Tölkkifoorumin Off Road vehke
Tölkkifoorumin Off Road vehke
eli eli...
minulla on yks ylimääräinen tölkki pihassa. Pitä vaihta etu ja takaperä mun käytöauton ja sitten myydä sen.
Mutta kun maastoajossa kuitenkin aina jotain mene rikki, ajatellin että ois hyvää ola erikseen joku off road tölkki.
kävin hegen kans himaljan suunistus cup ajamassa, sielä nähtin hieno off road vehkeita. Siltä tuli paljon ideoita miten maastoauto pitäs/ voi rakentaa.
Ajetellin mene tän kans ehkä vahan överiksi, monen mieltä tää voi olla vahan liika , kun ulkonäko tule muutu aika paljon.
Projetkin auto on tuppla liukuovinen 1.6 td potteri lukkot edessa ja takana.
jos joku halu pelastaa tan tupla ovinen, niin voin vaitha sen mihin vaan tupla lukkoinen t3:sen
ton tyypinen siitä sitten tule:
eli tavala pritscheni
sama tyypiset turvakaaret kun volvossa, alhaalla myös paljon suoja, lisää pohjapansseri
edessä 2 kuppipenkki, läppariteline, radiopuhelimet yms.
väliseinä miisä on ovi tai vaan aukko, että pääse takseen.
väliseinän takana reunoissa 2 kuppipenkki
lavalla sitten laatikko missä työkalut/kompura, lisää akkuille pitäs etsi paikoja.
2 vinssi keskella, yks taaksen yks eteen (köydet kulke putkilla)
telineet rampeille yms. (vararenkaat?)
paljon, paljon lisäävalot joka suuntaan.
alkun varma 33" renkaat, jouskus 35"? joskus beadlock vanteet.
vetarit ois hyvää ola vahvat , pitäs etsi mitä ois hyvä.( tigerbussilla oli audin/ jossain luin että porschen käy?)
eiccan korrotussaja on jo alle.
pitemät ja pehmeampi jouset? eri iskarit?
portaali akseli ois hyvää, mutta ei saatavilla $$$$$
eritain pieni välitys
edessä viscon sialla suora stonga ?? ensim himalajan suunistus cupissa joudu aja pitkä matka myös tiellä eli sitten tarvis kytketävä 4x4/ tai sitten vaan hyvin tomiva visco ?
mootori? jotain missä on paljon vääntö. v6 T diseli? v8 ? en tie mitä ois suht helpo ja järkevä laita?
akslinväli lyhenys ois kans hyvä mutta varma lian työlista.
+ kaikkilaista muut (ei tuu just kaikki mielen)
tää on sitten varma aika hitas projekti kun ei ole hirvesti aika. kun lotto voitto ei taaska tullu, sita rahaka ei oiken o , eli kaikki low budget ja itse tehty.
toisotavasti joku tällä innostu tule joskus jeesa jos sais joku poruka kasan. vois vaikka soppi joku kiintea paivä pari viikon tai kuukaudessa väleissä.
Vien auto varma Hinthaaran(porvoon lähellä) sielä on maranellon teamin talli (aja rokkik ja romuralli) mulla ja naapurilla on sielä paikka.
sielä on nosturi, hitsauskamat ja kaikilaista muut työkalut.
tää mene kilpailuissa vissi prototyp tai modified luokan, eli tan auton kans ei taita perja siina , mutta ei aina tarvii voita. hauskanpito on aina parempi.
laitaka tahan sitten teijan ideoita, olen vasta amatöri noiten Tölkkien kans , en myöskan osa vielä hitsa kovin hyvin.
eli kaikki ideoida ja apua on tervetuloa.
myös osien/ lisävarusteen kans saa auta, jos jotain ylimäärästä nurkissa löyty. 15" vanteet yms.................
en tiedä milloin tää on kokonaan valmis, mutta jos rakentais sen silalailla että se on aina ajokunossa se ois hyvää.
eli jos joku tölkki safari tai muut maasto ajot on, niin pääse vahan testa auto.
vahan vielä autosta:
laiasin sen naapurille päiväks, soitti sitten että seiso Kehä 3:sella, lämpö nousi mitarissa ja vahan vettä tipui rakana, sisällä ei tullu enä kunb kylmä ilma.
no, hinasin sen tänne, vaihtoin vesipumpu ja termostati.
sitten ajoin hinthaaran( laita eiccan sarja alle) pääsin 3 kilsa sitten pamahti yks vesiletku. hinasin sen takas pihan. soitin eicca, meinas että on ilma systemissa, täytyn uudestan edestä.... . yritin starta auto, nojo hirven metelli vaan kuulu, otin startti irti. siltä puutu puolet rungosta:
menin motonetin hake uusi, laitoin kiini. startas sitten taas.
