Tölkkikuume pahenee
Re: Tölkkikuume pahenee
Imusarja ja pumppu turbotonta mallia, joten ei mene ihan heittämällä.
< 15kWh/100km
Re: Tölkkikuume pahenee
Kone tosiaan pyöri käsin ja uuden pa-suodattimen ja löpöjen vaihdon jälkeen lähti käyntiin
ekalla startilla
ekalla startilla
Re: Tölkkikuume pahenee
eli kuvien perustella ja niiden tietojen mukaan mitä annoit tuo on tällä hetkellä täyden autoveron kaksikäyttöauto, jossa ilmeisesti nyt kiinni oleva keskimmäinen penkkirivi "liikaa", Eli saa ajaa satasta ja diesel verot menee henkilöauton mukaan, muutettavissa esim. matkailuautoksi jolloin saa pienemmälle käyttömaksulle.Japevw kirjoitti:Otteessa ei ole kovista penkeistä mainintaa. PA ja istumapaikkoja 6 kpl.
Mutta tosiaan tyyppikilvessä on moottorikoodina JX. Eli joku on vaihtanut moottorin vapariksi.
Vai voiko olla että tuosta olisi turbo simahtanut ja siksi otettu pois.
Voisiko mennä turbo "heittämällä" paikalleen ja pitääkö ruiskutuspumppu vaihtaa.
Re: Tölkkikuume pahenee
Jep eli keskimmäinen penkkirivi on irrallaan, kun otin sen myyjältä vain mukaan.
Tuo matkailuautoksi muuttaminen olisi se mielenkiintoinen juttu.
Onnistuneeko siten, ettei tarvitsisi maksaa 9000€ autoveroa jälkeen päin..
Tuo matkailuautoksi muuttaminen olisi se mielenkiintoinen juttu.
Onnistuneeko siten, ettei tarvitsisi maksaa 9000€ autoveroa jälkeen päin..
Re: Tölkkikuume pahenee
kaksikäyttöauto on täyden autoveron alainen auto, eli muutettaessa ei veroseuraamusta tule. Kannattaa katsoa että siinä otteessa lukee se "kaksikäyttöauto". Keskimmäinen penkkirivi irti / ei rekisteritiedoissa sen takia kun kaksikäyttöautossa tavara kantavuuden pitää olla suurempi kui henkilökantavuuden. Tämän vuoden puolella ei kyllä enää tuon ikäisestä saa aikaiseksi 9ke: verolappua muutenkaan.
Re: Tölkkikuume pahenee
Oli kuskin puolen lohkossa sen verran isolla 1.6D ettei sitä voi olla huomaamatta
Re: Tölkkikuume pahenee
VIN numeron mukaan tämä olisikin Vanagon, jossa onkin tehtaan lämpölasit. WV2zzz25z..
Liekkö pittää paikkaansa. Miten teillä orkkis Caravellen omistajilla onko teillä 25:sen paikalla 22
Ja optio 102 olisi lämpölasit, vai tarkoittaneeko M102 Rear Window Glass, Heated (245-256) että niissä pitäisi olla lämmitys.
Liekkö pittää paikkaansa. Miten teillä orkkis Caravellen omistajilla onko teillä 25:sen paikalla 22
Ja optio 102 olisi lämpölasit, vai tarkoittaneeko M102 Rear Window Glass, Heated (245-256) että niissä pitäisi olla lämmitys.
Re: Tölkkikuume pahenee
25 mulla on Sinikassa. Ja voisko toi "heated glass" olla takalasin lämppäri?Japevw kirjoitti:VIN numeron mukaan tämä olisikin Vanagon, jossa onkin tehtaan lämpölasit. WV2zzz25z..
Liekkö pittää paikkaansa. Miten teillä orkkis Caravellen omistajilla onko teillä 25:sen paikalla 22
Ja optio 102 olisi lämpölasit, vai tarkoittaneeko M102 Rear Window Glass, Heated (245-256) että niissä pitäisi olla lämmitys.
Re: Tölkkikuume pahenee
Kyllä tuo on umpisena tuotu Suomeen ja täällä
On nuo lämpölasit laitettu. Niissä lukee Riihimäen lasi
On nuo lämpölasit laitettu. Niissä lukee Riihimäen lasi
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Tölkkikuume pahenee
On kyllä todella hyväkuntoisen ja siistin näköinen auto!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Tölkkikuume pahenee
Vaihteistosta tuli ropun mukana palanen
Sitten ite roppu:
Onkohan tuo lopun alakua. Koeajolla (9-vuoden seisonnan jälkeen) loota kahnutti aika pahasti. Peltoreita olis melkein tarvinnut. Tosin äänetkin laimeni
kun ajeli pariin kertaan muutamia satoja metrejä. 4-vaihteinen vaihtolaatikko on jo tiedossa, mutta löytyisikö joltakin 5-vaihteista.
Öljyä laatikossa oli kyllä mutta sattumia aika reilusti.
Päältäpäin tilkitty jollain nestemetallilla:
Vaihteensiirtäjän edessä oleva täyttöroppu mekein pilattu:
Sitten ite roppu:
Onkohan tuo lopun alakua. Koeajolla (9-vuoden seisonnan jälkeen) loota kahnutti aika pahasti. Peltoreita olis melkein tarvinnut. Tosin äänetkin laimeni
kun ajeli pariin kertaan muutamia satoja metrejä. 4-vaihteinen vaihtolaatikko on jo tiedossa, mutta löytyisikö joltakin 5-vaihteista.
Öljyä laatikossa oli kyllä mutta sattumia aika reilusti.
Päältäpäin tilkitty jollain nestemetallilla:
Vaihteensiirtäjän edessä oleva täyttöroppu mekein pilattu:
Viimeksi muokannut Japevw, 16.09.2015 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkkikuume pahenee
Tyhjennysroppu näyttää kaikissa samalta, jos on kauan ajettu samoilla öljyillä.
Re: Tölkkikuume pahenee
Entäs tuo äänimaailma kahina/kirskuna varsinkin 2-vaihteella moottorijarrutuksessa ja kiihdyttäessä. Tosin hiljenemään päin kun enemmän liikutteli.
Puuttuva hampaan pala ei kait haittaa pahemmin menoa..
Puuttuva hampaan pala ei kait haittaa pahemmin menoa..
Re: Tölkkikuume pahenee
Nyt sitten hävis öljynpaineet tai ainakaan valo ei sammu käynnistää. Tarkoitus mitata tänään öljyn paine siitä suodattimen jalassa olevasta pultiteijästä. Onkohan muuten M12 normikierre. Olisko uusien öljyjen vaihto saanut sakat liikkeelle ja imusiivilä mennyt tukkoon.
Re: Tölkkikuume pahenee
Kyllä tuota painetta on:
jarrunestesäiliölle hakeutuessani piti mittariston suojus irroittaa aika reippaalla otteella.
Varmaan siinä lähti mittariston puolelta jotain irti. Huomenna sieltä alkaa tutkimukset.
Vaihteistoon menee näköjään aika paljon öljyä. Nyt on jo vajaa 5 litraa mennyt, eikä vieläkään täyttöproppua myöten.
Tietääkö joku täyttömäärää tähän takatuuppariin.
jarrunestesäiliölle hakeutuessani piti mittariston suojus irroittaa aika reippaalla otteella.
Varmaan siinä lähti mittariston puolelta jotain irti. Huomenna sieltä alkaa tutkimukset.
Vaihteistoon menee näköjään aika paljon öljyä. Nyt on jo vajaa 5 litraa mennyt, eikä vieläkään täyttöproppua myöten.
Tietääkö joku täyttömäärää tähän takatuuppariin.
Re: Tölkkikuume pahenee
Älä ainakaan enempää laita, 4.5l menee syncroon jossa vielä isompi tilavuus.
< 15kWh/100km
Re: Tölkkikuume pahenee
Olipa positiivinen kokemus hakia marmorilta Oulusta uusi täyttöproppu. Pörhön sivulla nappi, josta sai
tehdä varaosien saatavuus ja hintatiedustelun. 2 h siitä ja sähköposti kilahti. Uusi täyttöroppu 6,9€ ja
Löytyy Audicenterin varaosatiskiltä.
Marssin sisälle hieman myöhemmin ja kappas, osa ja lähete pöydällä valmiina. Hintakin vielä tippui 6,4€ :oon.
Ei ikinä onnistu paikallisessa kolmen kirjaimen automerkin W-liikkeessä. Eivät vastaa edes sähköposteihin
tehdä varaosien saatavuus ja hintatiedustelun. 2 h siitä ja sähköposti kilahti. Uusi täyttöroppu 6,9€ ja
Löytyy Audicenterin varaosatiskiltä.
