Lämppärin kenno
Lämppärin kenno
Mahtaakohan kenno tai siihen tulevat vesiletkut vuotaa. Nestettä kuluu mut konehuoneen puolella ei minkäänlaisia vuotoja. Pitääkö räjäyttää koko kojelauta atomeiksi jotta pääsisi kennoon käsisksi
Re: Lämppärin kenno
Kastuuko ohjaamon matot, huurtuuko lasit, tai onko autossa imelä tuoksu? Onko takakennoa? Muutamia takatilankennoja olen vaihdellut, kun on kivet piesseet ne puhki.
Etukennon jos joutuu vaihtamaan, on edessä kojelaudan purku.
Etukennon jos joutuu vaihtamaan, on edessä kojelaudan purku.
Re: Lämppärin kenno
kojelaudan purku on helppo , vaikkakin työläs duuni - olen tehnyt .
Re: Lämppärin kenno
Eipä huurru lasit, takakennoo ei oo, ei kastu matot jne. (eikä tuu kuplia paisariin=kansivika). Tää on vähän tällasta hakuammuaa. Paljokohan siel järjestelmässä on painetta koneen käydessä. Aattelin jos koeponnistais systeemin kuiteskaan hajottamatta mitään.
Re: Lämppärin kenno
Mulla vuoti paisarin anturin juuresta, katosi noin litra / 500 km jäähdytysnestettä. Siitä paisarista se vuoto putoaa koneen ohi sinne suojakaukaloon, niin ei huomaa koneen päällä eikä auton alla. Anturin vaihto lopetti katoamisen.
Edit.
Oho. Tämä olikin T4-osasto. Jos nyt T4:ssä sattuu olemaan vastaavia osia, niin varmaan nekin kannattaa tarkistaa. Muuten oheinen neuvo on turha...
Edit.
Oho. Tämä olikin T4-osasto. Jos nyt T4:ssä sattuu olemaan vastaavia osia, niin varmaan nekin kannattaa tarkistaa. Muuten oheinen neuvo on turha...
Re: Lämppärin kenno
Minulla vuoto tuli siitä pumpun hihnankotelosuojan vierestä menevässä ohuessa letkussa. Oli ajan mittaan hinkannut siihen uran ja lopulta reiän, ja meni pitkään löytää vuotopaikka.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Lämppärin kenno
Yks huomaamaton vuotokohta johon oon yhessä autossa törmänny oli lohkolämppäri vuoti sieltä ja haihtu koneen kyljessä pois eli ei tiputtanu. oli vaan lohkolämppärin juuressa vaalea kalkkimaista "hiekkaa"
Re: Lämppärin kenno
Outo huomio: aina vasemmalle tiukasti käännyttäessä tulee suuttimista lämmin hönkäys. Mahtaako olla ilmakupla syylarissa ja myös vuoto. Yhden teorian mukaan kun neste jäähtyy paine laskee ja silloin se imee ilmaa vuotoreijästä sinne syylariin Voisko paisarin korkki olla viallinen kun se sormivoimin ei aukea, kylmänäkään, ja kun pihdeillä avittaa niin ei kuulu edes suhahdusta.
Re: Lämppärin kenno
ei tuo korkki oikealta vaikuta.
Re: Lämppärin kenno
Jatketaan vanhaan aiheeseen.
Lievä glykolin haju on alkanut esiintymään hytissä ja tuulilasiin kertyy vähän huuruakin jo kylmällä kelillä. Todennäköisesti siis kenno alkanut vuotamaan. Voisiko esim vesiventtiili aiheuttaa moista, vai onko näissä edes sellaista?
Onko siis niin, että koko kojetaulu pitää irrottaa autosta jos lämppärin kennon haluaa purkaa esille? Ilmastointi tuskin merkittävästi lisää työn määrää?
Auto siis -01 TDI.
Lievä glykolin haju on alkanut esiintymään hytissä ja tuulilasiin kertyy vähän huuruakin jo kylmällä kelillä. Todennäköisesti siis kenno alkanut vuotamaan. Voisiko esim vesiventtiili aiheuttaa moista, vai onko näissä edes sellaista?
Onko siis niin, että koko kojetaulu pitää irrottaa autosta jos lämppärin kennon haluaa purkaa esille? Ilmastointi tuskin merkittävästi lisää työn määrää?
Auto siis -01 TDI.
Re: Lämppärin kenno
en tiiä näistä uudemmista mutta vanhemmissa on vesiventtiili moottoritilassa.Mara kirjoitti: Voisiko esim vesiventtiili aiheuttaa moista, vai onko näissä edes sellaista?
Auto siis -01 TDI.