Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Kuinkas pakollinen luovuttaja-auton tiedot on muutskatsastettaessa 1.6td -> 1.9td? Syncroon olis tarkotus vaihtaa AAZ sekä Pritsenissä olevan 1.9:n vois muutoskatsastaa. Mitään käryä ei ole mistä autosta koneet on peräsin.
Re: Pikkukysymykset
En tiedä, mutta kun selvittelin katsastusmiehen kanssa vaadittavia papereita niin sanoi että pitäisi olla tieto luovuttajasta. Oikeasti riippunee katsastajasta.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Pikkukysymykset
Jollain tavalla tulee osoittaa mistä kone on peräisin. Lähinnä kai taustalla ettei varastettuja osia laillisteta, tai muuta koijjausta harrasteta. Yleensä helpoiten tuo täyttyy kun ilmottaa luovuttajan tiedot/rekisteriote, mutta onhan kone voitu ostaa irrallaan myös yksityiseltä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Moottorin tekniset tiedot on myös helpoin saada otteeseen luovuttajan tiedoilla.
Tietty voi koittaa omavalmistemoottorina, mutta silloin pitää olla penkkitulokset mukana.
Tietty voi koittaa omavalmistemoottorina, mutta silloin pitää olla penkkitulokset mukana.
- leppajukka
- AktiVWisti
- Viestit: 185
- Liittynyt: 15.11.2012 01:59
- Paikkakunta: Heinävesi
Re: Pikkukysymykset
Saapiko liukuovenkahvaan vaihdettua lukkopesän?
Re: Pikkukysymykset
Saa. Siinä on sellainen todella pieni ruuvi rungon kyljessä. Luultavasti reilun kuran alla piilossa.
Re: Pikkukysymykset
Hommaa oikeankokoinen talttapää ruuvari tohon, jos tunget lian ison hajotat kierteet ruuvn edestä tai nyläät ruuvin sen jälkeen ei ole kivaa.
Kun lukkopesä on kädessä sen voi vaihtaa kokonaan tai sitten siihen voi vaihtaa haluamansa avaimen ja vaihdella haittoja niin että toimii halutulla avaimella.
Kaikki paitsi virta lukko on helppoja avata virtalukkokin avautuu kans mutta siihen pitää porata reikä tiettyyn kohtaan ellei joku aikasempi ole jo sitä tehnyt ja painaa reijästä tapilla kynnen pois.
Vaihtelit haittoja tai koko lukkopesän niin nyt on oiva hetki varmistaa että kaikki haitat liikuu hyvin, eli ei aukea ainakaan jäätelötikulla.
Kun lukkopesä on kädessä sen voi vaihtaa kokonaan tai sitten siihen voi vaihtaa haluamansa avaimen ja vaihdella haittoja niin että toimii halutulla avaimella.
Kaikki paitsi virta lukko on helppoja avata virtalukkokin avautuu kans mutta siihen pitää porata reikä tiettyyn kohtaan ellei joku aikasempi ole jo sitä tehnyt ja painaa reijästä tapilla kynnen pois.
Vaihtelit haittoja tai koko lukkopesän niin nyt on oiva hetki varmistaa että kaikki haitat liikuu hyvin, eli ei aukea ainakaan jäätelötikulla.
- leppajukka
- AktiVWisti
- Viestit: 185
- Liittynyt: 15.11.2012 01:59
- Paikkakunta: Heinävesi
Re: Pikkukysymykset
Onko kellään ylhäällä laatikko-etuperä pareja, minkälaisina ne on aikoinaan lähteneet maailmalle? Minulla on ALK 17 aski ja etuperä on ADM. Kiinnostaisi tietää onko alkuperäinen pari vai onkohan molemmat muutettu. Kuskin jalkatilan lapussa on 6PA ja koneena 1,9 bensa. Onko tuolla numerolla laatikon koodin perässä joku merkitys?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Olisiko noista apua?leppajukka kirjoitti:Onko kellään ylhäällä laatikko-etuperä pareja, minkälaisina ne on aikoinaan lähteneet maailmalle? Minulla on ALK 17 aski ja etuperä on ADM. Kiinnostaisi tietää onko alkuperäinen pari vai onkohan molemmat muutettu. Kuskin jalkatilan lapussa on 6PA ja koneena 1,9 bensa. Onko tuolla numerolla laatikon koodin perässä joku merkitys?
