Onko kellään kokemusta jarrupääsylinterin vaihtamisesta syncroon? Mulla tuntuu toi sylinteri vähän kulahtaneen. Aikani koetin ilmata jarruja, mutta systeemistä ei ilmaa tullut ja lopulta tultiin sitte tulokseen kaverin kanssa että pääsylinterin männän tiiviste vuotaa. Ts. poljin tuntuu vetelältä ja kun linttaa lattiaan, menee renkaat lukkoon.
Onkos tuo sylinteri vaikea vaihtaa? Ilmeisesti erilainen kuitenkin kun takavedon? Ainakaan Motonetin valikoimista ei tunnu löytyvän? Kaikenlaiset neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan kyllä
JoniOne kirjoitti:Saapas nähdä miten käy. Toivottavasti sylinterin pääsee vaihtamaan kojetaulun irroittamalla, ettei tarvitse puolta autoa purkaa...
Mulla kävi niin että valu nesteet ulos sylinteristä niin vaihtoon meni jarrusylinteri ja ihmettelin ku edelleen katos nestettä. Itseasiassa paskana oli kytkimen sylinteri joka on aika samalla linjalla jarrusylinterin kanssa..... no nyt on molemmat vaihdettu.
Tossa tuli nyt epäilys, että jos jarrutehostin ei toimikaan. Mutta eikös sen polkimen kuuluis silloin olla jäykkä? Nythän se ei sitä ole, päin vastoin.
Olethan jo tarkistanut, ettei jarruputket tai letkut vuoda tai pullistele? Myös liitokset voivat vuotaa. Sitten tietty jos takana on jarrukengät kauhean etäällä rummuista, niin varmaan pehmenee tuntuma huomattavasti. Yleensäkin on syytä olla varma, että kaikki paikat liikkuvat kuten kuuluu.
joku fiksumpi osaa varmaan varmistaa mutta joskus luin että tehostimen voi testata siten että painaa virrat päällä jarrun pohjaan ja sitten kun starttaa niin tehostimen pitäisi imasta poljin vielä vähän sisään....
Takapään jarruosien vaihdolla saa kummasti poljinta "paremman tuntuiseksi". Ne takajarrujen "automaattisäädöt" ei taida toimia kuin uutena. Itse olen säätänyt ne omista Tölkeistäni ainakin kerran vuodessa, ennen katsastusta.
Kenkäsarja ja uudet asennusosat maksaa n. 40€ Mätänetissä
Ajattelin omastakin autosta kokeilla ruuvata pikkuhiljaa hakien kengät niin lähelle kuin mahdollista. Jarruromuilla on ajettu nyt 15000 km maantieajoa, joten alkavat olla varmaan jo sisäänajetut pinnoiltaan. Olen työelämässä joskus päässyt kokeilemaan priimasti säädettyjä rumppujarruja ja niissä autoissa on ollut erinomainen poljintuntuma. Suosittelisin keskustelun aloittajaa tarkistaman tämän. Kuten T3Syncrokin sanoi, ei ne automaattisäädöt yleensä toimi. Vaikka paikat liikkuisivat, niin ne hammastuksetkin voivat ilmeisesti kulahtaa tangoista ajan myötä.
Eräältä VAG-konsernin tuotteita korjaavalta asentajalta sain sellaisen varoituksen sanan, että rumpuja ei sitten kannata välttämättä ostella motonetin puolelta. Ovat usein kieroja jo valmiiksi. Jos kengät on kerran uudet, niin katso, että ne säädöt ovat vielä kohdillaan. Tein säädön siten, että jätin käsijarruvaijerin säädön aluksi ihan löysälle, sitten hain kenkien perussäädön lähelle rumpua molemmin puolin, sitten lopuksi käsijarrun säätö riittävän tiukalle.
Okei juu. Nuo jarrupalat on nimenomaan Motonetista... Niiden pitäisi kuitenkin olla aikas kohdallaan. Luulen vaan että vika on tosiaan pääsylinterissä tai tehostimessa.