Tuokin X-drive antoi akseleiden pyöriä vapaasti eri tahtia niin kauan kun ei ollu vaihde päällä. Heti kun tyrkkäs ykkösen sisään, niin lähti molemmat akselit pyörimään samaa tahtia.jarke kirjoitti:lähes kaikki uudet älykkäät nelivedot pystyy ajamaan normaalilla jarrudynolla.TT| kirjoitti:Ainoa kerta kun nelivedosta on omalla kohdalla dynotesti tehty on ollut juurikin apurullilla (BMW X3). Ja ne kaivettiin jostain esille ja raahattiin ja säädettiin paikalleen, että ymmärrän helposti miksi ei niitä käytetä, jos jarrut tuntuvat toimivan ok. Sinällään oli mielenkiintoista nähdä miten tuollainen "älykäs" neliveto tuossa tilanteessa toimi
Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Ainakaan haldeksilla varustettua vitoskolffia ei jarrudynolle ole huolittu. Ei kyllä huolittu aikoinaan kakkakoppaakaan, mutta Integralella taasen joutui aina dynoon ja se oli kuitenkin aidoin neliveto noista
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Golf II Syncron käyttöohjekirjassa kerrotaan, kuinka auto peruutetaan jarrudynamometrille, joilloin taka-akselilla oleva vapaakytkin vapauttaa akselit toisistaan. Minulla se taisi olla omassani aikanaan hajalla, koska auto veti molemmilla akseleilla eteenpäin, mutta taakse vain satunnaisesti. En ehtinyt autoa koskaan katsastaa, koska se "ryöstettiin" minulta käsistä, eli maksettiin markoissa useampi tuhat markkaa enemmän kuin mitä olin itse maksanut ½ vuotta aikaisemmin autoliikkeeseen.ketsa kirjoitti:Ainakaan haldeksilla varustettua vitoskolffia ei jarrudynolle ole huolittu. Ei kyllä huolittu aikoinaan kakkakoppaakaan, mutta Integralella taasen joutui aina dynoon ja se oli kuitenkin aidoin neliveto noista
Uusimmassa työ T4:ssa (-04) on vastaava kytkin. Sekin teki aikanaan samaa, siis veti vaan eteenpäin. Olivat korjaamolla pikkasen ihmeissään, kun kerroin että tuosta olisi muuten vapaakytkin sökönä. Hetken aikaa ihmettelivät että mitä horisen, mutta vapaakytkimestä... samalla diaknoosilla se tuli korjaamolta takaisin korjattuna. No enpä olisi tiennyt, ellei omassa Golfissa olisi ollut vastaavaa oiretta...
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Asiasta kolmanteen...
Ei parempaakaan aluetta löytynyt eikä viitsi tämän takia uuttakaan aloittaa, mutta mikä tämä kuvassa etualalla oleva sähköventtiili on ?
Oli tuossa etulukollisessa raadossa pultattuna rintapeltiin lukkonuppien taakse ja mielestäni tuollaista ei tuossa etulukottomassa lajitoverissa ole.
Ei parempaakaan aluetta löytynyt eikä viitsi tämän takia uuttakaan aloittaa, mutta mikä tämä kuvassa etualalla oleva sähköventtiili on ?
Oli tuossa etulukollisessa raadossa pultattuna rintapeltiin lukkonuppien taakse ja mielestäni tuollaista ei tuossa etulukottomassa lajitoverissa ole.
- Liitteet
-
- mikälie.jpg (71.98 KiB) Katsottu 7731 kertaa
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Tuo jotenkin haistelee linjassa olevaa alipainetta, ja vilkuttaa etutasauspyörästön valoa kun nuppia on vedetty ja lukko ei ole vielä kytkeytynyt.
< 15kWh/100km
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Olen kuullut että T4:ssä tuo vapaakytkin liittyisi abs:n toimintaan, että olisi vain niissä malleissa joissa on abs. Tai sitten voi olla ihan eri kytkimet.T3Syncro kirjoitti: Uusimmassa työ T4:ssa (-04) on vastaava kytkin. Sekin teki aikanaan samaa, siis veti vaan eteenpäin. Olivat korjaamolla pikkasen ihmeissään, kun kerroin että tuosta olisi muuten vapaakytkin sökönä. Hetken aikaa ihmettelivät että mitä horisen, mutta vapaakytkimestä... samalla diaknoosilla se tuli korjaamolta takaisin korjattuna. No enpä olisi tiennyt, ellei omassa Golfissa olisi ollut vastaavaa oiretta...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Kaksi T4 Syncroa ollut työajossa ilman ABS, toinen on vieläkin (tai oli ainakin eilen ), kolmannessa / tuoreimmassa on ABS ja siinä oli ongelma vapaakytkimen kanssa (ainoa T4 joka on minun jäljiltä hinattu pehmeästä hiekasta, vanhemmillla olen päässyt omin avuin, samoin firman T3:sia en ole koskaan saanut ajettua paikkaan, josta ne olisi pitänyt hinaamalla tai muuten auttaa pois. "Kakkis" Golf Syncrossa ei ole ABS:sää, mutta siinä on vapaakytkin nelivedossa, jolla se voidaan ajaa dynamometrille pakilla.TT| kirjoitti:Olen kuullut että T4:ssä tuo vapaakytkin liittyisi abs:n toimintaan, että olisi vain niissä malleissa joissa on abs. Tai sitten voi olla ihan eri kytkimet.
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Viscon toiminnan testaus ohje!
1.Korota syncroa liikaa.
2.Laita kunnon offirenkaat (ei mitään Allterraineja).
3.Etsi +38 asteinen mäki. (vakio korkuisen maks. nousu kulma n.25 astetta)
4.Koita ajaa ylös (ei tarvinnut edes lukkoja).