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf
http://vwt3.com/t3-tech/t3-data/t3-gearbox-codes/
- leppajukka
- AktiVWisti
- Viestit: 185
- Liittynyt: 15.11.2012 01:59
- Paikkakunta: Heinävesi
Re: Pikkukysymykset
Kiitos,
Tuohon on laatikoksi vaihdettu samoilla spekseillä oleva 16" sen laatikko.
Tuohon on laatikoksi vaihdettu samoilla spekseillä oleva 16" sen laatikko.
Re: Pikkukysymykset
Ero on luultavasti siis nopeusmittarin rattaan välityksessä.leppajukka kirjoitti:Kiitos,
Tuohon on laatikoksi vaihdettu samoilla spekseillä oleva 16" sen laatikko.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pikkukysymykset
CU-koneen puhaltimen siipipyörän kiinnityspultit? Mimmoset ne on? Kolmella pultilla on pyörä kiinni ja olisi oltava juuri millilleen oikeanmittaisia. Muuten ottaa stefaan kiinni.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Pikkukysymykset
2.1 WBX:ssä (DJ) näytti olevan koneen vasemmalla puolella oikeanlaiset keltaruskeat suuttimet, mutta oikean puolen suuttimet olikin vihreärunkoiset. Mistähän nuo vihreät on peräisin ja paljonko niillä mahtaa olla tuottoa verrattuna noihin keltaruskeisiin..
Kone käy suht tasaisesti mutta pientä epätasapainoa sylintereiden välillä vois kyllä ollakin, alemmilta kierroksilta kiihdyttäessä tuntuu jotain värinöitä, mutta voi olla ihan normaaliakin.
Kone käy suht tasaisesti mutta pientä epätasapainoa sylintereiden välillä vois kyllä ollakin, alemmilta kierroksilta kiihdyttäessä tuntuu jotain värinöitä, mutta voi olla ihan normaaliakin.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pikkukysymykset
Itse itselleni vastaten...Hanttapuli kirjoitti:CU-koneen puhaltimen siipipyörän kiinnityspultit? Mimmoset ne on? Kolmella pultilla on pyörä kiinni ja olisi oltava juuri millilleen oikeanmittaisia. Muuten ottaa stefaan kiinni.
- Liitteet
-
- image.png (414.89 KiB) Katsottu 4681 kertaa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Pikkukysymykset
Määkin vastaan itselleni, totesin että molemmissa on sama osanumero eli lienee samanlaiset värierosta huolimatta. Toisen puolen suuttimet vaan lienee joskus vaihdettu.Una kirjoitti:2.1 WBX:ssä (DJ) näytti olevan koneen vasemmalla puolella oikeanlaiset keltaruskeat suuttimet, mutta oikean puolen suuttimet olikin vihreärunkoiset. Mistähän nuo vihreät on peräisin ja paljonko niillä mahtaa olla tuottoa verrattuna noihin keltaruskeisiin..
Kone käy suht tasaisesti mutta pientä epätasapainoa sylintereiden välillä vois kyllä ollakin, alemmilta kierroksilta kiihdyttäessä tuntuu jotain värinöitä, mutta voi olla ihan normaaliakin.
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Pikkukysymykset
Tk-carparts ainakin myy kunnostettuja suuttimia nimenomaan vihreä runkoisina.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Pikkukysymykset
Onko suuttimien vaihdolla uusiin/kunnostettuihin suuria vaikutuksia esim polttoainetalouteen? Tässä koitan tekohengittää vielä itsekin tuota DJ:tä..
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Muistelen, että WBX suuttimien puhdistamisesta on jossain täällä foorumilla ollut juttua. (en muista tarkemmin missä yhteydessä)Pastori kirjoitti:Onko suuttimien vaihdolla uusiin/kunnostettuihin suuria vaikutuksia esim polttoainetalouteen? Tässä koitan tekohengittää vielä itsekin tuota DJ:tä..