Syncron iskunvaimentimet
Syncron iskunvaimentimet
Mitä iskareita porukka on käyttänyt 16" versiossa? Kokemuksia Bilsteinin B4 / B6 malleista Entä muista ? Autolla ajetaan lähinnä "metsästysajoa" eli huonoja teitä/maastoa (paikkoja joihin ei citymaasturimiehet edes yritä )
Re: Syncron iskunvaimentimet
Omassa on B6 16" ja takavedon HD jouset edessä. Asvalttiajoon varsin erinomainen, ja hiljaa maastossa ajoon myös, mutta nimismiehen kiharat ja muut täristimet vauhdilla ajaen ei parasta. Eli kohtuu kova on etupää noilla iskareilla. Jos yhtään huonompaa maastoa, että korotuksesta on hyötyä, niin Trailmaster/Koni -setti olisi varmasti hyvä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron iskunvaimentimet
Mulla ollut nyt kohta vuoden alla Konin Heavy - alustasarja iskarein ja jousin. Tykkään. Kallis hankkia mutta minusta hintansa väärti. Isän Syncrossa sama alusta, toinen takaiskari näytti huonompaa tehoa katsastuksessa, rajoilla oli....nyt busschmieden kanssa kiistelty takuu hommista mutta eivät kovin innokkailta vaikuta asian suhteen.
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: Syncron iskunvaimentimet
Nuihin katsastuksen iskaritesteihin ei kannata paljon luottaa, eikä ainakaan alkaa vaihtamaan, jos muuten käytännössä tuntuu toimivan eikä vuoda. Ne voi näyttää ihan mitä vaan, varsinkin Syncron renkailla ihan arpapeliä. Omatkin lähes uudet iskarit taisi sen perusteella olla jotain 30%, ja joka vuosi ihan eri luvut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron iskunvaimentimet
Moi!
Mun pitäisi uusia 14" syncrooni takaiskarit.
Iskareiden saatavuus tuntuisi olevan melko hankalaa.
Osaisiko joku sanoa minkä mittaiset vakio (ei madalluksia/korotuksia) syncroon pitäisi laittaa? Jos intoudut mittaamaan, niin mittaisitko reiän keskeltä keskelle.
Olisiko vinkkejä mitkä iskarit kannattaisi laittaa? Bilsteinilla on esim 19-216966.
Kiitos tosi paljon mikäli joku osaa auttaa!
Alan olla jo melko väsähtänyt tähän iskarisäätämiseen.
Luin jonkun ketjun jostain, jossa joku oli laittanut Landrover Discoveryn iskarit ja todennut että ne ovat millin toleranssilla sopivat, eli voi poistaa ainetta hieman ja ne sopii. Kaipaisin vaan apuanne vähän.
Janne
Mun pitäisi uusia 14" syncrooni takaiskarit.
Iskareiden saatavuus tuntuisi olevan melko hankalaa.
Osaisiko joku sanoa minkä mittaiset vakio (ei madalluksia/korotuksia) syncroon pitäisi laittaa? Jos intoudut mittaamaan, niin mittaisitko reiän keskeltä keskelle.
Olisiko vinkkejä mitkä iskarit kannattaisi laittaa? Bilsteinilla on esim 19-216966.
Kiitos tosi paljon mikäli joku osaa auttaa!
Alan olla jo melko väsähtänyt tähän iskarisäätämiseen.
Luin jonkun ketjun jostain, jossa joku oli laittanut Landrover Discoveryn iskarit ja todennut että ne ovat millin toleranssilla sopivat, eli voi poistaa ainetta hieman ja ne sopii. Kaipaisin vaan apuanne vähän.
Janne
Re: Syncron iskunvaimentimet
Mainitsemasi Bilsteinin 19-216966. (Mustat) on perus iskarit ihan toimii jos Orginaali fiilistä ja mukavuutta hakee niin ihan Jees. Tosin jos jämäkkyyttä hakee niin keltaset alle, niissä sitten mukavuus huonompi. Itse iskin ALH syncroo noi mustat Bilsteinit ja vakio jouset. No mukavan pehmeä alusta tosin jouset ja iskarit sen verran pehmeet että kun kaasua antaa 150 heppasella niin kyllä keula nousee ja perä laskee aikalailla, mutta ei se mutkissa pahalta tunnu. Sehän on aina kompromissi.
Sitä jämäkämpi sitä epämukavampi.
Nyt en muista noista numeroista mutta varmista että saat syncron, mulle tuli yhdet takavedon bilsteinit eka himaan ja ne on auttamatta lyhyet joten jouduin palauttelemaan.
