5x112 pulttijako ja noin 66.6mm keskireikä. Leveys ja halkaisija sitten oman maun ja tyylisuunnan mukaan. Et lukeman kanssa saa sitten olla tarkka ettei ota edessä kiinni esim ylätukivarteen.
Näinhän se pääsääntöisesti onkin että tölkkiin vaatii vähän omanlaiset vanteet. Vaikka pulttijako täsmää, niin usein tulee ongelmaksi että nykyautojen vanteen ET-lukema on milleissä 20-30 isompi kuin tölkkiin tarkoitettu, eli ongelmaksi muodostuu se että vanne on liian sisällä - ja ottaa kiinni tukivarteen, kaiken muun ohjauskulmiin vaikuttavan geometrisen virheen lisäksi. Ja jos oikein lähetään hiuksia halkomaan niin kantavuuskin voi muodostua ongelmaksi.
Löytyykö keltään kopio siitä maahantuojan luvasta 2500kg vetopainoista tai henkilön nimeä joka vv-autolla sellasesta tietää.(Vilonen kuulemma ei ole talos)
kaji kirjoitti:Löytyykö keltään kopio siitä maahantuojan luvasta 2500kg vetopainoista tai henkilön nimeä joka vv-autolla sellasesta tietää.(Vilonen kuulemma ei ole talos)
Veikkaan ettei auta toisen auton tiedoilla oleva paperi. Ota yhteyttä VV Autoon vaikka verkkosivun palauteosion kautta.
Katsastuskonttorilta voi myös kysyä neuvoa, lähinnä siitä millainen todistus sinulla pitää olla.
kaji kirjoitti:Löytyykö keltään kopio siitä maahantuojan luvasta 2500kg vetopainoista tai henkilön nimeä joka vv-autolla sellasesta tietää.(Vilonen kuulemma ei ole talos)
Veikkaan ettei auta toisen auton tiedoilla oleva paperi. Ota yhteyttä VV Autoon vaikka verkkosivun palauteosion kautta.
Katsastuskonttorilta voi myös kysyä neuvoa, lähinnä siitä millainen todistus sinulla pitää olla.
Melkein kuitenkin soittaisin vaihteeseen ja sitä kautta koittaisin saada oikean henkilön puhelimen päähän. Keväämmällä laitoin pari kertaa VV-Auton sivuilta kyselyä ja ei mitään reaktiota. Ja konttorille kyllä kannattaa mennä käymään, koska he asiasta lopuksi päättävät. Antavat neuvot ja täytettävät laput mukaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Niin tässä kaji:n tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että on aikanaan ollut tuo tieto otteessa, mutta Trafi hienoudessaan hävittänyt sen(kuten monelta muultakin tietoja) .... näin ainakin tuolla oberin foorumilla asiasta jutustelee
Sori ilmasin vähän huonosti ajatukseni....elikkä haen tietoo millä sais rekisteriotteeseen takas sen 2500kg joka poistu kun trafi teki jotain järjestelmä päivityksiä. Meinaatko ett suomalainen poliisi tienpäällä uskoo jos näytät käyttöohjekirjaa jossa sanotaan ett max vetopaino 2500kg jos takaakselipaino 1000kg ?. Ajatelin vain varmuuden vuoksi jos sais sen 2500 auton rekisteritietoihin niin sillä vois joskus säästää jokusen euron kun jäis ylikuorma sakko saamatta.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Saattaa maksaa muutoskatsastuksen, kuten Veskukin kertoilee 205R14 renkaista 2WD Tölkissään.
Minulla oli omassa 2WD Tölkin rekisteriotteessa muistaakseni 1200 Kg jarrullisen kärryn max massa. Vuonna 2008 kysyin maahantuojalta asiasta ja sain todistuksen, jossa kerrottiin LTJ tyyppikoodissa olevasta virheestä 2WD Tölkkien osalta sekä osoitteen johon katsastuskonttori sai lähettää laskun muutoskatsastuksesta. Sama vika on varmaan lähes kaikissa 2WD Tölkeissä. Nyt otteessa on 1500 Kg.
hezuz kirjoitti:Onks toi nro 2 jotain ihan peruskamaa? Ei motonetissa ollut...
Noi ei yleensä miksikään mee, mut jos tarviit niin löytyy noitakin.
Sehän näissä alkaa olemaan, ettei juurikaan osia oo perusliikkeissä.
Osta etusatulat, niin joudut jo Saksaan liikehtiä (tai kai noita saa tolkuttomaan hintaan täältäkin jostain)
Eli kaikkea pitäisi olla jemmassa melkeinpä!
hezuz kirjoitti:Onks toi nro 2 jotain ihan peruskamaa? Ei motonetissa ollut...
Noi ei yleensä miksikään mee, mut jos tarviit niin löytyy noitakin.
Sehän näissä alkaa olemaan, ettei juurikaan osia oo perusliikkeissä.
Osta etusatulat, niin joudut jo Saksaan liikehtiä (tai kai noita saa tolkuttomaan hintaan täältäkin jostain)
Eli kaikkea pitäisi olla jemmassa melkeinpä!
-90 syncrooni tilasin loppuvuodesta satulat Terhon pajalta, olivat tulleet seuraavana päivänä ja hintakaan ei huimannut päätä.
Motonet alkaa olla enemmän ämpäri- ja onkikauppa kuin varaosaliike, seuraa sujuvasti Bilteman jalanjälkiä.
Niin no saa noita tehdaskorjattuja noin 70e/satula, mut en oo Suomesta löytänyt.
Oberilla ja muilla on hinta 200e/kpl. Ite ostin girlingit Saksassa tuotuna pihaan 250e/pari
halvemmallakin saa girling aina silloin tällöin. Tietty jos on hyviä satuloita irtona ja korjaa niin ei maksa montaa kymppiä.
Jos auto on kuitenkin ajossa niin silloin ei viitsi satuloita alkaa kyllä korjailemaan, pääsee tosissaan helpommalla vaihtamalla toiset tilalle ja seuraavana päivänä liikkeelle. Minullakin saattaisi löytyä aihiota joista korjaussarjalla sais kalut varmaan mikäli joku moiseen haluaa ryhtyä, ite oon jo laiska ja en jaksa fiksailla.