1989 GL Multivan Syncro 1.9 TDI "Hopukka"
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ei ole merkitystä kesällä tuolla vesihehkulla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Taitaa Tölkissä hukkua pakkasilla niiden vesihehkujen tuotama lämpö matkalla.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Eihän tämä nyt sitten niin helposti leimaantunutkaan TDI:ksi. Papereita tarttee ison nivaskan, ei riitä motonetin varaosaluettelon 2.1 DJ vs. JX vertailut. Ilmeisesti yksilöity vastaavuustodistus maahantuojalta on ainoa tie. Jostain pitää löytää myös kauppakirja moottorista/luovuttajamoottorin tiedot. Pelkkä AHU/Seat + ahtimen ja vesivälijäähyn yksilöinti ei riittänyt.
Jos jotain positiivista, niin määräaikaiskatsastus lävistyi ja tekniikka siinä kunnossa jotta että autoa ei kuitenkaan tartte enää konttuurilla käyttää. Paperihommia vain.
Jos jotain positiivista, niin määräaikaiskatsastus lävistyi ja tekniikka siinä kunnossa jotta että autoa ei kuitenkaan tartte enää konttuurilla käyttää. Paperihommia vain.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Selvisi että Vv-autossa on ruuhkaa ja lappua 1.6 TD - 2.1 WBX jarruista/alustasta ei saa päivässä vaan puhutaan viikoista, joten näyttää siltä ettei onnistu syncrolomat tänä kesänä.
Voihan turakainen.
Voihan turakainen.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Pitääkö lappu tehdä aina uusiksi vai riittääkö että joku hakee sen ja jakaa foorumilla?
Home is where you park it.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Eikös niissä uusissa määräyksissä lukenut että joku muukin kirjallinen "todiste" käy, vaikkapa _painettu_ varaosakataloogi. Nyt vinttejä penkomaan!
Luovuttajamoottorin tiedot saat helpoiten, kun sulla on selvillä rekisterinumero josta moottori on peräisin, niin näkyy koneella kaikki insinööriä kiinnostavat tiedot.
Luovuttajamoottorin tiedot saat helpoiten, kun sulla on selvillä rekisterinumero josta moottori on peräisin, niin näkyy koneella kaikki insinööriä kiinnostavat tiedot.
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Tarvitaan myös dynottajan allekirjoittama Trafin tehomittauspaperi nro 3. Onpas hyvä mieli kun ulkoistin tän homman toisaalle jo maaliskuussa. Ja nyt saa sitten loman kunniaksi alkaa itse tätä järjestämään. Juokse läski, juokse!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Vieläkö kerkeät konttoria vaihtamaan? Jos kerkeät niin harkitsepa sitä sellaiseen jossa ymmrretään harrastajia ja vanhempia vehkeitä. Ei kuulosta taas olevan harkintakyky käytössä, eikös sääntöjen pitänyt keventyä? Pistä ainakin konttorin nimi jakoon ettei muut erehdy menemään. Oma leimattiin parilla Etka tulosteella ja luovuttajan rekisterinumerolla ja vanhoilla papereilla.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
tarkoituksenahan on että pystyy esittämään luotettavan selvityksen tarvittavista muutoksista alkuperäisestä moottorikoosta vähintään vastaavalla teholla varustettuun mallin vertailuajoneuvoon ( mikä vähintään samantehoinen kun vaihdettu moottori on). Selvityksen pitää olla luotettava. Luotettava selvityshän on esimerkiksi VALMISTAJAN varaosalistaus(vaikka etka), mutta esim. motonet, mister auto jne jne . ei ole luotettava. Luotettava on varmaan myös maahantuojan tekemä vertailu mallin eri versioiden välillä(eri konekoot). Ei ole sanottu että pitäisi tälläisten todistuksen olla juuri kyseiseen autoon yksilöity, jos tiedot siitä selviää. Tälläkin on joskus noista kuvia näkynyt, missähän ne lienee..
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Kolmas kerta toden sanoi ja leima tuli ja huikeat kaikki 89 kW paperissa. Tunnin kesti odotella konttorilla papereiden valmistumista, mutta päästiin kuitenkin lähtemään reissuun syncrolla pakun sijasta. Nyt 350 km takana ja kohteessa nro 1.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut vville, 11.07.2016 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ai kun kivaa, vaimokin tykkää....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
^Syncrojoogaa auringonlaskussa
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Taas on vaivannäkö palkittu, kun pääsee reissuun
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Ihkuihanaa oli nukkua viikko tölkissä, vaikka välistä jaksoi sataakin. Vaimokin leppyi vaikka yksi lomavuorokausi tuhraantuikin katsastusjärjestelyihin. Kilometrejä tuli lähestulkoon 1000km. Tielle ei jääty kertaakaan. Kahteen otteeseen piti kylläkin korjailla polttoainevuotoja, lieköhän vuoden vanhat polttoaineletkut olla jo käyttöikänsä päässä? Moottorinvaihdon yhteydessä laitetut uudet kangaspäällysteiset suuttimien ylivuotoletkut alkoivat nimittäin vuotaa.