Sitä jämäkämpi sitä epämukavampi.
Nyt en muista noista numeroista mutta varmista että saat syncron, mulle tuli yhdet takavedon bilsteinit eka himaan ja ne on auttamatta lyhyet joten jouduin palauttelemaan.
Re: Syncron iskunvaimentimet
Eiköhän minulla nuo ole https://www.ebay.co.uk/itm/331498316774, ulosjoustoa alkupeäistä enemmän. Mutta jos ei tule korotuksia niin eikö tölkin iskarit olisi paras vaihtoehto.
Osanumero näyttäs olevan 251513031D https://www.vw-t3-bus-shop.de/en/bilste ... 251513031d Ei ole ETKAA auki niin googletin, nuo tölkkifirmat ilmoittelee osanumerot hyvin.
Ebaysta eri väristä ja eri hintaista. https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... d&_sacat=0
Sparetolta kanssa vaikka mitä https://spareto.fi/tuotteet?keywords=251513031d
Autodocilta lisää https://www.autodoc.fi/search?keyword=251513031d
Meniskö paljon vikkaan jos tilaat Sparetolta just nuo 19-216966 Bilsteinit? Ainakin minä olen Bilsteineihin ollut tyytyväinen, parissakin kiulussa on niitä alla.
Muok: Osku ehti ja asiaa puhuu, minulla on kiirekiulussa keltaiset B8 Sprintit alla ja ne on kyllä jämäkät. Varmaan nuo mustat tölkkiin laittaisin, keulassa on mustat bilsteinit ja hyvin toimii.
Osanumero näyttäs olevan 251513031D https://www.vw-t3-bus-shop.de/en/bilste ... 251513031d Ei ole ETKAA auki niin googletin, nuo tölkkifirmat ilmoittelee osanumerot hyvin.
Ebaysta eri väristä ja eri hintaista. https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... d&_sacat=0
Sparetolta kanssa vaikka mitä https://spareto.fi/tuotteet?keywords=251513031d
Autodocilta lisää https://www.autodoc.fi/search?keyword=251513031d
Meniskö paljon vikkaan jos tilaat Sparetolta just nuo 19-216966 Bilsteinit? Ainakin minä olen Bilsteineihin ollut tyytyväinen, parissakin kiulussa on niitä alla.
Muok: Osku ehti ja asiaa puhuu, minulla on kiirekiulussa keltaiset B8 Sprintit alla ja ne on kyllä jämäkät. Varmaan nuo mustat tölkkiin laittaisin, keulassa on mustat bilsteinit ja hyvin toimii.
Re: Syncron iskunvaimentimet
Mulla oli "normikorotuksilla" olevassa syncrossa "Terrafirma 4 Stage Adjustable Rear Shock +3" Travel TF179 (Discovery 2) Item# TF179". Tuolla sai ainakin maksimi joustot taakse ja saa säätää mieleisekseen (itse jätin asentoon "2", enkä edes kokeillut muita). Joten sanoisin että normi Disco 2:n iskari menee taakse suoraan, eikä tarvitse välttämättä edes mitään modifikaatioita, kun liikevaraa ei pidennetä (tukivarrren yläreuna ottaa iskariin kiinni ja alkaa vääntämään linkkuun).
Vakioiskarin osanro 251 513 031 D, tuon kuin syöttää netin varaosakauppojen etsintäsivulle, niin tuloksia ropisee.. (HD versio -M päätteinen ja 16" N)
Vakioiskarin osanro 251 513 031 D, tuon kuin syöttää netin varaosakauppojen etsintäsivulle, niin tuloksia ropisee.. (HD versio -M päätteinen ja 16" N)
< 15kWh/100km
Re: Syncron iskunvaimentimet
Discoveryn iskarit menee paikalleen, kun vaan vähän taivuttaa tölkin kiinnikkeitä auki. Ja pituus on sama kun tölkissä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 1
- Liittynyt: 25.08.2021 13:01
Re: Syncron iskunvaimentimet
Syncron vakioiskareiden pituus kiinnostaisi. Takaiskari reiästä reikään ja etuiskarin mitat kiinnitys reiästä jousenlautaseen ja kiinnitysreiästä iskarin varteen kynnyksen kohtaan mistä alkaa se kierre.
Kiitos jo paljon etukäteen.
Kiitos jo paljon etukäteen.
Re: Syncron iskunvaimentimet
https://www.t3-pedia.de/index.php?title ... UbKy2mApvM Tuolla on listattuna iskareiden tiedot.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!