TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Minulla varmaankin tuo 300 pumppu kun on kaikenmaailman turhia vipuja ja sähkömutikoita. Tuohon ei oikein istu aaz rauta.
Kaasuvaijerin kiinnikkeen tein yhdistelemällä lr ja aaz(tai jx, en enää muista) pumpun takakannakkeita.
Kaasuvaijerin kiinnikkeen tein yhdistelemällä lr ja aaz(tai jx, en enää muista) pumpun takakannakkeita.
- Liitteet
-
- 20160616_115018.jpg (2.06 MiB) Katsottu 7908 kertaa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Tuolla AAZ raudalla minullakin on molemmat, kiinni vain yhdellä ruuvilla
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Se kuulapäämollukka mihin tulee dieselin vaijerin pää, niin minkälainen se on JX:n pumpussa? Tuo Lantikan vastaava on vähän liian pieni ja vaijerin pää irtoaa siitä liian helposti. Se näyttää siltä, että lähtisi yhdellä mutterilla irti. Voisiko JX:n pumpusta ottaa paremmin sopivan?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?
Tervehdys!
Tuli luova tauko tuossa 1z koneen muuntamisessa Tölkki käyttöön. Olin nimittäin viemässä Land roverin pumppua huoltoon ennen asennusta, syynä polttoaine vuoto ja säädön saattaminen alkuperäiseksi.
Kuopioon marssin Atoy nimiseen huoltoon ja huolto sedältä kysyin alustavaa hinta-arviota perushuollosta niin vastauksena oli 600 €, noin.
Googlella varmaan löytää paikkoja mutta mielellään tiedustelisin kanssa harrastajien ihan kokemuksia asiasta, minne kannattaa viedä ja tuleeko myös kuntoon? Etäisyys ei ole ongelma, Kusti polkee ja posti kulkee
Tuli luova tauko tuossa 1z koneen muuntamisessa Tölkki käyttöön. Olin nimittäin viemässä Land roverin pumppua huoltoon ennen asennusta, syynä polttoaine vuoto ja säädön saattaminen alkuperäiseksi.
Kuopioon marssin Atoy nimiseen huoltoon ja huolto sedältä kysyin alustavaa hinta-arviota perushuollosta niin vastauksena oli 600 €, noin.
Googlella varmaan löytää paikkoja mutta mielellään tiedustelisin kanssa harrastajien ihan kokemuksia asiasta, minne kannattaa viedä ja tuleeko myös kuntoon? Etäisyys ei ole ongelma, Kusti polkee ja posti kulkee
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?
AD-varaosasta tiivistesarja pari kymppiä, räjäytyskuvia ja tietoa löytyy netistä (ja täältä) ja nuo säädöt saa saa paikallaan ollessa haarukoitua kohdalleen. Suosittelen tätä, ellei pumppu sitten oikeasti ole esim. ruosteessa sisältä tms. ebay-ylläreitä.
< 15kWh/100km
Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?
No ite käytin, Ducatosta lähtöisen, pumpun huollossa ja viritettävänä HP Diesel'ssä Ylivieskassa.
Tuli todella hyvä ja ainakin selvästi edullisemmin kuin tuo mainitsemasi hinta.
Tuli todella hyvä ja ainakin selvästi edullisemmin kuin tuo mainitsemasi hinta.
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Sama ongelma oli Ducaton pumpun kanssa eli siis liian pieni kuula. No tilasin muistaakseni Brickwerk'siltä tähän tarkoitukseen olevan "lukitusholkin" --> pysyy!
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Aika monesta vag dieselin pumpusta saa sopivan palleron, ja on tosiaan ihan vaan kierteellä paikallaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?
Kiitos! Minäpäs olen sinne yhteydessä ja hyvinhän se silloin kiihtyi kun Amarokista ohi pyyhkäisit
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä
Hanttapuli taisi hakea hiljattain marmorilta parilla ekulla uuden palleron, jos oikein muistan.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?
Kiitos OPT316!
Siellähän se pumppu kävi huollossa matkahuollon kautta ja hinnaksi tuli 402 € rahteineen!
Ja oli nopea toiminta, meniköhän kokonaista kolme päivää siitä kun laitoin niin oli takaisin
Siellähän se pumppu kävi huollossa matkahuollon kautta ja hinnaksi tuli 402 € rahteineen!
Ja oli nopea toiminta, meniköhän kokonaista kolme päivää siitä kun laitoin niin oli takaisin
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?
Ihan mielenkiinnosta utelen, mitä tuohon hintaan sille pumpulle tehtiin?
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?
Muistilista meni pumpun mukana koneen laittajalle, päivittelen kun käyn siellä, itsellä tosiaan peukku keskellä kämmentä dieseleiden kanssa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
-98 Cordobasta ahu swappi menossa ja nyt tarvis tuota johtasarjaa vähän karsia.. Kestääkö kaikki turhat johdot katkoa vain pois ja suojata päät,vai kiertääkö liittimien kautta tietoa eculle. Turhilla johdoilla tarkotan nyt esim. Lämmityslaitteen piuhoja,valojen piuhoja,taakse lähtevää johtonippua yms.
