Onko pentat kartio vai kupukannalla? Jotenkin ne sormituntumalla on kupukantaiset, mut olenko oikeassa?
Pitää mennä pulttikauppaan mikäli näin on. Kertokaahan viisaat tämä niin saan varmuuden..
Pentan vanteiden pultit ja mutut
Re: Pentan vanteiden pultit ja mutut
Lisäksi näyttäisi olevan kierrettä aika vähän, jos käyttää esim. Peltivanteen mutuja.
Eli pitääkö näitäkin työstää? Et on 24 ja peltivanne mutu menee vain puoleen väliin. Lisäksi tulin siihen tulokseen et ovat kupukantaiset. Eli pitää mennä pultti ostoksille kuitenkin.
Olis kyllä ihan kivan näköiset, kunhan nuo "pikku" ongelmat saa
Hoidettua->ei siis ihan bolt on mennyt tääkään.
Eli pitääkö näitäkin työstää? Et on 24 ja peltivanne mutu menee vain puoleen väliin. Lisäksi tulin siihen tulokseen et ovat kupukantaiset. Eli pitää mennä pultti ostoksille kuitenkin.
Olis kyllä ihan kivan näköiset, kunhan nuo "pikku" ongelmat saa
Hoidettua->ei siis ihan bolt on mennyt tääkään.
Re: Pentan vanteiden pultit ja mutut
Riippuu yksilöistä, pentaa kun on monenlaista liikkeellä. Mulla on nuo 16" Pentat syncrossa kartioilla, juuri pulttien riittävyyden vuoksi. Menee ja pysyy alkuperäsilläkin muttereilla, mutta on vähän hintsusti kierrettä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pentan vanteiden pultit ja mutut
Siis olet laittanut kartiopulteilla, työstitkö ne sellaisiksi vai oliko alkujaan? Noi peltivanne mutut sopii muuten hyvin, mut tosiaan laittaa miettimään tuo vähäinen kierteille meno. Olisiko mitään helppoa ja halpaa keinoa lääkkeeksi tuohon vai joutuuko koneistamaan hieman syvemmäksi? Itellä on nyt noi porsche-vanteet ja ne menee kartioilla ja hyvin kierteille, mut vaihtelu virkistää ja en noista bling bling vanteista niinkään tykkää vaikka hyvät ovatkin.TT| kirjoitti:Riippuu yksilöistä, pentaa kun on monenlaista liikkeellä. Mulla on nuo 16" Pentat syncrossa kartioilla, juuri pulttien riittävyyden vuoksi. Menee ja pysyy alkuperäsilläkin muttereilla, mutta on vähän hintsusti kierrettä.
Re: Pentan vanteiden pultit ja mutut
Ihan ostin uudet kartiomutterit nuita varten.
Viimeksi muokannut TT|, 05.06.2016 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: ei osaa kirjota
Syy: ei osaa kirjota
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pentan vanteiden pultit ja mutut
Niin lähinnä mietin onko ne sinunkin alkujaan kupukannalla kiinnitettävät?
Itse kun kokeilin noilla kartioilla, niin meni ok muuten mut se kartiomutteri on hieman huononoloinen, kun se vanteen pinta on ihan erilainen. Se kartiopultti ei oikein tunnu oikeanlaiselta, jos ei työstä vanteita samanlaisiksi.
Tuntuu että ei oo luotettava tapa, kun ei keskiökään keskitä niin pitää pulttien ja muttereiden olla kunnolla minusta!
Onko sinulla jotkut keskiläpyskät, jotka keskittää?
Tosiaan se mutteri peltivanteista on hyvänoloinen, mut pitäisi mennä syvemmälle!
Kartiot menee syvemmälle, mut ei tuo profiili vanteeseen nähden oo oikea ja siksi ei hyvä.
Eli oliko sinulla vanteissa myös kartiopinta vai sama kupukanta kuin minulla ja laitoit kylmästi kartioilla kiinni?
Itse kun kokeilin noilla kartioilla, niin meni ok muuten mut se kartiomutteri on hieman huononoloinen, kun se vanteen pinta on ihan erilainen. Se kartiopultti ei oikein tunnu oikeanlaiselta, jos ei työstä vanteita samanlaisiksi.
Tuntuu että ei oo luotettava tapa, kun ei keskiökään keskitä niin pitää pulttien ja muttereiden olla kunnolla minusta!
Onko sinulla jotkut keskiläpyskät, jotka keskittää?
Tosiaan se mutteri peltivanteista on hyvänoloinen, mut pitäisi mennä syvemmälle!
Kartiot menee syvemmälle, mut ei tuo profiili vanteeseen nähden oo oikea ja siksi ei hyvä.
Eli oliko sinulla vanteissa myös kartiopinta vai sama kupukanta kuin minulla ja laitoit kylmästi kartioilla kiinni?
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Pentan vanteiden pultit ja mutut
Meikäläisellä on / on ollut vähemmän hyödyllisissä Volkswageneissa Porschen D90 ja "flat dish" vanteet ja niissä oli vähän sama juttu:Kartiot menee syvemmälle, mut ei tuo profiili vanteeseen nähden oo oikea ja siksi ei hyvä.
Porschen vanne tarvitsisi kupukantaisen pultin, mutta kaikissa omasta varastosta löytyneissä M14x1.5 kupupulteissa kupu oli liian iso.
Laitoin lopulta flat dish:t kiinni kartiopulteilla kun ne olivat enemmän sopivat.
Kun vanteet vaihtuivat, kävin paikallisessa rengasliikkeessä hakemassa uudet pultit kun vanhat menivät vanteiden mukana. Liikkeen valikoimassa olevissa M14x1.5 kupukantaisissa pulteissa kuvun halkaisija oli pienempi ja se sopi D90:iin niin kuin pitääkin.
Ei muuta kuin vanne mukaan ja rengasliikkeisiin tiedustelemaan olisiko heillä sellaiseen sopivia kiinnitystarvikkeita.