Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Tervehdys,
Kuten otsikko kertookin, niin nyt tarvittaisiin oikeasti apuja -89 Westfalian 1,6TD koneen korjaukseen. Se on se
orggis valkoinen törötys joka on liikkunut muutaman vuoden minun toimesta.
VIka:
Keväällä alkoi tuo Jokeri syömään jäähdyttäjän nestettä aivan liikaa. Jossain vaiheessa alkoi lämpötilan valo palamaan, vaikka nesteitä
oli riittävästi ja lämmöt ok. Lopulta alkoi lämmöt kasvaa huolestavasti. Sen jälkeen ilmeisesti keskimmäiset suuttimet alkoivat vuotamaan, ja dieseliä
kannen päälle. Valtavat valkoiset savupilvet seurasivat autoa jos ajoi yli 10km.
Omat päätelmät:
- Todennäköisesti suuttimet vuotaa
- Kannentiiviste on palanut
Tulevat toimenpiteet:
- Suuttimien tarkastus/ vaihto (ylimääräisiä on muutama kiitos Saken)
- Kannentiivisteen vaihto ja todennäköisesti Kannen suoruuden tarkastus
- Myös turbon tarkastus voisi olla hjyvä, koska oli jostain syystä märän oloinen
Ongelma:
- Itse olen korjaillut lähinnä ilmajäähdytteisiä yli 20v -> ei kokemusta dieseltekniikasta
- Marmoritiskillä korjaus maksaa todennäköisesti aivan hirveästi.
(en toki oleta, että kukaan sitä ilmaiseksi tekisikään.)
- Luottaisin enemmän oikean harrastajan apuun tai tekemiseen, kuin tekniikkaa tuntemattoman töihin
Apua tarvitsen:
- Löytyykö Oulusta harrastajaa tämän tekemiseen korvausta vastaan? Nimiä? Yhteystietoja? ja kuka ehtisi sitä tekemään? Toki olisin apuna ja/tai haittona.
- Tietääkö kukaan hyvää/kohtuullisen edullista korjaamoa tällaisille töille?
- Ja viimeisenä vaihtoehtona, voiko joku auttaa minua tekemään remppa lähes kädestä pitäen?
Saa ottaa yhteyttä sivuston kautta , puhelimella tai vaikka savumerkkejä käyttäen. Voin vastata omalla Jokerillani kun käynnistän sen...
T:
AMa
0405102932
Kuten otsikko kertookin, niin nyt tarvittaisiin oikeasti apuja -89 Westfalian 1,6TD koneen korjaukseen. Se on se
orggis valkoinen törötys joka on liikkunut muutaman vuoden minun toimesta.
VIka:
Keväällä alkoi tuo Jokeri syömään jäähdyttäjän nestettä aivan liikaa. Jossain vaiheessa alkoi lämpötilan valo palamaan, vaikka nesteitä
oli riittävästi ja lämmöt ok. Lopulta alkoi lämmöt kasvaa huolestavasti. Sen jälkeen ilmeisesti keskimmäiset suuttimet alkoivat vuotamaan, ja dieseliä
kannen päälle. Valtavat valkoiset savupilvet seurasivat autoa jos ajoi yli 10km.
Omat päätelmät:
- Todennäköisesti suuttimet vuotaa
- Kannentiiviste on palanut
Tulevat toimenpiteet:
- Suuttimien tarkastus/ vaihto (ylimääräisiä on muutama kiitos Saken)
- Kannentiivisteen vaihto ja todennäköisesti Kannen suoruuden tarkastus
- Myös turbon tarkastus voisi olla hjyvä, koska oli jostain syystä märän oloinen
Ongelma:
- Itse olen korjaillut lähinnä ilmajäähdytteisiä yli 20v -> ei kokemusta dieseltekniikasta
- Marmoritiskillä korjaus maksaa todennäköisesti aivan hirveästi.
(en toki oleta, että kukaan sitä ilmaiseksi tekisikään.)
- Luottaisin enemmän oikean harrastajan apuun tai tekemiseen, kuin tekniikkaa tuntemattoman töihin
Apua tarvitsen:
- Löytyykö Oulusta harrastajaa tämän tekemiseen korvausta vastaan? Nimiä? Yhteystietoja? ja kuka ehtisi sitä tekemään? Toki olisin apuna ja/tai haittona.
- Tietääkö kukaan hyvää/kohtuullisen edullista korjaamoa tällaisille töille?
