Project SS
Project SS
Tulipas tossa iltasella ideoitua tälläinen "putkirunkohärveli", Super Syncro eli tuttavallisemmin pelkkä SS. Molemmissa päissä lukolliset syncron etuperät (viskot jumitettuina), keskellä automaatti wbx jossa ns. kemppilukko. Kuljettajan ja apukuskin paikat moottorin päällä. Kori tiivistetty etuperien sisäänmenon ympäriltä niin että on kelluntakykyinen. Huippunopeus varmaan luokkaa 50km/h, mutta onpahan ainakin sitten pienet välitykset..
Pituus ja leveys pyritty pitämään mahd. pienenä, eli 3.2m ja 1.7m 33x11.5 renkailla.
Pituus ja leveys pyritty pitämään mahd. pienenä, eli 3.2m ja 1.7m 33x11.5 renkailla.
< 15kWh/100km
Re: Project SS
Miks toi rengas koko? Toihan menee Protoluokkaan väkisinkin joten 37"- 42" kokoiset renkaat kooksi suoraan. Portaali navat tuohon vielä niin alkaa olemaan alla tilaa Mikäs motti? Mites eikö jakista ollenkaan? siirtymät aina huudatusta.... pakko heti kysellä paljon tyhmiä ennen kuin muut kerkee
Re: Project SS
Joo kai täs olis ideana käyttää vakio vw(tölkki)-osia niin paljon kuin mahdollista. Koneena esim. just DJ + tölkin automaagi. Rengaskokoakin toki vois kasvattaa, mutta tuollaisena sen varmaan vielä sais joten kuten ajokunnossa ajettua pritsenin lavalle Onko järkeä, no ei tietenkään! Ja miten tuo luokkasäännös menee, muistuttaahan tuokin erästä tuotantoautoaEicca_ kirjoitti:Miks toi rengas koko? Toihan menee Protoluokkaan väkisinkin joten 37"- 42" kokoiset renkaat kooksi suoraan. Portaali navat tuohon vielä niin alkaa olemaan alla tilaa Mikäs motti? Mites eikö jakista ollenkaan? siirtymät aina huudatusta.... pakko heti kysellä paljon tyhmiä ennen kuin muut kerkee
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Project SS
Johan nimi kertoo sendmn kirjoitti:Ja miten tuo luokkasäännös menee, muistuttaahan tuokin erästä tuotantoautoa
Re: Project SS
Ei kai tota kannata edes haaveilla pritsin lavalle, rajoittaa aika paljon kaikkee ja painokin tulee vastaan melko nopeesti... Koneeksi tuollaiseen kyllä harkitsisin joko jotain 1,8T20v tai 1,9Tdi konetta molempia hieman (järkevästi) piristettynä, vitone olis kiva mutta painava. DJ isoilla pyörillä lukot päällä pitävässä paikassa aika puhditon... Automaatti olis hiton hyvä mutta jakoaskin kanssa niin sais marssi nopeuden tarvittaessa siirtymillekkin riittäväksi, perus välitys pitkällä puolella niin että kaasupohjassa huiput olis isoilla pyörillä n.100-110km/h ja pikku puolella minimi vauhti sais olla luokkaa 10m/min. Iskarit ilma tikuiksi ja mallia pitkät.
Re: Project SS
Samaa ajatusta voisi laajentaa niin että käyttäisi jotain etuvetoisen poikittaismoottorista voimapakettia. Olisi valmiiksi kompakti ja oikeammin päin. Ja esim TDI-koneita löytyisi valmiina.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Project SS
Eestissä yksi kaveri rakensi tällaisen projektin.
Mootori samoin laitettu nagu SS projektissa mietitään
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... hilit=uhti
Toinen projekti kaverilla on tehty tällainen:
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 47&t=69398
Mootori samoin laitettu nagu SS projektissa mietitään
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... hilit=uhti
Toinen projekti kaverilla on tehty tällainen:
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 47&t=69398
Re: Project SS
TT| kirjoitti:Samaa ajatusta voisi laajentaa niin että käyttäisi jotain etuvetoisen poikittaismoottorista voimapakettia. Olisi valmiiksi kompakti ja oikeammin päin. Ja esim TDI-koneita löytyisi valmiina.
Olikos tohon tarkoitus laittaa kone poikittain?
Re: Project SS
Jeps. Mutta oikeastaan poikittaiskone pitkittäin taakse laitettuna meniskin varsin kivasti ja sais pituudesta vähän otettua pois.. Ideanahan tässä olis tehdä mahdollisimman kevyttä ja pientä kikkailupeliä, sen takia vähän pienemmät renkaatkin riittävätEicca_ kirjoitti:TT| kirjoitti:Samaa ajatusta voisi laajentaa niin että käyttäisi jotain etuvetoisen poikittaismoottorista voimapakettia. Olisi valmiiksi kompakti ja oikeammin päin. Ja esim TDI-koneita löytyisi valmiina.
Olikos tohon tarkoitus laittaa kone poikittain?
< 15kWh/100km
Re: Project SS
No höh... ihan tylsä
Re: Project SS
Alkuperäinen idea oli tehdä 181:n korille uus pohjalevy, siitähän tää lähti
< 15kWh/100km
Re: Project SS
Kerrohan nyt oma ideasi, ihan rohkeastiEicca_ kirjoitti:No höh... ihan tylsä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Project SS
Miksei kahta? Yksi kummassakin päässä mallia Mini MokeTT| kirjoitti:Samaa ajatusta voisi laajentaa niin että käyttäisi jotain etuvetoisen poikittaismoottorista voimapakettia. Olisi valmiiksi kompakti ja oikeammin päin. Ja esim TDI-koneita löytyisi valmiina.
Re: Project SS
55" boggerit 1.5m joustovaroja, 4 vinssiä, paineilma iskarit, paineilma tunkit, NelsonRaceEngineering 2700hp moottori, kahdella jakolaatikolla ja 4 kuppipenkkiä + hieman keijupölyä ja my little pony väreihin koko auto. Mä haluun sitten sellaisen ballerina mekon kun ajan tolla ja voitan kaikki.
Re: Project SS
Käykö pinkkinä se mekko?Eicca_ kirjoitti:55" boggerit 1.5m joustovaroja, 4 vinssiä, paineilma iskarit, paineilma tunkit, NelsonRaceEngineering 2700hp moottori, kahdella jakolaatikolla ja 4 kuppipenkkiä + hieman keijupölyä ja my little pony väreihin koko auto. Mä haluun sitten sellaisen ballerina mekon kun ajan tolla ja voitan kaikki.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Project SS
Onko niitä muun värisenä?
Re: Project SS
Toi on ihan mielettömä hiano <3 <3 <3 <3 aamulla jo bongasin lärvikirjasta niin heti tuli hymy naamaan vaikka olikin maanantai ja työt alkamassa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Project SS
Tuollainen pitäisi ehdottomasti saada tuotantoon, vaikka vaan aluksi kaksivetoisena...
Re: Project SS
Joo kelpais kyllä vajaavetoisenakin