Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Meil oli metsässä tosi kivaa
Sunnuntaina se sit taas loppu ja takatukivarsi repes
Onneks Eicca oli pakannut kaiken tarvittavan volvoon kyytiin ja lähitilalta saatiin höyhenenkevyt agregaatti lainaan
Vetarinhan se tuossa rikkoi, tai oikeastaan vaan irrotti sokan ulkonivelestä mut me otettiin se kuitenkin pois
Kivasti oli vinssiapinalle puuhaa loppukivikossa, ja vinssinkin vaijeri irtos lopulta. Ranke ja Juku kuitenkin auttoivat ja päästiin pois metsästä
Kotimatka tultiinkin volvon turvallisessa kyydissä ja matkustettiin kohti auringonlaskua
Sunnuntaina se sit taas loppu ja takatukivarsi repes
Onneks Eicca oli pakannut kaiken tarvittavan volvoon kyytiin ja lähitilalta saatiin höyhenenkevyt agregaatti lainaan
Vetarinhan se tuossa rikkoi, tai oikeastaan vaan irrotti sokan ulkonivelestä mut me otettiin se kuitenkin pois
Kivasti oli vinssiapinalle puuhaa loppukivikossa, ja vinssinkin vaijeri irtos lopulta. Ranke ja Juku kuitenkin auttoivat ja päästiin pois metsästä
Kotimatka tultiinkin volvon turvallisessa kyydissä ja matkustettiin kohti auringonlaskua
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Onko minkälaiset suunnitelmat Tuiren pohjan läpikäymiseksi? Kerta sieltä noin ikävästi jotain repesi.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Eilen laikattiin varaosa-autosta reilu pala kyseessä olevaa palkkia, ja huomenna olisi tarkoitus hiekkapuhaltaa Tuiresta tuo kohta ja ihmetellä miten iso osa lopulta vaihdetaan. Pohjassa ei (enää) ole pehmeätä juuri muualla, kun tuossa paikassa. Pehmeys ja korjauksen tarve oli tiedossa, mutta mittakaava pääsi yllättämään, tuo piilossa oleva puoli kiinnikekolmioita oli aivan puhki. Tuire jatkaa edelleen omalla persoonallisella linjallaan, kenelläkään missään koskaan ei ole ilmeisesti tuosta kohtaa ruostunut noin paljoa Pari muutakin melko eksoottista paikkaa on tässä yksilössä korjauksen tarpeessa, ja jo korjattu
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Tänään puhalletaan...
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Viimeksi muokannut Eicca_, 20.03.2014 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: http S poistettu
Syy: http S poistettu
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Tuiren kanssa on puuhasteltu kaikenlaista, mutta enimmäkseen vaan ajettu. Meinasi olla päänvaivaa, kun oli mitä omituisimpia woblauksia ja täristyksiä matkassa. Ohjaus takelteli ja muuta mystiikkaa. Jarrut on herkistelty, hammastanko "putsattu" ja eturenkaat vaihdettu, taas mennään kivan eleettömästi. Turbo-välijäähy asennuksiakin on taas mietiskelty. Kuvat on kivoja, joten niitä sitten.
Jos jollain 1 tuollainen 215/85-16 rengas niin saa tarjota, tai 2 kpl samalla kokoa olevaa, tai haluaa ostaa/vaihtaa 3kpl hyvä kuntoisia vastaavia renkaita
Jos jollain 1 tuollainen 215/85-16 rengas niin saa tarjota, tai 2 kpl samalla kokoa olevaa, tai haluaa ostaa/vaihtaa 3kpl hyvä kuntoisia vastaavia renkaita
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
No nyt on raitista ilmaa
Raitisilmasuodin BMW 300-e46, näyttää sopivan kohtalaisesti. Lopullisesta asennuksesta ei otettu sit kuvaa mutta vähän typisteltiin turhia alakulmista pois niin on täydellinen
Raitisilmasuodin BMW 300-e46, näyttää sopivan kohtalaisesti. Lopullisesta asennuksesta ei otettu sit kuvaa mutta vähän typisteltiin turhia alakulmista pois niin on täydellinen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Komeet hampaat!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Joku aika sitten löytyi Tuirelle kesäkengät, mutta ekat blingvanteet olisi vaatineet vähän enemmän soveltamista, niin uudestaan uudestaan.
235/70-16 BFG MT ja Mersun ET33 vanteet
235/70-16 BFG MT ja Mersun ET33 vanteet
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Tuirella on vaan ajettu viime aikoina. Tai no ennen BSD-reissua vaihdettiin öljyt ja KM2 sekarengastus alle. Talveen varauduttiin tällä kertaa ajoissa, kun löytyi toinen setti nuita mersun aluja, ja heitettiin niille 225/75-16 bridgestonen all terrainit.
