T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
T4 Profile Multivan 2000 - Sepi
Auto: VW T4 Profile Multivan 2000
Väri: Valkoinen punaisin merkein
Voimansiirto: vakio etuveto
Moottori: vakio 2.5TDI
Muuta: Ensimmäisen 8 vuotta ja 460tkm oli 3+paarit paikkainen ambulanssi savon maalla. Heti ensimmäisenä vaihdoin etupenkit kapteeneihin ja rakentelin katsastukseen vaaditut makuupaikat ja sähkölevyn. Pari vuotta mentiin 3 paikkaisena verollisena matkailuautona. 2011 revin Profilen sisustan pääosin pois ja tälläsin Multivan takapenkin ja sisustaa paikalleen. Keskirivinä on etupenkkien kanssa samasta autosta oleva Caravellen 2 paikkainen penkki, joka käy molemmin päin paikalleen. Kaikki penkit+sängyn jatke takaosasta lähtee pikakiinnityksillä irti. Suunnitelmissa maalaus ja sisustan viilaus. Auto hankkinut legendan mainetta maailmalla ja tunnetaan nimellä Scubalanssi.
Kesän muutoskatsastus 7 paikkaiseksi meni kuin elokuvissa tämän näköisenä.
Väri: Valkoinen punaisin merkein
Voimansiirto: vakio etuveto
Moottori: vakio 2.5TDI
Muuta: Ensimmäisen 8 vuotta ja 460tkm oli 3+paarit paikkainen ambulanssi savon maalla. Heti ensimmäisenä vaihdoin etupenkit kapteeneihin ja rakentelin katsastukseen vaaditut makuupaikat ja sähkölevyn. Pari vuotta mentiin 3 paikkaisena verollisena matkailuautona. 2011 revin Profilen sisustan pääosin pois ja tälläsin Multivan takapenkin ja sisustaa paikalleen. Keskirivinä on etupenkkien kanssa samasta autosta oleva Caravellen 2 paikkainen penkki, joka käy molemmin päin paikalleen. Kaikki penkit+sängyn jatke takaosasta lähtee pikakiinnityksillä irti. Suunnitelmissa maalaus ja sisustan viilaus. Auto hankkinut legendan mainetta maailmalla ja tunnetaan nimellä Scubalanssi.
Kesän muutoskatsastus 7 paikkaiseksi meni kuin elokuvissa tämän näköisenä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Onko tämä ollut kenties Lapinlahden sairaankuljetuksella "aktiiviuransa"?
Itse menin vasta 2001 töihin ko. erikoisajoneuvotehtaaseen, mutta saatoin muutaman kerran huoltaa tuotakin autoa, kun sen verta tutulta näyttää (eikös ne kaikki ambulanssit näytä samalta ulkoisesti )
Itse menin vasta 2001 töihin ko. erikoisajoneuvotehtaaseen, mutta saatoin muutaman kerran huoltaa tuotakin autoa, kun sen verta tutulta näyttää (eikös ne kaikki ambulanssit näytä samalta ulkoisesti )
Re: T4 Profile Multivan 2000
Yksityisellä firmalla on ollut Kuopiossa tämä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Ok. Noh, niinkun sanoinkin, kaikkihan ne on samanlaisia
Re: T4 Profile Multivan 2000
Niinhän nämä näyttää samalle kaikki. Näin pidempään katseltuaan alkaa löytää pieniä eroja. Kaverit on monesti väittänyt nähneensä tämän ajelemassa ties missä, mutta oikeasti ei ole ollut samassa kaupungissakaan Tässä lähikulmillakin on pyörinyt parhaillaan 3 halpaa kopiota hämäämässä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Pienien vastoinkäymisten jälkeen talvitassut alla. Tämä talvi ei menekään entisten lailla "carlos zainzs -edition" ruosteen patinoimilla reizing peltivanteilla, vaan tyylikkään rähjäisillä ronaleilla
Jotenkin unohtui tuo vanteiden maalaus, mutta ihan hyvä, olisi kuitenkin sattunut ihan väärä väri.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Tölkkimika
- Ylläpitäjä
- Viestit: 368
- Liittynyt: 17.02.2012 11:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: T4 Profile Multivan 2000
Heinoo!
