Joo tosiaan tuo unohtui omasta sepostuksesta, mutta jos noin niinkön haluaa 'helpoimmalla' päästä, tekasee vaadittavalle alueelle kattoon korotuksen ja jättää muuten normaaliksi, voihan se olla aika rujon näköinen tiettyHanttapuli kirjoitti:Ja sen verran lisään, että tuo korkeus on oltava aina käytettävissä. Ajonkin aikana. Eli se rajaa nostokaton pois tuosta matkailuauto-kategoriasta. Harmikseni tämän sain aikoinaan tietää, kun Westyn tai Californian Saksasta hakemisesta haaveilin.dmn kirjoitti:Joo, jos seisomakorkeus (1,9m) kopassa sisällä.
Matkailuautojen omituisuuksia
Re: Pakusta matkailuautoksi??
Tölkitön nyt, MB Sprinter KA käytössä
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Tuo kattokorotus kannattaa tehdä aika nopeasti, taitaa vuoden vaihteen jälkeen haluta muutoskatsastuksessa lujuus- ym. laskelmat, kun aluper.kattoon tehty reikä ja lujuuslaskelmat muuttuvat. Tämä on kuulopuhetta, eikä noista ilmoittele ennenkuin asetus on voimassa.
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Tuo uusi matkailuauto ohje on ollut trafissa tekeillä jo pitemmän aikaa, tosin ei tuossa nykyisessäkään mitään hirveän epäselvää ole, "uuden polven" katsastajat ei vaan vissiin osaa enää lukea siksi homma on päässyt karkaamaan käsistä totaalisesti.SyncroVWaari kirjoitti:Tuo kattokorotus kannattaa tehdä aika nopeasti, taitaa vuoden vaihteen jälkeen haluta muutoskatsastuksessa lujuus- ym. laskelmat, kun aluper.kattoon tehty reikä ja lujuuslaskelmat muuttuvat. Tämä on kuulopuhetta, eikä noista ilmoittele ennenkuin asetus on voimassa.
Voi olla ettei sieltä mitään ohjeita tule vähään aikaan ulos kun niillä on mietinnässä nuo massamuutosjutut rekkoihin ja tuo korjaamokatsastusjuttu.
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Pitkäänhän on puuhattu sitä verottomuuden poistamista matkailuautoilta, en tarkistanut mikä viimeisin aikataulu on. Eikä kukaan ole puhunut mitään että miten suhtautuu jo rekisterissä olevien autojen muutoksiin, voisi kuvitella että loppuu sekin. Tämäkin meni liian suosituksi noiden uusien autojen kanssa, niin torpataan kokonaanjarke kirjoitti:Tuo uusi matkailuauto ohje on ollut trafissa tekeillä jo pitemmän aikaa, tosin ei tuossa nykyisessäkään mitään hirveän epäselvää ole, "uuden polven" katsastajat ei vaan vissiin osaa enää lukea siksi homma on päässyt karkaamaan käsistä totaalisesti.SyncroVWaari kirjoitti:Tuo kattokorotus kannattaa tehdä aika nopeasti, taitaa vuoden vaihteen jälkeen haluta muutoskatsastuksessa lujuus- ym. laskelmat, kun aluper.kattoon tehty reikä ja lujuuslaskelmat muuttuvat. Tämä on kuulopuhetta, eikä noista ilmoittele ennenkuin asetus on voimassa.
Voi olla ettei sieltä mitään ohjeita tule vähään aikaan ulos kun niillä on mietinnässä nuo massamuutosjutut rekkoihin ja tuo korjaamokatsastusjuttu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
nyt on tuo uusi ohje pulpahtanut esiin, astuu voimaan ensivuoden alusta. sillä vissiin pyritään estämään ettei tämän tyyppisiä ratkaisuja enää tulisi:
http://motocross.niemela.net/2009/12/30 ... sta-osa-1/
(tämähän on tietysti vain esimerkki eikä tarkoita että juuri tässä yksilössä olisi mitään määräystenvastaista)
näitähän kuulemma uudelleen verotetaan jo nyt koko ajan, eli jos omistat ko. tyyppisen ratkaisun on syytä sille jotain ehkä tehdä.
http://motocross.niemela.net/2009/12/30 ... sta-osa-1/
(tämähän on tietysti vain esimerkki eikä tarkoita että juuri tässä yksilössä olisi mitään määräystenvastaista)
näitähän kuulemma uudelleen verotetaan jo nyt koko ajan, eli jos omistat ko. tyyppisen ratkaisun on syytä sille jotain ehkä tehdä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Onko se ohje luettavissa netissä?