vedet ei silti oikein kierta, kun vieläkin puhalta vaan kylmä edessä. silti laitoin korrotussarja alle. yritin sitten täytä jääditinjerjestelma uudestan/lisää, sitten puhals edessä myös vahan lämpö. kun kello oli sitten jo 03:00 oli pakko mene nukumaan, kun aamulla piti herätä suht aikaisin Oberin offitapahtumaan. lähetin sitten aamulla sinne suuntaan päästin 1 km , taas kone keiti ja uks letku meni. korjasin sen laitoin vahan vettä ja ajoin takas kotin. taas täytyn ohjen mukan. yritin starta, taas hirvea metelli ,varma sama juttu stattin kans. vedetiin sitten auto käyntin. nyt sitten taas vaan puhals kylmä ilma. soitin hege, neuvois että joku hanna/vipu (en muista nimi nyt(on vaihtekeppin takana)) on rikki. otin sen posi, laitoin suora putki sen tilalle. luultin että nyt pääsedän lähtemaan. yritettin vedä auto käyntin, renkaat meni jummin , luulen että se osa startista on nyt jumissa kytkinkoppan ja vauhtipyöran välissä. luovutin. harmiti aika paljon, että ei pääsy offailemaan, varsinkin kun näke noit kuvia/ videoita.
eli ekä juttu on varma ota sartti taas irti ja tutki miks se mene. taita jostain syystä ota vouhtipyöran kiini.? runko on alumiini, voiko sita jotenkon hitsa tai muuten korja. en jaksa taas osta startti tai aina vedä auto käyntiin.
sitten katso kiertäko nyt vedet, jos ei tutki miks.
sitten ei muuta kun auto hinthaaran ja rälläkkä laulamaa
PS: mitä han tästä oikein tule
minulla on yks ylimääräinen tölkki pihassa. Pitä vaihta etu ja takaperä mun käytöauton ja sitten myydä sen.
Mutta kun maastoajossa kuitenkin aina jotain mene rikki, ajatellin että ois hyvää ola erikseen joku off road tölkki.
kävin hegen kans himaljan suunistus cup ajamassa, sielä nähtin hieno off road vehkeita. Siltä tuli paljon ideoita miten maastoauto pitäs/ voi rakentaa.
Ajetellin mene tän kans ehkä vahan överiksi, monen mieltä tää voi olla vahan liika , kun ulkonäko tule muutu aika paljon.
Projetkin auto on tuppla liukuovinen 1.6 td potteri lukkot edessa ja takana.
jos joku halu pelastaa tan tupla ovinen, niin voin vaitha sen mihin vaan tupla lukkoinen t3:sen
ton tyypinen siitä sitten tule:
eli tavala pritscheni
sama tyypiset turvakaaret kun volvossa, alhaalla myös paljon suoja, lisää pohjapansseri
edessä 2 kuppipenkki, läppariteline, radiopuhelimet yms.
väliseinä miisä on ovi tai vaan aukko, että pääse takseen.
väliseinän takana reunoissa 2 kuppipenkki
lavalla sitten laatikko missä työkalut/kompura, lisää akkuille pitäs etsi paikoja.
2 vinssi keskella, yks taaksen yks eteen (köydet kulke putkilla)
telineet rampeille yms. (vararenkaat?)
paljon, paljon lisäävalot joka suuntaan.
alkun varma 33" renkaat, jouskus 35"? joskus beadlock vanteet.
vetarit ois hyvää ola vahvat , pitäs etsi mitä ois hyvä.( tigerbussilla oli audin/ jossain luin että porschen käy?)
eiccan korrotussaja on jo alle.
pitemät ja pehmeampi jouset? eri iskarit?
portaali akseli ois hyvää, mutta ei saatavilla $$$$$
eritain pieni välitys
edessä viscon sialla suora stonga ?? ensim himalajan suunistus cupissa joudu aja pitkä matka myös tiellä eli sitten tarvis kytketävä 4x4/ tai sitten vaan hyvin tomiva visco ?
mootori? jotain missä on paljon vääntö. v6 T diseli? v8 ? en tie mitä ois suht helpo ja järkevä laita?
akslinväli lyhenys ois kans hyvä mutta varma lian työlista.
