Kansiremppa vai diisselöinti?
Kansiremppa vai diisselöinti?
Mulla on tollanen 14" syncro vuosimallia -90, koneena 2.1 bensa boxeri. Se on nyt alkanu puskemaan nesteet paineella paisuntasäiliöön ja ilmaa syyläriin eli eikö tuo lie kansivikaa ole?
Mitä suosittelisitte tuolle tehtävän? Autolla on ajettu 125tkm, se on 5:n hengenpaku, lukot eteen ja taakse, eikä raaskis vielä paaliin laittaa.
Kannattaisko tuo kone korjata vai vaihtaa tilalle joku esim. 1.9 tdi?
Jos laittais diisselikoneen niin mitä ongelmia on tiedossa? (joku puhu ettei välttämättä laatikkoon passaa jne...)
Oisko hajua kustannusarviosta korjaus vs. diisselöinti?
Ja kukahan tuollaisen rempan vois tehdä Oulun ja Jyväskylän välimaastossa?
Mitä suosittelisitte tuolle tehtävän? Autolla on ajettu 125tkm, se on 5:n hengenpaku, lukot eteen ja taakse, eikä raaskis vielä paaliin laittaa.
Kannattaisko tuo kone korjata vai vaihtaa tilalle joku esim. 1.9 tdi?
Jos laittais diisselikoneen niin mitä ongelmia on tiedossa? (joku puhu ettei välttämättä laatikkoon passaa jne...)
Oisko hajua kustannusarviosta korjaus vs. diisselöinti?
Ja kukahan tuollaisen rempan vois tehdä Oulun ja Jyväskylän välimaastossa?
Viimeksi muokannut TT|, 30.08.2013 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: siirretty oikeaan paikkaan
Syy: siirretty oikeaan paikkaan
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Onko siis joku ymmärtänyt käydä bensapakun ajoissa rekisteröimässä kovalla takapenkillä? Jos noin on, niin dieselöinti nostaisi varmasti auton arvoa melkoisesti.
Dieseltölkin osillahan sinne se 1.9TDI sopii, josta löydät melkoisesti tietoa foorumia selaten esim http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=12&t=587
Sen enempää tutkimatta on paha sanoa mitä vaatii nykyisen koneen remppaaminen. Siitä Oulun alapuolelta löytyy melkoinen guru noihin wbx--> diesel swappeihin, eli nimimerkki beretta. Tuolta projektien puolelta löytyy pari hänenkin dieselöintikertomusta http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewforum.php?f=19
Dieseltölkin osillahan sinne se 1.9TDI sopii, josta löydät melkoisesti tietoa foorumia selaten esim http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=12&t=587
Sen enempää tutkimatta on paha sanoa mitä vaatii nykyisen koneen remppaaminen. Siitä Oulun alapuolelta löytyy melkoinen guru noihin wbx--> diesel swappeihin, eli nimimerkki beretta. Tuolta projektien puolelta löytyy pari hänenkin dieselöintikertomusta http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewforum.php?f=19
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Paljonko tulee kilometrejä vuodessa? Siitä varmaan riippuu mitä kannattaa teettää.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Beretan juttusille minäkin menisin tuolla suunnalla, ainakin kysymään olisiko aikaa ja kiinnostusta...
Eräs uusi foorumilainen koitti PK-seudulta etsiä WBX:n remppaaja ja kaiki myivät ei oota, paitsi Tammerdiesel, joten veikkauksena heitän, että 1.9 TD / TDI swap voipi olla jopa edullisempi vaihtoehto kuin remppa siihen WBX:ään, paitsi jos osaa itse tehdä.
Etelä-Suomessa olisi tänään ollut jaossa diesel Tölkki elinluovuttajaksi...
Eräs uusi foorumilainen koitti PK-seudulta etsiä WBX:n remppaaja ja kaiki myivät ei oota, paitsi Tammerdiesel, joten veikkauksena heitän, että 1.9 TD / TDI swap voipi olla jopa edullisempi vaihtoehto kuin remppa siihen WBX:ään, paitsi jos osaa itse tehdä.
Etelä-Suomessa olisi tänään ollut jaossa diesel Tölkki elinluovuttajaksi...
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
näyttää juuri tällä hetkellä tosiaan olevan tarjolla noita koneita, kannattaa olla nopea, jokin aika sitten kattelin niin ei ollut mitään, sitä paitsi diesel on paljon mukavampi ponnistaa pilalle (ot)
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=1517
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=1517
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Elä sitä ainakaan paaliin pistä. Mulle kelpaa jos kilometrit on tosiaan mittarissa
Yleisempi kuolinsyy DJ:lle on alakerran laukeaminen. Kannen ongelmista lukenut foorumeilta paljon ja tuossa englanninkielinen artikkeli:
http://www.gowesty.com/library_article.php?id=107
Mulla on DJ projektina myös. Ajattelin ensin lähteä bensapolulla jatkamaan ja tilasin kunnostetun wasserimosan josta ei ole viikkoihin mitään kuulunut.
Kyseisestä syystä sitä dieselöintiä ruvennut myös miettimään
Minua kiinnostaa onko suomessa yrityksiä josta lähtis kyselemään tarjousta asennushommista? OOberin lisäksi...
Ja jos on valmiita johtosarjoja tms. tee-se-itse miestä helpottavia tarjolla maailmalla niin voisko niitä linkittää?
edit. Mun kysymykset vois paremmin sopia tuonne TT:n linkittämään TDI ketjuun
Yleisempi kuolinsyy DJ:lle on alakerran laukeaminen. Kannen ongelmista lukenut foorumeilta paljon ja tuossa englanninkielinen artikkeli:
http://www.gowesty.com/library_article.php?id=107
Mulla on DJ projektina myös. Ajattelin ensin lähteä bensapolulla jatkamaan ja tilasin kunnostetun wasserimosan josta ei ole viikkoihin mitään kuulunut.
