T3/4
Re: T3/4
Voisin tietty ostaa tuohon kovan vauhtipyörän mikä käy suoraan, mutta kun sattuu tuo vr6vauhtis lojumaan nurkissa, niin muutetaan siihen pulttijako. Vr6vauhtis on kymmenellä pultilla ja 5pyttysen vauhtis kaheksalla pultilla. Luulis tuohon löytyvän pitävä asetelma ja levy.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: T3/4
Hyvä kysymys! Esim. Audin MC-koneesta saa bolt on 240mm vp/kytkinosat osat tölkitykseen. Vai oliko tässä ideana säilyttää kaksoismassaominaisuus, ei välttämättä pöljempi idea sekään...
< 15kWh/100km
Re: T3/4
Tietysti jos on itsellä, tai muuten ilman kuluja mahdollista nuo modaukset ja tasapainotuksen tekemään, niin ehkä sitten. Ei vaan tulisi itsellä ihan heti mieleen Ei taida uudet vauhtikset, eikä varsinkaan käytetyt asetelmineen maksaa paljoa.
VR6 kytkin on sama (tai melkein) mitä 1.9TDI, eli 228mm. Siihen löytyy myös SRE-asetelma. Miten hurjia vääntöjä olet ottamassa? Levy tai kytkinakseli sitten soviteltava yhteen.
VR6 kytkin on sama (tai melkein) mitä 1.9TDI, eli 228mm. Siihen löytyy myös SRE-asetelma. Miten hurjia vääntöjä olet ottamassa? Levy tai kytkinakseli sitten soviteltava yhteen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3/4
WBXn kytkinlevyn ainakin vaatii jotta käy kytkinakselin booreille. Vr6n asetelma voi hyvinkin riittää.
Mitään tehoja on turha vielä luvata rakennellaan ja katotaan mitä sieltä irtoo..
Löyty tallista valkosta epoksia jolla maalasin lohkon. Näkyypähän öljyvalumat paremmin lohkon pinnalta
Mitään tehoja on turha vielä luvata rakennellaan ja katotaan mitä sieltä irtoo..
Löyty tallista valkosta epoksia jolla maalasin lohkon. Näkyypähän öljyvalumat paremmin lohkon pinnalta
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: T3/4
Noniin, nyt onnistu kuvien lisäys.
jostain kun löytyis joutilas venakoppa mistä vois leikata korkkiosuuden tuohon venakoppaan. Tai sitten moottoriluukkuun läpivienti josta alkuperäinen muovitäyttöputki tulee läpi Re: T3/4
Eilen lähti keraamipinnoitteet tilaukseen.
Noitten suihkimiseen ois hyvä hankkia kynäruisku ja alumiinijauhoo pintojen karhennukseen.
Ohjeiden perusteella vaikuttaa suht tarkalta puuhalta. Täytyy siis testiä ekaks mopon mäntään
Helpolla pääsisi jos vaan lähettäisi osat pinnotettavaks, mutta kun työvaiheet on mahdollista suorittaa työmaalla, niin miksei sitä itse kokeile pinnoittaa. Tänään alkaa mäntien puhdistus ja tarkempi tutkiskelu mahdollisten halkeemien varalta.
Täytyy piipahtaa hiomo Kantasella tilaamassa joitakin moottorin osia, ja samalla jättää suuttimet kärkien vaihtoon.
Onko ideoita toimiiko ihan normi avautumispaineilla jos pumppuun tulee tdin nokkalevy?
Noitten suihkimiseen ois hyvä hankkia kynäruisku ja alumiinijauhoo pintojen karhennukseen.
Ohjeiden perusteella vaikuttaa suht tarkalta puuhalta. Täytyy siis testiä ekaks mopon mäntään
Helpolla pääsisi jos vaan lähettäisi osat pinnotettavaks, mutta kun työvaiheet on mahdollista suorittaa työmaalla, niin miksei sitä itse kokeile pinnoittaa. Tänään alkaa mäntien puhdistus ja tarkempi tutkiskelu mahdollisten halkeemien varalta.
Täytyy piipahtaa hiomo Kantasella tilaamassa joitakin moottorin osia, ja samalla jättää suuttimet kärkien vaihtoon.
Onko ideoita toimiiko ihan normi avautumispaineilla jos pumppuun tulee tdin nokkalevy?
Re: T3/4
Eiks tää nyt ollu kammiokone, joiden tappisuuttimilla ruokkii vakionakin vaikka pienen kylän..
< 15kWh/100km
Re: T3/4
Joo kammiokone. Ihan vakiosuuttimet tuohon tulee, mutta vaikuttaako korkeampi avautumispaine ruiskutusajankohtaan? Korkeampi avautumispaine-myöhäsempi ruiskutus?
Laakereita ja tiivisteitä en vielä saanu, kun oli kuulema monta vaihtoehtoa. Lohkon numeron perusteella pitäis löytyä oikeet. Jonkun hieno retkeilytölkki seiso pajan pihalla.
Laakereita ja tiivisteitä en vielä saanu, kun oli kuulema monta vaihtoehtoa. Lohkon numeron perusteella pitäis löytyä oikeet. Jonkun hieno retkeilytölkki seiso pajan pihalla.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: T3/4
vaikuttaa just noin. mun piti ettiä uudet ajotukset ku tdi moottorissa paineet nostettiin 190bar:sta 260bar. samaten syö nestepään männän säätöluistimen liikeradasta pois, joutuu vipuja säätelee tai nostaa tyhjäkäyntiä tai jms.Junka kirjoitti:Joo kammiokone. Ihan vakiosuuttimet tuohon tulee, mutta vaikuttaako korkeampi avautumispaine ruiskutusajankohtaan? Korkeampi avautumispaine-myöhäsempi ruiskutus?
Re: T3/4
En oo ihan vielä sisäistäny tuota Jos vaan hommaan tavalliset kärjet normi avautumispaineilla, niin saan ruiskutushetken oikeaksi pumppua kääntelemällä. TDIn nokkalevy kun lienee jyrkempi, niin silloin ruiskutus tapahtuu lyhyemmässä ajassa. Näin mää sen järkeilin.. vähän mutulla näitä tulee rakennettua
Re: T3/4
Sen verran olen toki perillä aiheesta, mutta tässä tapauksessa oli kyse vakio suuttimista...jaketech kirjoitti:jos on isompireikä tai useampi ni matalemmalla paineella sumu ei muodostu että se palais.Heebo kirjoitti:Mitä hyötyjä tällä avautumispaineen nostolla on tarkoitus saavuttaa?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: T3/4
Männät oli tänään käsittelyssä, ja olin liottanu niitä jo pari päivää. Pienellä messinkiharjalla sain pahimmat veks, mutta männänrenkaan urasta joutu varovasti raapimaan. Suihkuttelin soodalla sit lopuks. Alumiinisilikaatilla karhensin männän päältä jotta pinnotteet tarraa paremmin.
Re: T3/4
Koneistamolta hain moottoriin tiiivisteitä laakereita ja männänrenkaita. Runkolaakereita oli valittavissa kahta eri mallia. Niitä oli tilattu molempia, ja niitä vertailtiin keskenään ja vanhaan laakeriliuskaankin. Valitsin sitten ne kalliimmat jotka oli ilmeisesti eri seoksesta valmistettu.
Venakoppa sai uuden täyttökorkin
Venakoppa sai uuden täyttökorkin
Re: T3/4
Kas kummaa rojektit on jälleen aivan jäissä. Sille löytyy kyllä syykin, nimittäin juuri ostettu rintamamiestalo vaatii aikansa
Tallitilaakin onneks löytyy. Ja hyvin on talli täyttynyt
Ehkä siellä yhen moottorin mahtuu kasaamaan..
Tallitilaakin onneks löytyy. Ja hyvin on talli täyttynyt
Ehkä siellä yhen moottorin mahtuu kasaamaan..
Re: T3/4
Vihdoin oli aikaa autoharrastukselle! Hommasin diesel volvon kytkinkopan siinä toivossa, että saisin siitä veisteltyä adapterin moottorille. Välilaippaa kun en saanut aikaseks.
Yksinkertaisuudessaan homma menee niin että tölkin kytkinkopasta n 60millinen siivu pois ja saman paksunen siivu hitsataan tilalle. Tässä tapauksessa (240?) volvon pulttijako. Keskitystyökalu pitää vielä sorvata ja hitsaaja on vielä haussa
Tällä kokoonpanolla startiksi tulee t4sen pyörittäjä moottorin puolelle. vauhtis vaatii varmaan työstämistä..
rälläköidessä tölkin koppaa, välillä iski kirkkaita kipinöitä ja liekkiä. Valumiini sisältää nähtävästi magnesiumia. Toivotaan ettei ihan kokonaan sula hitsatessa
Kopan kiinnitys ei tietenkään mätsää portterin laatikkoon, joten on vaihdettava vain jako.
pitkästä aikaa pääs muistelemaan miten jyrsimellä lastu lentää. Kyllä ne tiensä haalarin sisään löyti Yksinkertaisuudessaan homma menee niin että tölkin kytkinkopasta n 60millinen siivu pois ja saman paksunen siivu hitsataan tilalle. Tässä tapauksessa (240?) volvon pulttijako. Keskitystyökalu pitää vielä sorvata ja hitsaaja on vielä haussa
Tällä kokoonpanolla startiksi tulee t4sen pyörittäjä moottorin puolelle. vauhtis vaatii varmaan työstämistä..
rälläköidessä tölkin koppaa, välillä iski kirkkaita kipinöitä ja liekkiä. Valumiini sisältää nähtävästi magnesiumia. Toivotaan ettei ihan kokonaan sula hitsatessa
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11.11.2015 17:06
Re: T3/4
Moro
Onko koppa vanhan volvo 240 2.4d:n perästä?
Itselle tulossa 2.5tdi
Sitten toinen asia. Juuri tunti sitten sain lopullisen varmistuksen asialle, että ainakaan tuota koppaa mikä minulla on EI VOI HITSATA.
Tämä on todettu nyt kahden pätevän tig-hitsarin toimesta ja testattu käytännössä.
Koppa kuohuu hitsatessa aivan hullun lailla ja hitsipalko on pelkkää vaahtoa joka lähtee pienellä lyönnillä irti. Lisäksi oli merkkejä siitä, että saattaisi jopa syttyä palamaan.
Raportoippa tänne että onnistuuko sinulla kopan hitsaus. Itse mietin että ovatko nämä kaikki kopat samaa materiaalia. Tuo minun koppa on neliveto dieselistä.
Edit: väärää tietoa pois.
Onko koppa vanhan volvo 240 2.4d:n perästä?
Itselle tulossa 2.5tdi
Sitten toinen asia. Juuri tunti sitten sain lopullisen varmistuksen asialle, että ainakaan tuota koppaa mikä minulla on EI VOI HITSATA.
Tämä on todettu nyt kahden pätevän tig-hitsarin toimesta ja testattu käytännössä.
Koppa kuohuu hitsatessa aivan hullun lailla ja hitsipalko on pelkkää vaahtoa joka lähtee pienellä lyönnillä irti. Lisäksi oli merkkejä siitä, että saattaisi jopa syttyä palamaan.
Raportoippa tänne että onnistuuko sinulla kopan hitsaus. Itse mietin että ovatko nämä kaikki kopat samaa materiaalia. Tuo minun koppa on neliveto dieselistä.
Edit: väärää tietoa pois.
Viimeksi muokannut urpo_rotta, 18.11.2015 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.