Sivu 2/2

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 10.07.2020 15:31
Kirjoittaja selvesa
K800
K800
K800.jpg (257.48 KiB) Katsottu 5613 kertaa
Taitaa olla tämä K800 malli tuo ja on mustilla kapseleilla, jonkun olen Kainuussakin nähnyt aikanaan :)

Volkswagen-Audi uutiset : tavara-autot 2/89 ,tuo kuva napattu

ja google bongasi tämmöisen sivun haulla transporter k800
http://pena.dy.fi/trafi/?merkki=VOLKSWA ... MBI%2F2460

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.07.2020 09:41
Kirjoittaja Overlord
Tuohan se on. Ja nyt on kuva-aineistokin. Kiitos.
Sillähän tuo on vähän tuntemattomampi malli kun Suomessa esitelty vasta -89.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 03.08.2020 21:28
Kirjoittaja TT|
Briteissä kuulostaa olleen myös T4 joku vastaava "perusmalli", että kaipa se on ollut VW tapana 90-luvulla.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 03.08.2020 23:08
Kirjoittaja dmn
T4 TDI sinisellä I:llä lienee kai myös jonkinlainen kehitysmaamalli?

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 10.08.2020 21:48
Kirjoittaja Overlord
Report
Report
20200810_212409.jpg (1.72 MiB) Katsottu 5322 kertaa
Niinhän siinä kävi että läpi meni. Kiitos kaikille neuvoja antaneille. Erityisen tarpeellinen oli tämä k800 mallin kuva. Heti ensimmäisenä tarkastajat tarttuivat mustiin kapseleihin.
Pahin mitä jopa jännitin oli alusta. Siellä kun on reunoissa ja palkeissa kivenhakkaaman aiheuttamaa pintaruostetta jolle en ehtinyt tehdä mitään. Mutta kun tarkastaja kurkkasi alle niin kehui vain erittäin hyvin säilyneeksi pohjaksi.
Sain tänään tuon tarkastusraportin. Onkohan siinä nykyään pisteytys 1-4? Taulukossa olisi tilaa vitosellekin mutta joku vinoviiva oli ylhäällä että vain 1-4 on käytössä. Asiasta tietävät, onko näin?

Kiva projekti oli, ja ei tietenkään täysin valmis ole vielä, eikä koskaan. Seuraavaksi alustan pintaruosteiden kimppuun, massaus, tukivarsien irrottelu ja kuluvien uudistus, sitten moottorin täysi tiiviste ym remontti... Vielä siinä vuosia menee. Mutta on kyllä kiva rassailla noin hyvin säilynyttä ja yksinkertaista laitetta. Ei ole ollut ongelmaa jumiin ruostuneiden pulttien kanssa.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 10.08.2020 21:52
Kirjoittaja Overlord
Ja kun jonkun kuvankin lupailin...

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.08.2020 07:33
Kirjoittaja ketsa
On kyllä siistin kuntoinen peli!

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.08.2020 10:21
Kirjoittaja Pastori
Ompa hieno umpikalsari!!

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.08.2020 12:55
Kirjoittaja Mic_Coo
Vitsit!! Nyt on kyllä hieno! Onnittelut rakentajalle erittäinki onnistuneesta työstä.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.08.2020 13:32
Kirjoittaja Osku
Hyvältä näyttää!
Miten muuten toi koppi, laitatko trallin vai miten sielä uskaltaa liikkua muutakun sukkasilteen?

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.08.2020 21:02
Kirjoittaja Overlord
Mikä on tralli? Jos se jotenkin lattiaan liittyy tuo kysymys niin irtomatot on uudet serial combilta. Ne saa kulua. Ei tartte olla sukkasiltaan. Hiukka liukkaasti vaan vielä matot liikkuu kun tein runkomatoille kunnon pesun ja silikonikäsittelyn. Pitää irtomattojen alle tehdä vielä toinen fairy-pesu.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.08.2020 21:14
Kirjoittaja Overlord
Pari juttua mitä kyselin mutta kukaan ei kommentoinut. Ensin katsoin kojelaudan ritilää ettei siinä olisi kaijuttimen kiinnikkeitä. Mutta onhan siinä. Vähän pienemmät reijät nurkissa.

Ja roiskeläpät. Kokemusta ei vielä ole miten käy, mutta epoxy-liimalla löin kiinni. Näkyy kohtalaisen arvokkaita olevan uudet kuraläpät niin suosittelen ainakin yrittämään vanhojen kunnostusta. Ne on ainakin hyvää kumia, ja tulevat työllä kuntoon. Asetonilla puhdistuu.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.08.2020 22:20
Kirjoittaja Osku
Tralli eli puurima ristikko, käytetään joskus pakun pohjalla maton sijaan. Itse mietiskelly laittasko sellasen Junikseen niin näkyis lattia rimojen välistä kun se on laitettu kuntoon ja rimoihin sais pari kiinnitys silmukkaa remmeille niin vois halutessa jotain kuskatakkin.
Ja roiskeläppiä olen korjaillut muutamia mutta ei ne ehjänverosia ole, toimii jonkin aikaa. Ostin uudet sarjat kahteen kolmesta syncrosta ja käytin niistä kiinnitysraudat ja etuläpät mutta taka läppiä olen haalinut käytettyjä koska niissä VW logot uusissa ei.
ALH syncrossa vielä kiinni Logottomat läpät mutta olen saanut siihenkin hommattua logolliset joten vaihdan jossainvaiheessa.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 11.08.2020 22:24
Kirjoittaja Overlord
Niin tuonne takakoppiin. Juu, ei iskenyt kipinää. No voisi olla yksi vaihtoehto trallikin. Nyt siinä on ostaessa tullut ihan ok kumimatto. Toistaiseksi silllä mennään niin ei tarvi sukkasiltaan.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 13.08.2020 16:59
Kirjoittaja Overlord
Äkkiä perun puheeni roiskeläpistä. Ei kestäny liimaukset paskaakaan kun nyt jo ratkesi. No onneksi nuo halkeamat ei vielä ole kuin noin 4cm. Pitää joskus hommata uusi sarja. Tänään meni muutos ja määräaikaiskatsastuksetkin huomautuksitta läpi.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 13.08.2020 22:33
Kirjoittaja caravelle.cl
Mun portterissa oli kaijutin juuri siinä reikäritilän kohdalla kojelaudassa, vasta laitoin uudet kaijuttimet oviin :)

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 13.08.2020 23:09
Kirjoittaja Osku
Mä olen porannut reijän yleensä laittanut metallitapin reikään ja liimannu Liquisolilla se kestää hetken aikaa, mutta ei sekään ikuinen ole.

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Lähetetty: 13.08.2020 23:12
Kirjoittaja Osku
Mulla on muuten ylimääräsiä takaläppiä ilman rautoja kun itse käytin sarjasta vaan raudat. Roiskeläpiksi keräsin ne alkuperäset taka läpät noihin omiin. Löytys varmaan alkuperäset raudatkin jotka tietty vaati siistimisen.