+ kaikkilaista muut (ei tuu just kaikki mielen)
tää on sitten varma aika hitas projekti kun ei ole hirvesti aika. kun lotto voitto ei taaska tullu, sita rahaka ei oiken o , eli kaikki low budget ja itse tehty.
toisotavasti joku tällä innostu tule joskus jeesa jos sais joku poruka kasan. vois vaikka soppi joku kiintea paivä pari viikon tai kuukaudessa väleissä.
Vien auto varma Hinthaaran(porvoon lähellä) sielä on maranellon teamin talli (aja rokkik ja romuralli) mulla ja naapurilla on sielä paikka.
sielä on nosturi, hitsauskamat ja kaikilaista muut työkalut.
tää mene kilpailuissa vissi prototyp tai modified luokan, eli tan auton kans ei taita perja siina , mutta ei aina tarvii voita. hauskanpito on aina parempi.
laitaka tahan sitten teijan ideoita, olen vasta amatöri noiten Tölkkien kans , en myöskan osa vielä hitsa kovin hyvin.
eli kaikki ideoida ja apua on tervetuloa.
myös osien/ lisävarusteen kans saa auta, jos jotain ylimäärästä nurkissa löyty. 15" vanteet yms.................
en tiedä milloin tää on kokonaan valmis, mutta jos rakentais sen silalailla että se on aina ajokunossa se ois hyvää.
eli jos joku tölkki safari tai muut maasto ajot on, niin pääse vahan testa auto.
vahan vielä autosta:
laiasin sen naapurille päiväks, soitti sitten että seiso Kehä 3:sella, lämpö nousi mitarissa ja vahan vettä tipui rakana, sisällä ei tullu enä kunb kylmä ilma.
no, hinasin sen tänne, vaihtoin vesipumpu ja termostati.
sitten ajoin hinthaaran( laita eiccan sarja alle) pääsin 3 kilsa sitten pamahti yks vesiletku. hinasin sen takas pihan. soitin eicca, meinas että on ilma systemissa, täytyn uudestan edestä.... . yritin starta auto, nojo hirven metelli vaan kuulu, otin startti irti. siltä puutu puolet rungosta:
menin motonetin hake uusi, laitoin kiini. startas sitten taas.
vedet ei silti oikein kierta, kun vieläkin puhalta vaan kylmä edessä. silti laitoin korrotussarja alle. yritin sitten täytä jääditinjerjestelma uudestan/lisää, sitten puhals edessä myös vahan lämpö. kun kello oli sitten jo 03:00 oli pakko mene nukumaan, kun aamulla piti herätä suht aikaisin Oberin offitapahtumaan. lähetin sitten aamulla sinne suuntaan päästin 1 km , taas kone keiti ja uks letku meni. korjasin sen laitoin vahan vettä ja ajoin takas kotin. taas täytyn ohjen mukan. yritin starta, taas hirvea metelli ,varma sama juttu stattin kans. vedetiin sitten auto käyntin. nyt sitten taas vaan puhals kylmä ilma. soitin hege, neuvois että joku hanna/vipu (en muista nimi nyt(on vaihtekeppin takana)) on rikki. otin sen posi, laitoin suora putki sen tilalle. luultin että nyt pääsedän lähtemaan. yritettin vedä auto käyntin, renkaat meni jummin , luulen että se osa startista on nyt jumissa kytkinkoppan ja vauhtipyöran välissä. luovutin. harmiti aika paljon, että ei pääsy offailemaan, varsinkin kun näke noit kuvia/ videoita.
eli ekä juttu on varma ota sartti taas irti ja tutki miks se mene. taita jostain syystä ota vouhtipyöran kiini.? runko on alumiini, voiko sita jotenkon hitsa tai muuten korja. en jaksa taas osta startti tai aina vedä auto käyntiin.
sitten katso kiertäko nyt vedet, jos ei tutki miks.
sitten ei muuta kun auto hinthaaran ja rälläkkä laulamaa
PS: mitä han tästä oikein tule
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
olen saksalainen eli, kirjoitusvirheitä on varmaa aika paljon
PS.: jos joku halua halua tähän projektin mukan enäm kun työvoimilla, tervetuloa. mietitään miten sitä voi toteuttaa sitä siten yhessä.
PS.: jos joku halua halua tähän projektin mukan enäm kun työvoimilla, tervetuloa. mietitään miten sitä voi toteuttaa sitä siten yhessä.
- Tölkkimika
- Ylläpitäjä
- Viestit: 368
- Liittynyt: 17.02.2012 11:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Mä voin koittaa hitsata noita startteja jos et keksi muuta.
Turvakaarien kanssakin voin auttaa jos tarvitsee, vois tulla halvemmaksi ostaa pariin autoon putket.
