T3 -81 1.6D
Re: T3 -81 1.6D
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Valitettavasti kolme ensimmäistä kuvaa eivät näy ainakaan minulle.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: T3 -81 1.6D
Joo ei näy tännekään muuta kun mätä takatukivarsi
Re: T3 -81 1.6D
Moka kävi, tunnustan. Nyt pitäisi toimia?
Re: T3 -81 1.6D
Sehän on ryhdikään näköinen kaveri yllättävästi on menny tukivarret kun päältä noin siisti yleensä tölkki happanee ensin näkyvästi ja vasta kun kori on laitettu kuntoon niin menee alusta, vai onko tässä just käynyt niin.
Re: T3 -81 1.6D
Nätti tölökki.Niin kiiltävät kapselitkin ja sisusta ehjä-nuin vanahaksi.Pientä laittoa alustaan ja museoauto on valmis...
Re: T3 -81 1.6D
Onko nuo jotkin pääliset siinä penkien päällä vai onko tuollaisiakin tehty orgiksena?
Re: T3 -81 1.6D
Hieno löytö! On nuita tekonahkoja ollut ihan tehtaalta, harvemmin suomessa nähty.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 -81 1.6D
Nyt on ahkeroitu loman kunniaksi!
Startti tuli Saksasta perjantaina ja laitoin sen heti kiinni. Eilen ja tänään sain vaihdettua molemmat tukivarret. Tukivarret muuten hankittu jo syksyllä, kiitos SyncroVWaarille näistä! 230mm rälläkällä puslat poikki vaan varsia säästämättä ja uutta tilalle . Samalla laitoin myös uudet jarruputket ja ilmausruuvit taakse kun olivat vaihdon tarpeessa vaikka irtosivat ihan nätisti.
Muuten hyvä mutta nyt kävi niin että jarrupoljin menee pohjaan ensinmäisellä polkaisulla ja seuraava on sitten normaalin tuntuinen. Kaikki pyörät kyllä menevät lukkoon lumi/jää/sora sohjossa. Ilmaa ei vaikuta olevan systeemissä. Olisikohan käynyt niin että kaikki kolistelu rempan yhteydessä olisi irroittanut likaa rummuista niin paljon että vaatisivat pientä säätöä? Tukivarsijumpanhan tein jarruja avaamatta kun en saanut rumpuja irti navasta . No huomenna jatketaan...
Startti tuli Saksasta perjantaina ja laitoin sen heti kiinni. Eilen ja tänään sain vaihdettua molemmat tukivarret. Tukivarret muuten hankittu jo syksyllä, kiitos SyncroVWaarille näistä! 230mm rälläkällä puslat poikki vaan varsia säästämättä ja uutta tilalle . Samalla laitoin myös uudet jarruputket ja ilmausruuvit taakse kun olivat vaihdon tarpeessa vaikka irtosivat ihan nätisti.
Muuten hyvä mutta nyt kävi niin että jarrupoljin menee pohjaan ensinmäisellä polkaisulla ja seuraava on sitten normaalin tuntuinen. Kaikki pyörät kyllä menevät lukkoon lumi/jää/sora sohjossa. Ilmaa ei vaikuta olevan systeemissä. Olisikohan käynyt niin että kaikki kolistelu rempan yhteydessä olisi irroittanut likaa rummuista niin paljon että vaatisivat pientä säätöä? Tukivarsijumpanhan tein jarruja avaamatta kun en saanut rumpuja irti navasta . No huomenna jatketaan...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 -81 1.6D
Säädä jarrukengät kiinni rumpuihin ja sen verran takaisin päin että just pyörii. Jarru kilvessä on aukko josta säätöä pääsee pyörittämään meisselillä. Jos kilpi on pehmeä, varo ettet riko sitä. Tarvittaessa rumpu irti ja säädät kohdalleen rumpua välillä paikalleen sovittamalla.
Jos rumpu on pahasti kulunut, et saa jarruja pitämään.
Jos rumpu on pahasti kulunut, et saa jarruja pitämään.
Re: T3 -81 1.6D
Jos et sorkkinut säätöja ja homma muuttui kun vaihdoit jarru putket uskallan väittää että on kumminkin ilmaa. Kun ilmasit niin ilmasitko kaikki jarrut kahteen kertaan, ja kaverin kanssa, ilmaus pulolla, pumpulla vai miten?
Re: T3 -81 1.6D
On tietysti myös mahdollista että aikaisemmin on otettu jarruista löysät pois hieman väärällä tavalla, eli käsijarruvaijeria kiristämällä..
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 -81 1.6D
Oletko koittanut metsästää valmistenrolla värikoodia?zebbe kirjoitti:Värikoodikin hukassa, Ivory L567 veikaan sen olevan, noh pitää tutkia vimeistään kun rupean oikeaa etukaarta ja ovia rassaamaan, tai siis jos rupean ...
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: T3 -81 1.6D
Värikoodi löytyy id-tarrasta sulakerasian lähistöltä. Siitä näkee myös mm. moottorin, vaihteiston ja sisustan koodit, sekä lisävarusteet.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: T3 -81 1.6D
Yhtä "pitkä" lisävarusteluettelo kuin minun 82:sessa Taitaa olla roiskeläpät ja ajovalojen pesurit?
Onko tietoa missä käytössä tämä on uutena ollut? Tuohon aikaan ei kovin montaa BusD:tä rekisteröity henkilöautoksi.
Onko tietoa missä käytössä tämä on uutena ollut? Tuohon aikaan ei kovin montaa BusD:tä rekisteröity henkilöautoksi.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche