VW T3 syncro 1.9 TDI - GeländessturmVWohnwagen - Simo
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Tuo rele on vain toisen akun latausta varten. Se toimii automaattisesti haistaen latausvirran ja kytkee kakkosakun starttiakkuun vain kun starttiakussa on jännite latauksessa kohdillaan ja virtaa riittävästi (13.3V). Eli rele huolehtii siitä että starttiakku pysyy retkeillessä täynnä ja kakkosakun voi tyhjentää, ja latauksessa rele huolehtii että starttiakkua ladataan ensin riittävästi ennenkuin kakkosakkuakin ladataan.
Jos haluat käyttää kakkosakkua starttausapuna niin tarvitset joko päävirtakytkimen tai nappiratkaisuun ison releen (solenoidi ehkä edullisempi?).
Jos haluat käyttää kakkosakkua starttausapuna niin tarvitset joko päävirtakytkimen tai nappiratkaisuun ison releen (solenoidi ehkä edullisempi?).
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Levyn taakse on tarkoitus tulostaa kytkentäkaavio.
Muutama metri tuli tänään asenneltua johtoa. Akulta kaapeli alustan kautta kojelaudan sisään ja sieltä ohuempaa kaapelia H4:lle. Eri väriset johdot olisi tietysti plussaa, mutta kun tuota punaista 1,5 mm2 on vielä jokunen sata metriä käyttämättä, pitää vaan merkitä piuhojen molemmat päät.
Apukuskin penkin alla vanerilevy odottamassa erotinrelettä ja toista akkua.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Alkaa etupään valojen kytkennät olla valmiina
H4 polttimoiksi vaihtui Osram Night Breakerit
Seuraavaksi takavalot "uusiksi", eli tuplavalot ja erilliset takasumarit. Alkuperäisten peruutusvalojen tilalle tilatty keltaiset led polttimot, eli myös vilkut kahdentuvat.
H4 polttimoiksi vaihtui Osram Night Breakerit
Seuraavaksi takavalot "uusiksi", eli tuplavalot ja erilliset takasumarit. Alkuperäisten peruutusvalojen tilalle tilatty keltaiset led polttimot, eli myös vilkut kahdentuvat.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Taakse tuli tuplavalot, ohjaus virtalukolta ja valokatkaisijalta, eli palavat aina kun sammutussolenoidi saa sähköä tai parkit kytkee päälle.
Jarruvaloiksi vaihtui takasumarit, joihin pitää vielä maadoitus rakentaa uusiksi. Orggispohjassa tarvike lampunkanta ja polttimo ei ota aina kiinni alkuperäiseen maadoitukseen. Pitää etsiä jostain "uudet" pohjat ja tehdä polttimon paikka fiksummin.
Takaluukku sai pienet led-vilkut koristeeksi sisäpinnalle.
Oettinger LLK sovittelua tuli sen verran tehtyä, että totesin ettei se sinne mahdu edelleenkään. Viime kesänä koitin viimeksi, mutten jaksanut silloin tutkia tarkemmin. Nyt löysin mistä ahdistaa, eli turbon öljyputki ja imusarjan varoventtiili. AAZ on sen verran korkeamoi kuin JX, ettei sovi heittämällä.
LLK asennuksesta tarkemmin tekniikka osuudessa, jotta jää "arkistoon".
Jarruvaloiksi vaihtui takasumarit, joihin pitää vielä maadoitus rakentaa uusiksi. Orggispohjassa tarvike lampunkanta ja polttimo ei ota aina kiinni alkuperäiseen maadoitukseen. Pitää etsiä jostain "uudet" pohjat ja tehdä polttimon paikka fiksummin.
Takaluukku sai pienet led-vilkut koristeeksi sisäpinnalle.
Oettinger LLK sovittelua tuli sen verran tehtyä, että totesin ettei se sinne mahdu edelleenkään. Viime kesänä koitin viimeksi, mutten jaksanut silloin tutkia tarkemmin. Nyt löysin mistä ahdistaa, eli turbon öljyputki ja imusarjan varoventtiili. AAZ on sen verran korkeamoi kuin JX, ettei sovi heittämällä.
LLK asennuksesta tarkemmin tekniikka osuudessa, jotta jää "arkistoon".
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
ei taida se jäähy sinne mahtua, mahtuisikohan se minun konetilaan kun ei ole tuota varoventtiiliäkään
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Joo ja mulle mahtuu ihan hyvin kans niin että et sä sitä oikeestaan voi käyttää....