Mika
Turvakaarien kanssakin voin auttaa jos tarvitsee, vois tulla halvemmaksi ostaa pariin autoon putket.
Mika
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
nyt entistäkin kevyempi koostumus
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Kuulostaa hyvälle projektille!
Ettei vuotaisi vettä moottoriin ja se vetäisi jumiin?
Ettei vuotaisi vettä moottoriin ja se vetäisi jumiin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
irotan toivotavasti tännän startti, jos se irottu osa ei ole jumissa. pitäs tutki se vesi homma.
putket taita vielä olla, pitäs kysy naapuri saanko oste/ käytä ne.
katson missä kunossa se uusi startti on, ilmoitaan sitten jos tarviin hitsaus apua noiten kans.
putket taita vielä olla, pitäs kysy naapuri saanko oste/ käytä ne.
katson missä kunossa se uusi startti on, ilmoitaan sitten jos tarviin hitsaus apua noiten kans.
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Mukana turvakaarijutuissa oman auton kanssa, mä tarviin kehikon ulkopuolelle että kori pysyy jatkossa jotenkin kasassa.
Varmaan Vurreen ja tähän voidaan rakentaa samanlaiset kaaret?
Varmaan Vurreen ja tähän voidaan rakentaa samanlaiset kaaret?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Ei varmaan samanlaiset kaaret, jos tästä on tulossa lavapeli. Tuireen olisi kaaria kans tarkoitus väsätä, eli mukana leikeissä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Tuu hakee tää pois, ei maksa mitään, (ei sis tekniikkaa) .. Kaupan päälle fergusonin lumiaura-aihio :lentsu kirjoitti:eli eli...
akslinväli lyhenys ois kans hyvä mutta varma lian työlista.
< 15kWh/100km
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
En tuohon akselivälin lyhentämiseen lähtisi, jos leikkelee niin ennemmin renkaiden etu ja takapuolelta. Onkos tämä tarkotus pitää katulaillisena?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
joo eli ton volvon tyypiset kaaret. kuitenkin vahan eriliaisia/ lisää. sivuputkia, vanhat puskurit irtii ja putkista vahvemant. ovien ja lokareiten kohalla myös jonkulaista vahvistus.TT| kirjoitti:Ei varmaan samanlaiset kaaret, jos tästä on tulossa lavapeli. Tuireen olisi kaaria kans tarkoitus väsätä, eli mukana leikeissähege kirjoitti:Mukana turvakaarijutuissa oman auton kanssa, mä tarviin kehikon ulkopuolelle että kori pysyy jatkossa jotenkin kasassa.
Varmaan Vurreen ja tähän voidaan rakentaa samanlaiset kaaret?
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Eiköhän näissä kaikissa tule kaaret samalla tavalla kuskien taakse, siitä taaksepäin sitten miten mihinkin. Eli etuovien ympärille tulee varmaan samanlaiset, pitkittäisputket vaan vähän pidemmät että doppelissa pääkaari tulee lavan etureunaan. Vai ootteko laittamassa kaaria sisälle? Vaikutti melko löyhältä turvakaarien suhteen maastoautoissa, saa olla pienempiä lommoja, ja jos lommoja tulee matkan varrella niin ei heti hylätä jos haluaa jotain kisaa ajaa..TT| kirjoitti:Ei varmaan samanlaiset kaaret, jos tästä on tulossa lavapeli. Tuireen olisi kaaria kans tarkoitus väsätä, eli mukana leikeissä
Pitää suunnitella, mutta musta tuntuu että taivutetut putket olisi meillä kaikilla samat jos tehdään kaaret ulkopuolelle.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
dmn kirjoitti:Tuu hakee tää pois, ei maksa mitään, (ei sis tekniikkaa) .. Kaupan päälle fergusonin lumiaura-aihio :lentsu kirjoitti:eli eli...
akslinväli lyhenys ois kans hyvä mutta varma lian työlista.
hauska näkösta, onko se miten kestävä? offroad ajossä on kuitenkin aikamoista voimat pelissä.
voi olla se normi akseliväli jaa.
TT:lle, en usko että tan projetkti enä kilpin saa. joudu sitten siirtokilven/ trailerin kans leikki
hegelle: kyllä pääkaaret on varma aika samoija, ois paljon nopeampi taivu putkia isossa määrässä jos monele autoja kerralla teke.