Marssin sisälle hieman myöhemmin ja kappas, osa ja lähete pöydällä valmiina. Hintakin vielä tippui 6,4€ :oon.
Ei ikinä onnistu paikallisessa kolmen kirjaimen automerkin W-liikkeessä. Eivät vastaa edes sähköposteihin
Re: Tölkkikuume pahenee
olen törmännyt samaan outoon ilmiöön myös, tällä merkillä myös se ongelma että joissain tapauksissa orggis osa ollut halvempi kuin tarvike.. mutta tosiaan taitaa olla merkin työtapa tämä kun itsellä samoja huomioita, toimii hienosti heillä tuo systeemi.Japevw kirjoitti:Olipa positiivinen kokemus hakia marmorilta Oulusta uusi täyttöproppu. Pörhön sivulla nappi, josta sai
tehdä varaosien saatavuus ja hintatiedustelun. 2 h siitä ja sähköposti kilahti. Uusi täyttöroppu 6,9€ ja
Löytyy Audicenterin varaosatiskiltä.
Marssin sisälle hieman myöhemmin ja kappas, osa ja lähete pöydällä valmiina. Hintakin vielä tippui 6,4€ :oon.
Ei ikinä onnistu paikallisessa kolmen kirjaimen automerkin W-liikkeessä. Eivät vastaa edes sähköposteihin
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkkikuume pahenee
Tarkasta mittariston liittimen kiinnitys, siihen pääsee käsiksi alakautta (ainakin minun hennolla kädellä) kylmäkäynnistysvivun kohdalta.
Minulla on pari kertaa huutanut summeri ja öp-valopalanut. Ensimmäisen kerran teki sen koneen vaihdon jälkeen, ajossa kuului jotain räminää kojelaudasta ja luonnollisesti hellästi napautin sitä. Hetken päästä huusi summeri.
Mittailin öljynpaineita, vaihdoin öljypumppua ym, mutta kun lopulta summeri sammui vain laturin W-lähdön piuhan irrotuksella (lähti vahingossa irti), aloin epäillä mittariston liitintä. Jostain tuli mieleen se kojalaudan hellä napautus, ilmeisesti liitin lähti silloin osittain irti.
Myöhemmin on tehnyt saman kertaalleen, summerin pärinä on aina yhtä pelästyttävä. Kerran se pärähti soimaan safarin jälkeen, silloin oli öljyroppu auennut ja öljyt valunut tielle.
Minulla on pari kertaa huutanut summeri ja öp-valopalanut. Ensimmäisen kerran teki sen koneen vaihdon jälkeen, ajossa kuului jotain räminää kojelaudasta ja luonnollisesti hellästi napautin sitä. Hetken päästä huusi summeri.
Mittailin öljynpaineita, vaihdoin öljypumppua ym, mutta kun lopulta summeri sammui vain laturin W-lähdön piuhan irrotuksella (lähti vahingossa irti), aloin epäillä mittariston liitintä. Jostain tuli mieleen se kojalaudan hellä napautus, ilmeisesti liitin lähti silloin osittain irti.
Myöhemmin on tehnyt saman kertaalleen, summerin pärinä on aina yhtä pelästyttävä. Kerran se pärähti soimaan safarin jälkeen, silloin oli öljyroppu auennut ja öljyt valunut tielle.
Re: Tölkkikuume pahenee
Jep sieltä se vika löytyy. Kun joutui irroittamaan mittariston suojuksen, niin juurikin se moninapainen liitin oli osittain
irronnut. Siinä ei ole näköjään sen kummenpaa lukitusta tai tuosta se on katkennut tms. Nyt pelaa taas.
Sumareitten kytkimen takana oli moninapaliitin irrallaan, muttei se olisi edes siihen kytkimeen passannut.
Ilmeisesti ei ole sumareita tässä. Pitää tutkia lisää.
irronnut. Siinä ei ole näköjään sen kummenpaa lukitusta tai tuosta se on katkennut tms. Nyt pelaa taas.
Sumareitten kytkimen takana oli moninapaliitin irrallaan, muttei se olisi edes siihen kytkimeen passannut.
Ilmeisesti ei ole sumareita tässä. Pitää tutkia lisää.