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
jarke kirjoitti:nyt on tuo uusi ohje pulpahtanut esiin, astuu voimaan ensivuoden alusta. sillä vissiin pyritään estämään ettei tämän tyyppisiä ratkaisuja enää tulisi:
http://motocross.niemela.net/2009/12/30 ... sta-osa-1/
(tämähän on tietysti vain esimerkki eikä tarkoita että juuri tässä yksilössä olisi mitään määräystenvastaista)
näitähän kuulemma uudelleen verotetaan jo nyt koko ajan, eli jos omistat ko. tyyppisen ratkaisun on syytä sille jotain ehkä tehdä.
HUOM. Tätä ohjetta sovelletaan 1.1.2014 tai sen jälkeen matkailuautoksi hyväksytyn ajoneuvon yksittäishyväksynnässä/katsastuksessa. Aiemmin hyväksyttyihin matkailuautoihin ei tätä ohjetta tarvitse määräaikaiskatsastuksen yhteydessä soveltaa, ellei niiden varustelu ole olennaisesti puutteellinen verrattuna ohjeen vaatimuksiin. Olennaisiksi vaatimuksiksi katsotaan majoitustilassa sijaitsevat istuimet ja pöytä, makuupaikat, keittomahdollisuus sekä säilytystilat.
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Juuri näin , kuten laitoin niin tuon linkin kuva tietenkin. On. projekti k uva kesken eräisestä ghommasta, eihän tuota tietenkään ole tuollaisena hyväksytty;-) näissähän noita veroehtojen täyttymistä leimalla seurataan kuten syncrovwaari tuossa sitaatteja laittoikin.
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Mikäs tässä oli "virheenä"? Liian iso tavaratila vs majoitustilat?jarke kirjoitti:nyt on tuo uusi ohje pulpahtanut esiin, astuu voimaan ensivuoden alusta. sillä vissiin pyritään estämään ettei tämän tyyppisiä ratkaisuja enää tulisi:
http://motocross.niemela.net/2009/12/30 ... sta-osa-1/
(tämähän on tietysti vain esimerkki eikä tarkoita että juuri tässä yksilössä olisi mitään määräystenvastaista)
näitähän kuulemma uudelleen verotetaan jo nyt koko ajan, eli jos omistat ko. tyyppisen ratkaisun on syytä sille jotain ehkä tehdä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
niiden suhteestahan ei ole nykyään enää määritelty mitään , äkkiseltään tuossa näyttäisi ettei nuo kaikki varusteet ole samassa tilassa ainakaan, ei ainakaan vielä kuvan perusteella taida olla tuo matkailutilassa oleva istuin olla valmis ja sänkykään ei ole sänky jos siinä ei ole jalkoja, pelkästään lattialle kaatuva vanerilevy ei ole sänky, keitinhän on tässä varmaan tuossa kaapissa kiinni ruuvattuna, mutta tässä netistä löytyneestä esimerkkikuvassa on tietysti kyse kesken eräisestä projektista.TT| kirjoitti:Mikäs tässä oli "virheenä"? Liian iso tavaratila vs majoitustilat?jarke kirjoitti:nyt on tuo uusi ohje pulpahtanut esiin, astuu voimaan ensivuoden alusta. sillä vissiin pyritään estämään ettei tämän tyyppisiä ratkaisuja enää tulisi:
http://motocross.niemela.net/2009/12/30 ... sta-osa-1/
(tämähän on tietysti vain esimerkki eikä tarkoita että juuri tässä yksilössä olisi mitään määräystenvastaista)
näitähän kuulemma uudelleen verotetaan jo nyt koko ajan, eli jos omistat ko. tyyppisen ratkaisun on syytä sille jotain ehkä tehdä.