5.Jos kuuluu NAPS!.
6.Onneksi olkoo vetari poikki.
7.Nyt siirry pois mäen luolta ja palaa kotiin.
8.Jos kulkee ilman lukkoja 80km/h niin visco toimii hyvin
...ja nyt lähden vaihtamaan ehjän vetokepin ---->
1.Korota syncroa liikaa.
2.Laita kunnon offirenkaat (ei mitään Allterraineja).
3.Etsi +38 asteinen mäki. (vakio korkuisen maks. nousu kulma n.25 astetta)
4.Koita ajaa ylös (ei tarvinnut edes lukkoja).
5.Jos kuuluu NAPS!.
6.Onneksi olkoo vetari poikki.
7.Nyt siirry pois mäen luolta ja palaa kotiin.
8.Jos kulkee ilman lukkoja 80km/h niin visco toimii hyvin
...ja nyt lähden vaihtamaan ehjän vetokepin ---->
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Paljonko pitää olla 16" nivelille?Eicca_ kirjoitti:Viscon toiminnan testaus ohje!
1.Korota syncroa liikaa.
2.Laita kunnon offirenkaat (ei mitään Allterraineja).
3.Etsi +38 asteinen mäki. (vakio korkuisen maks. nousu kulma n.25 astetta)
4.Koita ajaa ylös (ei tarvinnut edes lukkoja).
5.Jos kuuluu NAPS!.
6.Onneksi olkoo vetari poikki.
7.Nyt siirry pois mäen luolta ja palaa kotiin.
8.Jos kulkee ilman lukkoja 80km/h niin visco toimii hyvin
...ja nyt lähden vaihtamaan ehjän vetokepin ---->
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Tuu koittaa tota eka laitetaan hansuunkin iskarin jatkot taakse että saat maksimi ulos jouston niin sittenhän sen näkee miten ne kestää
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Vaihdan ensin sen viimesenkin vanhan nivelen uuteen, niin on helppo vaihtaa taas uusEicca_ kirjoitti:Tuu koittaa tota eka laitetaan hansuunkin iskarin jatkot taakse että saat maksimi ulos jouston niin sittenhän sen näkee miten ne kestää
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Hehee... mäpäs huijasinkin, vetarin pultit olikin mennyt poikki eikä vetokeppi, tällä kertaa pääs vähän halvemmalla
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Ne taisivat olla kovilla jo keskiviikkona, kun sait olla koko ajan muita hinaamassa traktorin renkaillasiEicca_ kirjoitti:Hehee... mäpäs huijasinkin, vetarin pultit olikin mennyt poikki eikä vetokeppi, tällä kertaa pääs vähän halvemmalla
Mistäs keksitään tällainen? http://www.iltasanomat.fi/autot/kuinka- ... 33238.html
Vai pitääkö lähteä letkassa Ranskaan?
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Sulla on jo ne rampit, meidän muidenkin pitää hommata niin niistä vaan yhdistellään, ja yks traileri väliin keikkumaanT3Syncro kirjoitti:Ne taisivat olla kovilla jo keskiviikkona, kun sait olla koko ajan muita hinaamassa traktorin renkaillasiEicca_ kirjoitti:Hehee... mäpäs huijasinkin, vetarin pultit olikin mennyt poikki eikä vetokeppi, tällä kertaa pääs vähän halvemmalla
Mistäs keksitään tällainen? http://www.iltasanomat.fi/autot/kuinka- ... 33238.html
Vai pitääkö lähteä letkassa Ranskaan?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Hoh.. tommoset katusliksitT3Syncro kirjoitti:Ne taisivat olla kovilla jo keskiviikkona, kun sait olla koko ajan muita hinaamassa traktorin renkaillasiEicca_ kirjoitti:Hehee... mäpäs huijasinkin, vetarin pultit olikin mennyt poikki eikä vetokeppi, tällä kertaa pääs vähän halvemmalla
Mistäs keksitään tällainen? http://www.iltasanomat.fi/autot/kuinka- ... 33238.html
Vai pitääkö lähteä letkassa Ranskaan?
Voi hitto! tahtoo tonne heti.. eikun tollasen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Oikeat G-voimat löytyvät vaihdekepin kauttaNaamakirjassa pyörivä mainos kirjoitti: "Tämä kansa käy kierroksilla
Haluaisitko päästä kokemaan aidon F1-auton G-voimat? Osallistu kilpailuun tästä ja voita unohtumaton kokemus!"
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
http://www.busman.be/pagina36.html
Erittäin hyvää tarinaa eri nelivetojen ominaisuuksista, syncron painoista pidemmille retkille jne.
Erittäin hyvää tarinaa eri nelivetojen ominaisuuksista, syncron painoista pidemmille retkille jne.
Oversimplified one could say that a syncro can do the same with 50hp as one can do with 100hp in a “normal” 4wd.
The 100% differential locks at the rear (standard on 16 inch syncro) and the front (always optional). 95% of 4WD cars don’t have differential locks. This makes an extremely big difference offroad. In a lot of situations you can drive better offroad with only rear wheel drive and a differential lock then in a car with 4WD and no differential locks. This is also the reasons why “normal” 4WD cars have to stay with their wheels on the ground, when one modifies a normal 4X4 one makes the wheels able to travel a lot more. No need to in a syncro, it even drives with only two wheels on the ground with the diflocks on.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"
Hiukan vissiin tasauspyörästön toimintaperiaate hakusessa jos noin ajattelee ...Oversimplified one could say that a syncro can do the same with 50hp as one can do with 100hp in a “normal” 4wd.
< 15kWh/100km