Tahmea kakkonen
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 9
- Liittynyt: 09.09.2014 19:11
Tahmea kakkonen
Syncro 89 jossa 4 vaihdetta plus G. Kylmänä ei tahdo mennä kakkonen päälle, mutta lämpimänä ok . Laatikkoon vaihdetu vasta suosituksen mukaiset öljyt.
Onko ominaisuus vai vika?
Onko ominaisuus vai vika?
Re: Tahmea kakkonen
Omien kokemusten mukaan enemmän ominaisuus. Auttaa hieman, jos ennen liikkelle lähtöä käyttää kakkosvaihteella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tahmea kakkonen
Mulla on 5-lovinen ja kakkosen päälle saaminen on kyllä enemmän tuuripeliä.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Tahmea kakkonen
Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?
-- Maastoslicksi NO GO --
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tahmea kakkonen
mikkovee kirjoitti:Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?
Pääasiallisesti täällä jutut liittyy autoihin.
Re: Tahmea kakkonen
Repesinmikkovee kirjoitti:Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?
Hulluna tölökkeihin.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 9
- Liittynyt: 09.09.2014 19:11
Re: Tahmea kakkonen
Saattaa kakkonenkin revetä jos oikein polkee .
Kiitos taas kommenteista,vähän mietinkin otsikkoa, että monikohan tarttuu.
Kiitos taas kommenteista,vähän mietinkin otsikkoa, että monikohan tarttuu.
Viimeksi muokannut karisakari, 07.11.2014 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tahmea kakkonen
Jos on vino keppi niin kyllä takkuaa kakkonen.
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Re: Tahmea kakkonen
Meinasin kommentoida, mutta nyt ei kyllä kehtaa....
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tahmea kakkonen
Minäpä ohjaan tämän ketjun oikeille raiteille. Tuo on tosiaan useassa tölkissä ominaisuus, että kylmänä ei kakkosta saa kunnolla päälle. Minulla on tällä hetkellä kaksi tölkkiä ja toisessa on juuri näin. Parkkipaikalta kylmällä autolla lähtiessä saattaa jopa rusahtaa kakkoselle vaihtaessa. Ei tarvitse kuitenkaan pitkää matkaa ajaa, niin ongelma poistuu. Tuota auton paikallaanollessa kakkosella käyttämistä en olekaan kokeillut. Pistetäänpä mieleen.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Tahmea kakkonen
Mun takavedossa vaihto paremmin, jos ykkösellä kierrätti vähän pidemmälle. Ilmeisesti vaihtaa paremmin kun lootan sisukalut pyörii vähän vikkelämmin?
-- Maastoslicksi NO GO --
Re: Tahmea kakkonen
Omissa syncroissa taas toisin päin, jos vedättää ykkösellä loppuun asti, niin ei toivettakaan saada kakkosta päälle. Ihan tyhjäkäynnillä hitaasti liikkuen tai paikallaan saa kyllä menemään. Ja tosiaan alle kilometrin ajon jälkeen toimii ihan ilman ongelmaa.mikkovee kirjoitti:Mun takavedossa vaihto paremmin, jos ykkösellä kierrätti vähän pidemmälle. Ilmeisesti vaihtaa paremmin kun lootan sisukalut pyörii vähän vikkelämmin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tahmea kakkonen
Henkimaailman juttuja. Mulla takavedossa ykkönen oli hankala, meni helpommin kakkosen kautta päälle. En tiedä sitten olisko tossa kakkonenkin ollut vauhdissa hankala, jos ei aina jo "esikäyttäisi" siellä ykköselle laitettaessa?
Re: Tahmea kakkonen
Minä olen noita öljyjä vaihdellut kun on tuota vuotoa ollut ja decoupleria ym laittanut... Niinpä viimeisin lisäys kun laitoin hieman GL5 öljyä GL4 sekaan (tehdäkseni paremman öljyn) aiheutti juuri tuon tahmean kakkosen kylmänä... Sitä ennen lupasahteli sisään ihan noin vain ilman kummenpia esileikkejä. Ykkönen sen sijaan vaatii nyt ja aina jotta käyttää kakkosessa ensin mutta se lie vika tuossa väljässä vaihteensiirtomekanismissa. Muutenkin syncronoinnin toiminta heikkeni selvästi GL5 öljyn lisäyksellä eli todella onnistunut "parannus"
Re: Tahmea kakkonen
Noissakin öljyissä on kylmänä vissi ero onko synteettistä vai mineraalia. Ja myös hinnassa...
< 15kWh/100km
Re: Tahmea kakkonen
Synteettistä GL5 75W/135 öljyä laitoin sekaan vähän jollain aivoituksella.
Re: Tahmea kakkonen
GL4 sinne pitäis laittaa, ei vitosta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tahmea kakkonen
Jep, tiedossa on mutta täällä forumilla kun on ollut keskustelua ja pitkiäkin perusteluita lähinnä vwharrastajan toimesta öljylaaduista laatikossa ja erillaisten öljyjen toiminnasta sekä perusteista eri valintoihin niin sen perusteella juurikin päädyin tälläiseen sekoitukseen jossa osa on GL5 öljyä tietoisesti ottaen riskin synkronoinnin suhteen mutta toisaalta koittaen parantaa toisia ominaisuuksia jne.
Re: Tahmea kakkonen
Asiaa sivuten, paljonko oli takavedon öljytilavuus lootassa? Neljä litraa olen laittanut.
Hulluna tölökkeihin.