Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Kaveri lupasi selvittää, josko hänen entiselle koululle pääsisi Tölkillä nelivetopenkkiin tehon mittaukseen. Tuskin olen ainoa, joka tarvitsee todistuksen muutoskatsastusta varten.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Saatuani kesäpakun kojelaudan kasaamisen valmiiksi ja takajarrut säädettyä katsastusta varten, päätin kurkata takapihalle:
Olemattomien joustovarojen testailua
Etutassun heiluttelua:
Kuskin paikalla istuessa rengas otti kiinni kallioon
Olemattomien joustovarojen testailua
Etutassun heiluttelua:
Kuskin paikalla istuessa rengas otti kiinni kallioon
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Mitään en maastureista tiedä, mutta onko kukaan kokeillut vakaajan poistoa? Entä löysempiä/pidempiä jousia?
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
vakaajan poisto auttaa kyllä...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Vakaajaa tarvitsee kaiketi katsastuksessa
Jonkun helpon on/off ratkaisun kun keksisi sen suhteen, niin voisi pudottaa pelistä aina asfaltin ulkopuolella ajaessa.
Jonkun helpon on/off ratkaisun kun keksisi sen suhteen, niin voisi pudottaa pelistä aina asfaltin ulkopuolella ajaessa.
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Joskus oli juttua jommassa kummassa (täysin fakta tietoa aina sisältävässä) ilta lehdessä että juurikin tosta nelivetojen jarrutestauksesta, joku helsinkiläinen konttori mainosti että heillä onnistuu koska dynossa on apu/lisärullat?! siitä tuo lähinnä jäi mieleen...
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Ainoa kerta kun nelivedosta on omalla kohdalla dynotesti tehty on ollut juurikin apurullilla (BMW X3). Ja ne kaivettiin jostain esille ja raahattiin ja säädettiin paikalleen, että ymmärrän helposti miksi ei niitä käytetä, jos jarrut tuntuvat toimivan ok. Sinällään oli mielenkiintoista nähdä miten tuollainen "älykäs" neliveto tuossa tilanteessa toimi
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Luokitelluissa kilpa-autoissa vakaajan koiranluu irroitetaan toisesta päästä ja sidotaan nippusiteellä johonkin järkevään paikkaan. Osia ei saa irrottaa niin kaikki osat pitää olla kiinni autoissa. Olen miettinyt että maastossa irrottaisi vakaajan kummastakin päästä ja sitoo ylös jotenkin näppärästi nippusiteillä tai letkuklemmareilla.T3Syncro kirjoitti:Jonkun helpon on/off ratkaisun kun keksisi sen suhteen, niin voisi pudottaa pelistä aina asfaltin ulkopuolella ajaessa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Ei haitannut katsastuksessa vakaajan puuttuminen, ollut jo niin kauan pois paikaltaan ettei mitään kiiltäviä pultinreikiä ole näkyvissä.
Kaikki uudet jarrudynamometrit ovat eri suuntiin pyörittäviä, jolloin nelivedon jarrujen testaus onnistuu. Pitää vaan katsurille sanoa, että mittaa pyörä kerrallaan. (kertoi katsuri)
Tehon mittauksessa varmaankin tarvitaan enemmän rullia.
Kaikki uudet jarrudynamometrit ovat eri suuntiin pyörittäviä, jolloin nelivedon jarrujen testaus onnistuu. Pitää vaan katsurille sanoa, että mittaa pyörä kerrallaan. (kertoi katsuri)
Tehon mittauksessa varmaankin tarvitaan enemmän rullia.
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
lähes kaikki uudet älykkäät nelivedot pystyy ajamaan normaalilla jarrudynolla.TT| kirjoitti:Ainoa kerta kun nelivedosta on omalla kohdalla dynotesti tehty on ollut juurikin apurullilla (BMW X3). Ja ne kaivettiin jostain esille ja raahattiin ja säädettiin paikalleen, että ymmärrän helposti miksi ei niitä käytetä, jos jarrut tuntuvat toimivan ok. Sinällään oli mielenkiintoista nähdä miten tuollainen "älykäs" neliveto tuossa tilanteessa toimi