T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Uutta fillaria alle. Peilitkin paikoillaan.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Nehän sopii hyvin alle!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
9 tuumanen vanne 265/70R16
Rengasmelu "hävisi"
Uusi moottorikin aloitettiin. Eli kone kököttää kuormalavalla odottamassa avausta. Suunnitelma siis karkeasti AFN lohko porattuna 81mm, AFN kansi, AAT männät, ahdin ja suuttimet. Roverin MTDI pumppu. Pakosarjasta jokin haju, mutta imusarja vähän kysymysmerkki. (ehdotuksia?) Oliko nyt niin että tölkissä pelittää poikittaiskoneisten 02A laatikollisten kytkimet ?
Rengasmelu "hävisi"
Uusi moottorikin aloitettiin. Eli kone kököttää kuormalavalla odottamassa avausta. Suunnitelma siis karkeasti AFN lohko porattuna 81mm, AFN kansi, AAT männät, ahdin ja suuttimet. Roverin MTDI pumppu. Pakosarjasta jokin haju, mutta imusarja vähän kysymysmerkki. (ehdotuksia?) Oliko nyt niin että tölkissä pelittää poikittaiskoneisten 02A laatikollisten kytkimet ?
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Juu, Tölkkiin kelpaa poikittain olleiden TDI koneiden vauhtikset starttiadapterilla tai sorvattuna
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Ilman sorvaustakin menee JX startillakin, kunhan vähän pyyhkäsee nokkaa rälläkällä.AT5nok kirjoitti:Juu, Tölkkiin kelpaa poikittain olleiden TDI koneiden vauhtikset starttiadapterilla tai sorvattuna
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Ja ilman sitäkin kun sorvautuu itekseenTT| kirjoitti:Ilman sorvaustakin menee JX startillakin, kunhan vähän pyyhkäsee nokkaa rälläkällä.AT5nok kirjoitti:Juu, Tölkkiin kelpaa poikittain olleiden TDI koneiden vauhtikset starttiadapterilla tai sorvattuna
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Hommat aluillaan. Kysymyksiä herää jatkuvasti lisää. Niistä myöhemmin.
Oikealla lomautettu vanha JX josta napsitaan tölkitysosia. Kansi halki joka pytystä venttiilien välistä.
Yli 500tkm ajettu AFN, vissiin meko kummajainen kun, tuskin lainkaan kulunut ja esim ahdin toimii moitteetta, joka melkovarmasti alkuperäinen.
Tästä jäi nyt toimiva pumppu ylimääräiseksi jos jotakuta kiinnostaa. Myös sähköt tallessa (korissa kiinni)
Nokka-akselista löytyi monttu nokasta. Näyttäisi valmistusvialta. "ilmakupla" Joten uusi nokka-akseli pitää hankkia ja uusi damberi.
Kytkin vähän kiukuttelee ajossa. Luo jostain ilmaa järjestelmään pitkässä ajossa. Työsylinteri vaihdettu jo uuteen.
Huomenna selvitellään stroukki osien sopivuus ja listataan hankittavat osat.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Ainakin tehokkaimpien PD koneiden imusarjat on hyvin virtaavia, mutta vaatii vähän enemmän tilaa. Jos siis turbo on tulossa pakosarjan yläpuolelle. Mikä turbo ja pakosarja on tulossa? Eniten imusarjan valintaan vaikuttaa se mihin suuntaan haluat lähdön olevan?
Yleensä nuo 1.9TDI koneet on olleet aika hyvässä iskussa messevistä km lukemista huolimatta, jotkut on löytäneet kuluneita apuakselin laakereita, mutta muuten ei vaihdettavaa yleensä ole.
Yleensä nuo 1.9TDI koneet on olleet aika hyvässä iskussa messevistä km lukemista huolimatta, jotkut on löytäneet kuluneita apuakselin laakereita, mutta muuten ei vaihdettavaa yleensä ole.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Pakosarja melkovarmasti tälläinen ellei tuossa nyt astu johonkin tosi pahaan miinaan. Koneen kannake nyt ainakin taitaa tuolla mennä uusiksi.
