Hansu, T3 16" Multivanitusta
Hansu, T3 16" Multivanitusta
Alotellaas tämän projektin dokumentointia.
Tämä tuli mulle 1,5 vuotta sitten ja eka talvi oli vain kovaa ajoa ja pientä huoltoa, kunnes turbo alkoi antaa savuja riittävästi ettei viitsinyt katsastamaan mennä. Auto oli seisonut jonkin aikaa, ja pientä fiksaamista onkin riittänyt. Ja sitten löytyi purkuun multivan, josta sisustaa aloin siirtämään tähän.
Nyt alkaa olla sivupaneelit paikallaan, takapenkki soviteltuna ja etupenkit vaihdoin heti alkuun. Erinäisten vaiheiden jälkeen on nyt jälleen K14 konehuoneessa ainakin hetken aikaa. Parit kuvat tältä päivältä.
Tämä tuli mulle 1,5 vuotta sitten ja eka talvi oli vain kovaa ajoa ja pientä huoltoa, kunnes turbo alkoi antaa savuja riittävästi ettei viitsinyt katsastamaan mennä. Auto oli seisonut jonkin aikaa, ja pientä fiksaamista onkin riittänyt. Ja sitten löytyi purkuun multivan, josta sisustaa aloin siirtämään tähän.
Nyt alkaa olla sivupaneelit paikallaan, takapenkki soviteltuna ja etupenkit vaihdoin heti alkuun. Erinäisten vaiheiden jälkeen on nyt jälleen K14 konehuoneessa ainakin hetken aikaa. Parit kuvat tältä päivältä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 16" Multivanitusta
Joko sait turbon kiinni?
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3 16" Multivanitusta
OHO!!!Täys tankki!Siisti koetaulu kyllä täytyypi myöntää
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: T3 16" Multivanitusta
tuossa oli yks vinkki siitä(kin) asiastaEicca_ kirjoitti:Joko sait turbon kiinni?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 16" Multivanitusta
Eicca kysyi turbosta, K14 on pakokaasujarruTT| kirjoitti:tuossa oli yks vinkki siitä(kin) asiastaEicca_ kirjoitti:Joko sait turbon kiinni?
Onko tuollaisia kojelaudan päällisiä ollut joskus jossain tuotannossa, jotenkin muistelisin vastaavanlaisen nähneeni jossain muuallakin?
Re: T3 16" Multivanitusta
^jotain vastaavaa ilmeisesti ollut saatavilla alunperinkin. Tämä on ihan uusi osa, jos jotakuta kiinnostaa tuollaisen hankkiminen niin voi laitella viestiä. Myös noista rekkapeileistä (materiaali rst, sopii tölkkiin oikein) kiinnostuneet voi ottaa yhteyksiä. Tarkoitus varmaan tilailla useampia settejä molempia, jos kiinnostusta löytyy.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 16" Multivanitusta
Tänään pääsi hetkeksi jatkamaan, mutta ei oikein sujunut tänään. Pakoputkeen puuttui tarpeista pätkä, joten ei kun hakemaan viime hetkellä motonetistä. No tallille palattua ei päässyt hitsailemaan, joten vaihdoin toisellekin puolelle uuden hienon nivelen suojan. Tämä vielä sujui ok. Malli kumille ja jos joku haluaa tehdä 14" vastaavat niin kiinnike
Sitten muistin että takana nivel naputti, ja oli yksi (1kpl) niveliä olemassa. Ajatuksena että ulompi nivel pitää vaihtaa, sisempi tuntui hiljenevän aikoinaan suojakumin vaihdolla ja putsaus+uudet rasvat. Takaa apparin puolen vetari irti ja niveliä testailemaan. No sepä olikin sisempi, joka oli enemmän väljä ja ulompikin aikalailla vaihtokunnossa No ei muuta kun tiistaina hakemaan lisää niveliä, eteenkin pitäisi ainakin toinen vaihtaa.
Eilen sain siis turbon (K14jarru) ja ahtoputket paikalleen ja startattua, kone tärähti tulille kun vähän avainta käänsi. Ihan kuin ei olisi 6kk seisonutkaan. Turbo oli sylkenyt hieman öljyä pihalle pakopuolelta, pitää vähän testailla myöhemmin enemmän että oliko jossain koneen uumenissa öljyä tuon verran vai meinaako tuokin vuotaa. Vai onko näillä tapana vuotaa siihen asti että öljynpaine tiivistää laakerit?
Vielä olisi hommaa ennen perjantaita ja viikonlopun kurssia:
-takapenkin kiinnitys
-pakoputken väkästely ja ilmanputsari paikalleen.
-vetonivelet
-keittolevy paikalleen (jos käy katsastamassa)
Sitten muistin että takana nivel naputti, ja oli yksi (1kpl) niveliä olemassa. Ajatuksena että ulompi nivel pitää vaihtaa, sisempi tuntui hiljenevän aikoinaan suojakumin vaihdolla ja putsaus+uudet rasvat. Takaa apparin puolen vetari irti ja niveliä testailemaan. No sepä olikin sisempi, joka oli enemmän väljä ja ulompikin aikalailla vaihtokunnossa No ei muuta kun tiistaina hakemaan lisää niveliä, eteenkin pitäisi ainakin toinen vaihtaa.
