aazitusta
aazitusta
olen tuohon aasiin vaihtamassa noita jx:n rempattuja suuttimia kai ne sinne käy. no yksi on tietysti tosi lujassa. onkos kukaan onnistunut vääntämään hajalle vai uskoisiko että sen saa sitten irti kun kone on autossa paikallaan eikä pyöri ympyrää niinkuin nyt tuossa lattialla kun tuota suutinta yrittää vääntää irti. vippaskonsteja, lämpöä yms..?
eli kestääkö tuossa kannessa kierteet jos riittävällä jatkovarrella vääntää sitten kun kone on paikoillaan( suomennos edelliseen)
eli kestääkö tuossa kannessa kierteet jos riittävällä jatkovarrella vääntää sitten kun kone on paikoillaan( suomennos edelliseen)
Viimeksi muokannut jarke, 19.09.2013 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: suuttimista
Ottamatta kantaa käytettävään voimaan, itse varmaan ottaisin pulttipyssin saattelimina pois, jos ei voimalla lähde.
AAZ:n suutinrunko on pidempi kun siinä on esiruiskutuksella oleva suutin ja siten kaksi jousta siaällä. Muuten kyllä käy jos saa suutinputkia taivuttua tarvittaman määrän (olisko n. 15mm).
AAZ:n suutinrunko on pidempi kun siinä on esiruiskutuksella oleva suutin ja siten kaksi jousta siaällä. Muuten kyllä käy jos saa suutinputkia taivuttua tarvittaman määrän (olisko n. 15mm).
< 15kWh/100km
Re: suuttimista
onko nuo jx:n suuttimet siellä ihan ok? oli tosiaan tuo runko osa erilainen näissä, aasissa paksummat. eli pulttipyssyssä uskaltaa "paukuttaa"?
Re: suuttimista
Ehkä kannattaa poppakonstina kokeilla liotella pari päivää jollain irroitusöljyllä varalta sitä jumissa olevaa suutinta. Mutta mistäpä tuon tietää, että pääseekö se öljy oikeaan osoitteeseen asti. Olen nähnyt yhden jx-kannen, josta repesi palanen irti, kun omistaja yritti avata tiukkaa suutinta. Se siitä kannesta sitten, oli todettava. Ei se alumiinivalu näköjään kovin paljoa kestä loppujen lopuksi.
Suuttimien sopivuudesta sen verran, että minulla on jx:n suuttimet AAZ:issa. Niillä on päästy nyt 29 tkm ja hyvin toimii. Varoen piti kyllä putkia taivuttaa.
Suuttimien sopivuudesta sen verran, että minulla on jx:n suuttimet AAZ:issa. Niillä on päästy nyt 29 tkm ja hyvin toimii. Varoen piti kyllä putkia taivuttaa.
Re: suuttimista
varovasti lämpöä kannen puolelle?
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: suuttimista
Jos AAZ:ia aikoo piristää, kummat suuttimet on parempi vaihtoehto, AAZ:n omat vai JX:n?
Re: suuttimista
AAZ:ssa oleva esiruiskutus saattaa pehmentää käyntiääntä, esim. jos pumpussa on TDI:n nokkalevy + nestepää. Mutta tehollisesti ei mitään merkitystä kummat laittaa..
< 15kWh/100km
Re: suuttimista
suutin lähti nätistä paineilmapyssyllä.
Re: suuttimista
jatkampa nyt tähän ettei taas tule uutta otsaketta, seuraava pulma on ettei tuo jakohihna suostu kulkemaan suoraan vaan alkaa pumpun hihnapyörältä vetämään hihnaa pois pyörältä, aiemman hihnan oli vetänyt silleen että oli syönyt vinoksimyös öljypumpun hihnapyörän . nyt uusi öljypumpun hihnapyörä paikalla , lähtee edelleen vinoon. Tuossa pumpun jalassa lienee asento virheellinen?
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: suuttimista
Pumpun jalkojakin varmaan löytyy ympäri PK-seutua...