Turbo vaihtoehtoja on kaksi. AAT koneen vakio K14 tai tuollainen pakasta vedetty tosin jo toistakymmentä vuotta vanha K24.
Molemmat T25 laipalla. Tyyppikilvet vielä K24 ja K14
Suosituksia tai mielipiteitä.
Imusarjaksi tulee JX tai AFN. Molemmissa helppo muokata lähtöä jos tarve. Vesicooleri on ollut mielessä, mutta katsotaan.
AAT koneen suuttimet oli kuolleet joten paikalleen menee AFN koneen suuttimet uusilla kärjillä. Lohko meni tänään porattavaksi ja osia tilaukseen.
AAT mäntiin joutuu koneistamaan öljyruutille kolot, kun 5syl koneessa ne ovat eri kohdassa.
Vähän vertailua ja keulan pohja"panssari" saa vähän huolenpitoa.
Edit: Jos leima tulee huomenna niin 10.10 ollaan paikalla. Jos haluaa sponsoroida historic golfia, niin voi tuoda JX:n kannen säätölevyjä ja paininkuppeja.
Turbo vaihtoehtoja on kaksi. AAT koneen vakio K14 tai tuollainen pakasta vedetty tosin jo toistakymmentä vuotta vanha K24.
Molemmat T25 laipalla. Tyyppikilvet vielä K24 ja K14
Suosituksia tai mielipiteitä.
Imusarjaksi tulee JX tai AFN. Molemmissa helppo muokata lähtöä jos tarve. Vesicooleri on ollut mielessä, mutta katsotaan.
AAT koneen suuttimet oli kuolleet joten paikalleen menee AFN koneen suuttimet uusilla kärjillä. Lohko meni tänään porattavaksi ja osia tilaukseen.
AAT mäntiin joutuu koneistamaan öljyruutille kolot, kun 5syl koneessa ne ovat eri kohdassa.
Vähän vertailua ja keulan pohja"panssari" saa vähän huolenpitoa.
Edit: Jos leima tulee huomenna niin 10.10 ollaan paikalla. Jos haluaa sponsoroida historic golfia, niin voi tuoda JX:n kannen säätölevyjä ja paininkuppeja.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
syncrowaarilla tais olla tuommonen pakosarja joskus hyllyssä, ihan täysin ei minun hahmotuskyky riitä että sopiiko turbo tölkissä olemaan noin. Mielenkiintoista olisi tuota sovittaa. Onko tuo K24 mersusta?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Ei pienintäkään hajua että mistä. Voihan sitä kokeilla kummallakin. Kompura silmämääräisesti saman kokokoinen. Pakopuolessa sitten onkin kokoeroa.
Tuossa pakosarjassa voisi kokeilla ahdinta ns väärinpäin. Eli kompura keulaakohti, Koska vesicoolerille jäisi helpompi reitti.
Esim näin
Ilmansuodattimeksikin saisi sitten vaikka audin tai golfin suodattimen. Nuorisosudatin on melko huono vaihtoehto tölkin konehuoneessa.
Kykimeksi tulossa muumikeula passatin 2.0l bensakoneen todella painava vauhtipyörä+ wbx levy+ vr6 asetelma.
Tuossa pakosarjassa voisi kokeilla ahdinta ns väärinpäin. Eli kompura keulaakohti, Koska vesicoolerille jäisi helpompi reitti.
Esim näin
Ilmansuodattimeksikin saisi sitten vaikka audin tai golfin suodattimen. Nuorisosudatin on melko huono vaihtoehto tölkin konehuoneessa.
Kykimeksi tulossa muumikeula passatin 2.0l bensakoneen todella painava vauhtipyörä+ wbx levy+ vr6 asetelma.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Minulla on pari vastaavaa K24:sta, W124 3.0TD Mersusta lähtöisin. Sopivaa pakosarjaa olen miettinyt, mutta nyt jos saatte tuolla sopimaan, niin saatan tuollaisen itsellenikin hommata.