- Ja viimeisenä vaihtoehtona, voiko joku auttaa minua tekemään remppa lähes kädestä pitäen?
Saa ottaa yhteyttä sivuston kautta , puhelimella tai vaikka savumerkkejä käyttäen. Voin vastata omalla Jokerillani kun käynnistän sen...
T:
AMa
0405102932
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Järkevin ja todennäköisesti myös edullisin korjaustapa noinkin vaivaiselle JX:lle, on alkaa etsiskellä tilalle AAZ moottoria kohtuu kilometreillä.
Myös suorasuihkutteisia TDI moottoreita on valjastettu tölkkien konttiin jo kymmenittäin hyvällä menestyksellä sekä mekaanisesti että elektronisesti ohjattuina.
Myös suorasuihkutteisia TDI moottoreita on valjastettu tölkkien konttiin jo kymmenittäin hyvällä menestyksellä sekä mekaanisesti että elektronisesti ohjattuina.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Vahingosta viisastuneena voin kertoa että kannattaa harkita mihin ryhtyyHeebo kirjoitti:Järkevin ja todennäköisesti myös edullisin korjaustapa noinkin vaivaiselle JX:lle, on alkaa etsiskellä tilalle AAZ moottoria kohtuu kilometreillä.
Myös suorasuihkutteisia TDI moottoreita on valjastettu tölkkien konttiin jo kymmenittäin hyvällä menestyksellä sekä mekaanisesti että elektronisesti ohjattuina.
eTdi ei ainakaan omalla kohdalla ollut kovinkaan edullinen vaihtoehto. Olisi jäänyt Tdi tähän hätään laittamatta jos olisin etukäteen tiennyt että siitä tulee reilu 5 000€ kustannuksia
Mulla olisi Raadon ehjä JX tyhjän panttina.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
vville kirjoitti:Vahingosta viisastuneena voin kertoa että kannattaa harkita mihin ryhtyy
eTdi ei ainakaan omalla kohdalla ollut kovinkaan edullinen vaihtoehto. Olisi jäänyt Tdi tähän hätään laittamatta jos olisin etukäteen tiennyt että siitä tulee reilu 5 000€ kustannuksia
Mulla olisi Raadon ehjä JX tyhjän panttina.
JX:n remontointi ilman ilmaisia osia ja omaa työtä on aika hukkaan heitettyä rahaa, ellei kyseessä ole museorekisteröitävä auto.
Kuten Heebo kirjoitti, kohtuu kilsoilla oleva AAZ tai TDI, molemmissa huoltokulut samaa luokkaa, jos ei ihan arpana heitä konehuoneeseen. (tiivisteitä ja Oulussa ainakin jakohinha, jos ei ole ihan hiljattain vaihdettu)
MTDI pumppu, pumpun jalka ja hihnapyörä tuovat lisähintaa 200 - 300 € AAZ verrattuna.
Kannattaa lukea foorumilta projekteja ja käyttäjien autot osiota, niistä löytyy aika kattavasti tietoa siitä, mitä on edessä jos aikoo päivittää JX -> 1.9 TD/TDI.
Helpoin on tietty laittaa valmis ehjä JX, esim tuo vvillen mainitsema ja purkaa vanha "tölkitysosiksi" varastoon.
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
offtopic:
Ei oo Oulussa ollut ikinä mitään ongelmaa jakohihnojen suhteen vanhemmissa (valuurauta hihnapyöräisissä) volkkareissa.
Ongelma koskenee lähinnä tuoreempia vehkeitä joissa on remmillä enempi kuormaa ja hihnapyörien raaka-aine on sulatettu Nobelaner tölkeistä.
Ei oo Oulussa ollut ikinä mitään ongelmaa jakohihnojen suhteen vanhemmissa (valuurauta hihnapyöräisissä) volkkareissa.
Ongelma koskenee lähinnä tuoreempia vehkeitä joissa on remmillä enempi kuormaa ja hihnapyörien raaka-aine on sulatettu Nobelaner tölkeistä.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Tervehdys,
Kiitokset kommenteista.
En ole vielä museoimassa, mutta kyllähän sekin vanhaa pussihousua kiinnostaa. Siksi haluaisin ehkä pitäytyä orkkis tekniikassa, vaikka sitten koneenvaihdolla.
Onhan tuo alkuperäinen Jokeri, jossa on kaikki muokkaamatonta retkeilysisustaa verhoja myöten, Niistäkin löytyy "leimat". Sekä auton historia on tiedossa.
