Tähän sellainen tieto että ruottinfirmasta do 88 sanoivat että mitä lyhemmät letkut cooleriin sen parempi, keulaan tulee matkaa aika lailla T-3:ssa. Mitäs mieltä tästä?jolkkon kirjoitti:Olisiko kenelläkään kuvaa kuinka olette asentaneet tölkin keulalle Fiat Seicenton jäähdyttimen intercooleriksi? Käsittääkseni foorumilla pitäisi olla usempikin sellainen viritys, vai onko?
Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Jos ruotsinfirma puhui vesi-ilmajäähdyttimen jäähdyttimen letkuista, niin aika erikoiselle kuulostaa. Kukaan ei ole sentään tainnut ilmacooleria tölkissä vetää keulalle asti?Timppa kirjoitti:Tähän sellainen tieto että ruottinfirmasta do 88 sanoivat että mitä lyhemmät letkut cooleriin sen parempi, keulaan tulee matkaa aika lailla T-3:ssa. Mitäs mieltä tästä?jolkkon kirjoitti:Olisiko kenelläkään kuvaa kuinka olette asentaneet tölkin keulalle Fiat Seicenton jäähdyttimen intercooleriksi? Käsittääkseni foorumilla pitäisi olla usempikin sellainen viritys, vai onko?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pikkukysymykset
Joku teki Seicenton jäähyn kanssa ilma-vesikiertoisen ja se minua kiinnostaa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pikkukysymykset
Ei ole sellaista kuvaa, mutta Oettingerin kennon olen asentanut siihen kuuluvilla asennuspalikoilla, joilla Tölkin oma syyläri siirtyy alareunasta taaksepäin. Varmaan jotain vastaavaa pitää tehdä muidenkin kennojen kanssa. En muista onko kuvia tuosta Oettingerin asennuksestakaan.jolkkon kirjoitti:Olisiko kenelläkään kuvaa kuinka olette asentaneet tölkin keulalle Fiat Seicenton jäähdyttimen intercooleriksi? Käsittääkseni foorumilla pitäisi olla usempikin sellainen viritys, vai onko?
Re: Pikkukysymykset
Olen asentanut, mutta ei ole kuvaa, enkä voi alkaa pakettia avaamaan kuvattavaksi. Mikä siinä askarruttaa? Pistän muutaman kommentin tähän, jos niistä olisi hyötyä:
- Sahaa se pyöreä kannake pois, ei mahdu muuten. Anturin reikä umpeen. Itse sahasin vanhasta anturista liittimen pois.
- Paisari valon taakse, yhdistys joko T haaralla pumpun imupuoleen, tai kuten minä siihen syylärin pikkunippaan.
- Auton syyläri irti alhaalta ja tunget ferrarin kennon sinne väliin.
- Letkulähdöt tais olla 32mm. Täällä annettiin vinkki silikooniletkuihin ja ne on nyt itselläkin kiinni, 32>19mm.
- Pumppu on mulla töötin luona.
- Siinä kennossa, mikä minulla on nyt, on suorat lähdöt. Jostain taisin sinun kuvaa nähdä, niin siinä oli toinen lähtö vinkkelissä. Se on itse asiassa varmaan 500sen kenno, ei 600sen (ei, en kirjoita italiaksi noita) . No ei sen väliä, on mulla sellainenkin kiinni ollut, se lähtö pitää vaan jäädä auton syylärin sivuun että letku ohittaa, mahtuu kyllä. Kuitenkin, näiden lähtöjen ja käsissä olevien letkujen mukaan sitten pumpun sijoitus ja letkujen kytkennät.
- kenno kiinni esim reikäraudalla omista ruuvipaikoista auton koriin, esim pystytankoihin. Se ei kyllä sieltä tipu kun kasaat paketin.
- auton syylärin kannakkeiden taakse aluslevyjä sopivasti. Sitä varmaan 10mm mahtuu taakse ottaa, mutta tarpeen mukaan.