Eilen sain siis turbon (K14jarru) ja ahtoputket paikalleen ja startattua, kone tärähti tulille kun vähän avainta käänsi. Ihan kuin ei olisi 6kk seisonutkaan. Turbo oli sylkenyt hieman öljyä pihalle pakopuolelta, pitää vähän testailla myöhemmin enemmän että oliko jossain koneen uumenissa öljyä tuon verran vai meinaako tuokin vuotaa. Vai onko näillä tapana vuotaa siihen asti että öljynpaine tiivistää laakerit?
Vielä olisi hommaa ennen perjantaita ja viikonlopun kurssia:
-takapenkin kiinnitys
-pakoputken väkästely ja ilmanputsari paikalleen.
-vetonivelet
-keittolevy paikalleen (jos käy katsastamassa)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Sen verran edistyny että katsastettu ja heti vei nainen auton kun pihaan ennätin Eilen illalla taiteilin auton juuri ja juuri tölkin levyisestä rakosesta pois tallin nurkasta, kumpaankaan viereiseen autoon ei edes hipaissut. Ei tainnut kukaan muu uskoa että se sopii siitä tulemaan. Koeajolla toimi lukotkin kuten pitää, joten hyvälle vaikuttaa.
Nopeusmittarin vaijeri hyppäsi jossain vaiheessa pois paikaltaan, kunhan joskus laite palautuu näköetäisyydelle niin pitää yrittää saada mittari taas näyttämään lukuja. Äkkiseltään tuntuu motti vääntävän nätisti alhaalta ja kierrokset on selvästi alempana tuolla maantievauhdeissa. Ainakin kun siivosti kruisaili rekkojen imussa ja muutenkin liikennevirran mukana. Jotakin pientä fiksiä piti muistaakseni tehdä vielä ennen viikonlopun offailuja, taakse panssari ainakin paikalleen.
Oli se vaan mukavaa pitkästä aikaa päästä tölkkeilemään ja iloisesti yllätti äänettömyydellä ja mukavuudella. Tuulenpuuskatkaan ei juurikaan suuntaa muuttaneet, tästä on hyvä jatkaa
Nopeusmittarin vaijeri hyppäsi jossain vaiheessa pois paikaltaan, kunhan joskus laite palautuu näköetäisyydelle niin pitää yrittää saada mittari taas näyttämään lukuja. Äkkiseltään tuntuu motti vääntävän nätisti alhaalta ja kierrokset on selvästi alempana tuolla maantievauhdeissa. Ainakin kun siivosti kruisaili rekkojen imussa ja muutenkin liikennevirran mukana. Jotakin pientä fiksiä piti muistaakseni tehdä vielä ennen viikonlopun offailuja, taakse panssari ainakin paikalleen.
Oli se vaan mukavaa pitkästä aikaa päästä tölkkeilemään ja iloisesti yllätti äänettömyydellä ja mukavuudella. Tuulenpuuskatkaan ei juurikaan suuntaa muuttaneet, tästä on hyvä jatkaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Etkö oikeesti muka siirtänyt ventoa?
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
En siirtänyt kumpaakaan. Tilaa jäi Venton puskuriin pari milliä ja toista puolta en onneksi koko aikaa nähnyt, mutta olisi ollut terävä lokarin reuna viiltämässä kylkeen muistoa, niin sinne jätin reilummin tilaa, ainakin 5mm Tölkin kyljen muoto antoi lisää tilaa, osui venton puskurin uloin kohta juuri tuohon mistä alkaa alaspäin kapenemaan Takarenkaan kun sai puskurin kohdalle, niin pysty jo kääntämään kohti ovea. Yllättävän ketterä kapineEicca_ kirjoitti:Etkö oikeesti muka siirtänyt ventoa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
No just joo, olin kyllä sata varma että ei mitenkään mahdu
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Koitetaas jotain ennen-jälkeen kuvia laitella. Nuo ennen kuvat olikin vaikeita kaivaa, ja huonoja vaan löyty
Ohjaamo:
Takaosa:
Ohjaamo:
Takaosa:
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Pikakevennys vakavaan offipeliin, kun nuo isot pojat puhuu siitä tynnyrijoustosta..
Minäpä kehitin kuormalavajouston!
Minäpä kehitin kuormalavajouston!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
sopivasti joustaa, lukot hoitaa lopun
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Peukalot ylös täältäkin Offilanssi on jees.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Kiva oli nähdä tämä ja kuskit livenä.
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Vihdoinkin nähtiin livenä, harmi että oli touhua niin paljon että ei kerenny montaa sanaa vaihtaa. Jospa tässä lähipäivinä ihan ajan kanssa osuttais samaan paikkaanT3Syncro kirjoitti:Kiva oli nähdä tämä ja kuskit livenä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
^ Viikon päästä Vantaalle VAG miittinkiin
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Hansu, T3 16" Multivanitusta
Koitan anoa iltavapaataredi kirjoitti:^ Viikon päästä Vantaalle VAG miittinkiin