Jos AAZ:iin laittaa JX:n suuttimet, mahtaako silloin sopia paremmin JX:n suutinputket? Lohkot ovat pikkasen eri korkuiset, joten ruiskutuspumppukin saattaa olla eri korkeudella kanteen nähden...?
Jos AAZ:iin laittaa JX:n suuttimet, mahtaako silloin sopia paremmin JX:n suutinputket? Lohkot ovat pikkasen eri korkuiset, joten ruiskutuspumppukin saattaa olla eri korkeudella kanteen nähden...?
Re: suuttimista
Onkos siinä nyt minkälainen pumppu ja jalka? Isolla vai pienellä reiällä oleva jalka?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: suuttimista
öööööö....TT| kirjoitti:Onkos siinä nyt minkälainen pumppu ja jalka? Isolla vai pienellä reiällä oleva jalka?
niin siis tässähän oli joku pumppu josta THE TÖLKKIMÄN tietää mikä se on (varmaan hyvä kun haluaa sen takaisin ), nyt tuli sellainen tattimalli joka on vissiin golffista. Eli samankokoinen se keskireikä kun jx jalustassa. paikallaan oli pumppu jossa runko oli pidempi ( eli hihnapyörä eripäin ) kun tässä golf mallin pumpussa, molemmilla pumpuilla tosiaan vetää vinoon tuota hihnaa, pitäisikö vaihtaa tuo jx:n jalka tuohon, käykös se? jotain eroa tuossa on kun ei tuo "ryyppyvipu" meinaa mahtua liikkumaan, en tiedä mistä tuo jalka on peräisin mutta siitä varmaan sitten seuraavaksi.
Re: suuttimista
Niin eli ymmärsinkö oikein että sulla on siinä sen koneen alkuperäinen isoreikäinen (68mm) jalka ja pienellä reiällä ja kiinteällä hihnapyörällä oleva pumppu? Jos noin, niin jalka vaihtoon, JX:n jalkaa voit kokeilla eiköhän se ole sama.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: suuttimista
molemmissa oli kiinteä hihnapyörä, vaihdetaanpa se sitten seuraavaksi.
Re: aazitusta
tänään ihmetelty lisää jakopäätä, tämä nyt kiinni oleva pumpun jalka on selkeästi paksumpi kuin tuo jx:n pumpun jalka, näin ollen tuo pumpun hihnapyörä ei ole samassa linjassa muiden hihnapyörien kanssa vaan jää noin 1,2 mm sisemmälle. Todennäköisesti sain nyt pumpun siten ettei hihna enää lähde ajamaan itseään ulospäin mutta on aivan hihnapyörän ulkoreunassa. uskaltaisikohan sen jättää siihen? Voisihan tuota öljypumpun hihnapyörää siirtää säätölevillä hieman ulospäin jotta hihna kulkisi sen yli keskellä.( edellinen oli kulunut ihan vinoksi kun hihna oli reunassa) . edellisellä hihnalla oli ajettu 6tkm, ja sen reuna oli jo varsin pahassa kunnossa. Ei jaksaisi alkaa vaihtaa tuota jx:n jalkaa tuohon , se käyttää olevan silleen kiinni että koko jakopään kaikkine pelteineen ja hihnapyörineen ( ei onneksi kampuran) saa purkaa irti. , ei jaksaisi. siksi taas tälläistä ... tuskin tää eka on johon jätetty tuo alkup. pumpun jalka( siis sellainen valettu , ei teräs jalka kuten jx;n jalka. Mikähän tässä onli kun tuo hihnapyörä oli vinossa molemmilla pumpuilla? nyt yhden pultin alla 1 mm säätölevy ja näyttää tosiaan siltä ettei enää aja hihnaa pois päältä.. ihme juttuja nää... ai niin eihän näihin vaan ole sellaista pumpun hihnapyörää joka tulisi vähän ulommaksi? mulla kaksi eri pyörää eri numeroinnilla, ei mitään eroa tuossa hihnan paikassa, mutta jos niitä kuitenkin olisi erilaisia.
nää on kivoja nää bolt on rojektit
edit: sitäkin piti kysyä että mites tuo pumpun ennakon säätö nyt kun ei tuossaa vauhtipyörässä eikä kytkimessä ole sitä ajoitus merkkiä joka laatikossa on ..
nää on kivoja nää bolt on rojektit
edit: sitäkin piti kysyä että mites tuo pumpun ennakon säätö nyt kun ei tuossaa vauhtipyörässä eikä kytkimessä ole sitä ajoitus merkkiä joka laatikossa on ..