Kyseisestä syystä sitä dieselöintiä ruvennut myös miettimään
Minua kiinnostaa onko suomessa yrityksiä josta lähtis kyselemään tarjousta asennushommista? OOberin lisäksi...
Ja jos on valmiita johtosarjoja tms. tee-se-itse miestä helpottavia tarjolla maailmalla niin voisko niitä linkittää?
edit. Mun kysymykset vois paremmin sopia tuonne TT:n linkittämään TDI ketjuun
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Jos kilometrejä ei tule paljon, kannattaa myös miettiä 1.8T konetta "omavalmisteisena" eli kuristettuna 134,4 hv, tosin swap on vähintään yhtä työläs kuin TD/TDI swap. Paljon vaikuttaa sekin, mitä moottoreita on kohtuu hinnalla saatavana.
Itse kallistuisin 1.9 TD / TDI koneisiin, 1.9 TD on varmasti helpoin ja edullisin.
Itse kallistuisin 1.9 TD / TDI koneisiin, 1.9 TD on varmasti helpoin ja edullisin.
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Petterin rempattu wbx perälle ja meno jatkuu vielä tänä syksynä. Toki ruiskuremppeet pitää tuohon vaihtaa orkkis moottorista ja heittää toi kaasari sinne minne se kuuluu (kusarille tai johonkin etuvetovessaan).
http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 8&start=40
http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 8&start=40
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
WBX:t ovat varmasti hyviä moottoreita kunnolla rempattuna, mutta rempan tekijöitä tuntuu olevan harvassa... Rivikoneen tekijöitä löytyy lähen joka kylältä, jos ei itse osaa / ehdi, samoin moottoreita on tarjolla huomattavasti enemmän.
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
WBXn puutteessa voipi olla ideaa kääntyä ARTOn puoleen, taisi tasarahaan myydä toimivia laitteita jos en väärin muista.
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Kyllä ja ei.
Nyt joku tunnistaa itsensä, saa ottaa yhteyttä täältä, tai volkkaripalstan kautta jos jokin koneasia jäänyt kesken.
Sähköpostin kanssa kävi ns täystuho ja nimet/puh nrot ei ole muualla ylhäällä.
Nyt joku tunnistaa itsensä, saa ottaa yhteyttä täältä, tai volkkaripalstan kautta jos jokin koneasia jäänyt kesken.
Sähköpostin kanssa kävi ns täystuho ja nimet/puh nrot ei ole muualla ylhäällä.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
^ No niin puhelinnumeroa kaiveltu esiin ja yhteydet muodosteltu. Onneksi näillä puhelimilla voi vielä myös soittaa vaikka se unohtuukin netti-aikakautena.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Oho, kävi ohrasesti kun hukkasin tämän ketjun vaikka itse sen aloitin.. välillä meni ooperin (tai mikä se on) palstan kans sekasin jne.. aloittelija on aloittelija
Asiaan.. Täytyy tuon beretan yhteystiedot onkia ja kysellä mitä hän sanois ko. rempasta. Itsellä tällä hetkellä ajatuksena, että jos sattuis saamaan selville kumpi kansi on hajallaan, niin korjais sen nyt aluksi. Jos nyt näitä kansi hommia alkaa tulemaan jatkossakin, niin sitten miettii sitä diisselöintiä uudestaan. Se vaan mietityttää, että miksi se on joskus hajonnut. Kannattais tietysti sekin jotenkin saada selville.
Löytyykö muuten mistään pelkkiä kansipahveja tollaseen 2.1 boxeriin? Jotain koko koneen tiivistyssarjoja kyllä on myynnissä, mutta kun en tarvitsis kaikkia...
Pähkäily jatkuu...
Asiaan.. Täytyy tuon beretan yhteystiedot onkia ja kysellä mitä hän sanois ko. rempasta. Itsellä tällä hetkellä ajatuksena, että jos sattuis saamaan selville kumpi kansi on hajallaan, niin korjais sen nyt aluksi. Jos nyt näitä kansi hommia alkaa tulemaan jatkossakin, niin sitten miettii sitä diisselöintiä uudestaan. Se vaan mietityttää, että miksi se on joskus hajonnut. Kannattais tietysti sekin jotenkin saada selville.
Löytyykö muuten mistään pelkkiä kansipahveja tollaseen 2.1 boxeriin? Jotain koko koneen tiivistyssarjoja kyllä on myynnissä, mutta kun en tarvitsis kaikkia...
Pähkäily jatkuu...
Re: Kansiremppa vai diisselöinti?
Tiivisteet saatavilla myös yksittäin http://www.hotcars.net ja sieltä vw transporter 80-92 => moottori => vesiboxerit => osat 182205 ja 182210 (2kpl). Lisäksi pitää sitten olla haalittuna erikseen liimat tuohon vesivaipan tiivariin ja kannenpultteihin.
Ehkä kannattaisi kuitenkin ostaa koko tiivarisarja ja kunnostaa molemmat kannet varmuuden vuoksi kerralla. Henkisesti kannattaa varautua siihen, että jompi kumpi kansi on finaalissa (hapettuma tai halki) ja sillä paineet menevät jäähdytysjärjestelmään.
Ehkä kannattaisi kuitenkin ostaa koko tiivarisarja ja kunnostaa molemmat kannet varmuuden vuoksi kerralla. Henkisesti kannattaa varautua siihen, että jompi kumpi kansi on finaalissa (hapettuma tai halki) ja sillä paineet menevät jäähdytysjärjestelmään.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki