Kone muuten hyvässä kunnossa, ei syö öljyä eikä vettä, uudet hehkut laitettu ja mitattu mutta ei vaikutusta.
Johtuuko siitä että kone on jo niin vanha ja maailmaa nähnyt vai mistä?
Kesää odotellessa
![Ilkeä tai hurjistunut :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kehtaanko sanoa tähän että Vurren JX moottoriin oli joku velho taikonut hydraulinostajat. Jätin säätämisen ja tarkastelemisen siihen.väiski kirjoitti:Myös venttilien tarkistus ja säätö...
Moro tällekin "voorumille"!lode kirjoitti:Mikähän on kun saa joka helvetin päivä olla auto johdossa tai tallissa että lähtee nollakeleilläkään käyntiin? Jos on yhtään pakkasta niin saa starttailla huoletta akut melkein tyhjäksi ennen kuin saa käyntiin, hehkutuksella ei ole väliä vaikka kuin kauan hehkuttaa.
Kone muuten hyvässä kunnossa, ei syö öljyä eikä vettä, uudet hehkut laitettu ja mitattu mutta ei vaikutusta.
Johtuuko siitä että kone on jo niin vanha ja maailmaa nähnyt vai mistä?
Kesää odotellessa
Hehkut on vaihdettu, mitattu ja testattu, aidot Bosch hehkutulpat ne on. Ei luulisi johtuvan hehkuista kyseinen ongelma vaan yksinkertaisesti kone vain niin väljä, tai sitten jotain aivan muuta. Nyt ei ole ehtinyt tarkemmin katselemaan, mutta jos viikonloppuna ehtisi vähän jotain tehdä.vesku kirjoitti: Moro tällekin "voorumille"!
99%:sesti hehkuvika.
Kesää odotellessa vaihda Motonetista ostamasi "NO NAME" mustassa laatikossa punaisella numerolla varustetut tulpat kunnon BOSCH platinatulppiin ja hehkurele jälkihehkuiseen.
Hege voi kertoa Wurren kirotuista uusista "ehjistä" tulpista, jotka eivät hehku!
Tulpan pitää ottaa n. 12-15A virtaa (4x12 =48A tai 4x15A = 60A) Samalla kannattaa vaihtaa hieman alamittainen 50A hehkusulake 60A:ksi ja vetää kullekin sulakkeelle oma johto sen kuparikiskon sijaan. On helpompi arpoa mikä tappi ei hehku!
Hehkusulakekin voi olla palanut sieltä konehuoneen mustasta laatikosta.
Tätä on puitu naapurin tölkkipalstalla. Kannatta uskoa ettei JX käynnisty kolmella toimivalla hehkulla kylmästä ja kahdella lämpimästä. Sahaamalla kone kyllä lämpiää hieman, jopa niin, että käynnistyneekin... mutta kannen saakuntoon.
Hehkun merkkivalolla ei ole mitään tekemistä hehkutuksen kanssa, se vaan kertoo kuljettajan hehkutus pyynnistä hehkureleelle.
Mittaamalla virtoja ja jopa ruuvipenkissä akulla irtotulppaa hehkuttelemalla tulpan kunto selviää.
TerVWetuloavesku kirjoitti:[Moro tällekin "voorumille"!
Oman AAZ:n kohdalla tainnut kanssa jäädä jälkikiristys tekemättä. Öljyvuoto paikantuu tällä hetkellä kannen ja lohkon väliin. Aikaisemmin puuttuneet nelosen pakosarjan mutterit sotkivat alueeseen nokea sekaan, jolloin näytti että öljytöhnä tulisi pakosarjan ja kannen välistä.beretta kirjoitti:Moro,saman helvetin läpi käyneenä tietää miltä tuo ongelma "blackoutista"tuntuu.Tuo ongelma toistui silloin tällöin mullakin ja viimeisen kerran teki sen Norjan ja Ruotsin tunturimaastossa 30km lähimmästä tiestä.Siis ihan tuossa kulman takana.Ongelma katosi 1.9td koneen myötä mutta jälkeenpäin asiaa mietittyä mahdoinko koota koneen liian paksulla kansipahvilla kun käytetyistä osista tuon 1.6td koneen kokosin,ja jäipä vielä jälkikiristykset kannelle tekemättä laiskuuttaniTurbokone aika tarkka tuosta palotilan koosta.Väljyyden kannalla minäkin kyllä olen jos hehkut pelaa
![]()
Mä en enää usko tohon virtojen mittaamiseenvesku kirjoitti:Hege voi kertoa Wurren kirotuista uusista "ehjistä" tulpista, jotka eivät hehku!
Mittaamalla virtoja ja jopa ruuvipenkissä akulla irtotulppaa hehkuttelemalla tulpan kunto selviää.