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Milloinkahan joku tekisi... Kerran kilvetön peli suunnitteilla niin sittempä kannattaisi rakentaa/muuttaa rajusti! Koko Volkkarin tekniikka pois ja tilalle jotain kestävämpää ja luotettavampaa, jäykät akselit jakareilla ja kierrejousitus,moottori ja vaihdelaatikko paketti takatilaan esim. joku etuvetopaketti ja erillinen jakolaatikko ja nämä tosiaan sijoittaa heti etupenkkien taakse tai jopa alkamaan penkkien välistä tilan sen suodessa. Ja noita romppeitahan saa edullisesti. Akselit jostain Toyota/Nissan linjalta ja samoin ehkä kallistuisin moottori/laatikko suhteen,jakolaatikko sitten vaikka Suzukilta. Vaikka tämmöisen rakentaisi muitten auton osilla kuin vw niin kyllähän se fiilis kuitenkin säilyisi! Ja luulen että eteneminen olisi toista luokkaa kun saataisiin joustoja,isot renkaat ja ylitykset saisi muokattua huomattavasti pienemmiksi....eikä tarvitseisi koko ajan pelätä jonkun paikan hajoavan! Tämmöisen joskus itsekkin harkinnut rakentavan mutta ehkä joskus....
- Tölkkimika
- Ylläpitäjä
- Viestit: 368
- Liittynyt: 17.02.2012 11:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Ei mitään japanilaisia moottoreita volkkariin! Vai miten se oli;-)
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
nyt entistäkin kevyempi koostumus
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Jos tuolle linjalle lähtisi kokonaan, niin kannattaisi laittaa porttaaliakselit. En näe jäykistä akseleista tölkin tekniikkaan nähden kuin haittaa. Tai sitten tuon saksan kisavehkeen tyyliin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
lentsu kirjoitti:jos joku halu pelastaa tan tupla ovinen, niin voin vaitha sen mihin vaan tupla lukkoinen t3:sen
Vaihda tää mun toiseen dobbeliin niin ei tarvii pilkkoa niin paljoa, on tupla lukot ja liian korkee korotus sarja paikoillaan
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Kumma juttu kun suzuki ja nipponi ukot vaan vaihtaa kilpaa mersun, volkkarin ja jenkkien koneita niitten hajonneiden yapani koneiden tilalle? Kunnolla tehty 1,9 td tai tdi kone on kyllä todella kestävä ja litratehoakin saa sitten hiukka halvemmalla lisää kuin mitä japsi koneista.JariKoo kirjoitti:Koko Volkkarin tekniikka pois ja tilalle jotain kestävämpää ja luotettavampaa, Akselit jostain Toyota/Nissan linjalta ja samoin ehkä kallistuisin moottori/laatikko suhteen,jakolaatikko sitten vaikka Suzukilta. Vaikka tämmöisen rakentaisi muitten auton osilla kuin vw niin kyllähän se fiilis kuitenkin säilyisi!
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Siinä olet oikeassa että vw konetta on vaihdettu nipponiin mutta vain tietääkseni Suzukiin ja siitä syystä kun se on helppo istuttaa Suzukin laatikkoon ja haluavat nokivasaran pellin alle ja leimattavissakin...ja mersun konehan olisi varmaan yksi parhaimmista kerran tässä nyt tehoaja haluttiin vaikka niin en maininnut ja joku mainitsi että porttaalit jäykkien sijasta mutta olin lukevinani topicin aloittajan tekstistä sanat low budget jolloin siitä oltaisi jo todella kaukana!:)Eicca_ kirjoitti:Kumma juttu kun suzuki ja nipponi ukot vaan vaihtaa kilpaa mersun, volkkarin ja jenkkien koneita niitten hajonneiden yapani koneiden tilalle? Kunnolla tehty 1,9 td tai tdi kone on kyllä todella kestävä ja litratehoakin saa sitten hiukka halvemmalla lisää kuin mitä japsi koneista.JariKoo kirjoitti:Koko Volkkarin tekniikka pois ja tilalle jotain kestävämpää ja luotettavampaa, Akselit jostain Toyota/Nissan linjalta ja samoin ehkä kallistuisin moottori/laatikko suhteen,jakolaatikko sitten vaikka Suzukilta. Vaikka tämmöisen rakentaisi muitten auton osilla kuin vw niin kyllähän se fiilis kuitenkin säilyisi!
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Eikös noi toyotan/nippon koneetkin ala olemaan aika arvokkaita kun Mannerheimit niitä rahtaa afrikkaan aisa pystyssä? ja jos haaveillaan portaaleista tai jäykistä akseleista niin eipä nekään mitään lowbudjet kamaa taida olla
Re: Tölkkifoorumin Off Road vehke
Ehkä pysytään alkuperäisessä ajatuksessa ja katsotaan mihin asti tölkin tekniikkaa parantelemalla päästään?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!