käyttistölkki -89 syncro
Re: käyttistölkki -89 syncro
Paljonko lompakko keveni ja oliko ihan valmiiks kasattu koko vetari?
Re: käyttistölkki -89 syncro
Tuli siis ostettua vain nivel ulos vaikka puhuin virheelisesti vetarista
Mutta 165 euroa/nivel luulis tohon hintaan kestävän
Oli myynissä myös koko akseli nivelineen 180€ hintaan vähän epäillyttää että koko paketti on vain vähän kalliimpi kuin ulompi vetonivel
Aloin pihistellä enkä ostanut sisempiä niveliä. Täytyy katsoa kostautuuko se viellä
Mutta 165 euroa/nivel luulis tohon hintaan kestävän
Oli myynissä myös koko akseli nivelineen 180€ hintaan vähän epäillyttää että koko paketti on vain vähän kalliimpi kuin ulompi vetonivel
Aloin pihistellä enkä ostanut sisempiä niveliä. Täytyy katsoa kostautuuko se viellä
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: käyttistölkki -89 syncro
Ne ulemmatetunivelet on vaan ihan ...tanan kalliita. Se sisempi ei maksa paljoakaan. yleensä ulko nivel on tota luokkaa ja sisä nivel noin kolmaneksen. Eli siinä mielessä kun noin paljon pistää niin se pikku lisäys ei tunnu pahalta.
Mulla on yleensä itsellä neljä vetaria hyllyssä kunostettuna ja ainakun ongelmia ilmenee niin vaihdan koko vetarin sen jälkeen ajan kansa osienpesu altaassa pesen vanhat rasvat pois käyn nivelet läpi ja päätän sitten puhtaita osia pällistellen että mitä vaihdetaan. Joskus mene kaikki vaihtoon useamin vain suojakumi tai yksi nivel. Sen huomaa hyvin kun on puhdas irto niven ja kokeilee onko paljon klappia ja onko kuula urassa jo isokin potero. Sen jälkeen kun veteri on korjattu menee takasin hyllyyn odottamaan suraavaa kertaa. Ja kyllä joudun sanomaan että tuosta hinta politiikasta johtuen ulommat etu nivelet menee paikalleen huonompi kuntosina kuin muut, eli pikku kulumalta suljetaan silmät tosin ei siinä saa liika olla koska sitten napsuu.
Mulla on yleensä itsellä neljä vetaria hyllyssä kunostettuna ja ainakun ongelmia ilmenee niin vaihdan koko vetarin sen jälkeen ajan kansa osienpesu altaassa pesen vanhat rasvat pois käyn nivelet läpi ja päätän sitten puhtaita osia pällistellen että mitä vaihdetaan. Joskus mene kaikki vaihtoon useamin vain suojakumi tai yksi nivel. Sen huomaa hyvin kun on puhdas irto niven ja kokeilee onko paljon klappia ja onko kuula urassa jo isokin potero. Sen jälkeen kun veteri on korjattu menee takasin hyllyyn odottamaan suraavaa kertaa. Ja kyllä joudun sanomaan että tuosta hinta politiikasta johtuen ulommat etu nivelet menee paikalleen huonompi kuntosina kuin muut, eli pikku kulumalta suljetaan silmät tosin ei siinä saa liika olla koska sitten napsuu.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: käyttistölkki -89 syncro
Riippuu mistä ostaa, eBaysta saa (postikuluineen) noin 50€ / kpl Roulex merkkisiä. Samoja saattaa saada myös foorumin yt-kumppani Tölkkikauppa.fi kautta, etu sisempiä / takaniveliä myyvät ainakin edullisesti.Osku kirjoitti:Ne ulemmatetunivelet on vaan ihan ...tanan kalliita.
Noita Roulex vetoniveliä on useamman foorumilaisen syncroissa.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Ei saa ulompaa etu vetarin niveltä tölkki kaupasta mun tietääksen, sisempiä kyllä mutta kuten sanottu niitä löytää aina ja hinta ihan eri kun ulemalla etunivelellä. Ebayssa näyttäs olevan tosiaan edullisia onko kokemusta laadusta ja oletko tilaillut tuolta? Suomesta en ole löytänyt Löbroa alle 150 muita on tarjottu hieman alle mutta ei koskaan tohon hintaan mitä halvimmat eBayssa, hieman epäilyttää ja ei niissä ole kyllä merkkiäkään ilmoitettu että ei voi oikein selvitellä mitä kestää.
