T4 maailmalla
T4 maailmalla
Teinmpäs oman topickin tän auton reissuille.
Ens heinäkuussa tarkotus lähteä Lyngeniin jatkamaan siitä mihin viimeeksi jäin. Jokusen vuoden on vapaa aika menny joko valokuvaamisen, kuntoilun tai luonnossa liikkumisen parissa. Armeija aikana niinku ihmiset monesti muuttuu, pojat kasvaa mukamas miehiksi, aloin kaivata jotain räväkkyyttä noihin kaikkiin. Lisää sisältöä jokaiseen noista harrasteista. KAH! Lähdempä vuoristoon. Ja niimpä tein.
Intin jälkeen sain 6kk pätkätyön ja päätin sillon että kaikki ylimääränen säästöön ja lähen työn päätyttyä Lyngeniin. Valokuvaajan pohjonen mekka. Treenasin 10kk intensiivisesti hiki hatussa ja tulosta alko syntyä ihan kivasti. Ei aiheuttanu enää läähätystä mennä kävellen kaheksanteen kerrokseen kerrostalossa. Koitti päivä jona oli aika lähteä matkaan. Ukko aivan täynnä virtaa ja intoa. Ehkä hiukan pelkoakin. Olin listannu huiput joista valitsen viikon aikana sen mille yritän kauneimpana päivänä kiivetä. Loppuviikosta lähdin tarpomaan Falsnestindenille. Tiesin että tulee olemaan jyrkkää paikka paikoin mutta silti vaativuus ylitti odotukset. Huippun korkeus oli 1059m merenpinnasta. 500 korkeus metrin jälkeen seinä nousikin niin pystyyn että tässä kohtaa alko uuden opettelu. Ihan jo pystyssä pysyminen oli haastavaa. Huippua ei nähny seinän jyrkkyyden takia. Tuli eka harjanne, sitten loiveni ja taas jyrkkeni, tuli toinen harjanne ja sama juttu. Sitten näkyviin tuli kallio piikki. Mietin että voiko olla että oon jo huipun saavuttamassa. Kiihdytin vauhtia ja juuri kun kerkesin riemuita huipusta, alkoi vasemmalta kohoamaan harjanteen takaa massiivinen pystysuora kallio seinä joka olikin vasta tuo huippu. Voimat ja ravinto loppu siihen paikkaan. Korkeutta oli tuossa kohtaa noin 800m. Pettymys oli karvas.
Huikeita hetkiä ja paikkoja oli nenän edessä viikon aikana monia. Tuolla kuvia ekalta reissulta: https://www.flickr.com/photos/kaakka/al ... 3833673540
Nyt vuotta myöhemmin viime syksynä. Sama viikko, sama paikka. Paremmin treenanneena ja ravinto asioihin perehtyneenä onnistuin saavuttamaan 1041m huipun vuonon toisella puolella. 2,5h ylös merenpinnan tasosta vajaat 20kg kuvauskalustoa selässä ruokineen ja juomineen. Alas pääs 1,5 tunnissa. Samalla reissulla tuli kiivettyä kuumeessa t-paidassa Saana tunturille. Tauti iski saapumispäivänä ni ei kyenny pitelemään itteeni. Nappia naamaan ja menoks ja ei todellakaan tarvinnu katua. Huikee lenkki. Blåvattnet myös hienoimpien paikkojen joukossa missä oon ikinä käyny. Jopa hienompi kun Steindalen edellisellä reissulla.
Tässä kuvakollaasi tältä reissulta: https://www.flickr.com/photos/kaakka/al ... 5815904298
Tämä auto projekti on alotettu juuri tämän vuoristo/valokuvaus/trekkailu harrastuksen tueksi. Ei tartte enää jumittaa mökkien lähistöillä vaan siirtyy juuri sinne minne mieli tekee.
Tämä viikonloppu tuli vietettyä Kolilla. Tosin mökissä kun autohan on vielä alkutekijöissään.
Ens heinäkuussa tarkotus lähteä Lyngeniin jatkamaan siitä mihin viimeeksi jäin. Jokusen vuoden on vapaa aika menny joko valokuvaamisen, kuntoilun tai luonnossa liikkumisen parissa. Armeija aikana niinku ihmiset monesti muuttuu, pojat kasvaa mukamas miehiksi, aloin kaivata jotain räväkkyyttä noihin kaikkiin. Lisää sisältöä jokaiseen noista harrasteista. KAH! Lähdempä vuoristoon. Ja niimpä tein.
Intin jälkeen sain 6kk pätkätyön ja päätin sillon että kaikki ylimääränen säästöön ja lähen työn päätyttyä Lyngeniin. Valokuvaajan pohjonen mekka. Treenasin 10kk intensiivisesti hiki hatussa ja tulosta alko syntyä ihan kivasti. Ei aiheuttanu enää läähätystä mennä kävellen kaheksanteen kerrokseen kerrostalossa. Koitti päivä jona oli aika lähteä matkaan. Ukko aivan täynnä virtaa ja intoa. Ehkä hiukan pelkoakin. Olin listannu huiput joista valitsen viikon aikana sen mille yritän kauneimpana päivänä kiivetä. Loppuviikosta lähdin tarpomaan Falsnestindenille. Tiesin että tulee olemaan jyrkkää paikka paikoin mutta silti vaativuus ylitti odotukset. Huippun korkeus oli 1059m merenpinnasta. 500 korkeus metrin jälkeen seinä nousikin niin pystyyn että tässä kohtaa alko uuden opettelu. Ihan jo pystyssä pysyminen oli haastavaa. Huippua ei nähny seinän jyrkkyyden takia. Tuli eka harjanne, sitten loiveni ja taas jyrkkeni, tuli toinen harjanne ja sama juttu. Sitten näkyviin tuli kallio piikki. Mietin että voiko olla että oon jo huipun saavuttamassa. Kiihdytin vauhtia ja juuri kun kerkesin riemuita huipusta, alkoi vasemmalta kohoamaan harjanteen takaa massiivinen pystysuora kallio seinä joka olikin vasta tuo huippu. Voimat ja ravinto loppu siihen paikkaan. Korkeutta oli tuossa kohtaa noin 800m. Pettymys oli karvas.
Huikeita hetkiä ja paikkoja oli nenän edessä viikon aikana monia. Tuolla kuvia ekalta reissulta: https://www.flickr.com/photos/kaakka/al ... 3833673540
Nyt vuotta myöhemmin viime syksynä. Sama viikko, sama paikka. Paremmin treenanneena ja ravinto asioihin perehtyneenä onnistuin saavuttamaan 1041m huipun vuonon toisella puolella. 2,5h ylös merenpinnan tasosta vajaat 20kg kuvauskalustoa selässä ruokineen ja juomineen. Alas pääs 1,5 tunnissa. Samalla reissulla tuli kiivettyä kuumeessa t-paidassa Saana tunturille. Tauti iski saapumispäivänä ni ei kyenny pitelemään itteeni. Nappia naamaan ja menoks ja ei todellakaan tarvinnu katua. Huikee lenkki. Blåvattnet myös hienoimpien paikkojen joukossa missä oon ikinä käyny. Jopa hienompi kun Steindalen edellisellä reissulla.
Tässä kuvakollaasi tältä reissulta: https://www.flickr.com/photos/kaakka/al ... 5815904298
Tämä auto projekti on alotettu juuri tämän vuoristo/valokuvaus/trekkailu harrastuksen tueksi. Ei tartte enää jumittaa mökkien lähistöillä vaan siirtyy juuri sinne minne mieli tekee.
Tämä viikonloppu tuli vietettyä Kolilla. Tosin mökissä kun autohan on vielä alkutekijöissään.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 maailmalla
Inspiroiva tarina ja huikeita kuvia! Tuplapeukut!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T4 maailmalla
Tämä nostattaa innostusta viedä omat unelmat ajatustasolta käytäntöön. Ei voi kun kadehtia, loisto meininki!