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
nyt entistäkin kevyempi koostumus
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: T4 Profile Multivan 2000
Nättiä nättiä!
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: T4 Profile Multivan 2000
Eilen tehtiin 590tkm huolto. Öljynvaihto, irronneiden pulttien kiinnitys, jakohihnan tarkistus, ohjaustehostimen letkujen kiristys ja yleinen siistiminen. Näytti sotkeneen mottia vähän normaalia enemmän ja tehostajan pumppu oli melko kostea. Molempien letkujen kiinnitystä kiristin vähän, saa nähdä auttaako vai onko pumpulle tehtävä jotain. Pohjapanssarista löytyi ruiskupumpun nestepäästä puuttunut pultti, putsailun jälkeen ruuvilukitteen kanssa paikalleen.
Piti alkaa plaraamaan huoltohistoriaa ja tosiaan seuraavassa huollossa olisikin jo hihnanvaihto, niin ne kilometrit rullaa nopeaan Samalla voisi vaihtaa venttiilikopan tiivisteen, kun tuntuu sieltä vähän tihkuvan.
Piti alkaa plaraamaan huoltohistoriaa ja tosiaan seuraavassa huollossa olisikin jo hihnanvaihto, niin ne kilometrit rullaa nopeaan Samalla voisi vaihtaa venttiilikopan tiivisteen, kun tuntuu sieltä vähän tihkuvan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Tuliko ronaleissa toi viilee keskikorkki mukana vai hommasitko jostain? Matkahuollossa pitäisi raahustaa erä kuluneita ronaleita tölkin alle ens kesäks, joten maalaukset ois edessä ja samoin mersun keskikorkki pitäisi korvata jollain hieman siistimmälläTT| kirjoitti:Pienien vastoinkäymisten jälkeen talvitassut alla. Tämä talvi ei menekään entisten lailla "carlos zainzs -edition" ruosteen patinoimilla reizing peltivanteilla, vaan tyylikkään rähjäisillä ronaleilla
Jotenkin unohtui tuo vanteiden maalaus, mutta ihan hyvä, olisi kuitenkin sattunut ihan väärä väri.
Home is where you park it.
Re: T4 Profile Multivan 2000
Tuli keskikorkit mukana vanteissa, ja tölkkiin nuo oli alunperin menossa. Päädyin sitten molempiin syncroihin 16", niin nuo oli jäänyt sopivasti vapaaksi.Sinky kirjoitti:Tuliko ronaleissa toi viilee keskikorkki mukana vai hommasitko jostain? Matkahuollossa pitäisi raahustaa erä kuluneita ronaleita tölkin alle ens kesäks, joten maalaukset ois edessä ja samoin mersun keskikorkki pitäisi korvata jollain hieman siistimmälläTT| kirjoitti:Pienien vastoinkäymisten jälkeen talvitassut alla. Tämä talvi ei menekään entisten lailla "carlos zainzs -edition" ruosteen patinoimilla reizing peltivanteilla, vaan tyylikkään rähjäisillä ronaleilla
Jotenkin unohtui tuo vanteiden maalaus, mutta ihan hyvä, olisi kuitenkin sattunut ihan väärä väri.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Piti tällä maantiekulkineella lähteä puita hakemaan hangen takaa, kun syncrot vaan nukkuu talviunta! Hyvin se meni tämäkin umpihankeen, ja tuli kuorma päällä pois. Syncrolla olis tosin uskaltanu ajaa pinon viereen, nyt joutu kuskaamaan vähän matkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Kyllä se varmaan tämäkin T4:n jotensakin etenee kun ketjut heittää etusiin
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T4 Profile Multivan 2000
Eilen vaihdeltiin tähän jakohihnat ja siihen liittyvät romppeet. vaihdettiin myös termostaatti ja paluumatkalla olikin kiukaassa sen verran enemmän lämmintä että ei ole viime kesänäkään nähnyt semmoisia lukemia Hieman eri malliin tulee myös kabiiniin lämmintä! Erinomainen peli tuo scangaugen näyttö, ei varmaan muuten olisi tullut huomattua että kone käy aina kylmänä, kesällä max oli 83 astetta, nyt oli eilen hankeen motarilla puskiessa 92. Auton oma mittari näyttää samaa 90, olipa todellinen 73-95. Että tuota kannattaa kokeilla, jos muidenkin teenelkut vaikuttaa kylmille.
