Videot ja kuvat netistä pt2
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Safetyboxia tarttis vaikka omalla kotipihalla:
https://twitter.com/coastvwcampers/stat ... 0773379072
https://twitter.com/coastvwcampers/stat ... 0773379072
- Liitteet
-
- image.jpg (224.63 KiB) Katsottu 5233 kertaa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Kesä tulossa ja tietty kesäautotkin liikenteeseen (junikset ym vanhukset)
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Jopa oli hyviä kuvia!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Toyotoitu Tölkki...
This van, which is a Vanagon body with 11 inches of height chopped out, mated to a 2001 Toyota MR2,
was about as quick as you'd expect from an MR2 with an extra thousand pounds of heft added (that is, not terribly slow), and it looked amazing.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Tämä ei nyt ole video tai kuva, mutta mielenkiintoinen minihistoriikki kuitenkin Volkkarin ikonisesta Transporterista:
"Hyvää syntymäpäivää, Transporter!
16.03.2015 klo 9:16
Ensimmäisen Volkswagen Transporterin tuotanto alkoi 65 vuotta sitten. Alkujaan Transporteria tehtiin Saksassa Wolfsburgin tehtaalla, sittemmin vuonna 1956 tuotanto siirtyi Hannoverin hyötyautotehtaalle.
Transporterin tuotannon alkaminen merkitsi myös alkua ainutlaatuiselle autoteollisuuden rakkaustarinalle – pitkän tuotantohistoriansa aikana Volkswagen Transporter onkin noussut kulttimaineeseen.
Volkswagen Transporterin tarina alkoi vuonna 1947 lyijykynäpiirroksesta, kun hollantilainen automaahantuoja Ben Pon luonnosteli tehtaalla näkemänsä lavettiajoneuvon innoittamana takamoottorisen umpipakettiauton. Kaksi vuotta myöhemmin tehtaanjohtaja Heinrich Nordhoff esitteli neljä prototyyppiä: kaksi pakettiautoa, kombi-mallin ja pienen bussin, jonka lempinimeksi Saksassa tuli Bulli.
Suunnittelijat käyttivät ensimmäisissä Transporter-prototyypeissä Volkswagen Kuplan moottoria ja akseleita sekä hyötyautoon sopivaa vahvaa tikapuurunkoa. 1,1-litrainen moottori tuotti tehoa 18 kW kierrosalueella 3 300 r/min. Pikkubussiin mahtui kahdeksan henkilöä. Kaksi taaimmaista istuinriviä voitiin poistaa helposti, jolloin autoon mahtui jopa 750 kg kuormaa. Vuosina 1948–1952 Volkswagen GmbH:n kehitysjohtajana työskennelleen Alfred Haesnerin mukaan tällainen hyötyauto soveltui useille liiketoiminta-aloille, kuten kiirekuljetuksiin, rahteihin, postin kuljettamiseen tai ambulanssiksi. Volkswagen Transporterin tuotanto alkoi 8.3. Volkswagenin Wolfsburgin tehtaan hallissa numero 1. Päivässä valmistettiin kymmenen autoa.
Vuoden 1950 loppuun mennessä oli valmistettu 8001 Transporteria. Kysyntä oli valtavaa. Ainutlaatuinen auto nousi nopeasti myös vientihitiksi. Vuoden 1951 Berliinin autonäyttelyssä esiteltiin matkailuautoversio Volkswagen Transporterista. Takamoottorisena kuljetusautona tunnettu Transporter tarjosi täysin uuden tavan matkustaa.
Neljän vuoden kuluttua tuotannon käynnistymisestä Volkswagen Transporterin tuotantolinjalta lähti 100 000. auto. Mallivalikoimassa oli jo 30 erilaista Transporter-vaihtoehtoa. Wolfsburgin tehtaan tuotantokapasiteetin maksimimäärä oli 80 Transporteria päivässä, sillä samalla tehtaalla valmistettiin myös Volkswagen Kuplaa. Kävi selväksi, että Transporter tarvitsi oman tehtaan.