Re: T4 maailmalla
Kiitoksia! Sakelle tsemppiä projektiin ni pääset reissuun nopiaan
Karmee polte ois jo lähteä reissun päälle mutta vähä joutuu oottelee vielä.
Karmee polte ois jo lähteä reissun päälle mutta vähä joutuu oottelee vielä.
Re: T4 maailmalla
Kesä lähestyy. Pieniä "lämmittely" pyrähyksiä otettu lähi maastoon.
Kotkassa tullu käytyä nyt pari kertaa vastakkaisen sukupuolen vetovoiman johdosta.
Hallan saarella kävin pyörähtämässä ja ihmettelemässä tyyntä merta noin klo kahdelta yöllä. Kotio päin lähin kumminki ajelemaan tuolta kun ei ollu sängyssä patjaa vielä ja nälkä kouri mahassa kun eväät jäi kotiin. Vaalimaan kohalla alko silmä lupata niin rajusti että meinas transhotelli olla pöpelikössä joka kurvissa. Ajoin sivuun, penkin selkänoja taakse, puhaltimella mökki täyteen lämmintä ilmaa ja silmät kiinni. Heräsin neljältä aamulla siihen ku vasen jalka on puupökkelönä. Paniikissa torso ylös penkistä. Tää kohta on vähän sumun peitossa. Sitten ovi auki ja jalka pihalle autosta roikkumaan että veri alkaa virrata sinne. Kohta käppäilin jo pihalla ja otin askelia pisteleväl jalalla. Samalla huomasin että kuskin oven ikkuna on alhaalla. Mitä h*lvettiä?? Tulin siihen lopputulokseen että oon avannu sen siinä pöhnässä kun heräsin jalka puutuneena ja kuvittelin sen auttavan jalan puutumiseen ja sen jälkeen oon tajunnu että täytyy muuten avata koko ovi jos meinaa saada jalan suoraks. En muista millon ois pönttö ollu noin sekasi ku sillon.
Eilen tein jälleen viis tuntia remonttia öljyvuotojen johdosta. Auto kasaan, kaupunkiin hakemaan kolmijalka ja nokka kohti Sarviniemeä Taipalsaarelle. Kuva kolleega odotteli siellä 2gen pajerolla jossa teltta katolla. Törkeen hieno kajo oli yöllä horisontissa yöllä. Kuva otettu jälleen about klo 02:00. Kaveri jäi sinne paistaan makkaroita ja minä lähin kotiin nukkumaan aamuks.
Kotkassa tullu käytyä nyt pari kertaa vastakkaisen sukupuolen vetovoiman johdosta.
Hallan saarella kävin pyörähtämässä ja ihmettelemässä tyyntä merta noin klo kahdelta yöllä. Kotio päin lähin kumminki ajelemaan tuolta kun ei ollu sängyssä patjaa vielä ja nälkä kouri mahassa kun eväät jäi kotiin. Vaalimaan kohalla alko silmä lupata niin rajusti että meinas transhotelli olla pöpelikössä joka kurvissa. Ajoin sivuun, penkin selkänoja taakse, puhaltimella mökki täyteen lämmintä ilmaa ja silmät kiinni. Heräsin neljältä aamulla siihen ku vasen jalka on puupökkelönä. Paniikissa torso ylös penkistä. Tää kohta on vähän sumun peitossa. Sitten ovi auki ja jalka pihalle autosta roikkumaan että veri alkaa virrata sinne. Kohta käppäilin jo pihalla ja otin askelia pisteleväl jalalla. Samalla huomasin että kuskin oven ikkuna on alhaalla. Mitä h*lvettiä?? Tulin siihen lopputulokseen että oon avannu sen siinä pöhnässä kun heräsin jalka puutuneena ja kuvittelin sen auttavan jalan puutumiseen ja sen jälkeen oon tajunnu että täytyy muuten avata koko ovi jos meinaa saada jalan suoraks. En muista millon ois pönttö ollu noin sekasi ku sillon.