asiathan voi toki myös tehdä esim. näin:
http://nevira.nettiavain.fi/galleria/puna-musta/
Täsä uudessa ohjeessahan ei "oikeasti" ole mitään uutta asiaa ,vaan eikös siinä ole vaan pyritty saamaan pois nuo ratkaisut jotka ei enää sellaisen perinteisen "maalaisjärjellä ajattelun " -piiriin ole mahtuneet. Tämähän on niin normaalia nykyään ja aina ennenkin että kaikki hyvät porsaanreiät onnistutaan ryssimään kun halutaan mennä siitä mistä aita on matalin
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
http://www.trafi.fi/filebank/a/13867704 ... ksiin_.pdf
Tuolta äkkiä selaillen huomasin että nykyään hyväksytään virallisestikin mikroaaltouuni keittomahdollisuudeksi, eli jotakin järkeistystä tuossakin tullut.
Tuolta äkkiä selaillen huomasin että nykyään hyväksytään virallisestikin mikroaaltouuni keittomahdollisuudeksi, eli jotakin järkeistystä tuossakin tullut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Onhan se varmaan pakko ollut, kun nyky ihmiset on niin uusavuttomia, että ei ne osaisi käyttää muuta .... mikrossa roiskeläppä pitsaa ....
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Toinen huomio oli että on myös mainittu säilytystilaksi riittää kolmenistuttavan penkin alaosan lokero, T3 ja T4 Multivanin takapenkin alapuolinen säilytystila siis riittävä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 101
- Liittynyt: 27.07.2016 08:32
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
http://forums.offipalsta.com/showthread ... =T3+syncro
Lueskelin offipalstalta tätä ja koitin miettiä, mitä tosta täyden veron syncrosta sais tehtyä. Onko kukaan tehnyt diesel caravelle syncrosta matkailuautoa nostamalla omamassaa ja lain vaatima sisäkorkeus 190cm? Tai miltä alalta se sisäkorkeus nyt sit piti olla? Ja mikä tuon syncron omamasda olikaan, iha ku olisin nähnyt takavedon olevan 1680kg. Sitä on helppo korotta jollain tuplaakuilla, vinssillä, isommilla renkailla jne varusteilla, eikö?
Lueskelin offipalstalta tätä ja koitin miettiä, mitä tosta täyden veron syncrosta sais tehtyä. Onko kukaan tehnyt diesel caravelle syncrosta matkailuautoa nostamalla omamassaa ja lain vaatima sisäkorkeus 190cm? Tai miltä alalta se sisäkorkeus nyt sit piti olla? Ja mikä tuon syncron omamasda olikaan, iha ku olisin nähnyt takavedon olevan 1680kg. Sitä on helppo korotta jollain tuplaakuilla, vinssillä, isommilla renkailla jne varusteilla, eikö?
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Täyden autoveron syncrosta saat tehdä ihan mitä haluat, ilman omamassa tai korkeusvaatimuksia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 101
- Liittynyt: 27.07.2016 08:32
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Aijaa. Mikä ihme toi veroseuraamusjuttu sit oikein oli?
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Vanhan lain mukainen puuttuvan autoveron maksu, kun alennetun veron alainen maastohenkilöauto oli muutettu verolliseksi matkailuautoksi.donhammart kirjoitti:Aijaa. Mikä ihme toi veroseuraamusjuttu sit oikein oli?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 101
- Liittynyt: 27.07.2016 08:32
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
Eli voin muuttaa syncron matkailuautoksi ihan niinkuin normi 2wd diesel-caravellenkin, kunhan siinä on keittolevy (nykyään mikro?), säilytystila ja makuupaikat? Ei omamassa, eikä korkeus rajoituksia?
Re: Matkailuautojen omituisuuksia
M1G:hän ei ole täysverollinen, eli menee siitä edelleen se vero, mutta ei enää se ammoisina aikoina maksamatta jäänyt, vaan nykyarvoon suhteutettu määrä (oliko ~35%), kuten vaikkapa ulkomailta tuodusta autosta menee.
Eli Sinikan kohdalla aika varmasti puhutaan vielä satasista, ei siitä ~9000€:stä joka vielä viime vuonna olisi mennyt.
Eli Sinikan kohdalla aika varmasti puhutaan vielä satasista, ei siitä ~9000€:stä joka vielä viime vuonna olisi mennyt.