Viimeksi muokannut TT|, 21.01.2013 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kiromuistamattomuusvirhe
Syy: kiromuistamattomuusvirhe
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Onko sulla heittokello vai miten säädit pumpun ennakon? Oliko kivaa?
Mulla on tölkissä biltsun mittarin mukaan lämmöt 70-80, termari uus, mutta tais olla henkilöauton. Mitä pitäis tehdä? Lisää syöttöä ja ahtoa?
Mulla on tölkissä biltsun mittarin mukaan lämmöt 70-80, termari uus, mutta tais olla henkilöauton. Mitä pitäis tehdä? Lisää syöttöä ja ahtoa?
Re: T4 Profile Multivan 2000
"lisää syöttöä ja ahtoja"- se on aina hyvä vaihtoehto
Re: T4 Profile Multivan 2000
redi: oli tarkotus ottaa varuilta mukaan myös heittokello, mutta unohtui. Ykköspläni oli katsoa se vcds:llä, mutta sekin kusi erinäisiin versiojuttuihin. Laitettiin siis siihen missä olikin ja tuntui osuneen. Ainakaan ei valita mistään, lähtee aiempaa paremmin kylmänä käyntiin ja kulkee kuten pitää.
Katsastus läpi! Jarruputket pitää jossain vaiheessa vaihtaa, runkopalkin vieressä kuskin penkin alla olevan liitoksen kohdalla näytti olevan putket vähän muhineet. Tuleepa samalla taas vaihdettua jarrunesteet, onko väliä mitä tähän laittaa GL4 vai GL5?
Niin ja K-arvo oli huikeat 0,53
Katsastus läpi! Jarruputket pitää jossain vaiheessa vaihtaa, runkopalkin vieressä kuskin penkin alla olevan liitoksen kohdalla näytti olevan putket vähän muhineet. Tuleepa samalla taas vaihdettua jarrunesteet, onko väliä mitä tähän laittaa GL4 vai GL5?
Niin ja K-arvo oli huikeat 0,53
Viimeksi muokannut TT|, 31.01.2013 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: koo muistuu pätkittäin
Syy: koo muistuu pätkittäin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Parempi laittaa ne GL4/GL5 tuotteet vaihdelaatikkoon kuin jarrunesteiksiTT| kirjoitti: Tuleepa samalla taas vaihdettua jarrunesteet, onko väliä mitä tähän laittaa GL4 vai GL5?
< 15kWh/100km
Re: T4 Profile Multivan 2000
Oho, pitäs katsoa mitä kirjottaa Dot4 tai Dot5.1 olis varmaan paremmat vaihtoehdotdmn kirjoitti:Parempi laittaa ne GL4/GL5 tuotteet vaihdelaatikkoon kuin jarrunesteiksiTT| kirjoitti: Tuleepa samalla taas vaihdettua jarrunesteet, onko väliä mitä tähän laittaa GL4 vai GL5?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Profile Multivan 2000
Joku hetki sitten alettiin vaihtamaan viimein noita pitkän mallin takaverhoiluja paikalleen "käydään heittämässä ne paikalleen ennen kun mennään Das Ranchille". Eihän se ihan heittämällä menny yllättäen, mutta kuskin puolella on nyt paikallaan. Tosin pientä säätöä on vielä senkin viimeistelyssä.
Tuli sitten testattua myös että keskipenkki sopii hienosti taakse tarvittaessa enemmän kuljetustilaa, varsinkin kun Multivan-hylly/sohva ei ole takana paikallaan.
Tuli sitten testattua myös että keskipenkki sopii hienosti taakse tarvittaessa enemmän kuljetustilaa, varsinkin kun Multivan-hylly/sohva ei ole takana paikallaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!