Eilen tein jälleen viis tuntia remonttia öljyvuotojen johdosta. Auto kasaan, kaupunkiin hakemaan kolmijalka ja nokka kohti Sarviniemeä Taipalsaarelle. Kuva kolleega odotteli siellä 2gen pajerolla jossa teltta katolla. Törkeen hieno kajo oli yöllä horisontissa yöllä. Kuva otettu jälleen about klo 02:00. Kaveri jäi sinne paistaan makkaroita ja minä lähin kotiin nukkumaan aamuks.
Re: T4 maailmalla
Hienoa lähiseutufiilistelyä. Toivottavasti pääset reissuun!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 maailmalla
Kiitoksia TT! Reissuun lähtö tulee onnistumaan näillä näkymin.
Viimeyön tosiaan vietin ekaa kertaa nyt vasta leimatussa ja valmistuneessa autossa. Odottelin jotain maailman luokan auringonlaskua ilmankosteudesta johtuen mutta eipä toi nyt mikään maailmaa mullistava näky ollu. Kaunista oli kyllä silti ei siitä mihinkään pääse!
Paikaksi valkkasin Lepänkannon rannan Kuolimolla. Erään nettisaitin viivojen mukaan aurinko olis laskemassa aika pitkälti suoraan niemen kären taakse ja sinnehän se sitten putoskin.
Muutamia ruutuja eilisillalta.
Tortilla illallinen.
Unta palloon.
Viimeyön tosiaan vietin ekaa kertaa nyt vasta leimatussa ja valmistuneessa autossa. Odottelin jotain maailman luokan auringonlaskua ilmankosteudesta johtuen mutta eipä toi nyt mikään maailmaa mullistava näky ollu. Kaunista oli kyllä silti ei siitä mihinkään pääse!
Paikaksi valkkasin Lepänkannon rannan Kuolimolla. Erään nettisaitin viivojen mukaan aurinko olis laskemassa aika pitkälti suoraan niemen kären taakse ja sinnehän se sitten putoskin.
Muutamia ruutuja eilisillalta.
Tortilla illallinen.
Unta palloon.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 maailmalla
Komeita kuvia! Puhdas puupinta näyttää hyvältä eikä tule vielä semmosta "saunamaista" tunnelmaa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T4 maailmalla
Kiitoksia hanttapuli!
Unirytmin kääntö meneillään joten yötämyöten tänään pöllöiltiin saimaan rannalla kaverin kans. Maanantaina lähetää illalla yötä vasten ajelee pohjoseen.
Talviturkki tuli heitettyä. Ei päivääkää liian aikasin. Kahteen pekkaan napattiin ite tehdyillä pintaperhoilla rantavedestä kaks kpl 500g-1kg säyneitä. Järetön kiukku oli tällä minun kalalla. Veti ku traktori ja hienoja ilmalentojaki tuli.
Valaisevat yöpilvetki tuli kuvattua eli yks kesän tavote taas saavutettu.
Unirytmin kääntö meneillään joten yötämyöten tänään pöllöiltiin saimaan rannalla kaverin kans. Maanantaina lähetää illalla yötä vasten ajelee pohjoseen.
Talviturkki tuli heitettyä. Ei päivääkää liian aikasin. Kahteen pekkaan napattiin ite tehdyillä pintaperhoilla rantavedestä kaks kpl 500g-1kg säyneitä. Järetön kiukku oli tällä minun kalalla. Veti ku traktori ja hienoja ilmalentojaki tuli.
Valaisevat yöpilvetki tuli kuvattua eli yks kesän tavote taas saavutettu.
Re: T4 maailmalla
Hienoja kuvia ja tunnelmia!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 maailmalla
Kiitoksia!
9 päivän reissusta kotiuduttu paskasena mutta onnellisena. Kilsoja tuli onneks vaan 3600km. Näkee ja kokee kyllä niin paljo enemmän kun asustelee tien päällä eikä mökissä.
Tölkkejä tuli suomen puolella jokusia vastaan. Armylanssi tuli ainakin vastaan oulun motarilla tiistaina about klo 14-15.