Tehtaan rakennustyöt Hannover-Stöckenissä aloitettiin maaliskuun alussa vuonna 1955. Tehdas rakennettiin vuodessa, ja maaliskuussa 1956 ensimmäinen "Made in Stöcken" -Transporter rullasi tuotantolinjalta. Tähän päivään mennessä Transporter-sarjan viiden eri sukupolven autoja on myyty maailmanlaajuisesti lähes 11 miljoonaa kappaletta. Hannover-Stöckenin tehtaassa valmistetaan Transporterin lisäksi mm. Volkswagen Amarokia. Tehdas työllistää noin 12 200 ihmistä. Puolassa Poznanin tehtaalla työskentelee 5 700 työntekijää. Poznanissa valmistetaan Transporterin lisäksi Volkswagen Caddyä. Parhaillaan Puolaan Wrzesniaan rakennetaan myös toista hyötyautotehdasta, jossa aletaan valmistaa uutta Volkswagen Crafteria. Kaikkiaan Volkswagen-hyötyautojen parissa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 19 500 ihmistä.
Ensimmäisen sukupolven Transporter aloitti pitkän menestystarinan, joka on kestänyt tähän päivään asti. Markkinoilla on edelleen kysyntää luotettavalle ja monipuoliselle autolle, joka on hyvin räätälöitävissä erilaisiin kuljetustarpeisiin niin yksityis- kuin yrityskäyttöönkin. Tarina saa tänä vuonna jatkoa, kun Volkswagen-hyötyautot esittelee uuden kuudennen sukupolven Transporterin."
Lähde:
http://www.volkswagen-hyotyautot.fi/vv- ... nsporter65
"Hyvää syntymäpäivää, Transporter!
16.03.2015 klo 9:16
Ensimmäisen Volkswagen Transporterin tuotanto alkoi 65 vuotta sitten. Alkujaan Transporteria tehtiin Saksassa Wolfsburgin tehtaalla, sittemmin vuonna 1956 tuotanto siirtyi Hannoverin hyötyautotehtaalle.
Transporterin tuotannon alkaminen merkitsi myös alkua ainutlaatuiselle autoteollisuuden rakkaustarinalle – pitkän tuotantohistoriansa aikana Volkswagen Transporter onkin noussut kulttimaineeseen.
Volkswagen Transporterin tarina alkoi vuonna 1947 lyijykynäpiirroksesta, kun hollantilainen automaahantuoja Ben Pon luonnosteli tehtaalla näkemänsä lavettiajoneuvon innoittamana takamoottorisen umpipakettiauton. Kaksi vuotta myöhemmin tehtaanjohtaja Heinrich Nordhoff esitteli neljä prototyyppiä: kaksi pakettiautoa, kombi-mallin ja pienen bussin, jonka lempinimeksi Saksassa tuli Bulli.
Suunnittelijat käyttivät ensimmäisissä Transporter-prototyypeissä Volkswagen Kuplan moottoria ja akseleita sekä hyötyautoon sopivaa vahvaa tikapuurunkoa. 1,1-litrainen moottori tuotti tehoa 18 kW kierrosalueella 3 300 r/min. Pikkubussiin mahtui kahdeksan henkilöä. Kaksi taaimmaista istuinriviä voitiin poistaa helposti, jolloin autoon mahtui jopa 750 kg kuormaa. Vuosina 1948–1952 Volkswagen GmbH:n kehitysjohtajana työskennelleen Alfred Haesnerin mukaan tällainen hyötyauto soveltui useille liiketoiminta-aloille, kuten kiirekuljetuksiin, rahteihin, postin kuljettamiseen tai ambulanssiksi. Volkswagen Transporterin tuotanto alkoi 8.3. Volkswagenin Wolfsburgin tehtaan hallissa numero 1. Päivässä valmistettiin kymmenen autoa.
Vuoden 1950 loppuun mennessä oli valmistettu 8001 Transporteria. Kysyntä oli valtavaa. Ainutlaatuinen auto nousi nopeasti myös vientihitiksi. Vuoden 1951 Berliinin autonäyttelyssä esiteltiin matkailuautoversio Volkswagen Transporterista. Takamoottorisena kuljetusautona tunnettu Transporter tarjosi täysin uuden tavan matkustaa.