Edit: oletko tämän lukenut? http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=3&t=1040
- Sahaa se pyöreä kannake pois, ei mahdu muuten. Anturin reikä umpeen. Itse sahasin vanhasta anturista liittimen pois.
- Paisari valon taakse, yhdistys joko T haaralla pumpun imupuoleen, tai kuten minä siihen syylärin pikkunippaan.
- Auton syyläri irti alhaalta ja tunget ferrarin kennon sinne väliin.
- Letkulähdöt tais olla 32mm. Täällä annettiin vinkki silikooniletkuihin ja ne on nyt itselläkin kiinni, 32>19mm.
- Pumppu on mulla töötin luona.
- Siinä kennossa, mikä minulla on nyt, on suorat lähdöt. Jostain taisin sinun kuvaa nähdä, niin siinä oli toinen lähtö vinkkelissä. Se on itse asiassa varmaan 500sen kenno, ei 600sen (ei, en kirjoita italiaksi noita) . No ei sen väliä, on mulla sellainenkin kiinni ollut, se lähtö pitää vaan jäädä auton syylärin sivuun että letku ohittaa, mahtuu kyllä. Kuitenkin, näiden lähtöjen ja käsissä olevien letkujen mukaan sitten pumpun sijoitus ja letkujen kytkennät.
- kenno kiinni esim reikäraudalla omista ruuvipaikoista auton koriin, esim pystytankoihin. Se ei kyllä sieltä tipu kun kasaat paketin.
- auton syylärin kannakkeiden taakse aluslevyjä sopivasti. Sitä varmaan 10mm mahtuu taakse ottaa, mutta tarpeen mukaan.
Edit: oletko tämän lukenut? http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=3&t=1040
Re: Pikkukysymykset - Vaihdevivusto
Eli tuli hankittua umppari johon vaihdetaan 4v -> 5v vaihteisto, kymysys liittyy siihen kun autossa on ns. matala lattia keskellä ja vaihdettavassa kepissä on korkean keskitunnelin runko.
Eli varsinainen kysymys;
Pystyykö ottamaan tuosta 5v kepistä mekanismit ja vaihtamaan tuohon 4speed kepin runkoon vai leikkaa-liimaa menetelmällä tekee tuon 5-vaihteisen rungon oikealle korolle lattian alle?
Eli varsinainen kysymys;
Pystyykö ottamaan tuosta 5v kepistä mekanismit ja vaihtamaan tuohon 4speed kepin runkoon vai leikkaa-liimaa menetelmällä tekee tuon 5-vaihteisen rungon oikealle korolle lattian alle?
Re: Pikkukysymykset
Joku ongelma siinä taisi olla, viimeksi taisin tehdä niin että jätin 4v kepin paikoilleen. Ainut haitta siinä on se että ykkönen jäi pakkilukon alle, mutta mielestäni tuo 4v keppi on vähempi soppakauha tuon tuo 5v, joten omasta mielestäni oli mukavampi käyttää.
Sinänsä 5v laatikosta ei välttämättä ole hyötyä välitysten pidentämisessä, käytännössä sama rataspari siellä on suurimmalla vaihteilla..
Sinänsä 5v laatikosta ei välttämättä ole hyötyä välitysten pidentämisessä, käytännössä sama rataspari siellä on suurimmalla vaihteilla..
< 15kWh/100km
Re: Pikkukysymykset
Kiitokset tiedosta, pitää tilanteen ollessa päällä testata tuo miten saa pelittämään, on tässä se hyöty että löysin 3H vaihteiston jossa viimeisin vaihde ja perävälitys on 0,82+4,83 vrt. nykyhetken APF-laatikko 0,85+5,5 perävälitys.. Eipä tuo 1.7D tehopakkaus (~55Hv, uutena) varmaan muuten jaksaisi kulkea.dmn kirjoitti:Joku ongelma siinä taisi olla, viimeksi taisin tehdä niin että jätin 4v kepin paikoilleen. Ainut haitta siinä on se että ykkönen jäi pakkilukon alle, mutta mielestäni tuo 4v keppi on vähempi soppakauha tuon tuo 5v, joten omasta mielestäni oli mukavampi käyttää.