Signaldalenissa yksi leiripaikka. Yhen yön jälkeen lähettiin menee kun aurinko nousikin aika äkkiä kuumentamaa. Kaverikuva tuolta laaksosta. Jiehtanasgaisi (1552m) taustalla.
Leiripaikkaa.
Iltapesut joessa meinas olla jo liian tuskasta kylmyyden takia. Ikinää en oo vilukissana noin kylmässä vedessä pulikoinu.
Saanalla pilvi inversion yllä. Ns lämmittelylenkki reissun pää lenkkiä varten joka olikin aivan järettömän hieno ja vei kyllä lähestulkoon kaiken voiman ja jaksamisen ja kroppa on edelleen neljä päivää myöhemmin paskana mutta oli kaiken vaivan arvosta.
Hienon näköstä kun pilvet vyöryy tunturien seinien imussa alas. Leiripaikka tällä kertaa järven rannassa kaseikossa about 15km keskustasta.
Lissää myöhemmin.
9 päivän reissusta kotiuduttu paskasena mutta onnellisena. Kilsoja tuli onneks vaan 3600km. Näkee ja kokee kyllä niin paljo enemmän kun asustelee tien päällä eikä mökissä.
Tölkkejä tuli suomen puolella jokusia vastaan. Armylanssi tuli ainakin vastaan oulun motarilla tiistaina about klo 14-15.
Signaldalenissa yksi leiripaikka. Yhen yön jälkeen lähettiin menee kun aurinko nousikin aika äkkiä kuumentamaa. Kaverikuva tuolta laaksosta. Jiehtanasgaisi (1552m) taustalla.
Leiripaikkaa.
Iltapesut joessa meinas olla jo liian tuskasta kylmyyden takia. Ikinää en oo vilukissana noin kylmässä vedessä pulikoinu.
Saanalla pilvi inversion yllä. Ns lämmittelylenkki reissun pää lenkkiä varten joka olikin aivan järettömän hieno ja vei kyllä lähestulkoon kaiken voiman ja jaksamisen ja kroppa on edelleen neljä päivää myöhemmin paskana mutta oli kaiken vaivan arvosta.
Hienon näköstä kun pilvet vyöryy tunturien seinien imussa alas. Leiripaikka tällä kertaa järven rannassa kaseikossa about 15km keskustasta.
Lissää myöhemmin.
Re: T4 maailmalla
Taisit ajella meitä vastaan Oulussa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 maailmalla
Hyvinkin mahollista!
Nord Lenangenissa viivyttiin kolme päivää. 12 turskaa nous merestä.
Keskimmäisen päivän iltana 19 aikoihin lähin tarpomaan vuorelle jonka nimeä ja korkeutta en tuossa kohtaa vielä tienny. Pääsin kaseikon läpi jo reilu puolessa tunnissa lampaan paskan ja kärpästen täyttämään ylöspäin kohoavaan laaksoon. Sieltä sitten kahden huipun väliin jäävälle reunamalle kiipeämään. Reunalle pääsin ja oli hianoo. Reunan takaa paljastu hieno näkymä sinertävälle lammelle ja taustalla kohoaville saarille. Takana aurinko laski tumman sadekuuro pilven välissä.
Kalddalsvatnet
Reunalta alko jyrkkä seinä. Kiveltä kivelle nelinkontin rämpien 20kg rinkkaselässä. Otsasuoni alko taas pullottaa aika rajusti ja happi meinas loppua. Lopulta neljä tuntia myöhemmin alkoi näyttää siltä että mäki loppuu kesken ja kohta olinkin huipulla jo. Alhaalla jontkassa iso jäätikkö ja kruunun reunan takana pohjois Lyngenin korkeimmat huiput. Järettömän hienot näkymät.
Huippu oli siis Storgalten 1219m.
En oikeen tämän reunan jylhyyttä saanu mitenkään järkevästi taltioitua. Tässä paras yritys kuitenkin. Alas matkaa jyrkkää seinää pitkin satoja metrejä. Laajakulma ei hyvä tälläsiin paikkoihin mutta tässä kohtaa sain parhaan lopputuloksen sillä.
