TT| kirjoitti:Muistelisin että ne lantikan merkit ei osu vw koneessa, vaan se kiilaura sitä ykkösen nippaa kohti.
Eli taikasana tässä on että kohdista kiilaura kohden aiemmin vaihdettuja ruiskutusputkien kiinnitysnippoja, ja olikos se 1. syl. sitten tässä siellä kello 11.00 suunnassa, no se selviää kun katselee minne ne putket sitten johtaa.
tuli pummpu käännettyä
suomen aikaan. sellainen huomio tuli asian tiimoilta että tuohon vw hihnapyörän karaahan on myös jäänyt ne kiilauran jäljet. Sen kun kohdisti tuon lantikan hihnapyörän kanssa kohdilleen siinä kello 11.00 kohdassa, niin kas sattuu se ajoitushahlo juuri kohdalleen pumpussa. eli kai se nyt suunnilleen sinne päin on, saas nähädä sitten joskus. Aikani kuluksi rupesin suuttimia irroitteleen , kaksi lähti hienosti, yksi aukeaa vissiin kierteiltään ainoastaan ja yksi ei liiku minnekkään, yllättäen juuri se sama sylinteri mistä nyt tuo hehku on poikki. onkohan noihin olemassa mitään leveää avainta "oikeana"työkaluna millä nitkuttelisi, tuo kiintoavain ei oikein tunnu hyvältä.
Minulla on jostain syystä työkalupakissa nyt useampikin 15mm lenkkiavain, niiden kiintoavainpää on vääntynyt pilalle.
Liukuvasaralla ne saa kuulemma nypittyä irti. Sellainen liukuvasara kun löytyisi, niin voisin käydä Simon suuttiimet nypityttämässä, siihenkin olisi suutinkärjet vaihdettava.
ATsnok kirjoitti:Lämmittämällä ja jollain liukuvasaralla ottivat käsittääkseni koneistamossa Dokaan menossa olevasta kannesta suuttimet irti.
DMN:n neuvoa, eli ne kiinnitysraudat löysälle ja konekäyntiin ajattelin kokeilla jossain välissä.
Joo paitsi että tossa oli se lopputulos että ei ne niinkään irronneet yhtään mihinkään vaikka kuinka ajeli kaasu pohjassa. Biltemasta vaikka tuollainen perus paska liukuvasara ja hitsaa johonkin mukana tuleeseen päähän pyörän mutterin (jossa siis sama kierre).
Yritin ostaa ihan pulttikaupasta päivänä muutamana 14x1.5 muttereita erikoistyökaluihin kun jostain luin että sellaisella kierteellä nuo suutinputket on tehty. no ei ollut oli kuulemma"niin harvinainen ja epätavallinen koko oudolla nousulla". ajattelin että no ebaysta sitten. Sieltähän alkoi paukkumaan kaikennäköisiä pyörän pultteja näytölle. Hetken kun tuumasin niin tuli mieleen että tuossa tölkissähän on erikoistyökalut omasta takaa , No nyt ne on irti. oli kyllä sairaan tiukassa En omista patenttia tuohon suuttimen päässä olevaan erikoistyökaluun eli kopsatkoon ken uskaltaa..ja pulttipyssyllä vauhtia perään ..
Minä olen ruuvannut vaan pyöränmutterin suuttimeen ja siitä tarrannut lukkopihdeillä, siitä saa sitten halpis liukuvasaralla nykästyä. Jos asennuksessa on käytetty oikeaa rasvaa, niin irtoaa muuten yllättävän helposti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
TT| kirjoitti:Minä olen ruuvannut vaan pyöränmutterin suuttimeen ja siitä tarrannut lukkopihdeillä, siitä saa sitten halpis liukuvasaralla nykästyä. Jos asennuksessa on käytetty oikeaa rasvaa, niin irtoaa muuten yllättävän helposti.
mikäs se olisi suositeltava rasva tuonne väliin kasausvaiheessa? kuparitahna?
TT| kirjoitti:Minä olen ruuvannut vaan pyöränmutterin suuttimeen ja siitä tarrannut lukkopihdeillä, siitä saa sitten halpis liukuvasaralla nykästyä. Jos asennuksessa on käytetty oikeaa rasvaa, niin irtoaa muuten yllättävän helposti.
mikäs se olisi suositeltava rasva tuonne väliin kasausvaiheessa? kuparitahna?
Metallitontatahnaa olen laittanut suuttimiin ja hehkuihin, kuparitahnaa ei taideta suositella alumiinin ja raudan väliin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
mitö on metalliton tahna? Mikä se on tuon yhden suuttimen syvin olemus kun siihen menee tuo sähköjohto? Mekaanisessa ympärystössä sen vissiin pystyisi korvaamaan "tavallisella" suutinrungolla?
onko muuten kellään kokemusta tuon firman suutin tekeleistä?: http://www.ebay.de/itm/Einspritzduse-0- ... 589241fbfb
Voi korvata tavallisella suuttimella, tuossa on ainostaan piezo-anturi, joka antaa sähköisen signaalin kuin ruiskutus alkaa (käytetään ennakon hienosäätämiseen sähköisessä ohjauksessa).
http://www.motonet.fi/fi/tuote/600102/C ... inen-tahna esmes tuo. Jos korvaat sen kolmosen suuttimen tavallisella rungolla, niin joudut vääntämään ruiskuputken sopimaan, toiminnan kannalta siitä ei ole mitään hyötyä sitä vaihtaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
TT| kirjoitti:http://www.motonet.fi/fi/tuote/600102/C ... inen-tahna esmes tuo. Jos korvaat sen kolmosen suuttimen tavallisella rungolla, niin joudut vääntämään ruiskuputken sopimaan, toiminnan kannalta siitä ei ole mitään hyötyä sitä vaihtaa.
tästä kadoksissa se ylivuotoletkun liitin ja pultti
jakomerkit löytyi kun luki omia vanhoja juttuja. suuttimen reiästä löytyi mukavasti. Kylläpä vaan ihmetytti kovasti kun kone ei vaan pyöri vapaasti, no kyllähän siitäkin täällä on neuvottu että ne hihnapyörän pultit pitää lyhentää.. no nyt pyörii. onko tuo aaz moottorin jakohihna sama ,ainakin sama hammasluku noissa näyttää olevan.
pikkuhiljaa alkaa olemaan jakopää paikoillaan taas, jostain oli lukevinani että tuolle pumpulle laitettaisiin ennakoksi 1.1-1.15. ? mitä kokemuksia. kuinkapaljon tälläisessä mkoneessa tulisi ottaa huomioon käytettävät suuttimet?
Suuttimet varmaan vähän vaikuttaa, mutta tuota luokkaa ne ennakot on olleet. Maailmalla kuullu käytettävän jotain 1.3-1.5 myöskin, mutta tiedä sitten muusta kokoonpanosta. Armiin laitettiin 1.0 ja siinä on .216 suuttimet, ilmeisesti on toiminut hyvin edelleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!