caravelle -90
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: caravelle -90
Mulla oli Mairen kanssa sama homma, että kolmonen rusahti. Uudet öljyt ei auttaneet mitään minun tapauksessa vaan pysyvä korjaus tuli siirtovivuston säätämisellä. Kiitos vieläkin Wagenhausille! Tuplakytkimen vaatii ja alaspäin vaihtaessa rusahtaa todella pahasti aina siltikin. Eli ihan tehtaan spekseissä ei ole, mutta katsotaan kauanko tuo kestää.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: caravelle -90
Joo ei auta kun vaihtaa varovasti ja toivoa että kestää.
Tuntuu olevan aika paljon ongelmia syncrojen laatikoissa
jos olis varaa, niin alkais tota varalaatikkoa kunnostamaan. Aika mittava hammaskato on siinäkin käynyt.
Osaaminen ei kyllä taida riittää.
Tuntuu olevan aika paljon ongelmia syncrojen laatikoissa
jos olis varaa, niin alkais tota varalaatikkoa kunnostamaan. Aika mittava hammaskato on siinäkin käynyt.
Osaaminen ei kyllä taida riittää.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Tänään tuli tehtyä heräteostos. Vesikuuleri, mallia motonet.
Sen asentamista täytyy suunnitella hiukka myöhemmin..
Takavetosesta irrotin kuskin oven ja purin sen paljaaks. Siitä saankin syncroon vaihto-ovet, kunhan ensin hitsaan hion ja maalaan. Tietysti tupakki-ikkkunatkin laitetaan. On kesällä niin kätevä ilmastointi.
Syksyn aikana jos nuo kaikki ovet ja luukun kävis läpi. Oviin tietty laitettava eristeet ja keskuslukitus, kun on irrallaan :p
Kerkes sitä eilen vähän leikkimäänkin. Löyty hiekkamonttu,missä kokeilin nousukykyä
Eihän tuolla madalletulla laiskalla jaksa edetä mihkään!
Sen asentamista täytyy suunnitella hiukka myöhemmin..
Takavetosesta irrotin kuskin oven ja purin sen paljaaks. Siitä saankin syncroon vaihto-ovet, kunhan ensin hitsaan hion ja maalaan. Tietysti tupakki-ikkkunatkin laitetaan. On kesällä niin kätevä ilmastointi.
Syksyn aikana jos nuo kaikki ovet ja luukun kävis läpi. Oviin tietty laitettava eristeet ja keskuslukitus, kun on irrallaan :p
Kerkes sitä eilen vähän leikkimäänkin. Löyty hiekkamonttu,missä kokeilin nousukykyä
Eihän tuolla madalletulla laiskalla jaksa edetä mihkään!
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Illasta syncro ois halunnu jäädä valintatalon parkkiin. Luulin jo että virtalukon pohja alko taas temppuilla. Hanskalokerossa oli uus pohja, jonka vaihdoin siinä parkissa siitä huolimatta ei eloa :/
Ei auttanu kun perinteinen raktorikäynnistys, eli startilta meisselillä yhistin niin johan lähti.
Tuo vika nyt ei vaikuta maadotusvialta? Mutta täytyy nuo maadotukset vielä tarkastaa.
Kuplassa oli kanssa samaa vikaa. Piti vetää nappistartti jolla anto herätevirtaa startille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Eikö ollu herätepiuha irti startilta, huono kontakti? Sitten ei ole juuri muuta kun että piuhassa jossain muussa kohtaa hyppyliitos.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: caravelle -90
Kyllä johto oli paikallaan. Hieman löysältä kyllä tuntu se liitos. 8 volttia oli jännite kun mittasin Nyt on piuhan pätkä tilallla minkä tökkään akun napaan
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Startin ongelma löytyi. Maadotus oli huono.
Tilasin vaihteensiirron puslat ja vaihdevälin lyhentimen. Tuossa äskön aloin rassaamaan tankoo irti niin kas kummaa kun alko satamaan Piippuosassa oli kyljessä reikä, ja oli tosiaaan kulunu sohloks. Muovikuula oli uutta vastaava. Eihän tuo piippu mahoton ois ite tehdä
Tilasin vaihteensiirron puslat ja vaihdevälin lyhentimen. Tuossa äskön aloin rassaamaan tankoo irti niin kas kummaa kun alko satamaan Piippuosassa oli kyljessä reikä, ja oli tosiaaan kulunu sohloks. Muovikuula oli uutta vastaava. Eihän tuo piippu mahoton ois ite tehdä
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
tollanen tuli väkerrettyä. Sattu löytymään sopivat putken pätkät. En tiiä mitä uus ois maksanu, mut kokeillaan tällasta patenttia
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: caravelle -90
Minä olen ratkaissut herätevirran / jännitteen puutteen molemmissa ajokuntoisissa Tölkeissäni releellä, eli akulta sähkö releen kautta startille. Tarvikkeet maksaa alle 10 €.