Nord Lenangenin silta alhaalla.
Nord Lenangenissa viivyttiin kolme päivää. 12 turskaa nous merestä.
Keskimmäisen päivän iltana 19 aikoihin lähin tarpomaan vuorelle jonka nimeä ja korkeutta en tuossa kohtaa vielä tienny. Pääsin kaseikon läpi jo reilu puolessa tunnissa lampaan paskan ja kärpästen täyttämään ylöspäin kohoavaan laaksoon. Sieltä sitten kahden huipun väliin jäävälle reunamalle kiipeämään. Reunalle pääsin ja oli hianoo. Reunan takaa paljastu hieno näkymä sinertävälle lammelle ja taustalla kohoaville saarille. Takana aurinko laski tumman sadekuuro pilven välissä.
Kalddalsvatnet
Reunalta alko jyrkkä seinä. Kiveltä kivelle nelinkontin rämpien 20kg rinkkaselässä. Otsasuoni alko taas pullottaa aika rajusti ja happi meinas loppua. Lopulta neljä tuntia myöhemmin alkoi näyttää siltä että mäki loppuu kesken ja kohta olinkin huipulla jo. Alhaalla jontkassa iso jäätikkö ja kruunun reunan takana pohjois Lyngenin korkeimmat huiput. Järettömän hienot näkymät.
Huippu oli siis Storgalten 1219m.
En oikeen tämän reunan jylhyyttä saanu mitenkään järkevästi taltioitua. Tässä paras yritys kuitenkin. Alas matkaa jyrkkää seinää pitkin satoja metrejä. Laajakulma ei hyvä tälläsiin paikkoihin mutta tässä kohtaa sain parhaan lopputuloksen sillä.
Nord Lenangenin silta alhaalla.
Viimeksi muokannut Kääkkä, 02.08.2018 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 maailmalla
Huikeita kuvia! Jotku ne vaan osaa!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T4 maailmalla
Syvä kumarrus suuntaanne!
Onko porukka käyny Gorsabrualla? Sai ajella aika mielenkiintosta hiekkatietä. Noustiin useempi sata metriä ylöspäin tiukkaa hiekka serpenttiini tietä. Puoli välissä ylitettiin puinen yks kaistanen silta josta oli melkonen pudotus alas kun pilvet oli alempana kyllä jonkunmatkaa mutta maata ei silti näkyny ollenkaan. Rotkon reunat näky kyllä.
1,8km tallailua hyvää polkua pitki putoukselle Ja jumaliste mikä jonta oliki. Syvyyttä 152m. Ja kyllä.. Ei voinu vastustaa kiusausta vaan etittiin niin iso kivi kun jakso vaan kantaa ja nakattiin sillalta alas. Kivi putos jonkuu aikaa ja hävis usvan sekaan jonka jälkee kuulu ääni ku ois ukkone lyöny kallioo. Puhelimesta löytyy videoki.
Kustaki teki mieli mutta siihe ei ryhdytty. Liekkö eka pisara ois alaalla ennen ku viimene putoaa?
Vaikka vuorilla käykin niin kyllä silti tommonen ihmisen rakennelman turvin tyhjän päällä käppäily vaan saa puurot vattassa hyppäämää selälleen aika hyvi. Sitä tunnetta jos janoaa ni tonne ja sukkelaa
Onko porukka käyny Gorsabrualla? Sai ajella aika mielenkiintosta hiekkatietä. Noustiin useempi sata metriä ylöspäin tiukkaa hiekka serpenttiini tietä. Puoli välissä ylitettiin puinen yks kaistanen silta josta oli melkonen pudotus alas kun pilvet oli alempana kyllä jonkunmatkaa mutta maata ei silti näkyny ollenkaan. Rotkon reunat näky kyllä.
