukka haluaa niitä ostaa.
Vieläkö sillä on se pakettiauton romu? Kyllä sillä on.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Vinssin asennus
Vinssi vasta haaveena, mutta otin kokeeksi pari väkipyörää. Tuo sokkakiinnitys ei ihan vakuuta luotettavuudeltaan, joten toiseen ajattelin hitsata akselin siten, että toinen pää hitsattuna, sitten läpi paksu pultti (20-24 mm) ja päähän iso korilaatta / vast, luulisi pysyvän nipussa.
Aparaatissa ei ole mitään merkintöjä valmistajasta tai massasta jolle olisi edes suunniteltu, mutta hintaakin oli vain 7.90 €/kpl.
Aparaatissa ei ole mitään merkintöjä valmistajasta tai massasta jolle olisi edes suunniteltu, mutta hintaakin oli vain 7.90 €/kpl.
Re: Vinssin asennus
Puuilo myy vinssinarua. Dyneema - muutama tuhat kiloa kestoa. Hinta 60:n luokkaa. Taisi olla 6mm paksua.TT| kirjoitti:Mitä narua olet käyttänyt, ja mistä hommasit?
Re: Vinssin asennus
Pitäis olla vähän enemmän kestoa, vähintään 5500 kg.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Vinssin asennus
Jos naru / vaijeri mitoitetaan vinssin maksimin mukaan, ilman että vinssin saamaa virtaa rajoitetaan ilmoitettuun maksimivetovoimaan, niin narut / vaijerit saattaa katkeilla, kuten on käynyt erään maanpuolustusfirman paloautoissa koeponnistuksissa...
Re: Vinssin asennus
Me tehtiin tuo niin että tein vetokoukkuun sopivan sovituksen vetokidasta vinssiin ja toinen sovitus etupään vetolenkkiin jossa on koukku joka sopii tietysti tuohon vinssin kitaan, takaluukku auki ja konetilan kansi pois ja akulta hauenleoilla virtaa vinssille, etupään vetoa varten apustarttiakku. Vinssiä tarvii sen verran harvoin että vinssi kulkee takatilassa siististi laatikossa.
Re: Vinssin asennus
Vastaavaa olen miettinyt, jonkinlainen liitin vaan virran syöttöä varten olisi hyvä. Trailerille lastaamista varten olen käyttänyt bilteman irtovinssiksi tarkoitettua vähän vastaavalla tavalla irtoakulla, toimi yllättävän pitkään vaikka varmasti yli speksien tuli kuormitettua monesti. Nyt olisi pienen huollon paikka sen kanssaTimppa kirjoitti: ↑01.10.2021 22:16 Me tehtiin tuo niin että tein vetokoukkuun sopivan sovituksen vetokidasta vinssiin ja toinen sovitus etupään vetolenkkiin jossa on koukku joka sopii tietysti tuohon vinssin kitaan, takaluukku auki ja konetilan kansi pois ja akulta hauenleoilla virtaa vinssille, etupään vetoa varten apustarttiakku. Vinssiä tarvii sen verran harvoin että vinssi kulkee takatilassa siististi laatikossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Vinssin asennus
Itse laitoin G-mersuun hitsauskaapeleilla sähköt ja hitsausliittimillä virransyötön (ja syöttö on eteen, sekä auton taakse. Vinssiin saa kiinni puskurin kitaan, tai taakse vetokoukun tilalle tulevaan kitaan).
Hitsausliittimet ovat halvat ja hyvät (oliko n. 5e/kpl, kannattaa ottaa ekstroja tietysti "tulpaksi"). Samalla kun sellaiset hakee alan liikkeestä kannattaa ottaa kaapelitkin sieltä, koska Motonet ym. rihkamakaupat myyvät kaiketi nykyään pelkästään alumiinijohtimilla olevaa kaapelia.
Hitsausliittimet ovat halvat ja hyvät (oliko n. 5e/kpl, kannattaa ottaa ekstroja tietysti "tulpaksi"). Samalla kun sellaiset hakee alan liikkeestä kannattaa ottaa kaapelitkin sieltä, koska Motonet ym. rihkamakaupat myyvät kaiketi nykyään pelkästään alumiinijohtimilla olevaa kaapelia.
< 15kWh/100km