Joku firma myi valmista pakettiakin siihen, foorumilla jossain linkki.
Joku firma myi valmista pakettiakin siihen, foorumilla jossain linkki.
Re: caravelle -90
Bilteemassa tuli kans pööpöiltyä, ja tarttuhan sieltä valaisimet, johtosarjat ja ksenon muunnossarja matkaan. Kun sais vielä aikaseks vetää johdot. Alko tuo pimeys niin kovasti ahdistamaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Aamulla työpaikan pihassa huomasin että syncro on yön aikana kasvattanu hännän
laitoin bitumi ja lämpöeristyksiä kabiiniin. Rengasmelu vaimeni huomattavasti, mutta moottorin ja vaihteiston jollotus kuuluu sikaosastolta.. Öljy ja jähytysnestevuodoille täytyy huomenna keksiä jotain. Aina on jotain väriä parkkipaikalla tämän illan jos irrottelis kuplasta JXn ja tekis tilaa aazille
Tämän viikon aikaansaannoksia: revin pakosarjan päältä rämisevän pellin irti laitoin bitumi ja lämpöeristyksiä kabiiniin. Rengasmelu vaimeni huomattavasti, mutta moottorin ja vaihteiston jollotus kuuluu sikaosastolta.. Öljy ja jähytysnestevuodoille täytyy huomenna keksiä jotain. Aina on jotain väriä parkkipaikalla tämän illan jos irrottelis kuplasta JXn ja tekis tilaa aazille
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: caravelle -90
Lämpökilven? Lueskelin taannoin hauskan tarinan jossa oltiin wbx:stä repästy pakoputken päältä reissusta lämpökilpi ja oli johtosarjat sulaneet moottorista sitä sitten mietittiin eteläameriikan syrjäseudulla
Home is where you park it.
Re: caravelle -90
Joo lämpökilpi se oli. Rämis niin ärsyttävästi että nyppäsin poies.
Onneks diiselissä ei oo sitä sulamisen vaaraa Tässä kuplaa purkaessa mietin että pitäsköhän laittaa toi jx myyntiin.. :/
Noin 35tuhatta ajettu konerempan jälkeen. Muutta.. Pohdiskellaan sitä vielä
Onneks diiselissä ei oo sitä sulamisen vaaraa Tässä kuplaa purkaessa mietin että pitäsköhän laittaa toi jx myyntiin.. :/
Noin 35tuhatta ajettu konerempan jälkeen. Muutta.. Pohdiskellaan sitä vielä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Täytyypäs kysellä kun heräs mielenkiinto.
Miettinyt itse rakentaa myös diisseli kuplan, onkos tämä kilvissä ja mitä mahtaa konttorilla vaatia että sais kuplan diisselöityä?
Miettinyt itse rakentaa myös diisseli kuplan, onkos tämä kilvissä ja mitä mahtaa konttorilla vaatia että sais kuplan diisselöityä?
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: caravelle -90
Edessä levyjarrut, tehot tietenkin maksimissaan sen 60heppaa
konetta en punninnut, mutta katsastuksessa punnittiin akselimassat. Keulassa oleva jäähdytin ja lämppäri tasapainotti vähän auton painojakaumaa. Rivimoottorin kiinnitykseen saa laippoja varmaan jokkisharrastajilta. Tähän laipan tein ite joskus amiksessa. Pulttijako tuli siihen kulmaan että kone on aika pystyssä. Kuplan vauhtipyörästä sorvasin keskiön irti ja vastaavasti rivikoneen pyörästä irrotin keskiön jonka hitsasin kuplan vauhtikseen. Vähän joutu mittailemaan että startti ylettää hammastukseen. Kampuran päähän tuli silmälaakeri johon kytkinakseli tukeutuu. En nyt äkkiseltään muista kaikkia muutoksia
Kone ei tietenkään konehuoneeseen mahtunut, niin piti rakennella ruma jatkos kuplan perään
moottorin takatuenta tuli muokattua takapuskurin rautaa hyödyntäen. Kuvia otin aika paljon rakenteluvaiheessa. Nyt jos vastaavaan rojektiin ryhtyisin niin tekisin jotenkin toisin tuon jäähdytyksen..