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Poikki vaan. Tosin hommaa voi lähteä parsimaan toisesta suunnasta eli katsoo eculta lähtevät johdot ja poistaa kaiken muun.
< 15kWh/100km
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Näinhän se vois tietenki olla.. Kiitos!
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Hei ja Moi!
Menin ja ostin itselleni harrastuksen, eli vm. -86 1,6td tölkin. Tämä yksilö vaatisi koneen vaihtoa ja kokemattomana harrastajana haluaisin muutamia vinkkejä aiheeseen. Sen verran olen saanut selville, että 1,9td aaz moottori olisi sopiva kone, mutta mitä tarkoittaa kun puhutaan tölkitetystä moottorista. Autossa on 5 lovinen laatikko jo vaihdettuna, sopiiko tuo suoraan yhteen koneen kanssa? Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa ennen aloitusta huomioon. Olen sen verran yksinkertainen kaveri että ei kannata ajatella luettelevansa minulle itsestäänselvyyksiä. Luulen että joskus tulevaisuudessa joku voisi kaivata tälläisia ohjeita, joten ajattelin kuvata homman vaiheittain jälkipolville ihasteltavaksi tyylii...
1. Avaa moottoritilan kansi
2. Irroita letkut ja liittime....jne
Menin ja ostin itselleni harrastuksen, eli vm. -86 1,6td tölkin. Tämä yksilö vaatisi koneen vaihtoa ja kokemattomana harrastajana haluaisin muutamia vinkkejä aiheeseen. Sen verran olen saanut selville, että 1,9td aaz moottori olisi sopiva kone, mutta mitä tarkoittaa kun puhutaan tölkitetystä moottorista. Autossa on 5 lovinen laatikko jo vaihdettuna, sopiiko tuo suoraan yhteen koneen kanssa? Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa ennen aloitusta huomioon. Olen sen verran yksinkertainen kaveri että ei kannata ajatella luettelevansa minulle itsestäänselvyyksiä. Luulen että joskus tulevaisuudessa joku voisi kaivata tälläisia ohjeita, joten ajattelin kuvata homman vaiheittain jälkipolville ihasteltavaksi tyylii...
1. Avaa moottoritilan kansi
2. Irroita letkut ja liittime....jne
- salainenagentti007
- AHUttaja
- Viestit: 108
- Liittynyt: 21.07.2013 21:58
- Paikkakunta: Sastamala
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Tuolla noviisi, minä, vaihdan AHU:a 1,9 TDI:tä 1,6D CS-tölkkiini...lähtökohdat molemmilla aikalailla samat, ilmeisesti. Työkalut ja -halut on, mutta ei aavistustakaan, mitä pitäisi tehdä. No, voin kertoa, että kyllä se onnistuu, oli se sitten AAZ tai AHU...
Ja täällä onnistumisen riemua ja epäonnistumisen tuskaa... http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=3492
Ja täällä onnistumisen riemua ja epäonnistumisen tuskaa... http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=3492
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
CanCanMan kirjoitti:Hei ja Moi!
Menin ja ostin itselleni harrastuksen, eli vm. -86 1,6td tölkin. Tämä yksilö vaatisi koneen vaihtoa ja kokemattomana harrastajana haluaisin muutamia vinkkejä aiheeseen. Sen verran olen saanut selville, että 1,9td aaz moottori olisi sopiva kone, mutta mitä tarkoittaa kun puhutaan tölkitetystä moottorista. Autossa on 5 lovinen laatikko jo vaihdettuna, sopiiko tuo suoraan yhteen koneen kanssa? Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa ennen aloitusta huomioon. Olen sen verran yksinkertainen kaveri että ei kannata ajatella luettelevansa minulle itsestäänselvyyksiä. Luulen että joskus tulevaisuudessa joku voisi kaivata tälläisia ohjeita, joten ajattelin kuvata homman vaiheittain jälkipolville ihasteltavaksi tyylii...
1. Avaa moottoritilan kansi
2. Irroita letkut ja liittime....jne
Tervetuloa foorumille!
AAZ swappikeskustelut omaan ketjuun, vaikka siinä hommassa onkin paljon samaan kuin TDI:n swappaamisessa. Pidetään tämä ketju puhtaasti TDI aiheisena.
Tölkitetty tarkoittaa, että se moottori on muokattu Tölkkiin sopivaksi.
Kaikki apuakselilliset 1.6, 1.8 ja 1.9 lohjoihin tehdyt moottorit sopivat diesel Tölkkien laatikoihin (4v / 5v / syncro)
Bensakoneisien (WBX) laatikoihin pitää vaihtaa dieselin kytkinkoppa.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Kiitoksia pikaisista vastauksista. Löysinkin jo aaz moottorin joten siirryn oikean topicin alle. On muuten hieno foorumi tämä tölkkifoorumi...