vihdoin sain kuvat koneelle. Koitin poimia fiksimmat kuvat matkalta ja laittaa ne suurinpiirtein oikeaan järjestykseen mitä aikasemmin selostin.
Lopussa on kuvia Westendestä ja bussitapahtumasta.
https://photos.app.goo.gl/Qte7GyRGej0nmyZ92
Euroopan Reissaaja
Re: Euroopan Reissaaja
Ja pienenä tilapäivityksenä että sain tuon kaasupolkimen ongelman ratkaistua. Pihat olivat löystyneet ja olivat hanganneet vetäisi josta otti maihin.
Tämän korjattu alkoi seuraava kiusa eikä auto jaksa ahtaa tasaisesti/kunnolla. Mitä tuossa kysellyt ja käynyt autoa läpi, ahdin on ihan lopuillaan.
Tämän korjattu alkoi seuraava kiusa eikä auto jaksa ahtaa tasaisesti/kunnolla. Mitä tuossa kysellyt ja käynyt autoa läpi, ahdin on ihan lopuillaan.
Re: Euroopan Reissaaja
Taas se aika kun pitäisi hetkeksi lähteä ajelemaan. Huomenna alkaa matka Hollannista Suomeen ja matkalla stopit hof - Praha - Krakova - Varsova - Kaunas - Riika - Tallinna.
Tämä siis tällä hetkellä suunnitelmissa. Jos jollain on jotakin hyviä nähtävyys vinkkejä niin voipi laittaa viestiä!
Hieman jännittää tölkin takia. Syksyllä alkoi ilmaantua Ahto ongelmia jotka ehdittiin kertaalleen korjata. (ahdin ja n75) mutta samat oireet alkoivat taas tänään. Onneksi noita ahu ahtimia nyt löytyy joka nurkalta!
Tämä siis tällä hetkellä suunnitelmissa. Jos jollain on jotakin hyviä nähtävyys vinkkejä niin voipi laittaa viestiä!
Hieman jännittää tölkin takia. Syksyllä alkoi ilmaantua Ahto ongelmia jotka ehdittiin kertaalleen korjata. (ahdin ja n75) mutta samat oireet alkoivat taas tänään. Onneksi noita ahu ahtimia nyt löytyy joka nurkalta!
Re: Euroopan Reissaaja
Voi olla väärin säädetty hukkaportin pituus (yliahtaa). Jos vikatilaan meno ärsyttää, voi n75:n ohittaa niin että yhdistät imusarjalle ja turboon menevän letkun. Näin ahdot on max. 0.3bar, mutta kulkee varmaan silti paremmin kuin vikatilassaossiwho kirjoitti:Taas se aika kun pitäisi hetkeksi lähteä ajelemaan. Huomenna alkaa matka Hollannista Suomeen ja matkalla stopit hof - Praha - Krakova - Varsova - Kaunas - Riika - Tallinna.
Tämä siis tällä hetkellä suunnitelmissa. Jos jollain on jotakin hyviä nähtävyys vinkkejä niin voipi laittaa viestiä!
Hieman jännittää tölkin takia. Syksyllä alkoi ilmaantua Ahto ongelmia jotka ehdittiin kertaalleen korjata. (ahdin ja n75) mutta samat oireet alkoivat taas tänään. Onneksi noita ahu ahtimia nyt löytyy joka nurkalta!
< 15kWh/100km
Re: Euroopan Reissaaja
Ahto-ongelmia voi olla monenlaisia, joten mitkä on oireet? Ja oliko tämä vakiosoftalla?
Jotain huonoa on joko paineissa tai öljynkierrossa, jos ehjiä turboja hajoaa noin vaan.
Jotain huonoa on joko paineissa tai öljynkierrossa, jos ehjiä turboja hajoaa noin vaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Euroopan Reissaaja
Kotiin on päästy ja mittariin tuli 3100km lisää. Hoffin jälkeen alkoi tölkki vihjailemaan uusista ongelmista. Noin 150km ennen Prahaa laturin valo syttyi ja laturi meni vaihtoon. Samalla tavaroiden siirtelyä vaihdoin noin Ahto ongelmiin (taas) uuden n75 venttiilin. Tällä kertaa venttiilin vaihto ei auttanut. Nooh Prahasta kun jatkoin matkaa auto alkoi pätkimään tasakaasulla ja kiihdyttäessä. Puolassa auttajia löytyi useita kymmeniä ja vikakoodit saatiin luettua vaikkeivät auttaneetkaan. Varsovaan asti sain auton ja siellä syncro 4x4 serwis selvitti kaikki viat. Ahto ongelmat johtuivat vedestä joka oli päässyt suojaamattoman suodattimen läpi ja koneen pätkiminen johtui katkenneesta johdosta johhtosarjassa. Noi laitettiin kuntoon ja matka jatkui ilman mitään ongelmaa Suomeen asti.