Pari talvee tuolla virityksellä maltoin ajella. Puskee aikalailla jos ei anna kunnolla hanaa. Ihan kivasti tuo JXllä liikahtaa
niin ja muutosprosentteja tais olla 18
konetta en punninnut, mutta katsastuksessa punnittiin akselimassat. Keulassa oleva jäähdytin ja lämppäri tasapainotti vähän auton painojakaumaa. Rivimoottorin kiinnitykseen saa laippoja varmaan jokkisharrastajilta. Tähän laipan tein ite joskus amiksessa. Pulttijako tuli siihen kulmaan että kone on aika pystyssä. Kuplan vauhtipyörästä sorvasin keskiön irti ja vastaavasti rivikoneen pyörästä irrotin keskiön jonka hitsasin kuplan vauhtikseen. Vähän joutu mittailemaan että startti ylettää hammastukseen. Kampuran päähän tuli silmälaakeri johon kytkinakseli tukeutuu. En nyt äkkiseltään muista kaikkia muutoksia
Kone ei tietenkään konehuoneeseen mahtunut, niin piti rakennella ruma jatkos kuplan perään
moottorin takatuenta tuli muokattua takapuskurin rautaa hyödyntäen. Kuvia otin aika paljon rakenteluvaiheessa. Nyt jos vastaavaan rojektiin ryhtyisin niin tekisin jotenkin toisin tuon jäähdytyksen..
Pari talvee tuolla virityksellä maltoin ajella. Puskee aikalailla jos ei anna kunnolla hanaa. Ihan kivasti tuo JXllä liikahtaa
niin ja muutosprosentteja tais olla 18
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Kiitoksia, täytyy joskus kun on aikaa niin ruveta suunnittelemaan josko jotain tuon suuntaista rakentelis Ja on komia Tölkkikin ;P
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
Re: caravelle -90
Huonoja kokemuksia renkaiden tilaamisesta netistä
Sellanen sivusto kun 1001renkaat. kaks viikkoo sitten perjantaina laitoin tilaukseen General grabber at2 225/75r15. Eilen sitten postista lähin hakemaan renkaita, niin akka pyöritteli tiskin takaa mulle vaan kaks rengasta. kysyin että eikö oikeesti ollu kun kahen nippu? Noo ehkä ne tulee myöhemmin.
No joo, himassa huomasin että ei helekatti näähän on AT ykköset eikä kakkoset. Laitoin sähköpostilla palautetta renkaista. Saas nähä kestääkö taas sen pari viikkoo, kun saa oikeet gummit. Renkaat on kyllä oikeen kokoset ja tuoreet(viime kuussa vamistettu) mutta väärän malliset. Tais olla eka ja vika kerta kun netistä tilaan.
Sellanen sivusto kun 1001renkaat. kaks viikkoo sitten perjantaina laitoin tilaukseen General grabber at2 225/75r15. Eilen sitten postista lähin hakemaan renkaita, niin akka pyöritteli tiskin takaa mulle vaan kaks rengasta. kysyin että eikö oikeesti ollu kun kahen nippu? Noo ehkä ne tulee myöhemmin.
No joo, himassa huomasin että ei helekatti näähän on AT ykköset eikä kakkoset. Laitoin sähköpostilla palautetta renkaista. Saas nähä kestääkö taas sen pari viikkoo, kun saa oikeet gummit. Renkaat on kyllä oikeen kokoset ja tuoreet(viime kuussa vamistettu) mutta väärän malliset. Tais olla eka ja vika kerta kun netistä tilaan.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Itselläni vain hyvä kokemus tuolta tilaamisesta, mutta ostinkin vain yhden rengaskappaleen, joten eivät päässy mokailemaan.
< 15kWh/100km
Re: caravelle -90
Just lueskelin noita asiakaspalautteita, niin on siellä monella jääny osa renkaista tulematta.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
taitaa kaikki ulkomaan firmat lähetellä renkaat 2kpl erissä. Itselle tullut ihan oikeeta tavaraa ilman ongelmia tuolta 1001renkaista