käynnistys ongelma 2,1 ruisku
käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Ongelmat alko viikko sitten. Startti pyörii, kipinä tulee, ei ladannut (löytyi hyono liitos, tarkastamatta lataako nyt)
Käyntiin lähtee laittamalla huikka ilmanputsarin jälkeen putkeen. Ajettu Alastaro - Kärkölä n.170km, eli ilmeisesti pumppu toimii???
virta päälle laittaessa ei pumpulta kuulu mitään. Mistä alkais seuraavaksi vikaa etsimään?
-virtalukon pohja?
-sähkö liitokset?
Käyntiin lähtee laittamalla huikka ilmanputsarin jälkeen putkeen. Ajettu Alastaro - Kärkölä n.170km, eli ilmeisesti pumppu toimii???
virta päälle laittaessa ei pumpulta kuulu mitään. Mistä alkais seuraavaksi vikaa etsimään?
-virtalukon pohja?
-sähkö liitokset?
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Pumpulta päin lähteä etsimään, että mihin sähkö jää. Ainakin palotölkissä pumppu lähtee aina hetkeksi päälle, kun vääntä virrat päälle. Luultavasti jostain kohtaa löytyy rele, jonka pitäisi pumppu kytkeä...
Kakkakoppa kolffi teki aikoinaan sellaista, että kuumana ei kytkenyt pumppua päälle jostain syystä. Vedin oman pumpun pakkokäynnistyskatkaisijan noita tilanteita varten, kun ei jaksanut itse ongelmaa selvittää & korjata
Kakkakoppa kolffi teki aikoinaan sellaista, että kuumana ei kytkenyt pumppua päälle jostain syystä. Vedin oman pumpun pakkokäynnistyskatkaisijan noita tilanteita varten, kun ei jaksanut itse ongelmaa selvittää & korjata
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Eicca_ kirjoitti:Vaihdoitko niitä releitä?
vaihdoin -> ei vaikutusta
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Mulla oli joskus vastaava ongelma ettei ladannut aina ja joskus jäi käynnistymättä mystisesti vaikka startti pyörittikinkin.
Ongelman ratkaisu oli se että haaroitus startin päässä oli huono, kontaktia ei aina syntynyt akun sähköjen ja koneen johtosarjan välille. Jos koneen sai käyntiin se pysyi käynnissä laturin tuottamalla sähköllä, mutta sitä ei akkuun riittänyt ja seuraavalla startilla saattoi akku olla mystisesti tyhjä.
Ongelman ratkaisu oli se että haaroitus startin päässä oli huono, kontaktia ei aina syntynyt akun sähköjen ja koneen johtosarjan välille. Jos koneen sai käyntiin se pysyi käynnissä laturin tuottamalla sähköllä, mutta sitä ei akkuun riittänyt ja seuraavalla startilla saattoi akku olla mystisesti tyhjä.
< 15kWh/100km
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
toinen laturin paksuista piuhoista irti liittimestä kutistesukan alla. Taas toimii
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Vastoinkäymiset jatkuu
Toisinaan jää käynnistymättä ja useinmiten taas toimii ok.
Tällä hetkellä "vika päällä". Akussa virtaa 12.6 ja starttauksen aikana 10.5-10.8. Tippuuko liian alas ruiskulle?
Pumppu lähtee päälle, startti pyörittää, bensa haisee, kipinä tältä osin tarkistamatta.
Akkua epäilin, koska apuvirralla lähti käymään edelliskerralla. Kokeilu samallakerralla apuvirtakaapelin + irti, ei lähde, apu + kiinni lähti heti.
Edit: Vanha akku testimielessä paikalle, vaikka jännite tippu startatessa 9.xx lähti silti käymään.
Oletus siis että akku oikarissa tms. Pitänee ostaa siis uusi ja toivoa että nämä ongelmat poistuu tai sitten todeta että vika jossain muualla.
Toisinaan jää käynnistymättä ja useinmiten taas toimii ok.
Tällä hetkellä "vika päällä". Akussa virtaa 12.6 ja starttauksen aikana 10.5-10.8. Tippuuko liian alas ruiskulle?
Pumppu lähtee päälle, startti pyörittää, bensa haisee, kipinä tältä osin tarkistamatta.
Akkua epäilin, koska apuvirralla lähti käymään edelliskerralla. Kokeilu samallakerralla apuvirtakaapelin + irti, ei lähde, apu + kiinni lähti heti.
Edit: Vanha akku testimielessä paikalle, vaikka jännite tippu startatessa 9.xx lähti silti käymään.
Oletus siis että akku oikarissa tms. Pitänee ostaa siis uusi ja toivoa että nämä ongelmat poistuu tai sitten todeta että vika jossain muualla.
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Jos startti pyörittää laiskasti voi syynä olla kulahtanut pusla kytkinkopassa johon startti laakeroituu..
< 15kWh/100km
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Startti pyörähtää kyllä normaalisti.
Mittailin että akku purkaa hiljalleen virtaa, vaikka mitään virtoja ole päällä. Anyway akku vaihtoon ja uusia ongelma kohtia setvimään.
edit: Vahvistin näytti olevan syyllinen virrankulutukseen parkissa ollessa. Aikuistutaan sen verran, että ainakin väliaikaisesti subbari pois
Mittailin että akku purkaa hiljalleen virtaa, vaikka mitään virtoja ole päällä. Anyway akku vaihtoon ja uusia ongelma kohtia setvimään.
edit: Vahvistin näytti olevan syyllinen virrankulutukseen parkissa ollessa. Aikuistutaan sen verran, että ainakin väliaikaisesti subbari pois
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Uusi akku paikallaan ja nyt ei sitten käynnisty millään
(edes sillä ennen auttaneella apuvirralla)
-startti pyörittää
-pumppu lähtee suhiseen
-kipinä tulee
Eli???????
-ne kuuluisat maadotukset?
-virtalukonpohja?
-bensansaanti ongelma?
(edes sillä ennen auttaneella apuvirralla)
-startti pyörittää
-pumppu lähtee suhiseen
-kipinä tulee
Eli???????
-ne kuuluisat maadotukset?
-virtalukonpohja?
-bensansaanti ongelma?
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Laita painemittari bensalinjaan (t-kappaleesta löytyy valmis lähtö) niin näkee onko siellä kakkua oikeesti. Maadoituksetkin kannattaa raapia puhtaaksi koneessa ja konehuoneen kyljessä.Moose kirjoitti:Uusi akku paikallaan ja nyt ei sitten käynnisty millään
(edes sillä ennen auttaneella apuvirralla)
-startti pyörittää
-pumppu lähtee suhiseen
-kipinä tulee
Eli???????
-ne kuuluisat maadotukset?
-virtalukonpohja?
-bensansaanti ongelma?
< 15kWh/100km
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Nyt tuntuis toimivan. Syyllinen löyty puolan takana olevasta maadoituksesta.
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Moro mulla 1970 cmm tölkki ruiskukone bensa ,ei lähe käymään ,startti pyörittää konetta .Pumppu ei pidä surinaa mitään .bensaa ei tule niinkun koneen pääl olevasta putkesta yhtään. Onko nyt mennyt ruiskupumppu vai suodatin tukossa?? Ennen tätä ajelin pitkin tossa kyliä ainakin 25km ja tulin bensaasemalle tankkaamaan ja eei lähde nyt käymään ollenkaan !!!Missä on ruiskubensapumpun rele tai sulake Tölkissä?? vm 82 on täm malli .
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Kimmo68, Oiskohan tämä syynä? Johtoja virrat päällä johtoja heiluttamalla kuulee jos bensapumppu surahaa.dmn kirjoitti:Ongelman ratkaisu oli se että haaroitus startin päässä oli huono, kontaktia ei aina syntynyt akun sähköjen ja koneen johtosarjan välille. Jos koneen sai käyntiin se pysyi käynnissä laturin tuottamalla sähköllä, mutta sitä ei akkuun riittänyt ja seuraavalla startilla saattoi akku olla mystisesti tyhjä.
< 15kWh/100km
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Moi kun ei tule virtaa bensapumpulle mutta suoraan kun laitoin akulta johdot pumpulle niin surisee ??? jostain välistä johdot poikki ???Lähti käymäänkin hetkeksi jo suoralla johdolla mutta sammui heti hörähti vaan???bensapumppu toimii kyllä mutta en tie onko sittenkin se jollain lailla hajonnut kun kone ei saa bensaa kun hetken vaan ??? Mystinen vika kokeilen startin johtoja vielä
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Enempää asiaa tuntematta niin arvaus jotta virtalukon pohjakin voisi oireilla kuten kuvattu?
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Aivan hyvä neuvo tutkin
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
jos autos on se sikasininen 8h bussi niin bpumpun imuletkussa saattaapi olla liian jyrkkä mutka eli pumppu ei saa ainetta. Nimim. joskus ton takia hinattu hki-porwoo 5m köydellä. Tossa bussissa ei ainakaan mul ollessaan ollu orkkis bpumppua vaan joku korvike.
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Moro on tämä sininen bussi 8h ,mistä se mutka olis siihen tullu ?? Tässä orkkis pumppu paikas .Missäs mahtaa olla bensapumpun sulake tai rele täs bussissa ?
Re: käynnistys ongelma 2,1 ruisku
Virtalukon pohja vaihdettu mutta eipä auttanut .Huomasin kun tutkisin konehuonetta niin kaksoisrele on napsuu välillä kun starttaa ,avasin releen ja tutkin että ei tule virtaa yhteen kohtaan.Rele rikki ei anna virtaa ulos ..