Re: aazitusta
Hitsauslangan/rautalangan pätkä 1syl. suuttimen/hehkun reiästä ja konetta pyörittelemällä haarukoimaan YKK:tä jolloin 1. syl venttiilit ovat molemmat kiinni. Tuo YKK alue tuntuu pyöritettäessäkin "kevyemmeltä" kohdalta ja tuon alueen keskeltä löytyy sitten se YKK.jarke kirjoitti:edit: sitäkin piti kysyä että mites tuo pumpun ennakon säätö nyt kun ei tuossaa vauhtipyörässä eikä kytkimessä ole sitä ajoitus merkkiä joka laatikossa on ..
Ainakin TDI koneissa helppo operaatio, IDI koneissa saattaa esikammio aiheuttaa vähän päänvaivaa siinä välissä.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: aazitusta
Suuttimen kautta pääsee langalla AAZ:n kannessakin, tosin seillä on se esikammiojarke kirjoitti:mites tuo pumpun ennakon säätö nyt kun ei tuossaa vauhtipyörässä eikä kytkimessä ole sitä ajoitus merkkiä joka laatikossa on ..
KTS: Ajoitusmerkit on ennenkin ollut hukassa...
Re: aazitusta
no niin tuli taas tänään purettua pari(kertaa) jakopäätä, eli nyt on vaihdettu jx:n pumpun jalka. Sehän ei tietenkään mene sinne tuosta noin vaan vaan piti tietenkin molemmista koneista purkaa nokan hihnapyörät pois että sai ne taustalevyt vaihdettua, sen takia en tuota hommaa olisi millään viitsinyt tehdakään. No nyt on kaikki hihnapyörät linjassa eikä hihna lähde kulkemaan pois päältä. Ainostaan ihmetyttää tuo öljypumpun akselin pyörä kun on niin sisällä, eli siinä hihna on läåhes ulkoreunassa, luulisi että siinäkin tuon hihnan olisi mukavampi kulkea keskellä hihnapyörää. Pitäisikö siellä olla välissä säätölevyjä? vai oletteko kiinnitäneet moiseen mitään huomiota? Näytti tuossa t3 syncron kuvassakin olevan varsin reunassa tuo hihna kun se hihnapyörä vähän siitä reunasta pilkotti. Ai niin eihän se jx:n taustalevy sinne tietenkään muokkaamatta mene kun tuo lohko on jostain syystä pidempi , laikkkaa piti vähän sille näyttää. Alkaa varmaan nyt sitten tuo venttiilikoppa vuotamaan kun tuli käytettyä se auki kun tuo hihnapyörä oli irti.
Eli kannattaako alkaa tuota öljypumpun hihnapyörää vielä säätämään vai antaisiko olla, taisin vetää sen vähän kovaa kiinnikin ettei vaan irtoa itsekseen
Eli kannattaako alkaa tuota öljypumpun hihnapyörää vielä säätämään vai antaisiko olla, taisin vetää sen vähän kovaa kiinnikin ettei vaan irtoa itsekseen
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7741
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: aazitusta
Venttiilikopan tiivisteen vuotaminen on ominaisuus, tosin omassani taisi vuoto loppua täältä bongaamallani ohjeella, prikkoja mutterin alle, niin jaksaa puristaa kopan kantta ja tiivistettä vasten...
Re: aazitusta
tänään soviteltu jo jakopään koppia paikoilleen, näyttää olevan tuo moottori pitempi (taas) juin tuo jx jäi uon ylä ja alakopan vältiin rako, täytyy yritää laittaa kuva ratkaisusta jossain välissä.