Tuire on myös levittänyt ansiokkaasti Syncroilun ilosanomaa, ja monikäyttöisyyttä, kun Hansun kanssa haettiin golf ja yks varastollinen varaosia ja varakone meni heittämällä kyytiin
Ensi talveksi on isompi facelift suunnitteilla, pientä kosmeettista kuppaa meinaa pukata parista kohtaa. Löytyi myös suoremmat bussinovet, valmiiksi tupakkilaseilla niin laitetaan nekin jossain vaiheessa paikalleen.
Tuire on myös levittänyt ansiokkaasti Syncroilun ilosanomaa, ja monikäyttöisyyttä, kun Hansun kanssa haettiin golf ja yks varastollinen varaosia ja varakone meni heittämällä kyytiin
Ensi talveksi on isompi facelift suunnitteilla, pientä kosmeettista kuppaa meinaa pukata parista kohtaa. Löytyi myös suoremmat bussinovet, valmiiksi tupakkilaseilla niin laitetaan nekin jossain vaiheessa paikalleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Edelleen taittaa päivittäin työmatkaa, mutta alkoi katsastusaika käydä vähiin.
Käytiin sitten ensin katsastushuollossa, muutama parkkipolttimo piti vaihtaa, samalla vaihdoin myös pakki- ja jarrupolttimot teholedeihin. Tukivarsijumpan yhteydessä huomattiin pieni reikä sisälokarissa, joten sen paikkasin myös ja niinhän sieltä leima tuli. Samalla hoidettiin myös muutoskatsastus ajantasalle ja nykyiset offirenkaatkin otteeseen.
Käytiin sitten ensin katsastushuollossa, muutama parkkipolttimo piti vaihtaa, samalla vaihdoin myös pakki- ja jarrupolttimot teholedeihin. Tukivarsijumpan yhteydessä huomattiin pieni reikä sisälokarissa, joten sen paikkasin myös ja niinhän sieltä leima tuli. Samalla hoidettiin myös muutoskatsastus ajantasalle ja nykyiset offirenkaatkin otteeseen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Pitkästä aikaa ohjelmaan saatiin vetarijumppaa. TT väitti että oli apparin etunen jotenkin ajossa venkuloinut villisti ja diagnoosiksi tarjosi apparin ulkonivelen vikaa. Reippaasti sitten torstai-iltana vaihdettiin koko vetoakseli, kun sattui tuolta hyllystä vielä löytymään vähän käytetty
Takoitus oli ensin vaihtaa ihan uusi ja kiiltävä nivel ulkopuolelle mutta hetken tarkastelun jälkeen todettiin että varaosan nivel on ok. Huollossa vaihdettiin vaan varaosaan uudet rasvat molempiin niveliin ja uusi suojakumi ulkoniveleen. Vanhaa niveltä ei ole vielä purettu, mutta lukkoon se jää kun sitä tuossa pyörittelee.
Eilisen työmatka-ajelun jälkeen voitaneen todeta että kerrankin se viallinen nivel löytyi kerrasta. Pari vuotta kuulunut paukahtelu on loppunut ja mitä oudoimmat oireet hävinneet, ehkä. Oireisiin kuului, outoa luiskahtelua, häivähtäviä tuntemuksia "onko mulla lukko päällä", bang sieltä ja pam täältä ja pohdintaa tuuleeko täällä taas näin paljon. Oireilla ei tuntunut olevan mitään järkevää esiintymislogiikkaa tai muutakaan järjellistä selitystä Toki vielä odottelemme ilmestyykö näistä jokin taas joku päivä.
Onnistuin muutenkin järjestelemään työvalot ja muut autossa kulkevat roinat paikalleen niin että mikään ei rämise tai kolise. Eilen oikeen ihmettelin hiljaisuutta ja moottorin vienoa kehräystä
Takoitus oli ensin vaihtaa ihan uusi ja kiiltävä nivel ulkopuolelle mutta hetken tarkastelun jälkeen todettiin että varaosan nivel on ok. Huollossa vaihdettiin vaan varaosaan uudet rasvat molempiin niveliin ja uusi suojakumi ulkoniveleen. Vanhaa niveltä ei ole vielä purettu, mutta lukkoon se jää kun sitä tuossa pyörittelee.
Eilisen työmatka-ajelun jälkeen voitaneen todeta että kerrankin se viallinen nivel löytyi kerrasta. Pari vuotta kuulunut paukahtelu on loppunut ja mitä oudoimmat oireet hävinneet, ehkä. Oireisiin kuului, outoa luiskahtelua, häivähtäviä tuntemuksia "onko mulla lukko päällä", bang sieltä ja pam täältä ja pohdintaa tuuleeko täällä taas näin paljon. Oireilla ei tuntunut olevan mitään järkevää esiintymislogiikkaa tai muutakaan järjellistä selitystä Toki vielä odottelemme ilmestyykö näistä jokin taas joku päivä.