Seuraavaksi sitten Etraan ostamaan uusia, onneksi ei ole iso/kallis homma.
Ensi viikolla kokka kohti pohjoista. Sitä ennen pitää hankkia suksiboksi tms. säilytysratkaisu. Aika ahdasta ja haisevaa nimittäin oli kumpparin, perämoottorin, kanisterin, kala- ja leirivehkeiden kera matkaaminen.
Seuraavaksi sitten Etraan ostamaan uusia, onneksi ei ole iso/kallis homma.
Ensi viikolla kokka kohti pohjoista. Sitä ennen pitää hankkia suksiboksi tms. säilytysratkaisu. Aika ahdasta ja haisevaa nimittäin oli kumpparin, perämoottorin, kanisterin, kala- ja leirivehkeiden kera matkaaminen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Eri kokoisia letkuja ja klemmareita on hyvä olla mukana. Joskus niillä saanut paikattua vuotavan suutinputkenkin.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Saattaa olla. Nimittäin tohon laittelin tulille 3v tallin nurkassa olleen koneen johon oli kaikki uusittu, niin eikös vaan ollut yksi uusi ylivuotoletku haljennut molemmista päistään niin että tiputteli suuttimen päälle. Ja tosiaan toi letku ei ole dieseliä nähnyt ennen kuin tänään.vville kirjoitti:Kahteen otteeseen piti kylläkin korjailla polttoainevuotoja, lieköhän vuoden vanhat polttoaineletkut olla jo käyttöikänsä päässä? Moottorinvaihdon yhteydessä laitetut uudet kangaspäällysteiset suuttimien ylivuotoletkut alkoivat nimittäin vuotaa.
< 15kWh/100km
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Liekö ollut sama letkunhankintapaikka.dmn kirjoitti:Saattaa olla. Nimittäin tohon laittelin tulille 3v tallin nurkassa olleen koneen johon oli kaikki uusittu, niin eikös vaan ollut yksi uusi ylivuotoletku haljennut molemmista päistään niin että tiputteli suuttimen päälle. Ja tosiaan toi letku ei ole dieseliä nähnyt ennen kuin tänään.vville kirjoitti:Kahteen otteeseen piti kylläkin korjailla polttoainevuotoja, lieköhän vuoden vanhat polttoaineletkut olla jo käyttöikänsä päässä? Moottorinvaihdon yhteydessä laitetut uudet kangaspäällysteiset suuttimien ylivuotoletkut alkoivat nimittäin vuotaa.
Ihan olin tyytyväinen siihen että käyttövoima on diesel kun katselin dieselistä märkää tölkinperää, höyryävää moottoria/turboa/putkistoa ja kasvavaa lätäkköä moottorin alla. WBX kuskit, pitäkäähän letkuistanne huolta!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Letku oli itseasiassa AD-varaosasta, oli varsin päheen näköistä kyllä kun oli punaista kudosletkua. Toki se punaisuus loppui siihen kun sen laittoi paikailleen paskaisilla työhanskoilla
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Letkun kun muistaisi vaihtaa samalla kun vaihtaa polttoainesuodattimen, niin voisi pysyä dieselit koneessa.
Jenkkiryhmissä on jatkuvasti kuvia palaneista Tölkeistä, juurikin WBX koneisia.
Onneksi diesel ei syty niin helposti.
Jenkkiryhmissä on jatkuvasti kuvia palaneista Tölkeistä, juurikin WBX koneisia.
Onneksi diesel ei syty niin helposti.
Re: 1989 GL Syncro 1.6 TD "Raato"
Kattotelineasia ratkottu, tilasin raatoon Thulen kattotelineen 952 jalat, riittävän pitkät Thulen putket löytyi toista kautta. Kaksi kattotelinettä (neljä tankoa) on siis näillä näkymin huomenna kasassa. Seuraavaksi pitää löytää suksiboksi minimissään 30cm sisäkorkeudella. Boksiin pitäisi änkeä weberin brikettigrilli, teltta, rinkka, makuupussit, pöytä, tuolit ym. tauhka jota ei kokoaikaa tarvita. Haaveissa on myöskin Thule Canyon tyyppinen kuormakori johon saisi vielä vararenkaan, jerryn sekä offitunkin.
Bongasinpa hankintareissulla myös pirteän pikkubussin.
Bongasinpa hankintareissulla myös pirteän pikkubussin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.