Sivu 5/33

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 16.03.2015 22:59
Kirjoittaja JX16
Voi hyvinkin olla toi vaihdelaatikon maajohto. Oireet taisi alkaa lisäakun asennuksen jälkeen, lisäakusta menee maajohto suoraan runkoon. Täytyypä tutkia...

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 16.03.2015 23:58
Kirjoittaja AT5nok
Taitaa huono maadoitus olla yleisin sähkövika tuon ikäisissä autoissa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 26.03.2015 21:37
Kirjoittaja topik
Jossain oli juttua lukon lisäämisestä 2WD vaihteiston tasauspyörästöön. Millainen hommana? en löytänyt tuota juttua.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.03.2015 10:22
Kirjoittaja dmn
Helpointa varmaan ottaa syncron laatikosta se tasauspyörästöosuuden kuori ja koota paketti sitä käyttäen. Harmina tässä on se että hammaskosketus saattaa muuttaa, kun tuo kuoriosuus vaihtuu ja jos siinä on koneistusheittoa. Kannattaa tahnan kanssa pyöritellä koskestusjälki ennen ja jälkeen ja shimmailla kohdalleen jos tarvii. Mutta veikkaan kyllä että on aika tarkkaan tehtaalla koneistettu, niin voi ihan suoraankin mennä heittämällä.

Rahalla saa myös kitka- ja torsenlukkoja jos ei 100% lukko nappaa, nämä menee vakiokuoriin.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 05.04.2015 12:11
Kirjoittaja zebbe
Vaihteiston ja moottorin välinen pelti, onko pakolline?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 05.04.2015 17:28
Kirjoittaja TT|
Vauhtipyörän ja lohkon väliin tulevaa peltiä jos tarkotat niin ei ole pakollinen, mutta ihan kiva joku suoja olla.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 05.04.2015 18:07
Kirjoittaja vville
TT| kirjoitti:Vauhtipyörän ja lohkon väliin tulevaa peltiä jos tarkotat niin ei ole pakollinen, mutta ihan kiva joku suoja olla.
ilmeisesti tämä? Ei saa koskea likaisilla sormilla, voi tulla tahroja niinkuin raadonpaskaan tuli. :(

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 06.04.2015 10:39
Kirjoittaja zebbe
Juu eli tuo vauhtipyörän alle tuleva pelti. Alkuperäinen JXän pelti rälläköity pilalle ja saksasta tilattu TDI moottorille sopiva pelti on senverran arvokas että en mene rälläköimään sitä...

E: Jaha sopiihan se tdin levy sinne :oops: :ugeek: .

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 06.04.2015 23:23
Kirjoittaja TT|
Ei pitäisi saksan peltejä tarvita muokata, ja menee se tdi:n alkuperäinen kolmiosainenkin sinne

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 07.04.2015 07:23
Kirjoittaja AT5nok
Sorvauttaa Mäntsälän natsisorvarilla vauhtiksen, niin sopii JX:n peltikin taakse ;)

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 12.04.2015 12:53
Kirjoittaja DJSigma
Mikä on todennäköisyys sille, että reilun vuoden kuivana olleen koneen (JX) öljypumppu on jumissa?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 12.04.2015 12:59
Kirjoittaja TT|
20-85,4% koneessa paikallaan öljyt laskettuna, pöydällä suoraan irrotettuna, säilössä öljyttynä, kuivaksi pestynä, jne?
Lisäksi jos miettii että onko se vaikka keittäneestä koneesta irrotettu vai täysin toimineesta tuoreilla öljyillä olleesta.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 12.04.2015 14:24
Kirjoittaja DJSigma
Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.

Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 12.04.2015 15:07
Kirjoittaja Roiala
Paljonko on "normaali" ahtopaine moottorijarrutuksessa? Eli mittari näyttää luokkaa 0,2 kun 80km/h nelosella jaruuttelee. Tyhjäkäynnillä menee nollaan paikallaan kyllä.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 12.04.2015 17:38
Kirjoittaja Heebo
Aivan normaalia kaasuläpättömässä pikkuturboisessa vehkeissä tuo ahtopaine moottorijarrutuksissa.

Eipähän tartte erikseen "paukkuja" kun on muutenkin paineet valmiina mutkan jälkeen :lol:

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 13.04.2015 08:32
Kirjoittaja AT5nok
DJSigma kirjoitti:Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.

Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
Eli sen venttiilin jumittamisesta ilmeisesti kyse? Männään liikkumista voi testata esim jollain L-mallisella raudalla (kuusiokoloavaimella)

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 13.04.2015 09:11
Kirjoittaja DJSigma
ATsnok kirjoitti:
DJSigma kirjoitti:Koneessa paikallaan öljyt laskettuna kansi irroitettuna. Vauhdista lauenneessa koneessa aika vähänajetuilla öljyillä oli ennen laukeamista.

Voiko sen jotenkin irrallaan todeta onko jumissa?
Eli sen venttiilin jumittamisesta ilmeisesti kyse? Männään liikkumista voi testata esim jollain L-mallisella raudalla (kuusiokoloavaimella)
En mä tiedä, tossa toisessa diagnosoitiin joku kuula jumissa ihan kuulopuheiden pohjalta (kun paineet nousi 7bariin ajossa kuumana), niin mietin että voiko varmistaa että ei ole varaosakappaleessa sama vika.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 13.04.2015 19:03
Kirjoittaja AT5nok
Tuolla tavalla kokeilemalla, mitä aikaisemmin esitin

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 14.04.2015 23:59
Kirjoittaja vegr
Mitäs tuo Coach oikeestaan meinaa? Mitä muuta se käsittää ku puskurit ja tarrat :D

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 16.04.2015 12:25
Kirjoittaja Heebo
Onko muilla tullut vastaan syncroa jossa EI ole öljypohjassa proppua vaihteiston puolella. Perimätiedon ja dokumenttejen mukaan kohteessa pitäisi olla alkuperäinen moottori.