Onnistuin muutenkin järjestelemään työvalot ja muut autossa kulkevat roinat paikalleen niin että mikään ei rämise tai kolise. Eilen oikeen ihmettelin hiljaisuutta ja moottorin vienoa kehräystä
Viimeksi muokannut AT5nok, 15.11.2014 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Krissen 300. viesti
Syy: Krissen 300. viesti
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Tuire piti joululomaa jokusen viikon ja sillä välin haalittiin takapyörän napoja ja muita osasia. 4 napaa ainakin purettiin ja uusilla laakereilla ja holkeilla kasaamisen jälkeen toinen puoli on nyt viimesen päälle hyvä ja toinen edelleen väljä Atsnok sanoi toimittavansa seuraavan ehdokkaan
Käsijarruvaijerit vaihtui samalla, ja nyt rullaillaan taas kivan kevyesti työmatkaliikenteessä. Viime viikolla Tuire halusi piristää perjantaita sylkäisemällä laturinhihnan pois ja taisi jäädä jonnekin väliin, kun oli ihan poikkikatki. TDI talvella on kaveri, kun ilman vesipumppuakin pääsee ajamaan perille ilman lämpöjen nousua
Seuraavana ohjelmassa operaatio lämpöä kabiiniin, kojelauta pois ja lämmityslaite uusiksi. Samallahan siinä voi sitten kaikkea muuta mukavaa hiplailla, kun kojelauta on pois tieltä.
Käsijarruvaijerit vaihtui samalla, ja nyt rullaillaan taas kivan kevyesti työmatkaliikenteessä. Viime viikolla Tuire halusi piristää perjantaita sylkäisemällä laturinhihnan pois ja taisi jäädä jonnekin väliin, kun oli ihan poikkikatki. TDI talvella on kaveri, kun ilman vesipumppuakin pääsee ajamaan perille ilman lämpöjen nousua
Seuraavana ohjelmassa operaatio lämpöä kabiiniin, kojelauta pois ja lämmityslaite uusiksi. Samallahan siinä voi sitten kaikkea muuta mukavaa hiplailla, kun kojelauta on pois tieltä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Krisse valitteli ettei oikein lämpöä tule koppiin, ja puhallinkaan ei ole pitkään aikaan hönkinyt kuin kolmosella ja silläkin joskus vaikeasti. Uudella puhaltimella ja puhtaaksi ja ehjäksi todetulla kennolla täytetty lämppäri on nyt jo hetken aikaa pyörinyt tiellä kotona, ja viimein päästiin tällä viikolla asennushommiin.
Samalla kun kojelauta irtaantui, niin oli helpompi vaihtaa myös isompi jarrutehostin ja 2-reikäiset pissapojansuuttimet.
Lievää astmaattisuutta päästiin tutkimaan loppuviikosta ja tee-se-itse pakoputkihan se alkaa olla haperona, pientä paikkailua alkukäyrään ja puhdas ilmanpuhdistaja paikalleen, niin kulkee jälleen. Tänään Tuire sitten pääsikin koko päiväksi Hyvinkään lentokentälle pyörimään liukkaalla
Lisää paikalleen pultattavia osia olisi odottamassa seuraavia huoltotaukoja, ja moottorin seuraava versiokin pitäisi viimein saada työjonoon, siihenkin alkaa olla lähes kaikki osat olemassa, tai tulossa.
Samalla kun kojelauta irtaantui, niin oli helpompi vaihtaa myös isompi jarrutehostin ja 2-reikäiset pissapojansuuttimet.
Lievää astmaattisuutta päästiin tutkimaan loppuviikosta ja tee-se-itse pakoputkihan se alkaa olla haperona, pientä paikkailua alkukäyrään ja puhdas ilmanpuhdistaja paikalleen, niin kulkee jälleen. Tänään Tuire sitten pääsikin koko päiväksi Hyvinkään lentokentälle pyörimään liukkaalla
Lisää paikalleen pultattavia osia olisi odottamassa seuraavia huoltotaukoja, ja moottorin seuraava versiokin pitäisi viimein saada työjonoon, siihenkin alkaa olla lähes kaikki osat olemassa, tai tulossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Viimeinkin pääsi tähän hommaan
Samalla vaihtui kuskinpuolelle uusi laakeri ja yläpallokin oli väljä, niin tuli tuon olkavarren mukana tullut ehjä käytetty.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
No johan on makeat jarrut! Nyt vaan avoimempaa vannetta, että pääsee paremmin esille!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Kyllä nyt kelpaa dokailla
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
upeeta, mahtavaa!!
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
mä en vaan ymmärrä mihin tarvitsee tuollaisia jarruja jos ajaa metsässä kahtakymppiä ( tää on kateellisen höpinää vaan ) valota vähän mitkä levyt ja mistä adapterit, meneekö levyt suoraan?
Re: Tuire "The Soul Sistah", syncro doppeli
Mahtuuko origgis 16" peltivanne, se on vähän ahdas..
< 15kWh/100km