Näinhän se oli kun asian tarkistin, 1,6:sen kantta kiristellään useampaan otteeseen, mutta ohjeen mukaan AAZ:n 40 Nm 60Nm 90ast. 90ast.beretta kirjoitti:ohjeistus on asteittain lämpimäksikäytön jälkeen kiristys ja vielä 1000km loppukiristys.Kansipahvin mukana tulevan faktan mukaan.Aika hurjalta tuntui venyviä pultteja kiriä jo 80c asteen jälkeen kun yksi kanta jo muljahti,siksi en 1000km jälkeen kirinyt,,,tämä siis1.6td pahvin ohje.Viisaammat korjatkoon jos väärää tietoa.
1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Eipä sitten taida johtua jälkkikiristämättömyydestäkään tuo minun AAZ:n öljyvuoto.
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Kuulin joltain VW-asentajakonkarilta että tuo 1000km jälkikiristys on pudotettu jo ammoisina aikoina pois pakollisista proseduureista.. Ja muutenkin taitaa tuo ylenpalttinen venyvien pulttien kiristäminen olla hyödytöntä. Mutta voihan olla että tuo massatiiviste saattaa painoa vähän enemmän kasaan kuin uudempien metallitiiviste ja sen takia pidetty tärkeänä tuota älytöntä rehkimistä konehuoneen puolella
< 15kWh/100km
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Joskus golfin 1.6TD:n kohdalla taisi herra dieselkorjaamo sanoa että 100tkm kohdalla kiristys
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Asia on ajankohtainen itselläni. JX:ään kiristin kannen ohjeen mukaan 90nm:iin. Käytin koneen lämpimäksi ja kiristin sen jälkeen ohjeen mukaan, oliko se nyt 90 astetta, en muista ulkoa. Nyt mittariin on kertynyt hiukan toista tuhatta kilometriä ja ohjeen mukainen jälkikiristys olisi aiheellinen. Ohjeen mukaan siis pultteja pitäisi avata 20-30 astetta, ja sen jälkeen vetää uudelleen 90nm:iin. Ennen kuin ryhdyn tähän (Dokassa) semi-vittumaiseen hommaan, kysyisinkin, onko tälle jälkikiristykselle enää perusteita? Tuossa ylempänä joku olikin jo kommentoinut, että huhun mukaan olisivat maahantuojallakin jättäneet pois tämän 1tkm jälkikiristyksen?
Kysyisinkin oletteko siis moista JX:n kohdalla harrastaneet?
Kysyisinkin oletteko siis moista JX:n kohdalla harrastaneet?
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Kansirempan jälkeen ajellaan jo toista tuhatta tässä, ja vähä rupee yskiin käyntiinlähtö.
Eli kysymys on samankaltainen, tarviiko kantta jälkkikiristää, ja voiko se tosiaankin aiheuttaa kylmäkäynnistysongelmia...
Eli kysymys on samankaltainen, tarviiko kantta jälkkikiristää, ja voiko se tosiaankin aiheuttaa kylmäkäynnistysongelmia...
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Eikös tuo kiristely liity siihen onko massatiiviste vai samanlainen metallitiiviste, mitä 1.9 koneissa. 1.9 koneiden metallitiivistettä ei tarvitse kasaamisen jälkeen kiristellä.
Hehkujen toiminnan ja pumpun ajoituksen testaisin ensin.
Hehkujen toiminnan ja pumpun ajoituksen testaisin ensin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Tuossa toisessa topicissa jo hieman kerroin asiasta.
Hehkut on vaidettu alle 5000km sitten tän vuoden puolella ja jakohihna ym. remontti tehty ~2000km sisään, joten ne on kunnossa.
Hehkut on vaidettu alle 5000km sitten tän vuoden puolella ja jakohihna ym. remontti tehty ~2000km sisään, joten ne on kunnossa.
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
Tarkista nyt kuitenkin. Montakohan kertaa tällä foorumilla se syy on lopuksi löytynyt hehkuista...
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä
se laattasulake 60amp mustassa boksissa hapettuu myös vaikka näyttää ehjältä niin virtapa katkeaa siihen.kantsii irroittaa ja putsata hapettumat.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28