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Jos se ei mahdu tonne, niin saa mennä takatuupparin JX:n kaveriksi, varsinkin jos siihenkin ruuvaan K24:sen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Puuttuukohan minun ahtimen jäähdytyspuhaltimesta jotain? Nyt toimii takavalon jäähdyttimenä...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Nyt uusi vauhtis ja kytkin paikallaan, tänään se saadaan toivottavasti vielä irrottamaankin, niin pääsee polttamaan dieseliä pikkasen isommilla syötöillä.
Mysteerio alkaa ratketa, kytkinakselin stefa oli jakautautunut kahteen osaan, eli sisäosa totaalisesti irti ja kampiakselin stefan ulkopuolella oli pikkasen öljyä.
Kytkinakselin stefa oli kuulemma vaihdettu 2010 koneen vaihdon yhteydessä, mutta ei kestänyt kuin jonkun reilu 5000 Km kun alkoi ekat oireet luistamisesta auton seistyä nokka ylöspäin parkissa.
Olisi pitänyt vaan reklamoida heti ensioireiden jälkeen, kun kerran korjaamolla teetin moottorin ja kytkimen vaihdon aikanaan.
Mysteerio alkaa ratketa, kytkinakselin stefa oli jakautautunut kahteen osaan, eli sisäosa totaalisesti irti ja kampiakselin stefan ulkopuolella oli pikkasen öljyä.
Kytkinakselin stefa oli kuulemma vaihdettu 2010 koneen vaihdon yhteydessä, mutta ei kestänyt kuin jonkun reilu 5000 Km kun alkoi ekat oireet luistamisesta auton seistyä nokka ylöspäin parkissa.
Olisi pitänyt vaan reklamoida heti ensioireiden jälkeen, kun kerran korjaamolla teetin moottorin ja kytkimen vaihdon aikanaan.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Uusi kytkin setup piti liiankin hyvin, eli ajellaan toistaiseksi vanhalla. Kampiakselin stefaa paikallaan pitävä "panta" olikin halki, selvisi viimeisen laatikon irrotuksen yhteydessä. Neljännellä kerralla laatikon irrottamiseen meni 13 min, joten alkaa olla jo rutiinia
Tdi:n asetelma ei irrottanut, jouset ottivat jostain itseensä? Pitää etsiä jostain uusi asetelma, niin pääsee jatkamaan jumppaa. Samalla tuli todettua että molemmat takajouset on poikki ja ainakin toinen takapyörän laakeri on vaihdettava...
Tdi:n asetelma ei irrottanut, jouset ottivat jostain itseensä? Pitää etsiä jostain uusi asetelma, niin pääsee jatkamaan jumppaa. Samalla tuli todettua että molemmat takajouset on poikki ja ainakin toinen takapyörän laakeri on vaihdettava...
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Laitetaan hyvä kiertämään. Mulla on ne VilleP:n alustasarjan takajouset. Ne näyttää tosi hyviltä, mutta käytetyt niin Vurressa katkeavat varmaan samantien. Saat ne kympillä jos kiinnostaa.
On kaksi vihreää viivaa, eli se jäykempi malli mikä sun autossa kuuluukin olla.
On kaksi vihreää viivaa, eli se jäykempi malli mikä sun autossa kuuluukin olla.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
hege kirjoitti:Laitetaan hyvä kiertämään. Mulla on ne VilleP:n alustasarjan takajouset. Ne näyttää tosi hyviltä, mutta käytetyt niin Vurressa katkeavat varmaan samantien. Saat ne kympillä jos kiinnostaa.
On kaksi vihreää viivaa, eli se jäykempi malli mikä sun autossa kuuluukin olla.
Tehdään kaupat, saat vaihtarina lisäksi valita Mäntsälän Tölkki Ranchilta puskurin kiinnikkeet, kylvin eilen niitä sinne pihasoraan Lisäksi saat pohjamaalatun etupuskurin ja ehkä jotain muutakin krääsää
Meinasi Syncro palaa eilen, mutta onneksi Eicca oli valpas palovartija ja huomasi voimistuvan savun muodostuksen. Maasuvaijerin muovikuori oli ilm hinkannut itsensä rikki startin solenoidin päässä olevaan pulttiin ja maadoitti virtapiuhan siitä. Kaasuvaijerin kuoren ja vaijerin välinen vaippa suli ja jäähtyessään jumitti vaijerin. Meinasi ruveta ketuttamaan, mutta onneksi Eiccan viljelmiltä löytyi melkein tämän vuoden satoa oleva kaasuvaijerillinen Tölkki, joka halusi omansa luovuttaa uusiokäyttöön.