Onko mitään järkeä vaihtaa koko kansi ja tiivisteet ja tarkistaa suuttimet ja turbo? Pittääkö uudenkin kannen suoruus tarkistaa?
Jollain oli vissiin myynnissä uusi sopeva kansi? Aattelin että jos sellaisen vaihtais...
Nykyisellä jakohihnalla ei ole ajettu varmaan kuin 15 000km. Laturi on uusi ja hihnoja on tullut vaiheltua, sekä yksi polttoainelinja.
Tarvitaanko kansiremppaan muita erikoistyökaluja kuin momenttiavain. Se toki löytyy, sekä kohtuullisen laaja valikoima normi työkaluja.
Ja edelleen tarttisin joko remontin tekijää tai apukäsiä, ettei tule tehtyä mitään korjaamatonta munausta. Tahi sitten
osaava korjaamo.
Kesä on tuloillaan ja reissuun pitäis päästä.
T:
AMa
Kiitokset kommenteista.
En ole vielä museoimassa, mutta kyllähän sekin vanhaa pussihousua kiinnostaa. Siksi haluaisin ehkä pitäytyä orkkis tekniikassa, vaikka sitten koneenvaihdolla.
Onhan tuo alkuperäinen Jokeri, jossa on kaikki muokkaamatonta retkeilysisustaa verhoja myöten, Niistäkin löytyy "leimat". Sekä auton historia on tiedossa.
Onko mitään järkeä vaihtaa koko kansi ja tiivisteet ja tarkistaa suuttimet ja turbo? Pittääkö uudenkin kannen suoruus tarkistaa?
Jollain oli vissiin myynnissä uusi sopeva kansi? Aattelin että jos sellaisen vaihtais...
Nykyisellä jakohihnalla ei ole ajettu varmaan kuin 15 000km. Laturi on uusi ja hihnoja on tullut vaiheltua, sekä yksi polttoainelinja.
Tarvitaanko kansiremppaan muita erikoistyökaluja kuin momenttiavain. Se toki löytyy, sekä kohtuullisen laaja valikoima normi työkaluja.
Ja edelleen tarttisin joko remontin tekijää tai apukäsiä, ettei tule tehtyä mitään korjaamatonta munausta. Tahi sitten
osaava korjaamo.
Kesä on tuloillaan ja reissuun pitäis päästä.
T:
AMa
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Unohtu sanoa, että autolla ja koneella on ajettu 250tkm. Se keneltä aikoinaan osti oli kylläkin tarjolla vaihtokone, johon tarjoukseen en silloin
autoa noutaessa tarttunut.
Ja kuinkahan iso operaatio sen Diesel koneen vaihto on verrattuna ilma boxereiden vaihtoon. Niitä on kyllä tullut tehtyä.
autoa noutaessa tarttunut.
Ja kuinkahan iso operaatio sen Diesel koneen vaihto on verrattuna ilma boxereiden vaihtoon. Niitä on kyllä tullut tehtyä.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Mikäli on hyväkuntoinen kansi saatavilla, niin eikö sitä vois lähteä kokeilemaan sen vaihtamisella. Mikäli vaihtokannessa ei ole halkeamia venttiilien välissä, niin se voi olla hyvinkin käyttökelpoinen. Sitähän voisi käydä näyttämässä esim. Oulun Moottorikoneistamolla ja kysyä mitä sille kannattaisi tehdä ja kysyä hinta-arvion. Kannen irrottamiseen tarvitaan joku erikoistyökalu millä lukitaan jakopää. En tiedä lähtisikö se ratas sitten pulttipyssyllä? Ja kannattaa laittaa vaikka useampikin merkki valkoisella maalitussilla, että saa jaon kohdalleen kasausvaiheessa.
Nämä on vähän hankalia hommia ensikertalaiselle ja minullakaan ei ole oikein hyvää korjaamoa suositella. Ilmeisesti jonkun verran Volkkareita käytetään Raskoneella. Eihän se haittaisi kysyä sieltä arviota vaihtotyöstä? Itse huollatan tuon uudemman Sahhilla ja sitten nuo vanhat rottelot on vähän enemmän heitteillä
Nämä on vähän hankalia hommia ensikertalaiselle ja minullakaan ei ole oikein hyvää korjaamoa suositella. Ilmeisesti jonkun verran Volkkareita käytetään Raskoneella. Eihän se haittaisi kysyä sieltä arviota vaihtotyöstä? Itse huollatan tuon uudemman Sahhilla ja sitten nuo vanhat rottelot on vähän enemmän heitteillä
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Se erikoistyökalu on mikä vaan n 6mm rauta, esim öljypohjaan tuleva kolmion mallinen pakarin kannake käy.Hanttapuli kirjoitti:Kannen irrottamiseen tarvitaan joku erikoistyökalu millä lukitaan jakopää.
Ihan hylsyllä ja räikällä minä olen ne pultit saanut irti nokka-akselista.
Kannattaa laittaa jakohihna kiinni nippusiteillä nokka-akselin ja pumpun hihnapyöriin, niin pysyy jako kohdallaan. Ennen sitä kone ykkösen YKK.
Tuolla olisi AAZ: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2034409 josta puuttuvan ruiskutuspumpun voi korvata vaikka sen JX:n pumpulla ja siihen joltain yli jäänyt TDI:n pumpun jalka.
Edelleen mielestäni JX:n korjauttaminen korjaamolla on rahan haaskausta, kun samalla rahalla tai ehkä halvemmakin tekee AAZ
swapin
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
komppaan tuota.ATsnok kirjoitti:Se erikoistyökalu on mikä vaan n 6mm rauta, esim öljypohjaan tuleva kolmion mallinen pakarin kannake käy.Hanttapuli kirjoitti:Kannen irrottamiseen tarvitaan joku erikoistyökalu millä lukitaan jakopää.
Ihan hylsyllä ja räikällä minä olen ne pultit saanut irti nokka-akselista.
Kannattaa laittaa jakohihna kiinni nippusiteillä nokka-akselin ja pumpun hihnapyöriin, niin pysyy jako kohdallaan. Ennen sitä kone ykkösen YKK.
Tuolla olisi AAZ: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2034409 josta puuttuvan ruiskutuspumpun voi korvata vaikka sen JX:n pumpulla ja siihen joltain yli jäänyt TDI:n pumpun jalka.
Edelleen mielestäni JX:n korjauttaminen korjaamolla on rahan haaskausta, kun samalla rahalla tai ehkä halvemmakin tekee AAZ
swapin
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Kiitos edelleenkin kommenteista.
Koska tuolle koneelle täytyy siis jokatapauksessa jotain, ajattelin aloittaa irrottamalla kannen ja tsekata sen kunnon.
Jos jollain on ehjää kantta varastossa, saa tarjota. Voihan se olla niinkin ettei pelkän kannen vaihto riitä, mutta
joka tapauksessa se täytyy irroittaa nyt aluksi. Jos lopputulema on, ettei konetta kannata korjaa, niin sitten
mietitään koko koneen vaihtoa.
Koska tuolle koneelle täytyy siis jokatapauksessa jotain, ajattelin aloittaa irrottamalla kannen ja tsekata sen kunnon.
Jos jollain on ehjää kantta varastossa, saa tarjota. Voihan se olla niinkin ettei pelkän kannen vaihto riitä, mutta
joka tapauksessa se täytyy irroittaa nyt aluksi. Jos lopputulema on, ettei konetta kannata korjaa, niin sitten
mietitään koko koneen vaihtoa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Oikea meininki!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Tuossa saattas olla kansi.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=2724
Tässä toinen
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=2782
Jos menee kannen vaihdolla ilman muita purkuja ok. Mutta jos koneelle jotain muuta joutuu tekeen, niin silloin AAZ.
Ei ole paha homma laittaa tilalle kun ja jos sen JX koneen joutuu ottaan poijes ja purkaan.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=2724
Tässä toinen
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =11&t=2782
Jos menee kannen vaihdolla ilman muita purkuja ok. Mutta jos koneelle jotain muuta joutuu tekeen, niin silloin AAZ.
Ei ole paha homma laittaa tilalle kun ja jos sen JX koneen joutuu ottaan poijes ja purkaan.
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Oookei,
Pieni päivitys.
Lohmon ja pumpun välinen vesiletku oli reilusti halki= 4cm. -> vaihdoin uuden tilalle.
On varmaan pikkasen vaikuttanut käyntiin.
En tiedä mikä on syy-seuraus suhde ongelmille.. Mikä on rikkonut ja mitä?
Akku oli kovin väsynyt joten laitoin sen latuuseen yön yli. Koetin startata tännään, mutta hidasta oli pyöritys.
Katomma huomenna uuvestaan.