VWaarilla on samanlainen pakosarja kokoelmassaan.
VWaarilla on samanlainen pakosarja kokoelmassaan.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Lohko porattu ja kasausta aloitettu. Vähän hidastaa kun vaihteeksi tuli väärät kiertokangenlaakerit. Katsotaan jos nyt vaihdettaisiin ne suoraan sputtereihin.
Mäntiin pitäisi vielä kolota öljyruutta paikat oikeisiin kohtiin. Osia lähinnä pesty ja mittailtu. Paikallaan on vasta kampiakseli ja AAZ suodatin jalka.
Pumpulle tarvittaisiin 68mm jalka, vaihtoehtona on suurentaa tuota 50mm reikää. Säädettävä pyöräkin on vielä hankkimatta.
AFN pumppuun vaihtuu JX kansi/kärsä. Yli puolimiljoonaa ja pumppu vielä ohjemitoissa. JXn pumpun kansi tarvitsee vain hioa suoraksi.
Sitruunahapossa 2vrk tekee ihmeitä. Pitäisi sopia paikoilleen tausta pellin pienellä modifioinnilla
Imusarjaehdokkaaksi ilmottautui myös tälläinen aihio
Kantta saikin putsata EGR sonnasta ihan tunteella. Seetit saavat vähän huolenpitoa.
Mäntiin pitäisi vielä kolota öljyruutta paikat oikeisiin kohtiin. Osia lähinnä pesty ja mittailtu. Paikallaan on vasta kampiakseli ja AAZ suodatin jalka.
Pumpulle tarvittaisiin 68mm jalka, vaihtoehtona on suurentaa tuota 50mm reikää. Säädettävä pyöräkin on vielä hankkimatta.
AFN pumppuun vaihtuu JX kansi/kärsä. Yli puolimiljoonaa ja pumppu vielä ohjemitoissa. JXn pumpun kansi tarvitsee vain hioa suoraksi.
Sitruunahapossa 2vrk tekee ihmeitä. Pitäisi sopia paikoilleen tausta pellin pienellä modifioinnilla
Imusarjaehdokkaaksi ilmottautui myös tälläinen aihio
Kantta saikin putsata EGR sonnasta ihan tunteella. Seetit saavat vähän huolenpitoa.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Katsastuksessa pomppasi etulevyt, Joten laitettiin eteen jarrut uusiksi.
312mm B6 audin levyt, joidenka kaveriksi B5 korisen länget ja satulat.
Vanhat satulat saa ostaa pois.
312mm B6 audin levyt, joidenka kaveriksi B5 korisen länget ja satulat.
Vanhat satulat saa ostaa pois.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
- Broadspeed
- AktiVWisti
- Viestit: 297
- Liittynyt: 27.03.2013 09:54
- Paikkakunta: Masku
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Mistäs sulle nuo rekkapeilit tuli nyt loppupeleissä?
T5 4Motion -08
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Werk34.de Purkaamot pyysi LTn peileistä jotain 80e kpl joten saivat jälleen kerran pitää osansa.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
14mm kierre länkiin. (tarkistan kierteen ja pultin pituuden.) Hieman vinkua olkaan koska jako noin 1mm metsässä. Olassa 16mm reikä. Kolme prikkaa väliin niin länki osui levyn ETn kanssa yksiin. Satulat ja länget vaihtuvat vielä huollettuihin ja punaisiin jossain kohtaa, joten prikat varmaan vaihdetaan johonkin siistimpään. Ihan googlettamalla löytyi samankaltaisia päivityksiä.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
G60 satuloita kokeilin joskus, olivat kyllä sellaset möhköt että ei oikeen mikään vanne mahtunut niiden kanssa.
< 15kWh/100km
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Jokupäivä vois testata orkkis 16" vanteella miten sopii.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."