Googlettelin myös hieman tuota Roulex merkkiä
http://www.thesamba.com/vw/forum/archiv ... 030--.html
Ei nyt ainakaan ensi selvittelyllä kuulostanut hyvältä, tosin kyllä niitä sitruunoita kaikilla merkeillä on. Onko itsellä ollut alla ja onko paljon kilsoja saanut poljettua noilla?
Googlettelin myös hieman tuota Roulex merkkiä
http://www.thesamba.com/vw/forum/archiv ... 030--.html
Ei nyt ainakaan ensi selvittelyllä kuulostanut hyvältä, tosin kyllä niitä sitruunoita kaikilla merkeillä on. Onko itsellä ollut alla ja onko paljon kilsoja saanut poljettua noilla?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: käyttistölkki -89 syncro
Simossa on ollut jo useamman vuoden eBaysta hommatut Roulexit etu ulommissa,
Sisemmät ja takanivelet ovat joko Roulexeja tai käytettyjä / huollettuja Löbroja.
Dokaan tilasin kanssa etu ulommat ebaysta ja muut Tölkkikaupasta. Tölkkikaupasta kannattaa kysyä osia, vaikka ei olisi nettisivulla mainintaa. VW varaosanro helpottaa hakua.
Sisemmät ja takanivelet ovat joko Roulexeja tai käytettyjä / huollettuja Löbroja.
Dokaan tilasin kanssa etu ulommat ebaysta ja muut Tölkkikaupasta. Tölkkikaupasta kannattaa kysyä osia, vaikka ei olisi nettisivulla mainintaa. VW varaosanro helpottaa hakua.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Ok eli ton pohjalta taas kulostaa hyvältä, onko muuten kellään huonoja kokemuksia noista? Jos niin millasia. Jakun tilastoa tehdään niin kuinka monella on noita alla ja toimii vielä ja kuinkan monella hajonnut ja missä kilsoissa?
Re: käyttistölkki -89 syncro
Hieman ot mutta henkkahan mietti 930:sen vetareiden asentelua ja jenkeistähän löytyy esim. Valmiit sarjat moisiin.
Onko kukaan asennellut suomessa? Itse olen ajatellut pay once cry once mallilla.
Onko kukaan asennellut suomessa? Itse olen ajatellut pay once cry once mallilla.
Home is where you park it.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Yleensä olen itsekin taipuvainen nykyisin satsaamaan kulutus osissa laatuun, nuorempana tuli asnneltua lompakon mukaan halvinta mitä sai ja seuraavana vuonna laitettiinkin sitten taas samat osat uusiksi. Mutta onhan siinäkin rajansa paljon viitsii maksaa osista, ja jotkut halvemmat osat on ihan jees (pitää vaan tietää mitkä). Vetareiden osalta olen ollut merkki osien kannalla (löbro) ja pallonivelissä saa mielellään lukea lemförder tai jotain vast. Mutta ei pidä sulkea silmiään ja korviaan jospa vaikka hyviä ja halpoja on mailmalla.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Selvittelin merkkiä siitä tosi halvasta vetarin nivelestä joka oli e-bayssa myynnissä oli JP Group Classic ja olis tullut Veedubmachine Ltd kautta selvittelin vähän tuon laatua ja itse en jaksaisi laittaa mutta onhan se halpa.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Itsekkin kun ostin etunivelet niin ajatelin että ei tarvitse taas 27 vuoteen uusia
Vaikka kieltämättä hinta oli kova
Vanha jäävät varmaan hätävara niveliksi
Vaikka kieltämättä hinta oli kova
Vanha jäävät varmaan hätävara niveliksi
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: käyttistölkki -89 syncro
Joku foorumilainen saattaa tietääkkin, miten "kevyesti" Simo saa joskus kenkää, eikä toistaiseksi ole ainakaan Roulexit hajonneetOsku kirjoitti:Ok eli ton pohjalta taas kulostaa hyvältä, onko muuten kellään huonoja kokemuksia noista? Jos niin millasia. Jakun tilastoa tehdään niin kuinka monella on noita alla ja toimii vielä ja kuinkan monella hajonnut ja missä kilsoissa?
