Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
Hola!
Reissuraketti lastattiin Viking Graceen torstai-iltana 24.11. Ja siitä asti on tullut viipotettua eteenpäin, välillä paremmalla ja välillä sitten matkulaisemmalla (kvg. Matku) menestyksellä. Tällä hetkellä karavaani kulkee Pariisissa, kilometerejä takana n. 2000 & ajopäiviä abaut kymmenen? Ensimmäinen yö meni Ruotsin Karlshamnissa, seuraavat neljä Lyypekissä. Siellä piti viipyä vai yksi yö, mutta kova kuume sun muut krempat pakotti lepoon. On muuten kiva sairastaa pakettiautossa.
Sittemmin on tullut oltua yötä leirintäalueilla mm. Kölnissä, Luxembourgissa ja jossain Keski-Saksan pikkukylässä. Auto on toiminut muuten ihan hyvin, mutta takalaakeri räjähti eräänä aamuna autobahnilla n. 40km yöpaikasta lähtemisen jälkeen. Sain volkkarijumalia rukoillen tölkkisen nilkutettua lähimmälle merkkikorjaamolle, johon tilattiin uusi laakeri, sieltä matka jatkui laakeri kainalossa pikkukorjaamolle kylään, jossa ei paljoa kahviloita tunnettu saati engelskaa puhuttu. Onneksi mykkä mekaanikkokin on mekaanikko, ja saksalaisella tarmokkuudella viat saatiin kuitenkin viksattua, ja matka jatkui vielä saman päivän iltana Kölniin. Ja ei, mulla ei ole pakollista liikennevakuutusta kummempaa turvaa takana.
Tosiaan nyt pysäkki on muutaman yön Pariisissa, ja paku pääsee välilevolle parkkihalliin. Kaupungin läpiajo ruuhkassa on muuten harvinaisen piristävä elämys.
Reissuraketti lastattiin Viking Graceen torstai-iltana 24.11. Ja siitä asti on tullut viipotettua eteenpäin, välillä paremmalla ja välillä sitten matkulaisemmalla (kvg. Matku) menestyksellä. Tällä hetkellä karavaani kulkee Pariisissa, kilometerejä takana n. 2000 & ajopäiviä abaut kymmenen? Ensimmäinen yö meni Ruotsin Karlshamnissa, seuraavat neljä Lyypekissä. Siellä piti viipyä vai yksi yö, mutta kova kuume sun muut krempat pakotti lepoon. On muuten kiva sairastaa pakettiautossa.
Sittemmin on tullut oltua yötä leirintäalueilla mm. Kölnissä, Luxembourgissa ja jossain Keski-Saksan pikkukylässä. Auto on toiminut muuten ihan hyvin, mutta takalaakeri räjähti eräänä aamuna autobahnilla n. 40km yöpaikasta lähtemisen jälkeen. Sain volkkarijumalia rukoillen tölkkisen nilkutettua lähimmälle merkkikorjaamolle, johon tilattiin uusi laakeri, sieltä matka jatkui laakeri kainalossa pikkukorjaamolle kylään, jossa ei paljoa kahviloita tunnettu saati engelskaa puhuttu. Onneksi mykkä mekaanikkokin on mekaanikko, ja saksalaisella tarmokkuudella viat saatiin kuitenkin viksattua, ja matka jatkui vielä saman päivän iltana Kölniin. Ja ei, mulla ei ole pakollista liikennevakuutusta kummempaa turvaa takana.
Tosiaan nyt pysäkki on muutaman yön Pariisissa, ja paku pääsee välilevolle parkkihalliin. Kaupungin läpiajo ruuhkassa on muuten harvinaisen piristävä elämys.
Re: Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
Saksan laaksoilla & Luxembourgissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
Pikkukylän leirintäalue & Kölnin vastaava.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
Pariisin leirintäalueella eilisestä tähän aamuun, nyt autopesun kautta ihan oikeaan sänkyyn muutamaksi yöksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
Sehän vaikuttaa hyvälle tölkkimatkailulle
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
Ei kai ollu se sama laakeri jonka vaihdoin ennen reissua?!
< 15kWh/100km
Re: Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
No se samahan se valitettavasti oli.. Mutta aina niitä menee ja kotiin päästiin kuitenkin! Aika edukasta toi autonkorjaus Saksassa, pikkukylän korjaamon tuntiveloitus oli 40€/h!