Kun nuo vesivessojen tekniikka on mulle entuuvestaan tuntematonta, niin mitenkä tuo vesiputkiston
ilmojen ulos saanti ois pitäis tehä oikeaoppisesti. (ilmajäähytteisten kanssa tuota onkelmaa ei ole itellä
ollut vuosiin).
Tuossa startatessa vaikutti siltä, että keulasta lähtien toisen sylinterin ruisku näyttäis vuotavan.
Pientä tihkua oli havaittavissa.
Ja kiitos vinkeistä vaihtokansista. Pitänee soitella ainakin Sakelle.
Jatketaan....
T:
AMa
Pieni päivitys.
Lohmon ja pumpun välinen vesiletku oli reilusti halki= 4cm. -> vaihdoin uuden tilalle.
On varmaan pikkasen vaikuttanut käyntiin.
En tiedä mikä on syy-seuraus suhde ongelmille.. Mikä on rikkonut ja mitä?
Akku oli kovin väsynyt joten laitoin sen latuuseen yön yli. Koetin startata tännään, mutta hidasta oli pyöritys.
Katomma huomenna uuvestaan.
Kun nuo vesivessojen tekniikka on mulle entuuvestaan tuntematonta, niin mitenkä tuo vesiputkiston
ilmojen ulos saanti ois pitäis tehä oikeaoppisesti. (ilmajäähytteisten kanssa tuota onkelmaa ei ole itellä
ollut vuosiin).
Tuossa startatessa vaikutti siltä, että keulasta lähtien toisen sylinterin ruisku näyttäis vuotavan.
Pientä tihkua oli havaittavissa.
Ja kiitos vinkeistä vaihtokansista. Pitänee soitella ainakin Sakelle.
Jatketaan....
T:
AMa
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Mistä kohtaa se 3. suutin vuotaa, juuresta, puolivälistä, suutinputken juuresta vai paluuletkuista?
Ilmaamiseen löytyy foorumilta ohjeet
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=1019
Ilmaamiseen löytyy foorumilta ohjeet
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=1019
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Kiitokset ilmaus vinkeistä.
Empähän ois aavistanut että se olisikin noin töisevä homma.
Noh, aloitin lisäämällä nestettä sen letkun vaihon jälkeen. Lisäsin nestettä ja lisää nestettä paisuntasäiliöön.
Jossain vaiheessa kun varpaat alkoi kastua, kurkkasin auton alle. Lohmon pääsä
oleva jäähdytysletkun tiivistys oli myös brakannut ja nesteet valui ulos sitä myöten kun uutta lisäs.
Eli kone ON käynyt kuumana ja polttanut sen lohmoon tulevan laippatiivistyksen. Uusi letkunpää
lohkolle on tilattu marmoritiskiltä ja saan sen maanantaina.
Siihen asti voi vain oottaa. By the way, Ilmausruuvi oli ilmeisesti keulalla jäähdyttäjän kupeessa?
Pitänee siis purkaa keulalta karjapuskuri.
Niin ja siihen suuttimen vuotoon. Todennäköisesti juuresta tai puolestavälistä. Pittää kattoa tarkemmin kun saan
nesteet, (ne vesipohjaiset) pysymään sisällä.
T:
AMa
Empähän ois aavistanut että se olisikin noin töisevä homma.
Noh, aloitin lisäämällä nestettä sen letkun vaihon jälkeen. Lisäsin nestettä ja lisää nestettä paisuntasäiliöön.
Jossain vaiheessa kun varpaat alkoi kastua, kurkkasin auton alle. Lohmon pääsä
oleva jäähdytysletkun tiivistys oli myös brakannut ja nesteet valui ulos sitä myöten kun uutta lisäs.
Eli kone ON käynyt kuumana ja polttanut sen lohmoon tulevan laippatiivistyksen. Uusi letkunpää
lohkolle on tilattu marmoritiskiltä ja saan sen maanantaina.
Siihen asti voi vain oottaa. By the way, Ilmausruuvi oli ilmeisesti keulalla jäähdyttäjän kupeessa?
Pitänee siis purkaa keulalta karjapuskuri.
Niin ja siihen suuttimen vuotoon. Todennäköisesti juuresta tai puolestavälistä. Pittää kattoa tarkemmin kun saan
nesteet, (ne vesipohjaiset) pysymään sisällä.
