Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, kun "koiranluun" yläpään silmukka ei pysy paikallaan, lähtee elämään omaa elämäänsä. Muutaman kerran mennyt poikki nuo patarautaiset kierteetkin, joten korvattiin sisäkierteellä ja pultilla. Ei tahdo sekään kestää, vaikka vaihdoin jäykän alustasarjan pois vakioon, kun luulin sen siitä johtuvan. Kuvat kertokoot enemmän...
- Liitteet
-
- koiranluu.jpg (773.58 KiB) Katsottu 2382 kertaa
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Tuossa kuva "luun" alakiinnityksestä vielä.
- Liitteet
-
- kiinnitys.jpg (462.85 KiB) Katsottu 2380 kertaa
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Ratataksissa oli samaa ongelmaa, mutta ajattelin sen johtuvan liiallisesta madaltamisesta. Eicca hitsasi palan prikkaa pitämään kumin ja linkin paikallaan.
Onko kaikki kumit uusia? Onkohan tällänen kovinkin yleistä?
Onko kaikki kumit uusia? Onkohan tällänen kovinkin yleistä?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Se tuntuu olevan yleistä että tuo koiranluu katkeaa kierrepäästä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Eivät ihan uusia, löytyisiköhän noita vielä jostakin? Kun laskeskelin, niin varmasti 6 kertaa katkennut kaiken kaikkiaan. Onkohan tuo syy, miksi erilainen uusimmissa malleissa. Nyt pystyy ainakin reissussa vaihtamaan pultit, kun on sisäkierteellinen.hege kirjoitti:Ratataksissa oli samaa ongelmaa, mutta ajattelin sen johtuvan liiallisesta madaltamisesta. Eicca hitsasi palan prikkaa pitämään kumin ja linkin paikallaan.
Onko kaikki kumit uusia? Onkohan tällänen kovinkin yleistä?
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Itse otin vakaajan kokonaan pois kun en saanut heti uusia romuja siihen. Nyt on niin jäykkä alusta ettei sitä juuri huomaa ja pystyi ajamaan kyllä vakionakin. Jospa ettis jostain vakaajan johon sais samanlaisen kiinnityksen kuin tölkissä on koiranluun alapäässä tai vaikka teettää semmosen...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Minulla olisi yksi Syncron vakaaja jouten, jos joku haluaa jäykemmän takatuuppariin
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Tiedä sitten auttaako ongelmaan, mutta minun silmään tuo vakaajan korihela (D:n mallinen pusla) on väljän näköinen, ellei kyseessä ole näköharha. Kuvan perusteella kumin ja tangon välissä on aika paljon tyhjää, joka johtuu tietty kulumisesta. Se saa aikaan vakaajatangon liikkumisen auton koriin nähden kallistuksessa ja voisiko siten edesauttaa koiranluunkin kääntymistä? Halvat ja helpot vaihtaa, joten kannattaa kokeilla. Puslia löytyy 19, 21 ja 23 mm vakaajille.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Etten lupailisi liikaa, niin onko 2WD ja Syncro vakaajissa eroa? VAGCAT:sta katselin, niin tarjoaa samaa 21mm vakaajaa kaikkiin.
Jostain oli sellainen muistikuva, että Syncrossa olisi paksumpi, mutta saatoin muistaa väärinkin.
Jostain oli sellainen muistikuva, että Syncrossa olisi paksumpi, mutta saatoin muistaa väärinkin.
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
On erilaiset, kun itsekin meinasin vaihtaa tuosta varaosa 2WD:stä ~Elle C:hen ,mutta olivat erilaiset. Olikohan pituus vai paksuus se ero vai molemmat.T3Syncro kirjoitti:Etten lupailisi liikaa, niin onko 2WD ja Syncro vakaajissa eroa?
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)
Mulla oli vm. -89 takatuupparissa 19 mm vajaaja. Pistin tilalle vuoden -88 Syncron 21 mm tangon. Koiranluihin vaan ne 21 mm vakaajalle tarkoitetut pyöreät puslat ja koriheloiksi kanssa vastaavat 2 mm isommat D-puslat. Niitä Syncrossa vakaajan kiinnitykseen tarvittavia alumiinisia välipaloja korin ja tangon välille ei tarvita.