Neljän vuoden kuluttua tuotannon käynnistymisestä Volkswagen Transporterin tuotantolinjalta lähti 100 000. auto. Mallivalikoimassa oli jo 30 erilaista Transporter-vaihtoehtoa. Wolfsburgin tehtaan tuotantokapasiteetin maksimimäärä oli 80 Transporteria päivässä, sillä samalla tehtaalla valmistettiin myös Volkswagen Kuplaa. Kävi selväksi, että Transporter tarvitsi oman tehtaan.
Tehtaan rakennustyöt Hannover-Stöckenissä aloitettiin maaliskuun alussa vuonna 1955. Tehdas rakennettiin vuodessa, ja maaliskuussa 1956 ensimmäinen "Made in Stöcken" -Transporter rullasi tuotantolinjalta. Tähän päivään mennessä Transporter-sarjan viiden eri sukupolven autoja on myyty maailmanlaajuisesti lähes 11 miljoonaa kappaletta. Hannover-Stöckenin tehtaassa valmistetaan Transporterin lisäksi mm. Volkswagen Amarokia. Tehdas työllistää noin 12 200 ihmistä. Puolassa Poznanin tehtaalla työskentelee 5 700 työntekijää. Poznanissa valmistetaan Transporterin lisäksi Volkswagen Caddyä. Parhaillaan Puolaan Wrzesniaan rakennetaan myös toista hyötyautotehdasta, jossa aletaan valmistaa uutta Volkswagen Crafteria. Kaikkiaan Volkswagen-hyötyautojen parissa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 19 500 ihmistä.
Ensimmäisen sukupolven Transporter aloitti pitkän menestystarinan, joka on kestänyt tähän päivään asti. Markkinoilla on edelleen kysyntää luotettavalle ja monipuoliselle autolle, joka on hyvin räätälöitävissä erilaisiin kuljetustarpeisiin niin yksityis- kuin yrityskäyttöönkin. Tarina saa tänä vuonna jatkoa, kun Volkswagen-hyötyautot esittelee uuden kuudennen sukupolven Transporterin."
Lähde:
http://www.volkswagen-hyotyautot.fi/vv- ... nsporter65
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
T3 -> T4 -> T5 ohjaamo pieneni, tai ainakin kuskin paikka muuttui ahtaammaksi +190 cm kuskeja ajatellen, mitenkähän mahtaa käydä T6 kanssa?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Nyt on vähän liikkuvaa kuvaakin tarjolla:Hanttapuli kirjoitti:15.4. ilmeisesti julkistetaan T6:
http://www.vwvortex.com/news/volkswagen ... 4272625548
https://www.youtube.com/watch?v=DIt3def ... e=youtu.be
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Onko taustalla Turku?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Jaa muttahan tuo onki kuvamanipulaatio, kun katsoo tarkemmin !
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Hieno Tölkki pilattudmn kirjoitti:Jaa muttahan tuo onki kuvamanipulaatio, kun katsoo tarkemmin !
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
No jaa, turhan matala minustakin mutta makuasioita toki. Eihän tuolla enää mökkiteitä ajella, kun etupoilerit ja levittimet saattaa jäädä matkalle.ATsnok kirjoitti:
Hieno Tölkki pilattu
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Poliittisesti korrektimpi versio turun torin hienosta näkymästä, no ehkä kuitenkin henk. koht. katselisin multivania kuitenkin
< 15kWh/100km
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Kaikki on iso amerikassa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Nyt on banaani lähellädmn kirjoitti:Poliittisesti korrektimpi versio turun torin hienosta näkymästä, no ehkä kuitenkin henk. koht. katselisin multivania kuitenkin
Re: Videot ja kuvat netistä pt2
Edelllisiin liittyen
http://www.talouselama.fi/stt/talous/to ... 6/a2298819
http://www.talouselama.fi/stt/talous/to ... 6/a2298819
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!