T:
AMa
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Ilmausruuvi on tosiaan syylärin päällä vänkärinpuolella. Sen huomaa kyllä. Mikäli se ei ole käynyt aivan nesteettömänä, niin en lähtisi kovin perusteellisesti ilmaamaan. Auton perä vähän korkeammalle ja antaa lämmetä niin, että paisarinkorkki on auki. Heti, kun alkaa lämmetä, niin sammuttaa auton ja antaa levätä. Sitten täyttää tai varmistaa paisarin tilanteen.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Nonniin,
Hieman päivitystä. Pääty tiiviste vaihettu. -> ja käynnistys. Nestettä pukkaa ulos kolmosen kohalla olevasta vesiletkusta.
Kone kiinni ja taas marmoritiskille. Tällä kertaa se kahen anturin ja parin letkun haarakappele lohkoon löytyi ilman tilaamatta.
Vaihoin sen eilen ja tännään käynnistelin.
Lopputulema:
*auto käynnistyi normi virkeästi
* Nesteet pysyivät sisällä "so far....
* Suuttimet, varsinkin kakkonen ja kolmonen tihkuttelee lievästi, mutta ikävästi....
* öljyt ja nesteet pysyvät edelleenkin erillään... mikä on hyvä asia.
* mitä tehä?->
* Kansi pois ja tiivisteen vaihto (=ei Hirveesti kiinnostais, muta jos on pakko, niin sitten se on...)
* Suuttimien irroitus ja läpikäynti (=miten ja missä Oulussa?)
* vai koko kannen vaihto?
Kesä lähestyy loppuaan... ja tien päälle pitäis päästä.
T:
AMa
Hieman päivitystä. Pääty tiiviste vaihettu. -> ja käynnistys. Nestettä pukkaa ulos kolmosen kohalla olevasta vesiletkusta.
Kone kiinni ja taas marmoritiskille. Tällä kertaa se kahen anturin ja parin letkun haarakappele lohkoon löytyi ilman tilaamatta.
Vaihoin sen eilen ja tännään käynnistelin.
Lopputulema:
*auto käynnistyi normi virkeästi
* Nesteet pysyivät sisällä "so far....
* Suuttimet, varsinkin kakkonen ja kolmonen tihkuttelee lievästi, mutta ikävästi....
* öljyt ja nesteet pysyvät edelleenkin erillään... mikä on hyvä asia.
* mitä tehä?->
* Kansi pois ja tiivisteen vaihto (=ei Hirveesti kiinnostais, muta jos on pakko, niin sitten se on...)
* Suuttimien irroitus ja läpikäynti (=miten ja missä Oulussa?)
* vai koko kannen vaihto?
Kesä lähestyy loppuaan... ja tien päälle pitäis päästä.
T:
AMa
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Kannen irrotus ei ole monimutkainen juttu. Kone 1:sen YKK, pumpun hihnapyörän lukitus sopivalla tapilla, kannen vesiletkut irti, jakohihnan kirististimen löysäys, hihnanlukitus nokka-akselin ja pumpun hihnapyöriin nippusiteillä, nokka-akselin hihnapyörän irrotus, ahtimen ja pakosarjan väliset pultit irti, päätypellin mahdolliset pultit irti (en nyt muista oliko JX:ssä) sitten 10 kpl kannenpultteja irti ja nostaa kannen pois.
Suuttimet lähtee silloin irti vaikka 27 mm lenkkiavaimella tai pitkällä hylsyllä, samalla hehkujen vaihto.
Uusi tiiviste väliin jos menee pelkästään sen vaihdolla. Kannen kiristysohjeet löytyy yleensä tiivisteen mukana.
Kasaaminen päin vastaisessa järjestyksessä
Suuttimet lähtee silloin irti vaikka 27 mm lenkkiavaimella tai pitkällä hylsyllä, samalla hehkujen vaihto.
Uusi tiiviste väliin jos menee pelkästään sen vaihdolla. Kannen kiristysohjeet löytyy yleensä tiivisteen mukana.
Kasaaminen päin vastaisessa järjestyksessä
Re: Kansiremppa-apuja tarvittaisiin_Oulu
Kiitos,
Tuhma kysymys, mistä mä saan selville sen ykkösen yläkuolokohan?
Boksereissahan toi on helppoa (ei siis housuissa). Kun aukasee virranjakajan, jne...
Sen jälkeen on kaikki muut ohjeet ovat selvempää....
T:
AMa
Tuhma kysymys, mistä mä saan selville sen ykkösen yläkuolokohan?
Boksereissahan toi on helppoa (ei siis housuissa). Kun aukasee virranjakajan, jne...
Sen jälkeen on kaikki muut ohjeet ovat selvempää....
T:
AMa