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
kun tuo laatikko irtoaa tuohon tahtiin niin haluat varmaan vaihtaa mullekinT3Syncro kirjoitti:Uusi kytkin setup piti liiankin hyvin, eli ajellaan toistaiseksi vanhalla. Kampiakselin stefaa paikallaan pitävä "panta" olikin halki, selvisi viimeisen laatikon irrotuksen yhteydessä. Neljännellä kerralla laatikon irrottamiseen meni 13 min, joten alkaa olla jo rutiinia
Tdi:n asetelma ei irrottanut, jouset ottivat jostain itseensä? Pitää etsiä jostain uusi asetelma, niin pääsee jatkamaan jumppaa. Samalla tuli todettua että molemmat takajouset on poikki ja ainakin toinen takapyörän laakeri on vaihdettava...
-ilman nosturia tietenkin-
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Jos olisi aikaa, kaksi vapaapäivää meni just laatikkojumpassa. Takatuuppariin se olisi helpompi homma, kun on vähemmän purettavaa ja aavistuksen kevyempi laatikko... Hommasin sinulle pultit sen asetelman kiinnittämistä varten, pitäisi olla jossain vauhtipyöräsi läheisyydessä. Otin samalla varoiksi ylimääräisiä, kun haettiin minulle. M7 kovat kuusiokolopultit on asia, mitä ei kannata Hgin pulttiliikeistä kysyä, hyvä kun löytyy edes jotain tavallisella kannalla olevaa M7 pulttia.jarke kirjoitti:kun tuo laatikko irtoaa tuohon tahtiin niin haluat varmaan vaihtaa mullekin
-ilman nosturia tietenkin-
Jollain keinolla pitäisi saada takapyörän laakeri kuntoon ennen 16.6. Jatilan safaria tai sitten ajettava vaan riskillä, että jää Mäntsälään odottamaan talvea
Kiristäminen ei ainakaan auta, ei nimittäin mene kireemmälle vaikka avaimen vartta nostaa offitunkilla.
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Safarin jälkeen vois kytkin jumppa onnistua, ei ainakaan sillä alkavalla viikolla muistu että mitään akuuttia oli alkuviikosta....jarke kirjoitti:kun tuo laatikko irtoaa tuohon tahtiin niin haluat varmaan vaihtaa mullekinT3Syncro kirjoitti:Uusi kytkin setup piti liiankin hyvin, eli ajellaan toistaiseksi vanhalla. Kampiakselin stefaa paikallaan pitävä "panta" olikin halki, selvisi viimeisen laatikon irrotuksen yhteydessä. Neljännellä kerralla laatikon irrottamiseen meni 13 min, joten alkaa olla jo rutiinia
Tdi:n asetelma ei irrottanut, jouset ottivat jostain itseensä? Pitää etsiä jostain uusi asetelma, niin pääsee jatkamaan jumppaa. Samalla tuli todettua että molemmat takajouset on poikki ja ainakin toinen takapyörän laakeri on vaihdettava...
-ilman nosturia tietenkin-
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Kai se seuraava viikko pitää varata autojen korjaamiseen, että ei tule ruuhkaa ränzilleEicca_ kirjoitti:Safarin jälkeen vois kytkin jumppa onnistua, ei ainakaan sillä alkavalla viikolla muistu että mitään akuuttia oli alkuviikosta....jarke kirjoitti:kun tuo laatikko irtoaa tuohon tahtiin niin haluat varmaan vaihtaa mullekinT3Syncro kirjoitti:Uusi kytkin setup piti liiankin hyvin, eli ajellaan toistaiseksi vanhalla. Kampiakselin stefaa paikallaan pitävä "panta" olikin halki, selvisi viimeisen laatikon irrotuksen yhteydessä. Neljännellä kerralla laatikon irrottamiseen meni 13 min, joten alkaa olla jo rutiinia
Tdi:n asetelma ei irrottanut, jouset ottivat jostain itseensä? Pitää etsiä jostain uusi asetelma, niin pääsee jatkamaan jumppaa. Samalla tuli todettua että molemmat takajouset on poikki ja ainakin toinen takapyörän laakeri on vaihdettava...
-ilman nosturia tietenkin-
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Minulla on seuraavalle viikolle varattu ainakin pari päivää kaluston kasaan parsimista varten ja jos ei isompaa hajoa, niin voin tulla seuraksi vääntämään pultteja jonain päivänä, kiinnostaisi meinaan nähdä kuinka se kytkin toimii Jarken TölkissäEicca_ kirjoitti:Safarin jälkeen vois kytkin jumppa onnistua, ei ainakaan sillä alkavalla viikolla muistu että mitään akuuttia oli alkuviikosta....
Re: VW Trp T3 Syncro 1.9 TD 1990
Renkaistahan tuo taitaa eniten tulla?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!