Reissu siis päättyi takaisin Turkuun 16.12. Tota laakeriremppaa lukuun ottamatta Canvan pelitti kyllä hienosti, kone ei syönyt öljyä eikä vettä ja auto jaksoi muutenkin mukisematta koko matkan. 4301km tuli mittariin, polttoainetta kului 349,71 litraa eli keskikulutus oli 8,1L/100km. Ei mielestäni huono. Keskinopeutta en ole vielä jaksanut laskea, mutta isoilla teillä ajoin pääsääntöisesti gepsin mukaan 80km/h. Hetkittäin, eli useita kymmeniä kilometrejä moottoriteillä joutui laskettamaan melkein sata lasissa, kun koitin pysyä rekkojen tahdissa ja isojen kaupunkien kuten Pariisin keskustassa mentiinkin sitten pari tuntia stop'n'go -tyylillä. Pisin päivämatka oli 671,3km (Kööpenhamina - Tukholma) ja lyhyin 196,2km (Köln - Luxembourg). Vakkaria alkoi kyllä jo ensimmäisten päivien aikana kaipailemaan, vasen jalka alkoi jo reissun loppupuolella olemaan yhtä puuta kaasupolkimen kanssa..
Summa summarum: Vaikka Canvanilla hauskaa onkin, niin ehkä joku virallinen retkitölkki olis meikäläiselle parempi kuin tälläinen "hybridi". Pakulle saati minibussille ei ole normaalisti käyttöä, joten nyt kun tää laitos täytti sille annetun tehtävän, niin annan muillekkin mahdollisuuden nauttia hänen kyydistään. Myynti-ilmoitus löytyy ao. osastolta! Turhaa sitä pihassakaan on 11 kuukautta vuodesta seisottaa.
Reissu siis päättyi takaisin Turkuun 16.12. Tota laakeriremppaa lukuun ottamatta Canvan pelitti kyllä hienosti, kone ei syönyt öljyä eikä vettä ja auto jaksoi muutenkin mukisematta koko matkan. 4301km tuli mittariin, polttoainetta kului 349,71 litraa eli keskikulutus oli 8,1L/100km. Ei mielestäni huono. Keskinopeutta en ole vielä jaksanut laskea, mutta isoilla teillä ajoin pääsääntöisesti gepsin mukaan 80km/h. Hetkittäin, eli useita kymmeniä kilometrejä moottoriteillä joutui laskettamaan melkein sata lasissa, kun koitin pysyä rekkojen tahdissa ja isojen kaupunkien kuten Pariisin keskustassa mentiinkin sitten pari tuntia stop'n'go -tyylillä. Pisin päivämatka oli 671,3km (Kööpenhamina - Tukholma) ja lyhyin 196,2km (Köln - Luxembourg). Vakkaria alkoi kyllä jo ensimmäisten päivien aikana kaipailemaan, vasen jalka alkoi jo reissun loppupuolella olemaan yhtä puuta kaasupolkimen kanssa..
Summa summarum: Vaikka Canvanilla hauskaa onkin, niin ehkä joku virallinen retkitölkki olis meikäläiselle parempi kuin tälläinen "hybridi". Pakulle saati minibussille ei ole normaalisti käyttöä, joten nyt kun tää laitos täytti sille annetun tehtävän, niin annan muillekkin mahdollisuuden nauttia hänen kyydistään. Myynti-ilmoitus löytyy ao. osastolta! Turhaa sitä pihassakaan on 11 kuukautta vuodesta seisottaa.
Re: Canvan alkutalvilomalla Euroopassa
Vielä parit kuvat.. Aika vähän semmosia fiinejä roatrip-fotoja tuli loppujen lopuks räpsittyä.
Sielunveljiä eli tölkkejä oli muuten yllättävän paljon liikkeellä. Jokaisella leirintäalueella oli ainakin yksi, Pariisissa & Amsterdamissa useita. Muutama huippukuntoinen Westfalia myös, ja niitähän tuli tietysti kuolattua..
Sielunveljiä eli tölkkejä oli muuten yllättävän paljon liikkeellä. Jokaisella leirintäalueella oli ainakin yksi, Pariisissa & Amsterdamissa useita. Muutama huippukuntoinen Westfalia myös, ja niitähän tuli tietysti kuolattua..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.