1,8km tallailua hyvää polkua pitki putoukselle Ja jumaliste mikä jonta oliki. Syvyyttä 152m. Ja kyllä.. Ei voinu vastustaa kiusausta vaan etittiin niin iso kivi kun jakso vaan kantaa ja nakattiin sillalta alas. Kivi putos jonkuu aikaa ja hävis usvan sekaan jonka jälkee kuulu ääni ku ois ukkone lyöny kallioo. Puhelimesta löytyy videoki.
Kustaki teki mieli mutta siihe ei ryhdytty. Liekkö eka pisara ois alaalla ennen ku viimene putoaa?
Vaikka vuorilla käykin niin kyllä silti tommonen ihmisen rakennelman turvin tyhjän päällä käppäily vaan saa puurot vattassa hyppäämää selälleen aika hyvi. Sitä tunnetta jos janoaa ni tonne ja sukkelaa
Re: T4 maailmalla
Seuraava reissu on jo kovalla suunnitelulla. Videokuvaaja kollegan kanssa näillä näkymin lähössä Syyskuun puolivälissä takas Lyngeniin. Siirretään kattoteltta Pajeron katolta porton katolle ja menoks.
Parit vielä männä reissulta:
Jeppejen böögö et pääkallomuhennos illalline autossa sateelta suojassa jossain Skibotnin ja Kilpisjärven välissä kaseikossa.
Parit vielä männä reissulta:
Jeppejen böögö et pääkallomuhennos illalline autossa sateelta suojassa jossain Skibotnin ja Kilpisjärven välissä kaseikossa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T4 maailmalla
Komeeta meininkiä! Norjassa kyllä riittää hienoja maisemia. Tämän kesän pikkupyörähdys Lofooteilla herätti kipinän lähteä uudemmankin kerran.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T4 maailmalla
Kiitoksia kiitoksia! Varmasti. Lofooteilla ei ole vielä tullu käytyä. Eikä edes Senjassa.
Viimeyön pötköttelin Iitissä Suur-Kouvolan rajamailla. Mustaa pilveä näky menomatkalla sen verta että pelotti jo v*tuiks menee mutta kappas vaan. Pilvi repesi juuri oikeasta kohtaa. Ahh.
Kaarle joskus värkänny maisemaan osittain aika osuvan veisun. https://www.youtube.com/watch?v=9iXEKzwFwOY
Viimeyön pötköttelin Iitissä Suur-Kouvolan rajamailla. Mustaa pilveä näky menomatkalla sen verta että pelotti jo v*tuiks menee mutta kappas vaan. Pilvi repesi juuri oikeasta kohtaa. Ahh.
Kaarle joskus värkänny maisemaan osittain aika osuvan veisun. https://www.youtube.com/watch?v=9iXEKzwFwOY
Re: T4 maailmalla
Se ois 15 yötä täynnä autossa. Katotaan meneekö 30 rikki ennen talvea.
Lauantaina Iitistä kirmasin kotio syömään ja ruokkimaan kissat. Sitten taas tienpäälle ja nokka kohti Kyläniemeä. Tavotteena kuvata perseidejä. Eipä näkyny niitä mutta oikeestaan kaikkee muuta näky.
Yöpilviä, törkeen hieno auringonlasku, tummaa pilveä himmenevää horisonttia vasten ja kruununa kaiken päälle tämän alkavan pimeän kauden ekat revontulet. En oo kyllä ikinää nähny muistaakseni vasta kun joskus syyskuun lopulla ekoja tulia ja nyt ei oo vielä edes elokuun puoliväli.
Toimiston apina työssään.
Lauantaina Iitistä kirmasin kotio syömään ja ruokkimaan kissat. Sitten taas tienpäälle ja nokka kohti Kyläniemeä. Tavotteena kuvata perseidejä. Eipä näkyny niitä mutta oikeestaan kaikkee muuta näky.
Yöpilviä, törkeen hieno auringonlasku, tummaa pilveä himmenevää horisonttia vasten ja kruununa kaiken päälle tämän alkavan pimeän kauden ekat revontulet. En oo kyllä ikinää nähny muistaakseni vasta kun joskus syyskuun lopulla ekoja tulia ja nyt ei oo vielä edes elokuun puoliväli.
Toimiston apina työssään.