Sinänsä 5v laatikosta ei välttämättä ole hyötyä välitysten pidentämisessä, käytännössä sama rataspari siellä on suurimmalla vaihteilla..
Re: Pikkukysymykset
Tölkin ruostevaurioiden korjaamiseen erikoistunutta korjaamoa Etelä-Suomen alueella?
Re: Pikkukysymykset
Pistin viestiä
Re: Pikkukysymykset
Onko k porukkalla kokemuksia tästä ja jos millasia.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... p1-en.html
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... p1-en.html
- umpikalsari
- AktiVWisti
- Viestit: 176
- Liittynyt: 04.09.2016 20:35
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Pikkukysymykset
Ei ole kokemuksia mutta kuulostaa;TV shop meiningiltä-eikä tässä vielä kaikki...Luulisi autonvalmistajien tätä käyttävän jos on niin hyvä kun mainostaa olevan.Nimimerkki;pessimisti ei pety .Osku kirjoitti:Onko k porukkalla kokemuksia tästä ja jos millasia.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... p1-en.html
Re: Pikkukysymykset
Mitä autotehtaat käyttää on aika kustannus orientoitua joten jos toi on kalliimpa niin eivät laita. Tosin juuri tuon lian hyvältä kuulostamisen takia kyselenkin onko kokemuksia.
Re: Pikkukysymykset
Ilmeisesti ainut hyvä puoli voi olla että järjestelmän saisi toimimaan paineettomana, jolloin vanhojen letkujen kanssa ei tule ylläreitä. Toki ton nesteen hinnalla mitä tölkkiin menee, uusii kaikki letkut jo ...
< 15kWh/100km
Re: Pikkukysymykset
Olin tyrkkäämässä tota Trumpaan ajatuksena että ei tarttis vaihtaa niin usein ja sit vanhat britit käy kesäkuumalla ihan keittorajoilla niin ajatus että ei keittäis/pullauttais vesiä pois. Trumpaan menee aika maltillinen määrä ja ajttelin tässä talven mittaan vaihtaa nesteet siihen. Korroosio suoja on toinen minkä toivoisin olevan parempi.
- Wolkkariman
- AktiVWisti
- Viestit: 124
- Liittynyt: 22.02.2012 00:42
- Paikkakunta: HellSinki Drumssö
Pakokaasutodistus jälkitarkastukseen
VW ei menny läpi pakokaasuista ja vain siksi joutuu jälkitarkastukseen .
Kelpaako korjaamon uusi pakokaasutodistus jälkitarkastukseen niin ettei tartte maksaa uusinta maksua?
Katsastuskonttorille maksoin ensimmäisen mittauksen.
Soitan tänään vielä muutamalle konttorille mut siks kyselen oisko jollain omakohtaista kokemusta em. tilanteesta.
Kelpaako korjaamon uusi pakokaasutodistus jälkitarkastukseen niin ettei tartte maksaa uusinta maksua?
Katsastuskonttorille maksoin ensimmäisen mittauksen.
Soitan tänään vielä muutamalle konttorille mut siks kyselen oisko jollain omakohtaista kokemusta em. tilanteesta.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Pikkukysymykset
Korjaamon pakokaasumittaus todistus kelpaa kyllä.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Pikkukysymykset
Ja eikös konttorilla se uusintamittaus sisälly hintaan jos siellä tekee?
< 15kWh/100km
- Wolkkariman
- AktiVWisti
- Viestit: 124
- Liittynyt: 22.02.2012 00:42
- Paikkakunta: HellSinki Drumssö
Re: Pikkukysymykset
Ei sisältynyt ja pikaisen puh-gallupin myötä selvisi et "viranomaismaksu" menee eli jos vie pelkän pakokaasutodistuksen esim vieraalle konttorille nii 10-15€ kumminkin.dmn kirjoitti:Ja eikös konttorilla se uusintamittaus sisälly hintaan jos siellä tekee?