Roulexin takanivelissä on ainakin saman kokoiset kuulat kuin orggis Löbroissa (19 mm)
Re: käyttistölkki -89 syncro
Ei ole toistaiseksi roulexin nivelien kanssa ollut ongelmia, vaikka korotettu, tdi koneella ja jäykällä akselilla. Yleisempi ongelma on suojakumien kanssa, vanhat keltaiset kovamuoviset kestää ja kestää ja uudet mustat merkistä riippumatta tuppaa hajoamaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: käyttistölkki -89 syncro
Aseneltiin illalla rekkapeilit kiinni nyt kyllä näkee kuten pitää pieniä asennus ongelmia väärien työkalujen takia oli alkuun, mutta homma helpotti kun sai oikeat vehkeet
Huomenna pitäisi asentaa kuuluisat vetonivelet eteen ulos
Huomenna pitäisi asentaa kuuluisat vetonivelet eteen ulos
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: käyttistölkki -89 syncro
Ihanaa että joku jaksaa pitää tölkkiä käyttiksenä. Monta epäonnistunutta yritystä on nähty, oma yritys mukaanlukien. Peukkuja!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: käyttistölkki -89 syncro
Yksi vanhanivel, vaikka rikkinäinenkin, on hyvä olla mukana, koska ilman niveltä ei saa laakeria kiristettyä. Yleisimmin sieltä ulommasta hajoaa häkki ja kuulat pääsee vapaaksi, jolloin akselin saa irti ulommasta nivelestä.
Minulla on tölkki käyttiksenä silloinkun on max yksi matkustaja.
Minulla on tölkki käyttiksenä silloinkun on max yksi matkustaja.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Niin minullakin silloin kun se tölkki tai varatölkkiAT5nok kirjoitti: Minulla on tölkki käyttiksenä silloinkun on max yksi matkustaja.
toimii , kovasti toivoisin että saisin seisottaa käyttistä eli teinipenaria ihan koko kesän.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Juu kyllähän tässä välillä on tuntunut että kun jonkun vian korjaa uusi ilmestyy tilalle
Mutta nyt on satsattu isot rahat remonteihin ja varaosiin niin toivoisi kestävän edes hetken
Mutta nyt on satsattu isot rahat remonteihin ja varaosiin niin toivoisi kestävän edes hetken
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: käyttistölkki -89 syncro
Kyllähän se tuollainen 20-30 v vanha auto vaatii kohtuu perusteellisen läpikäynnin, ennen kun siitä on taas käyttikseksi. Jos korjaa vaan sitä mukaa kun hojoo, niin koko ajan saa olla korjaamassa.
Re: käyttistölkki -89 syncro
Tänään vaidettiin nivelet eikä taaskaan mennyt kun strömsöössä
Akselit kun oli irti niin yllätys yllätys molemmat sisemmän nivelen suojakumit keskeltä katki
Eihän siinä autanut kun lähteä motonettiin hyvinkäälle
Jossa ei tietenkään ollut kun yksi kappale suojakumeja toinen olisi pitänyt hakea hämeenlinnasta niveliä ei ollut kun eteen ulos. Vanhalla yleismallin suojakumilla kikkailtiin toiselle puolelle väliaikainen suoja.
Olisi pitänyt uskoa viisaampia ja ottaa ne uudet nivelet sisään
kohta pitää taas otta irti kum saa uudet nivelet ostettua
Mutta onpahan katsastuskunnossa taas
Eroaako muuten 16" syncron etuvetarit miten 14" vastaavista?
Motonetissä oli eteen sisempää niveltä hinnalla 160e olikohan joku erikoiskestävä eihän noissa yleensä hinnat ole kuin 40-70e
Kohta on myös kannen jälkikiristyksen aika enää 200km jäljellä
Akselit kun oli irti niin yllätys yllätys molemmat sisemmän nivelen suojakumit keskeltä katki
Eihän siinä autanut kun lähteä motonettiin hyvinkäälle
Jossa ei tietenkään ollut kun yksi kappale suojakumeja toinen olisi pitänyt hakea hämeenlinnasta niveliä ei ollut kun eteen ulos. Vanhalla yleismallin suojakumilla kikkailtiin toiselle puolelle väliaikainen suoja.
Olisi pitänyt uskoa viisaampia ja ottaa ne uudet nivelet sisään
kohta pitää taas otta irti kum saa uudet nivelet ostettua
Mutta onpahan katsastuskunnossa taas
Eroaako muuten 16" syncron etuvetarit miten 14" vastaavista?
Motonetissä oli eteen sisempää niveltä hinnalla 160e olikohan joku erikoiskestävä eihän noissa yleensä hinnat ole kuin 40-70e
Kohta on myös kannen jälkikiristyksen aika enää 200km jäljellä
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx