T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

T4 Profile Multivan 2000 - Sepi

Viesti Kirjoittaja TT| »

Auto: VW T4 Profile Multivan 2000
Väri: Valkoinen punaisin merkein
Voimansiirto: vakio etuveto
Moottori: vakio 2.5TDI
Muuta: Ensimmäisen 8 vuotta ja 460tkm oli 3+paarit paikkainen ambulanssi savon maalla. Heti ensimmäisenä vaihdoin etupenkit kapteeneihin ja rakentelin katsastukseen vaaditut makuupaikat ja sähkölevyn. Pari vuotta mentiin 3 paikkaisena verollisena matkailuautona. 2011 revin Profilen sisustan pääosin pois ja tälläsin Multivan takapenkin ja sisustaa paikalleen. Keskirivinä on etupenkkien kanssa samasta autosta oleva Caravellen 2 paikkainen penkki, joka käy molemmin päin paikalleen. Kaikki penkit+sängyn jatke takaosasta lähtee pikakiinnityksillä irti. Suunnitelmissa maalaus ja sisustan viilaus. Auto hankkinut legendan mainetta maailmalla ja tunnetaan nimellä Scubalanssi.
Kesän muutoskatsastus 7 paikkaiseksi meni kuin elokuvissa tämän näköisenä.
Kuva
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Onko tämä ollut kenties Lapinlahden sairaankuljetuksella "aktiiviuransa"?
Itse menin vasta 2001 töihin ko. erikoisajoneuvotehtaaseen, mutta saatoin muutaman kerran huoltaa tuotakin autoa, kun sen verta tutulta näyttää ;) (eikös ne kaikki ambulanssit näytä samalta ulkoisesti :lol:)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

Yksityisellä firmalla on ollut Kuopiossa tämä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
HeikkiS
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 01.03.2012 14:07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja HeikkiS »

Ok. Noh, niinkun sanoinkin, kaikkihan ne on samanlaisia :D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

Niinhän nämä näyttää samalle kaikki. Näin pidempään katseltuaan alkaa löytää pieniä eroja. Kaverit on monesti väittänyt nähneensä tämän ajelemassa ties missä, mutta oikeasti ei ole ollut samassa kaupungissakaan :lol: Tässä lähikulmillakin on pyörinyt parhaillaan 3 halpaa kopiota hämäämässä ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pienien vastoinkäymisten jälkeen talvitassut alla. Tämä talvi ei menekään entisten lailla "carlos zainzs -edition" ruosteen patinoimilla reizing peltivanteilla, vaan tyylikkään rähjäisillä ronaleilla :D
IMAG1630.jpg
Jotenkin unohtui tuo vanteiden maalaus, mutta ihan hyvä, olisi kuitenkin sattunut ihan väärä väri.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Tölkkimika
Ylläpitäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.02.2012 11:00
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja Tölkkimika »

Heinoo!
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
romunkerääjä
AktiVWisti
Viestit: 143
Liittynyt: 24.02.2012 17:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja romunkerääjä »

Nättiä nättiä!
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eilen tehtiin 590tkm huolto. Öljynvaihto, irronneiden pulttien kiinnitys, jakohihnan tarkistus, ohjaustehostimen letkujen kiristys ja yleinen siistiminen. Näytti sotkeneen mottia vähän normaalia enemmän ja tehostajan pumppu oli melko kostea. Molempien letkujen kiinnitystä kiristin vähän, saa nähdä auttaako vai onko pumpulle tehtävä jotain. Pohjapanssarista löytyi ruiskupumpun nestepäästä puuttunut pultti, putsailun jälkeen ruuvilukitteen kanssa paikalleen.
Piti alkaa plaraamaan huoltohistoriaa ja tosiaan seuraavassa huollossa olisikin jo hihnanvaihto, niin ne kilometrit rullaa nopeaan :o Samalla voisi vaihtaa venttiilikopan tiivisteen, kun tuntuu sieltä vähän tihkuvan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja Sinky »

TT| kirjoitti:Pienien vastoinkäymisten jälkeen talvitassut alla. Tämä talvi ei menekään entisten lailla "carlos zainzs -edition" ruosteen patinoimilla reizing peltivanteilla, vaan tyylikkään rähjäisillä ronaleilla :D
Jotenkin unohtui tuo vanteiden maalaus, mutta ihan hyvä, olisi kuitenkin sattunut ihan väärä väri.
Tuliko ronaleissa toi viilee keskikorkki mukana vai hommasitko jostain? Matkahuollossa pitäisi raahustaa erä kuluneita ronaleita tölkin alle ens kesäks, joten maalaukset ois edessä ja samoin mersun keskikorkki pitäisi korvata jollain hieman siistimmällä :)
Home is where you park it.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sinky kirjoitti:
TT| kirjoitti:Pienien vastoinkäymisten jälkeen talvitassut alla. Tämä talvi ei menekään entisten lailla "carlos zainzs -edition" ruosteen patinoimilla reizing peltivanteilla, vaan tyylikkään rähjäisillä ronaleilla :D
Jotenkin unohtui tuo vanteiden maalaus, mutta ihan hyvä, olisi kuitenkin sattunut ihan väärä väri.
Tuliko ronaleissa toi viilee keskikorkki mukana vai hommasitko jostain? Matkahuollossa pitäisi raahustaa erä kuluneita ronaleita tölkin alle ens kesäks, joten maalaukset ois edessä ja samoin mersun keskikorkki pitäisi korvata jollain hieman siistimmällä :)
Tuli keskikorkit mukana vanteissa, ja tölkkiin nuo oli alunperin menossa. Päädyin sitten molempiin syncroihin 16", niin nuo oli jäänyt sopivasti vapaaksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

Piti tällä maantiekulkineella lähteä puita hakemaan hangen takaa, kun syncrot vaan nukkuu talviunta! Hyvin se meni tämäkin umpihankeen, ja tuli kuorma päällä pois. Syncrolla olis tosin uskaltanu ajaa pinon viereen, nyt joutu kuskaamaan vähän matkaa.
IMAG1757.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Kyllä se varmaan tämäkin T4:n jotensakin etenee kun ketjut heittää etusiin :)
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eilen vaihdeltiin tähän jakohihnat ja siihen liittyvät romppeet. vaihdettiin myös termostaatti ja paluumatkalla olikin kiukaassa sen verran enemmän lämmintä että ei ole viime kesänäkään nähnyt semmoisia lukemia :) Hieman eri malliin tulee myös kabiiniin lämmintä! Erinomainen peli tuo scangaugen näyttö, ei varmaan muuten olisi tullut huomattua että kone käy aina kylmänä, kesällä max oli 83 astetta, nyt oli eilen hankeen motarilla puskiessa 92. Auton oma mittari näyttää samaa 90, olipa todellinen 73-95. Että tuota kannattaa kokeilla, jos muidenkin teenelkut vaikuttaa kylmille.
Viimeksi muokannut TT|, 21.01.2013 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kiromuistamattomuusvirhe
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja redi »

Onko sulla heittokello vai miten säädit pumpun ennakon? Oliko kivaa?
Mulla on tölkissä biltsun mittarin mukaan lämmöt 70-80, termari uus, mutta tais olla henkilöauton. Mitä pitäis tehdä? Lisää syöttöä ja ahtoa? :D
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja jarke »

"lisää syöttöä ja ahtoja"- se on aina hyvä vaihtoehto :mrgreen:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

redi: oli tarkotus ottaa varuilta mukaan myös heittokello, mutta unohtui. Ykköspläni oli katsoa se vcds:llä, mutta sekin kusi erinäisiin versiojuttuihin. Laitettiin siis siihen missä olikin ja tuntui osuneen. Ainakaan ei valita mistään, lähtee aiempaa paremmin kylmänä käyntiin ja kulkee kuten pitää.
Katsastus läpi! 8-) Jarruputket pitää jossain vaiheessa vaihtaa, runkopalkin vieressä kuskin penkin alla olevan liitoksen kohdalla näytti olevan putket vähän muhineet. Tuleepa samalla taas vaihdettua jarrunesteet, onko väliä mitä tähän laittaa GL4 vai GL5?
Niin ja K-arvo oli huikeat 0,53
Viimeksi muokannut TT|, 31.01.2013 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: koo muistuu pätkittäin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja dmn »

TT| kirjoitti: Tuleepa samalla taas vaihdettua jarrunesteet, onko väliä mitä tähän laittaa GL4 vai GL5?
Parempi laittaa ne GL4/GL5 tuotteet vaihdelaatikkoon kuin jarrunesteiksi ;-)
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:
TT| kirjoitti: Tuleepa samalla taas vaihdettua jarrunesteet, onko väliä mitä tähän laittaa GL4 vai GL5?
Parempi laittaa ne GL4/GL5 tuotteet vaihdelaatikkoon kuin jarrunesteiksi ;-)
Oho, pitäs katsoa mitä kirjottaa :D Dot4 tai Dot5.1 olis varmaan paremmat vaihtoehdot :mrgreen:
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T4 Profile Multivan 2000

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joku hetki sitten alettiin vaihtamaan viimein noita pitkän mallin takaverhoiluja paikalleen "käydään heittämässä ne paikalleen ennen kun mennään Das Ranchille". Eihän se ihan heittämällä menny yllättäen, mutta kuskin puolella on nyt paikallaan. Tosin pientä säätöä on vielä senkin viimeistelyssä.
Kuva
Tuli sitten testattua myös että keskipenkki sopii hienosti taakse tarvittaessa enemmän kuljetustilaa, varsinkin kun Multivan-hylly/sohva ei ole takana paikallaan.
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin